1 november

Enquetes over verschillende onderwerpen...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie

Gaan jullie naar het kerkhof?

Ja, dat is zo de gewoonte om 1/11
7
22%
Ja, maar wij gaan regelmatig.
3
9%
Nee, wij herdenken op onze manier.
22
69%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem
1 november

Bericht door sandy » 01 nov 2006, 07:19

Houden jullie vast aan de traditie? Ik bedoel, er zijn héél veel mensen die enkel vandaag het graf komen bezoeken van hun geliefde. Ik vind dat dan erg dat je dat maar doet omdat het 1 november is en voor de ogen van een ander.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 01 nov 2006, 07:21

Ik heb dus gestemd voor "ja, maar wij gaan regelmatig.
Ik vind het wel "leuk" om iets te staan vertellen tegen het graf van oma of opa, dingen die gebeurd zijn en die je precies wil "delen".
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 01 nov 2006, 07:48

wij gaan normaal op 1/11 met mijn moeder naar mijn grootouders
mijn grootouders langs mijn moeders kant liggen er al 28 jaar, dus binnen 2 jaar is het daar ook gedaan. Er zijn dan alleen nog mijn grootouders langs mijn vaders kant die ik bezoek.
Linda gaat niet in Brussel
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 nov 2006, 11:07

Nee.. Alleen het graf van mijn vader zou ik bezoeken, maar zeker niet op 1 november (heb geen zin om daar tussen al dat volk te staan).. Ik moet eigenlijk nog eens gaan, maar ik stel dat altijd maar uit (ik heb het wel verwerkt hoor, maar het ligt nog steeds gevoelig :?) ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
bezeke555
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 nov 2005, 13:18
Locatie:boechout
Contacteer:

Bericht door bezeke555 » 01 nov 2006, 11:20

nee ik ga persoonlijk niet naar het kerkhof...
ik zit in boechout en mijn vader ligt in zomergem (niet al te ver van gent)... dus heel ver weg, en aangezien wij alles met het openbaar vervoer moeten doen...
maar ja, ik denk aan hem en dat is genoeg vind ik
groetjes en dikke knuf
wen (bezeke555)


Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 01 nov 2006, 11:28

Vroeger ging ik met mijn opa mee om enkele graven (van familie) te kuisen. Maar dat was dan meer omdat ik nog te klein was om alleen te blijven.
Later gingen we soms samen, op 1/11, naar het graf van mijn oma en opa, maar meestal als het weer meeviel en dan gecombineerd met een wandeling(etje).
De laatste jaren ben ik er niet meer geweest. Wel een jaar of 6 geleden zelf een bloemstukje gemaakt om op hun graf te zetten.
Nu 'praat' ik met hen wanneer ik zin heb, want ik denk niet dat ze nog 'aanwezig' zijn in hun graf.
Als ik dan al eens naar het kerkhof ga, dan ga ik sowieso ook eens kijken naar de zerkjes van de kindjes ....

Maar straks komen we samen met mijn moeder, zus en tantes (jah dieter zal weer het enige mannelijke gezelschap zijn, ocharme) voor koffie en een taartje en dan later sinterklaaskoeken met warme chocomelk. Het is nu dus eerder een dag waar we nog eens gezellig samenzitten :)

olli
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 feb 2006, 18:59
Locatie:de kempen

Bericht door olli » 01 nov 2006, 20:55

ik herdenk mijn grootvader op mijn manier. op zijn verjaardag ga ik altijd een bloemetje leggen, maar dan ben ik er meestal ook binnen de 5 minuten terug weg.
vava ligt daar trouwens niet, fysiek nog wel, maar zijn geest is steeds dicht bij mij.
ik vind het ook niet leuk om naar het kerkhof te gaan, zo'n koud gevoel dat ik dan krijg.
ik heb het er ook nog steeds moeilijk mee, daarom dat ik vava liever herdenk hier thuis in mijn gedachten. :cry: :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
fieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jun 2006, 22:07
Locatie:limburg

Bericht door fieke » 02 nov 2006, 12:35

Ik heb ook neen gestemd. Mijn broer is uitgestrooit en ik heb altijd zo een gedenkkettinkje aan. (zo één waar je assen in kan doen.) Ik heb dat van mijn moeder gekregen. Dus ik heb hem altijd bij mij.
Mama van Alyssa (25/05/2007 om 12u42)

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 02 nov 2006, 16:29

Wij zijn eerst naar de gebedswake geweest en dan naar het kerkhof, naar het graf van mijn broer. Dat is een gewoonte geworden. En daarna gaan we bij mijn ouders thuis voor koffie en taart.
Maar elk jaar komt er minder en minder familie...
Ik ga heel zelden naar het kerkhof, ik heb daar echt moeite mee. Bij zijn verjaardag en jaargetijde en bij allerheiligen ga ik en voor de rest niet, ik kan het gewoon ni om daar gewoon zomaar naartoe te gaan. Het zit nog veel te vers in mijn lichaam...

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 02 nov 2006, 20:03

Wij zijn gisteren ook naar het kerkhof geweest maar wij doen dat regelmatig.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 02 nov 2006, 20:43

Ik heb dat niet nodig om een kerkhof te bezoeken en iemand te herdenken. De overleden dierbaren zit voorgoed in mijn hart en ik bewaar enkel de goede herinneringen van hem/haar. Elke dag van het jaar kan ik er aan denken en niet speciaal op de 1ste november. Ik vind dat maar een schijnheilig gedoe eigenlijk...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 03 nov 2006, 13:24

Ik ga vaak naar het kerkhof. Het hoeft niet altijd lang te zijn, maar het lucht soms op om eens een praatje met opa te doen. Het is dan net of een pak last van mijn schouders valt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 03 nov 2006, 14:26

Ik ga naar het kerkhof als ik er zin in heb en niet op 1 bepaalde dag waar iedereen dan op gaat.
Ik herdenk onze doden in de famillie op mijn manier.
Bij iedere gelegenheid denk ik dan hoe zou die of die daar op gereageerd hebben.
Hoe zouden ze daar mee omgaan.
Of als ik intens verdriet heb,dwalen mijn gedachten ook naar hen die er niet meer zijn.
Neen,ik ga niet met een bloem naar het graf op die ene dag,ik herdenk hen regelmatig in mijn gedachten.
En tijdens het jaar door zet ik regelmatig een bloemetje op hun graf.
Moet toch niet enkel op 1 november een en al bloemen zijn,maar het hele jaar door.

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 03 nov 2006, 21:37

ik ga niet zo vaak naar het kerkhof en zeker niet op zo'n dag!

ik herdenk het overlijden van een dierbaar persoon op een andere manier.
een kerkhof vind ik een akelige bedoeling, klinkt misschien stom maar zo voel ik het aan ...

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 04 nov 2006, 14:18

Ik ga ook niet zo vaak naar het graf van Jorg. Ik vind persoonlijk dat je daar weinig kan gaan doen. Als ik ga, is het om te kijken hoe zijn plantjes staan. Ik herdenk Jorg elke dag in mijn hart.

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 02 okt 2007, 18:32

jep 1 november naar het kerkhof... maar mijn nichtje is geboren op 1 november 2001 en dus vieren we ook haar verjaardag...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Poll's”