Koopzondagen

Enquetes over verschillende onderwerpen...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie

Koopzondagen: voor of tegen?

Voor
19
68%
Tegen
5
18%
Geen mening
4
14%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg
Koopzondagen

Bericht door Lena » 18 okt 2006, 14:39

Ben je voor of tegen de uitbreiding van de zondagopeningen?
Ik heb het nu niet over die met Kerstmis of solden, maar wel over dat (bijna) alle zondagen de winkels open mogen zijn - gelijk in de toeristische centra?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 okt 2006, 14:45

Ik ben dus absoluut tegen
Zondag = rustdag
Wanneer de winkels open zijn op een zondag, zul je mij er alleszins niet zien, uit principe.
Werken op een zondag vind ik geen probleem (met Kerstmis dan vooral), aangezien ik op voorhand wist dat dat erbij hoorde toen ik solliciteerde voor het werk dat ik nu doe (MAAR: max. 3 :!: zondagen/jaar - NIET meer)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 18 okt 2006, 15:09

Helemaal niet mee eens.

Ik zou het super vinden moesten ze de zondag open zijn.
Als je net als ik van s'morgens vroeg tot s'avonds laat gaat werken is het super handig als de winkels de zondag open zijn.

Kan ook meer banen opleveren. Kunnen ze bv mensen die weekend werk willen doen aannemen of meer halftijdse mensen.

Ik ben voorstander...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 okt 2006, 15:20

geen mening.
Zelf ga ik eigelijk ook nooit de zondag winkelen als ze op die solden en speciale zondagen open zijn.
Werken op een zondag heb ik 5 jaar lang gedaan,en vond dat vreselijk vervelend.
Maar ja dat was zo in de horeca.
Nu dit jaar moet ik dus ook twee zondagen werken en vind dat dus niet leuk.
Gelukkig vind ons bazin het ook niet zo tof dat kerstavond en oudejaarsavond op een zondag valt en is ze van plan om al rond 15u de deuren te sluiten.
Maar om welk uur we moeten beginnen weten we nog niet,zal wel weer rond 5u draaien denk ik.
Snap ook nog steeds niet dat je om 5u naar de kapper gaat,maar ze zijn er die klanten. :roll:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 okt 2006, 15:35

Ik heb gestemd "geen mening".
Ik bekijk het van twee kanten: het is leuk om op zondag te kunnen winkelen.
Maar minder leuk om op zondag te moeten werken.
Dus ik laat het open.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 okt 2006, 15:48

ik zou het super vinden
door de week niet veel tijd om te gaan winkelen
en 's zondags als ik niet moet gaan werken kan het ventje mee
anderzijds kan ik erinkomen dat je niet graag op zondag werkt
maar uiteraard zijn er mensen die WEL in het weekend willen werken en niet door de week....
dus denk wel dat daar kandidaten voor zijn
alleen vind ik niet dat men de verkoopsters die al een ganse week werken, moeten gaan lastigvallen om ook nog op zondag te komen werken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 18 okt 2006, 18:10

ik woonde vroeger aan de grens en alles was er de zondag open. Het liep er vol met Fransen en dus echt geen dag om buiten te komen :? ook veel verkeerd geparkeerde auto's, je kon er zelfs soms letterlijk de deur niet uit omdat er een auto voor de deur (op de stoep !) stond
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 okt 2006, 19:23

sandy schreef:Ik heb gestemd "geen mening".
Ik bekijk het van twee kanten: het is leuk om op zondag te kunnen winkelen.
Maar minder leuk om op zondag te moeten werken.
Dus ik laat het open.
Ik deel de mening van Sandy.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katia

Bericht door Katia » 18 okt 2006, 19:39

Dagmar schreef:
sandy schreef:Ik heb gestemd "geen mening".
Ik bekijk het van twee kanten: het is leuk om op zondag te kunnen winkelen.
Maar minder leuk om op zondag te moeten werken.
Dus ik laat het open.
Ik deel de mening van Sandy.. :D
idem!

Muisje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 apr 2006, 17:09

Bericht door Muisje » 18 okt 2006, 21:10

ik heb voor gestemd.
ik kan het begrijpen dat er mensen zijn die niet graag op zondag werken maar er zullen er wel zijn die dat wel graag doen en als er eventueel een compensatie aan vasthangt zal dat zeker in de smaak vallen.

ik moet elke zaterdag werken tot 17u (vroeger tot 18u) en had het in het begin ook moeilijk maar nu is dit een gewoonte geworden en zou ik eerlijk gezegd niet meer willen ruilen voor mn vrije woensdag.
Op zondag zijn hier de winkels open en ik vind dit heerlijk!

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 19 okt 2006, 00:30

Ik heb ook voor gestemd. Angelo moet regelmatig 's zaterdags werken dus zondag is een dag dat we alle 4 thuis zijn (geen werk, school) en dan zou het wel tof zijn als we onder ons viertjes dan konden gaan winkelen. Ik kan mij natuurlijk ook wel voorstellen dat de mensen die dan moeten werken dat minder leuk vinden.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 okt 2006, 09:56

Tamaravh schreef:... en dan zou het wel tof zijn als we onder ons viertjes dan konden gaan winkelen. ...
Amai, als wij met ons viertjes moeten gaan winkelen.. :lol: Ofwel zit Mila overal aan en geraakt Filip gestresseerd, ofwel krijgt Karsten kuren.. :lol: Tegenwoordig een hele opgave hier om te winkelen :lol: :? ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 20 okt 2006, 16:04

Tamaravh schreef:Angelo moet regelmatig 's zaterdags werken dus zondag is een dag dat we alle 4 thuis zijn (geen werk, school) en dan zou het wel tof zijn als we onder ons viertjes...
Hier is dat ook zo, ik moet zowieso al om de andere zaterdag werken, en Jo die klust ook dikwijls bij op zaterdag...
Ik zou het ook leuk vinden om dan 's zondags samen met m'n man en kindjes door te brengen ipv te moeten gaan werken :(

Er zijn zoveel andere leuke dingen om te doen op een zondag, moet dat dan echt 'winkelen' zijn :?:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 20 okt 2006, 16:32

Ik heb 'voor' gestemd. Ik vind het nu al super dat de Spar hier op zondag open is, zo kan ik toch nog altijd iets kopen op een zondag. Mijn man en ik runnen ook een zaak en die is eveneens op zondag open, erg vinden we dat niet want we bepalen wanneer we sluiten en open zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 20 okt 2006, 18:51

Lena schreef: Er zijn zoveel andere leuke dingen om te doen op een zondag, moet dat dan echt 'winkelen' zijn :?:
De andere dagen van de week hebben we dikwijls de tijd niet ofwel is het rap rap winkel binnen en buiten en 's zondags hebben we meer dan tijd genoeg. We staan er eigenlijk niet bij stil maar eigenlijk zijn er veel mensen die 's zondags moeten werken, zoals bvb. mensen die in de zoo, planckendael, pretparken, ... werken.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 20 okt 2006, 18:56

Bij ons zijn alle winkels open op zondag. Dat is al altijd zo geweest. Ik weet dus van niet meer.
Ik vind het wel zielig voor de meisjes die dan in zo'n winkel werken tegen een klein loontje.

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 20 okt 2006, 20:08

muppet schreef:Bij ons zijn alle winkels open op zondag. Dat is al altijd zo geweest. Ik weet dus van niet meer.
Ik vind het wel zielig voor de meisjes die dan in zo'n winkel werken tegen een klein loontje.
Als je dat maar weet :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 20 okt 2006, 20:14

Tamaravh schreef:...We staan er eigenlijk niet bij stil maar eigenlijk zijn er veel mensen die 's zondags moeten werken, zoals bvb. mensen die in de zoo, planckendael, pretparken, ... werken.
Akkoord, maar die weten wel op voorhand dat ze dat moeten doen.

Voor de winkels (behalve toeristische regio's en meubelwinkels - dat zijn de uitzonderingen) zijn er dat nu 3, en daar heb ik geen probleem mee, dat wist ik op voorhand dat dat erbij was. Maar ze willen die aantallen verhogen en DAAR heb ik problemen mee...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 20 okt 2006, 20:26

Lena schreef:
Tamaravh schreef:...We staan er eigenlijk niet bij stil maar eigenlijk zijn er veel mensen die 's zondags moeten werken, zoals bvb. mensen die in de zoo, planckendael, pretparken, ... werken.
Akkoord, maar die weten wel op voorhand dat ze dat moeten doen.

Voor de winkels (behalve toeristische regio's en meubelwinkels - dat zijn de uitzonderingen) zijn er dat nu 3, en daar heb ik geen probleem mee, dat wist ik op voorhand dat dat erbij was. Maar ze willen die aantallen verhogen en DAAR heb ik problemen mee...
Ja, dat versta ik heel goed. Dat zou hetzelfde zijn dan als ze ineens op mijn werk zouden zeggen dat ik nu ook 's zondags moet gaan werken, ik denk dat ik dan ook wel zou protesteren. Angelo die werkt ook soms in de weekends maar die wist dat al van in het begin. Misschien een domme vraag maar kunnen ze je daartoe verplichten? Zijn de dagen die je nu werkt niet vastgelegd in je contract?
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 20 okt 2006, 21:15

Tamaravh schreef:
Lena schreef:
Tamaravh schreef:...We staan er eigenlijk niet bij stil maar eigenlijk zijn er veel mensen die 's zondags moeten werken, zoals bvb. mensen die in de zoo, planckendael, pretparken, ... werken.
Akkoord, maar die weten wel op voorhand dat ze dat moeten doen.

Voor de winkels (behalve toeristische regio's en meubelwinkels - dat zijn de uitzonderingen) zijn er dat nu 3, en daar heb ik geen probleem mee, dat wist ik op voorhand dat dat erbij was. Maar ze willen die aantallen verhogen en DAAR heb ik problemen mee...
Ja, dat versta ik heel goed. Dat zou hetzelfde zijn dan als ze ineens op mijn werk zouden zeggen dat ik nu ook 's zondags moet gaan werken, ik denk dat ik dan ook wel zou protesteren. Angelo die werkt ook soms in de weekends maar die wist dat al van in het begin. Misschien een domme vraag maar kunnen ze je daartoe verplichten? Zijn de dagen die je nu werkt niet vastgelegd in je contract?
De uren wel, de dagen niet, dat is het nadeel van een flexibele uurrooster :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 20 okt 2006, 21:22

Lena schreef:
De uren wel, de dagen niet, dat is het nadeel van een flexibele uurrooster :roll:
Oei ja, bij mij zijn mijn dagen vastgelegd in mijn contract.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jun 2006, 22:07
Locatie:limburg

Bericht door fieke » 22 okt 2006, 17:08

Ik heb tegen gestemd. De zondag is voor mij de enigste dag die ik samen heb met mijn vriend. Het is ook de enigste dag dat ik de familie uitgebreid kan bezoeken. dus ik heb echt geen zin om dat allemaal te laten vallen. En niet iedere baas is bereidt om ander personeel aan te nemen voor die zondag. Ik werk nu al elke dag van 10 tot 18 dus ik moet ook tussendoor rennen voor te kunnen gaan winkelen. Maar dat heb ik ervoor over.
Mijn zondag is mij heilig.
Mama van Alyssa (25/05/2007 om 12u42)

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 23 okt 2006, 22:45

fieke schreef:Ik heb tegen gestemd. De zondag is voor mij de enigste dag die ik samen heb met mijn vriend. Het is ook de enigste dag dat ik de familie uitgebreid kan bezoeken. dus ik heb echt geen zin om dat allemaal te laten vallen. En niet iedere baas is bereidt om ander personeel aan te nemen voor die zondag. Ik werk nu al elke dag van 10 tot 18 dus ik moet ook tussendoor rennen voor te kunnen gaan winkelen. Maar dat heb ik ervoor over.
Mijn zondag is mij heilig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 02 okt 2007, 18:35

da's plezant, dan weet ge al eens wat doen op zondag... da's voor ons zowa ne dag da we niet weten wat doen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Poll's”