Babybuidel of draagzak

Moderators:Welcome, Moderators

Wat vinden jullie van een draagdoek?

Een handig ding die je zeker moet hebben!
23
96%
Een nutteloze investering
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 dec 2007, 14:02

Een tijdje geleden had ik hier ook raad gevraagd ivm draagdoeken. In eerste instantie was ik van plan een tricotti te kopen (twee banden die mekaar kruisen) omdat deze niet geknoopt moesten worden, aangezien mijn man daar niet voor te vinden was.
Uiteindelijk is het een tricot-slen geworden (lange doek om te wikkelen) en ik heb er geen seconde spijt van! De beste aankoop in tijden! :D
Tosca ligt er bijna iedere dag in (staand, want liggen vind madam niet plezant) en dommelt bijna altijd in slaap. Als ze niet slaapt, ligt ze rustig met haar hoofdje tegen mijn borst.
Voor het knopen had ik veel schrik, maar eigenlijk ben je er zo mee weg. Op internet kan je een site vinden waar de instructies heel duidelijk zijn afgebeeld en ook op You Tube kan je filmpjes vinden die je vooruit helpen.

Vorige week heb ik nog eens moeten lachen in de supermarkt: een oudere meneer komt naar mij toe en vraagt me hoe lang ik nog moet... :shock: opeens beseft hij dat er een hoofdje onder die doek zit en zegt: 'oei ik dacht dat ie nog moest komen, maar ze is er al!' :lol:
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 14:06

Oh, zo kreeg ik bij Karsten eens de vraag of er een hondje in zat! :lol: (was trouwens op de winteravonden in Bokrijk, drie jaar geleden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 03 dec 2007, 14:13

Hier ook een fotootje van ons aan het koken :lol:
Afbeelding
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 03 dec 2007, 14:18

Toen Sitske een maand oud was, (voor buiten te gaan gebruik in bijna uitsluitend de draagdoek) wa er een kindje van in de straat en die zei tegne z'n mama, kijk die baby is geboren maar zit nog in de buik :lol:

M'n kinderwagen heb ik nog maar 2 keer gebruikt, voor de rest altijd doek. Ene keer naar efteling geweest en voor zekerheid kinderwagen mee gepakt, wel hij heeft goed dienst gedaan om onze jassen en zakken in te leggen, Sitske toen enkel in draagdoek willen zitten.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 14:19

G&F&S schreef:Toen Sitske een maand oud was, (voor buiten te gaan gebruik in bijna uitsluitend de draagdoek) wa er een kindje van in de straat en die zei tegne z'n mama, kijk die baby is geboren maar zit nog in de buik :lol:
...
Geweldig, kinderlogica! :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 03 dec 2007, 16:57

ja,heb ook een beetje rond gekeken ,enne die lange doek ,dat zie ik dus ook zitten he (heb er de technieken ook van gevonden en heel duidelijk uitgelegd).... dan oefen ik al een paar keer op voorhand,maar dan met een popke van de dochter ...dan krijg ik het wat onder de knie ...
ik zie het namelijk echt niet zitten om overal met Twee maxi cosi 's te gaan zeulen als ik een kleine uitstap moet doen ;..als er al eentje in een doek kan ben ik al heel tevreden en het neemt niet veel plaats in ... en je kan de doek ook al aandoen ,voor je het kindje er insteekt ,moet je niet meer het moment zelf staan klungelen (want dan breekt het zweet mij uit) :roll:

ik weet wat dat ik ga vragen voor onder de kerstboom :wink:

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 03 dec 2007, 17:04

ah ja juist want jij hebt twee engeltjes die onderweg zijn hihihihi
ja, dat is waarschijnlijk wel een heel gedoe dan
slim van je om eentje in de draagzak te steken en de andere in de maxi cosi!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 dec 2007, 20:33

Hey R. een tweeling kan je ook in een tricot-slen "kwijt" hoor :wink: .. Ik ga het de eerste weekjes zo doen, tot het platte er af is.. En dan denk ik naar twee doeken over te schakelen (één op de buik en één op de rug)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 03 dec 2007, 23:24

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 04 dec 2007, 09:58

maak het niet te moeilijk he voor mij ,Dagmar :) :)
ik ben nog maar op dat vlak in de beginnersfase ... als je er dan twee in "kwijt" kan :roll: euhm is dat dan liggend elk aan een kant of bedoel je met opgetrokken knietjes ...of is er een speciale TWIN manier

maar ik probeer toch eerst even met één beebke... :wink:

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 04 dec 2007, 15:40

bedankt sterretje
dat op de rug zonder hulp lijkt me wel een heel gesukkel
onze miatan is nogal ne zware en om die met een hand tegen te houden plus die ligt niet meer stil eh?
zal het eens uitproberen

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 05 dec 2007, 23:23

Ann schreef:Gebruiken jullie die ook in huis?
Zijn de kleintjes dan niet te veel verwend, bedoel als ze de hele tijd bij mama zijn, kunnen ze zich dan nog wel alleen bezig houden? Ben daar bang voor... moeten ook eens "alleen" kunnen zijn niet?
Zou overwegen van zo een bb-sling (met die ringen) aan te schaffen, maar twijfel nog altijd over die aankoop... en de papa is er niet zo voor te vinden...
En dan het gewicht... is dat niet slecht en zwaar voor de rug? Als ik het vergelijk met het dragen van een rugzak...

Oktobermama,
Ann

hoi,

een baby kan je niet verwennen...die hebben gewoon de nabijheid van mama of papa nodig!

het is bewezen dat kindjes die altijd een ouder vlakbij hadden als baby, opgroeien tot stabiele, zelfstandige kindjes, juist omdat ze als baby geleerd hebben op je te vertrouwen: als er iets scheelt, is mama er direct, ik hoef dus niet bang te zijn. ze vertrouwen erop dat als er gevaar dreigt, of honger hebben, of bang zijn, dat jij er dan voor hen bent, want dat is altijd zo geweest.

een kindje dat veel alleen geweest is (laten huilen, veel in wieg...) hebben dat vertrouwen niet ervaren: je bent er niet altijd als ze je nodig hebben. die kinderen gaan dus juist angstiger door het leven...wie weet of je er nu zal zijn of niet...

een baby heeft niet veel nodig: eten, slaap, een verse luier, en liefde met hopen. dat kan je je kind nooit teveel geven, en in een draagdoek kan je altijd op z'n behoefte inspelen.

een draagdoek kan je ook niet vergelijken met een rugzak (niet hetzelfde als draagZAK), het gewicht wordt door de brede banden over je bovenlichaam verspreid.

waarom is je partner er niet voor te vinden?

xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 06 dec 2007, 11:35

:arrow: Hij is bang dat het kleintje dan moeilijk alleen zal kunnen zijn... doordat ze steeds bij mij is...

Ik hoor hier alleen reacties op de tricot sleng... is die ringsling dan minder goed?

Alvast bedankt voor de reacties,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 dec 2007, 11:41

De ringsling zou na een tijdje doorwegen omdat die maar op 1 schouder rust.. Maar heb er zelf geen ervaring mee (maar ik twijfel om er twee aan te schaffen, lijkt me iets makkelijker om een tweeling te dragen :lol: en dan hang ik ook weer in evenwicht hé! :lol: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 06 dec 2007, 12:21

Dagmar schreef:De ringsling zou na een tijdje doorwegen omdat die maar op 1 schouder rust.. Maar heb er zelf geen ervaring mee (maar ik twijfel om er twee aan te schaffen, lijkt me iets makkelijker om een tweeling te dragen :lol: en dan hang ik ook weer in evenwicht hé! :lol: )
Het hangt er dan nog vanaf of je baby's zelfde gewicht zullen hebben hé... Hoewel het niet veel zal verschillen.

Zit dat in je familie tweelingen? Zoja is het bijna zeker een 2 eiige tweeling, (dubbele eisprong is erfelijk) een ééneigen tweeling is meer toevallig...

DOei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 06 dec 2007, 12:24

moeten we nog opletten dat we niet Krom groeien ook!! :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 dec 2007, 12:56

G&F&S schreef:...
Zit dat in je familie tweelingen? Zoja is het bijna zeker een 2 eiige tweeling, (dubbele eisprong is erfelijk) een ééneigen tweeling is meer toevallig...
...[/b][/color]
Nee, 't zit niet in de familie.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 06 dec 2007, 12:58

Ohja, en welke draagdoek(en) het zal zijn op den duur, tja, ik heb nog tijd hé, nu onderzoek ik vooral de mogelijkheden.. :wink: En bij momenten weeg ik de voor- en nadelen af, en dan beslis ik..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 06 dec 2007, 13:05

Dagmar schreef:Ohja, en welke draagdoek(en) het zal zijn op den duur, tja, ik heb nog tijd hé, nu onderzoek ik vooral de mogelijkheden.. :wink: En bij momenten weeg ik de voor- en nadelen af, en dan beslis ik..
Je kan dat natuurlijk ook nog steeds ergens huren in het begin hé, om eens effectief uit te testen. Want denk dat je het enkel al doende het beste kan weten wat er voor en nadelen van zijn. Hier in Antwerpen kan je dat bvb bij de kraamvogel huren en testen (hebben daar ook info avonden) en dan kan je daarna beslissen wat je de beste vindt en dan aankopen.

Weet niet of er bij jullie ook zoiets is...

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 06 dec 2007, 14:51

Ann schreef: Ik hoor hier alleen reacties op de tricot sleng... is die ringsling dan minder goed?
De tricot sleng ken ik dan weer niet. In gebruik bedoel ik hé.
Ik denk ook dat het beetje zoals met alles is, bij sommige heb je een goed gevoel, bij iets anders weer niet. Ondervinding is soms het beste om te weten waar je jezelf goed bij voelt.
Voor mij blijft de ringsling hier een favoriet.

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 10 dec 2007, 22:12

hoi!

ik heb onlangs gebabysit en de ze hadden daar een tricot slen, ik moet zeggen, super zo'n doek! ik wist al hoe te knopen, ergens op stage geleerd, en nu voor het eerst ook effectief gebruikt, en het is echt gemakkelijk! en de kleine heeft heerlijk geslapen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 12 dec 2007, 00:09

sling is voor mij ook de fvo!!niet knoepen,snel aan en uit,en verschillende draaghoudingen!

leve de ringsling dus :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Kimberlyvdb
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 dec 2007, 22:31
Locatie:Brasschaat
Contacteer:

Bericht door Kimberlyvdb » 12 dec 2007, 10:01

hier hebben wij geen draagdoek, maar een draagzak. is heel handig en heel stevig.
Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 12 dec 2007, 11:09

nou mensjes kijk eens op www.doekentheek.be

alle voordelen en nadelen staan daar vermeld. Een erg mooie en nuttige site, een aanrader om daar eens te gaan kijken en informatie op te doen.

Ik draag Jari bijna 12 uur per dag in de doek en inderdaad ik krijg heel veel reacties dat hij verwend is... :roll: Vraag me af of wij Westerse mensen de Afrikaanse kindjes ook als verwend bestempelen??? :shock: Nochtans worden zij gedragen tot ze lopen en zelfs dan nog, vallen aan de borst in slaap en slapen bij hun ouders

Nou vraag ik me af wat daar aan verwend kan zijn!

Een baby heeft maar enkele behoeftes op dit moment en die worden volledig ingevuld. In onze cultuur en maatschappij moet alles echter snel verlopen

- doet ie zijn hoofdje al naar boven?
- slaapt hij al door?
- hoeveel weegt hij al?
- hij slaapt toch al alleen?
- oo, de mijne kan al dit of dat.....

en dan denk ik, Jeetje, die babys zijn nog maar net op de wereld... wat zijn nu enkele weken of maanden in een totaal mensenleven?

Er is nog tijd genoeg om alleen te slapen, om te leren praten, te stappen of zitten of gelijk wat... laat een baby, baby zijn, net als een peuter een peuter moet zijn.

Elke leeftijd heeft zijn speciale behoeftes, laat ons daar als volwassenen aub, niet te snel in gaan. :wink:
neem eens een kijkje op onze website....

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 dec 2007, 11:45

Je hebt in mijn ogen gelijk, maar dat is een andere discussie.. :wink: :lol:
Maar draagdoeken geraken meer en meer ingeburgerd, dus er is nog hoop hé! :wink: En ik ben een hele voorstander ervan, omdat Karsten enkel sliep als hij dicht bij mij was en nu belandt hij nog steeds meestal bij ons in bed..
Maar ik ga zowiezo zoeken naar mogelijkheden om deze twee ook te draagdoeken! :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 12 dec 2007, 11:53

ne goeie site arab
ik heb hier ne tricot slen
maar onze miatan begint wat zwaar te worden
ga dan eens uitkijken naar ne geweven draagdoek

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 13 dec 2007, 10:16

heb nog een keertje op die site weest kijken ,die arab beschreef ....
ben dan ook in de namiddag een tricot slen weest halen .... heb niet lang moeten oefenen voor ik het door had ...heel handig ,alleen was het wel met een popke te doen :wink: ....

man lief kwam thuis s'avonds en ik dacht "ojee... als die dat ga zien ...die gaat daar wat op weten :? "

Hij was even naar de badkamer ,had ik de doek omgedaan pop er in en toen hij naar buiten kwam ...stond hij zo raar te kijken" wat is dat ??"zei hij

de pop zat er mooi in dus toen ik hem dat toonde zei hij :DAT ZIET ER HANDIG UIT!! ik dacht dat ik ging in :shock: gaan ...
had nooit gedacht dat hij zzoooo positief ging reageren...
vroeger hadden we namelijk zo een buik combi rugdrager met kliksystemen .... ons kleine was al hlemaal over haar toeren tegen datwe ze daar in kregen.... (en hij moest daar helemaal niet meer van weten)en met zo een doek is dat echt een maki!!

Gebruikersavatar
Veer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2006, 14:33
Locatie:Zolder
Contacteer:

Bericht door Veer » 17 dec 2007, 17:10

Toen ik met de draagdoek thuis kwam moest Tom er eerst ook niets van weten. Breng hem maar terug zei hij. Na uitleg en demonstratie van de vroedvrouw mocht de doek toch blijven. Ik heb hem vaak gebruikt met Amber.

Nu gebruik de draagzak nog wel eens maar niet tveel vanwege mijn zwangerschap. En ik niet te vermoeid wil zijn.
Afbeelding
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 17 dec 2007, 18:40

Ik heb sinds een week een storchenwiege draagdoek inhuis en ik ben er echt super content mee.
Heb echt spijt dat ik dit niet heb aangeschaft vanaf de geboorte van onze matthew.
Heb heel die tijd met een draagzak rondgelopen en afgezien van de pijn in mijn rug en schouders.
Nu met deze draagdoek, kan ik zelfs met mijn zwakke rug zonder enige problemen ons cato in die doek op mijn rug dragen en die pruts is de 2.5 jaar gepasseerd en weegt een dikke 13kg. Ik voel zelfs het 1st uur zelfs niet dat ik ze op mijn rug heb buiten dat die niet stil zit. Met onze matthew heb ik het nog niet geprobeerd want hij voelt zich te groot om in die doek te zitten.
Onze jinto staat ook zot van die doek, die zit er echt graag in en slapen in die doek doet hij ook super graag want dan zit hij lekker dicht bij mama of papa.
chris was er ook 1st niet voor te vinden maar had de doek nog geen 2 dagen inhuis en hij had jinto al op zijn buik hangen en vond het ook zeer gemakkelijk.
Het voordeel met deze doek vind ik, als je op de buik draagt, dat het doek een zeer groot deel van de rug bedekt en daardoor het gedragen gewicht ook verspreid word.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 17 dec 2007, 19:09

ik heb ook een draagdoek!! zelf heb ik het niet veel gebruikt maar vind het toch een handig ding!! het problem was dat axl niet graag zo vast zit hij moet kunnen bewegen!! maarnu hij wat groter is doe ik het op een andere manier om en kan hij er in rechtzetten!! het is wel handiger dan een draagzak want ik vind dat die dunne bandjes na een tijd beginnen te snijden op je schouders!!
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De babyuitzet”