dringend raad nodig!!!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dreamy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 13:55
Locatie:Steenokkerzeel
dringend raad nodig!!!

Bericht door Dreamy » 01 jan 2008, 09:04

Ben nog maar net zwanger en het is héél erg gewild, maar opeens krijg ik een beetje schrik...

Deze nacht ben ik eens beginnen nadenken over de plaats die we hebben op ons appartement en over de baby-uitzet en dergelijke en opeens brak het zweet mij uit...

Ik ben namelijk bang dat we hier plaatsgebrek gaan hebben... We hebben een vrij ruime living en een tweede slaapkamer, maar die tweede slaapkamer wordt al ingenomen door onze kat (krabpaal, kattenbak, eetbak) plus er staat ook een supergrote vriezer en een bureau...

Ik kan toch geen kindje naast een vriezer leggen?

Plus dan ook de lijst die ik hier heb liggen met baby-uitzet... Ik vraag me af of een kindje dat allemaal nodig heeft om gelukkig te zijn?
Van zodra je uit het ziekenhuis komt, moet je dan al een wiegje EN een park en een rechthoekig bed hebben?

ZIjn hier nog mensen die mijn probleem herkennen, ik wil dat kindje echt enorm graag, maar opeens is het een gevoel van angst dat me overvalt... Zijn er onder jullie ook die niet zo heel ruim wonen ?
Don't regret the things you did, only regret the things you didn't do!

Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 jan 2008, 09:10

Ik kan alleen maar voor mijzelf spreken, maar wij hebben bijvoorbeeld nooit een wiegje gebruikt.
Een park is handig om je kindje overdag in te leggen als je haar of hem liever niet uit het zicht verliest. Maar ook dat hebben wij niet veel gebruikt, zeker niet in het begin..
Maar die angsten zijn normaal hoor.. Is het niet over de uitzet, dan kan je ineens beginnen twijfelen over de naam, of suikerbonen, of.. Je wilt nu eenmaal dat alles perfect is en goed verloopt.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dreamy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 13:55
Locatie:Steenokkerzeel

Bericht door Dreamy » 01 jan 2008, 09:14

Wat hebben jullie dan in het begin gebruikt? Direct zo een bedje voor grotere kinderen???
Don't regret the things you did, only regret the things you didn't do!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 jan 2008, 09:20

Zo een babybedje en een slaapzak..
En bij Karsten de draagmand van de koets, hij lag graag geborgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 01 jan 2008, 10:07

Daan lag beneden altijd in het park, en de eerste drie maanden sliep hij 's nachts in een wiegje. Van zodra we verhuisd waren, was dat dan ook in zijn bedje.

kun je het bedje niet in jullie kamer zetten? Of heb je geen bergplaatsje voor dat ander materiaal? Bureau eventueel in de living zetten?

En elke toekomstige mama heeft van die twijfelmomenten hoor! Je wil alleen maar het beste voor je kindje hé :wink:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 01 jan 2008, 11:57

Hey Dreamy,

Hier hetzelfde probleem! Wij wonen in een piepklein appartementje en zijn al een tijdje op zoek nr een huisje om te kopen maar met de huidige prijzen lukt dat voorlopig niet zo vlotjes...
En aangezien mijn vriend en ik allebei een volledig ingericht appartement hadden al voor we elkaar kende was dat niet makkelijk om alles samen te brengen. Uiteindelijk is mijn vrien bij mij ingetrokken, de helft van de inboedel van ons staat in de garage van mijn oma en de rest staat hier bij wijze van spreken nokvol in ons appartementje... Wij hebben ook twee slaapkamers, maar het tweede kamertje wordt bij ons gebruikt voor de konijntjes (die echt nergens anders kunnen) en voor het bureel van mijn vriend. We kunnen hier ook niks meer kwijt dus wij zitten met hetzelfde probleem. We blijven dus gewoon zoeken naar een huisje en intussentijd hebben we beslist dat als we tegen de geboorte nog niks hebben, dat er voorlopig enkel een park komt in de living dat als bedje dienst zal doen. Maar dat is een voorlopig noodscenario...we gaan er ergens wel van uit dat we nog iets zullen vinden, maar soms overvalt ook wel die schrik mij hoor!
Wat ik zelf nog het grootste probleem vind is dat we geen ligbad hebben :oops: Zowel voor mezelf naar het einde van de zwangerschap toe als voor ons kindje... Misschien ergens nog niet zo een groot probleem maar soit, we zien wel :)
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 jan 2008, 12:27

Je hebt heus niet zoveel nodig hoor! Een badje, een bedje en veel liefde.
Een wieg heb ik nooit gehad, gewoon een park en een bedje.
Zet desnoods het bedje bij jullie op de kamer.
Een wascommode heb je ook niet echt nodig. Koop alles apart: luierkussen, badje. Dan kan je alles mooi wegbergen.
Laat je niet teveel doen door die winkels, want je hebt alles nodig als je hen moet geloven.. :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 01 jan 2008, 12:55

Ik vind een wiegje zeker niet noodzakelijk hoor.Ik heb er eentje gebruikt omdat het eentje is van Yerko zijn nicht( ze is ondertss al 9jaar) en bij het volgend zou ik dat ook terug gebruiken.Maar hij is er een kleine 3 maand ingegaan...Overdag in het park ook in de living en s'avonds in zijn bedje.Een babybad kan je ook gerust in een douche zetten hé. Heel veel zaken zijn vaak niet noodzakelijk.Het is een keuze die je zelf maakt of je veel nodig hebt hé. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 01 jan 2008, 13:52

Hey hier is het ook mini hoor! En het is tot nu toe allemaal goed gelukt. De eerste 3 maanden sliep Mila beneden in een wiegje (familiestuk) en bij ons op de kamer in een bedje (en daar slaapt ze nu nog - de kamer is wel vrij groot en we liggen elk in een uithoek). Van zodra ze niet meer in de wieg kon, hebben we dat vervangen door een park. Wij hebben wel onze grote eettafel voorlopig ondergebracht bij vrienden en daar staat nu het badje en de commode. Ondertussen is Mila bijna (!) een jaar en nu begint het wel wat krapper te worden. Ze heeft nu wat beweegruimte nodig om te spelen en dat is soms moeilijker. We kijken dus erg uit naar onze verhuis in april!
Een ligbad hebben we hier ook niet. Dat is ook niet echt nodig. Ik mis het soms wel, gewoon voor mezelf (de ontspanning van een badje, mmmmmm). Maar het is niet echt nodig. Douchen lukt tot op het einde van de zwangerschap hoor :) Ik ben wel een keer of 3 bij ons mama in bad gaan relaxen de laatste paar weken. Mila kan nu nog steeds in haar kleine badje. Het wordt wat krap, maar we hopen het vol te houden tot april. En er bestaan ook badjes om in de douche te zetten, dus geen paniek!
Voor je dingen van de lijsten uit winkels begint te kopen, moet je eerst maar eens goed nadenken wat voor jullie persoonlijk echt nodig is. Je kindje zit er niet mee in hoor als het geen wieg, een park én een bedje heeft! Die is al dolgelukkig als het geboregn in de buurt van mama en papa kan zijn!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 01 jan 2008, 20:10

je hoeft echt niet zo veel hoor ,in het eerste is een bedje genoeg ,maar ja je ziet vanalles in boekjes...en als het je eerste kindje is ...wil je alles perfect ....ik moest voor ons eerste ook percee een wieg (t was wel die van mij van vroeger) maar deze keer blijft die op zolder staan een park of een bed is even goed een badje en een ververskussen ,kan je even goed op je keukentafel zetten..daar hoef je echt geen speciale dingen voor aan te kopen ,vroeger hadden ze ook niet al dat confort en het lukte ook ...
probeer je niet t veel zorgen te maken...als jij er maar bent om LIEFDE te geven!!

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 01 jan 2008, 20:29

Jari is nu bijna 12 weekjes en het enigste wat ik tot nu toe gebruikt heb van meubeltjes

- waskussen en commode maar je kan hem evengoed op tafel verschonen :wink:
- tummy tub
- schommelstoel dagelijks :lol:
- draagdoek bijna 12u per dag
- relaxje enkele minuutjes per dag

verder gebruik ik dagelijks wasbare luiertjes, watjes, 2 weleda verzorgingsproducten, een hydrofiele luier om wat af te kuisen, kleertjes uiteraard en 2 dekentjes die ik afwissel

nou dat was het dan :lol: :lol: :lol:

je wil niet weten wat we allemaal hebben, namelijk een volledig ingerichte babykamer met alles erop en eraan, een babybay aan ons eigen bed, kinderwagen in de gang, babyhangmat in park met hemel in de living, kortom alles wat je je kan inbeelden.

Eigenlijk heeft een baby bijzonder weinig nodig, liefde en geborgenheid, drinken en een verse luier. De andere dingen zijn er voor ons gemak :wink: :wink:

Je komt er heus wel, hoor, geen paniek :lol:
neem eens een kijkje op onze website....

Gebruikersavatar
Dreamy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 13:55
Locatie:Steenokkerzeel

Bericht door Dreamy » 02 jan 2008, 18:12

Goh, dank je allemaal!!!! Jullie weten niet wat een geruststelling dit is voor mij...

Nu, ik heb wel altijd horen zeggen dat een pasgeboren babytje niet in een park of een te groot bedje mag liggen omdat het dan teveel plaats heeft en makkelijker zou verstikken onder een dekentje ofzo...

Hebben jullie dit ook al gehoord en is dit effectief zo????
Don't regret the things you did, only regret the things you didn't do!

Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 02 jan 2008, 19:12

babys houden van geborgenheid dus een groot bedje waar ze moederziel alleen in liggen waarderen ze niet echt.

ook kan het zijn dat ze naar beneden "kruipen" en hierdoor onder de lakentjes terecht komen.

Jari slaapt bij ons. Krijg hierover veel kritiek te horen, hoor maar naar mijn gevoel is het juist. en onlangs las ik dat wetenschappeljk bewezen was dat het hechtingsproces gestimuleerd wordt. Het enigste nadeel zou zijn dat de kans op wiegendood groter is. Nochtans staat dit dan weer haaks op het feit dat bv draagdoekbabys verminderde kans hebben omdat ze hun ademhaling en hartritme aanpassen aan dat van jou, zo ook dus als je hem dicht in bed hebt liggen....
neem eens een kijkje op onze website....

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 02 jan 2008, 19:48

Toen Tristan geboren werd woonden wij ook nog in een appartementje. We hadden wel 2 slaapkamers, maar de ene deed dienst als bureau (en er kon echt niets meer bij) Wij hebben onze bureau in de living gezet. Onze eettafel buiten gegooid. Onze kat is naar de berging-garaga verhuisd. Dus een hele aanpassing.
De eerste week heeft hij bij ons in zijn draagmand geslapen (van de buggy) De volgende 3 maand heeft hij in zijn park geslapen (wel op een slaapmatras die in het park paste) Ik had mijn zwangerschapskussen erbij gelegd dat hij niet veel kon verrollen en dat hij niet het gevoel had dat hij in een reuzegroot bed lag. Zijn bedje (ik heb zo een meegroeibed genomen waar hij nu nog in slaapt) is dan nadien in zijn kamer gekomen (samen met een verzorgingstafel en een kleerkast (maar die kast hebben we eerlijk gezegd nog niet veel gebruikt omdat er al veel kleertjes in de verzorgingstafel lagen).
Als bad had ik zo een emmer op een staander (neemt niet veel plaats in, want als we hem niet gebruikten, stond hij ofwel in bad, ofwel op de wc (je zit toch nooit zowel op 't wc als in bad denk ik)
Tristan heeft dus wel héél veel in zijn park gelegen, maar nooit in een wieg (dat hadden we niet)
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 02 jan 2008, 20:05

Dreamy schreef:Goh, dank je allemaal!!!! Jullie weten niet wat een geruststelling dit is voor mij...

Nu, ik heb wel altijd horen zeggen dat een pasgeboren babytje niet in een park of een te groot bedje mag liggen omdat het dan teveel plaats heeft en makkelijker zou verstikken onder een dekentje ofzo...
Hebben jullie dit ook al gehoord en is dit effectief zo????
Ik heb net daarom (geborgenheid en minder kans op wegglippen onder een deken of in een groere slaapzak) altijd eerst een wieg gehad en pas later (= toen de wieg te krap werd) het spijlenbedje ineengezet. Een box heb ik nooit gebruikt ... Bij de jongste heb ik zijn draagmand van de kinderwagen als nachtwieg gebruikt en de stond naast ons bed op een bankje zodat ik hem makkelijk bv kon geven en eventueel bij mij nemen om te troosten. Hij heeft ook regelmatig bij ons geslapen ... De indeling van je woning maakt ook wel uit in wat je waar wel of niet gebruikt ; want in ons app had ik de bak van kinderwagen niet nodig 's nachts maar met de 2 verdiepen in ons huis kon ik onmogelijk elke keer de wieg naar boven en dan weer naar beneden sjouwen. De kids slapen hier nu ook een verdieping lager dan wij en dat kon gewoon niet anders dus dan ga je anders denken hè. Dat was o.a. ook een reden waarom R zo lang bij ons in de kamer geslapen heeft terwijl zijn broer (op het app) indertijd vanaf dag 1 een eigen kamertje had - vlak naast de onze.
Een relaxje zou ik zeker wel kopen: soms slapen ze daar ook in, het is makkelijk me te slepen door je app en dat kan je nadien nog als stoeltje gebruiken ook. De bak van de kinderwagen kan je dus ook in huis als wiegje gebruiken trouwens. Wij hadden hier een familiestuk dus ook een "gewone" wieg, maar het is geen must.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dreamy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 13:55
Locatie:Steenokkerzeel

Bericht door Dreamy » 03 jan 2008, 11:12

Ik heb echt wel veel gehad aan jullie goede raad hier, en denk dat ik er nu wel een beetje uit ben!

We zouden dus een mooi bekleed park willen kopen dat in de living kan staan. Het kan dienst doen overdag als bedje of wiegje, beetje alles bij mekaar!

's Nachts zouden we dan de draagmand van de kinderwagen willen gebruiken. Dan kan het kleintje bij ons op de kamer slapen en leert hij/zij misschien ook het verschil tussen een slaapplaats en een 'speel'plaats.

Een commode gaan we ook niet gebruiken, we hebben een geschikt tafeltje waar we een kussen om te verversen kunnen opleggen.

Wat denken jullie? Is dit goedgekeurd? :D
Don't regret the things you did, only regret the things you didn't do!

Afbeelding

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 03 jan 2008, 11:41

Dat klinkt meer dan in orde hoor :wink:
Bij ons zal het ongeveer hetzelfde gaan hier :lol:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 03 jan 2008, 11:55

Dat ziet er een prima regeling uit! Veel succes :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 03 jan 2008, 12:16

prima hoor ,het hoeft echt niet ingewikkeld te zijn :wink:

Gebruikersavatar
Dreamy
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 13:55
Locatie:Steenokkerzeel

Bericht door Dreamy » 03 jan 2008, 19:34

even iets anders wat ik net zie:

ik heb ook zo een ticker gemaakt met het aantal dagen tot aan de bevalling maar dat schijnt maar niet te kloppen...

Ik ben nog maar 6 weken ver en er staat bij mij nog 196 dagen te gaan...

Maar bij iemand anders hier in dit topic (naam ontglipt me even) staat dat ze 12 weken ver is en dat het nog meer dan 200 dagen zijn...

Ik heb nochtans alles goed ingegeven hoor... :(

EDIT: Ik heb net 'de fout' ontdekt, als ik de verwachte bevallingsdatum in geef op de ticker dan klopt het aantal "dagen nog te gaan".
Wanneer ik mijn laatste menstruatieperiode in geef dan geeft de ticker blijkbaar een verkeerd resultaat.
Don't regret the things you did, only regret the things you didn't do!

Afbeelding

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 04 jan 2008, 13:53

hoi,

onder de lakentjes glijden kan je voorkomen door het bedje aan het voeteneinde op te maken, juist op de lengte van je kindje. dus niet het volledige bedje. snap je wat ik bedoel?

je kan ook een bananenkussen gebruiken, bvb in de box, om geborgenheid en begrenzing te bieden.

je regeling ziet er perfect uit!
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”