Wat geven jullie zelf het liefst voor een geboorte?

Enquetes over verschillende onderwerpen...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie

Wat geven jullie zelf het liefst voor een geboorte?

Iets nuttigs van de lijst
34
76%
Speeltjes van de lijst
2
4%
Zelf gekozen kleertjes
3
7%
zelf gekozen speelgoed
0
Geen stemmen
zelf gekozen iets anders, wat?
0
Geen stemmen
Geld in envelop
2
4%
Geld storten op de rekening
1
2%
Verzorgingsproducten en/of pampers
1
2%
andere... leg uit!
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene
Wat geven jullie zelf het liefst voor een geboorte?

Bericht door Ness » 10 jan 2005, 22:25

Ik had toch wel eens willen weten wat jullie graag geven als er iemand een kindje heeft gekregen. Kopen jullie van de lijst, of liever zelf iets kiezen of geven jullie geld in een envelop of storten op een pamperrekening?

Houden jullie rekening met wat die mensen (eventueel ) aan jullie kindje gaf?

Vertel maar...

Ness


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 jan 2005, 08:37

Ik geef het liefst iets nuttigs van de lijst (ik veronderstel dat je daar ook kleertjes mee bedoelt). Tenminste, als er een lijst ligt.. Speeltjes niet, want dat geven kinderen nogal eens graag (dus ik zou bv wel een speeltje kopen van de lijst, maar dan zou het zogezegd van Mila & Karsten komen). Als er geen lijst ligt, dan pols ik eens bij de toekomstige ouders wat ze het liefst hebben, dus soms koop ik toch nog kleertjes en anders krijgen ze geld (met bv iets kleins zoals een tut of zo).
Het hangt er in de eerste plaats dus vanaf of er een lijst ligt en zo niet, dan pols ik gewoon bij de ouders..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 23 feb 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 11 jan 2005, 10:38

Ik heb nog niks gestemd want ik zit met iets verveeld!!
Want ik zie en hoor het overal!! Maar weet niet wat het is!!
Dus wat id een pamper rekening??

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 11 jan 2005, 13:19

Oh, maar dat is gewoon een rekeningnummer dat op het geboortekaartje wordt vermeld zodat mensen een centje kunnen geven. Het wordt Pamperrekening genoemd om het een mooie naam te geven zeker? Of misschien ook omdat pampers zoveel kosten en dan ook elke financiêle steun handig is?

tja, hoe komen ze op die benaming?

Ness

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 11 jan 2005, 13:24

Zelf kopen we het liefst van de lijst, als er een lijst is. En dan kiezen we meestal iets dat nuttig is en meteen van pas komt.

Geld geef ik liever niet, maar als ze geld vragen, geven we toch liever geld dan met een cadeautje te komen dat ik zelf heb uitgekozen , maar dat ze eigenlijk niet mooi vinden.

Maar wat ik zelf wel graag krijg en waar schijnbaar niet veel mensen aan denken, zijn verzorgingsproducten voor de baby (vb. Mustella of zwitsal) en uiteraard pampers!!! Dus als ik niet weet wat kopen ofzo of er staan geen kadotips op het kaartje, dan kopen we zoiets.

Ness


Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 11 jan 2005, 13:57

het zou natuurlijk verstandiger zijn, om iets te kiezen van de lijst.
Maar dan loop ik rond in de winkels en ja hoor ik buig voor al die schoone kleertjes!!
het is messchien omdat ik dringend toe ben aan een nieuwe baby, en dat ik dan zelf mijn spullekes kan kiezen!!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 jan 2005, 14:36

Anna,
Maak je geen zorgen, je babyklerensmaak valt goed mee :wink: .. Karsten kan er bijna in, zo goed is hij al gegroeid!!! De supermansokken, dat zal nog wel even duren..

Pampers en verzorgingsproducten zijn inderdaad altijd welkom. Bij Mila hadden we indertijd 4 dozen pampers gekregen van de volleybalploeg van Filip (verschillende maten), en van Filip zijn ouders hadden we voor Karsten zijn Sinterklaas een mandje vol Zwitsalproducten gekregen.. Ik vond het wel leuk, want aan speelgoed had hij toch nog niks en kleren heeft hij voorlopig genoeg!!!
Laatst gewijzigd door Dagmar op 23 feb 2005, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 11 jan 2005, 21:28

Zie je!! Verzorgingproducten en pampers zijn toch heel welkom hé!? :wink:

Wat ik vooral gebruikt heb voor baby Lukas was enorm veel badolie zowel van mustella als van zwitsal!! Geurt zalig en is goed voor de huid!!

Ness

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 12 jan 2005, 00:17

Ik heb gekozen voor iets nuttig van de lijst, dan weet je zeker dat de mama en papa dit zelf uitgekozen hebben en goed vinden.

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 23 feb 2005, 15:11

wij kiezen over het algemeen iets van de lijst.
ligt er geen lijst, dan geven we soms een centje met daarbij een klein kadotje (bv een pakje met verzorgingsproducten). anders durf ik ook wel eens kleertjes kopen, maar dat vind ik nogal moeilijk want smaken verschillen nogal. anders durf ik ook gewoon vragen wat ze graag zouden hebben. meestal zeggen ze wel 'kies zelf maar', maar een enkeling durft al eens te zeggen 'ho dit zou ik wel kunnen gebruiken'. maar dat gebeurt niet veel natuurlijk.
groetjes!!

Vanessa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 mei 2004, 15:57

Bericht door Vanessa » 23 feb 2005, 16:06

Ik koop ofwel iets van de lijst, ofwel iets dat ik echt leuk vind en niet kan aan weerstaan.
Ofwel geef ik centjes in een envelop.

Centjes zetten op een rekening, dat doe ik nooit. Ik vind dat zo onpersoonlijk. Uiteindelijk ga je dan op bezoek, en heb je zo precies niets mee.

Groetjes.

Gebruikersavatar
Boke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2005, 12:59
Locatie:Binnen 6à7 maanden Molenstede

Bericht door Boke » 23 feb 2005, 21:09

Ahaha, de befaamde pampertaart :lol:
Je koopt pampers (zoveel je zelf wilt) en dan leg je die op een mooie schotel. je legt ze in de vorm van een cirkel 2 of 3 laagjes en zo werk je naar binnen toe. Dan krijg je een leuke pampertaart :P En op de taart kan je nog en verzorgingsproductje zetten ofzo. is heel handig, want je kan heel goed zelf beslissen wat je eraan uitgeeft. Heb je nog geld over kan je er nog verzorginsproducten bijdoen oftewel bodykes ofzo.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Emma Brown
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 17:18

Bericht door Emma Brown » 25 feb 2005, 23:58

ik kies voor kleertjes zlef gekozen, want ik ben dol op kleertjes uitkiezen! :D .



love, emma
Meia & Aimee
Meia & Aimee
Afbeelding

Meisje
Afbeelding

Finn
Finn
Afbeelding

annemieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2005, 23:12

Bericht door annemieke » 28 feb 2005, 04:46

iets van de lijst, om het even wat, speeltjes kan ook.
Dan weet je zeker dat ze het willen en graag zien.
Ik ga ook een lijst leggen.
wij verwachten ons eerste kindje rond 5 oktober

Gebruikersavatar
ilse & co
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 mar 2005, 23:46
Locatie:Oost-Vlaanderen

Bericht door ilse & co » 03 mar 2005, 17:15

ik geef graag iets nuttigs en vooral iets dat ik zelf ook graag zou krijgen, want je hebt zo van die mensen die afkomen met cadeaus die je in de verste verte niet wilt

dus ik geef meestal geld of een cadeaubon of iets van op de lijst :wink:
Groetjes, Ilse

mama van een groot prinsesje en een klein prinsje

Stefanie17
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 14:47
Locatie:Wetteren

Bericht door Stefanie17 » 05 mar 2005, 14:36

Wij kiezen meestal iets van de lijst.
En de laatste tijd gaan we vaak voor een treintje met de naam van het kindje.
Ik vind da prachtig.
Stefanie
Ik ben Stefanie en ik verzamel geboortekaartjes.
Als er iemand nog een geboortekaartje heeft mag je me altijd eentje bezorgen.
Voor adres stuur je me maar een pm
Groetjes Stefanie

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 05 mar 2005, 16:20

Die pampertaart heb ik gekregen bij de geboorte van Jessie en Nils, echt heel leuk! Vooral ook de schaal die eronder zat, was erg de moeite waard. Mijn vriendin had er mooie roze en blauwe strikken omheen gedaan echt heel praktisch en leuk om te krijgen. Je kunt hem nog een tijdje laten staan om te showen!
Zelf kies ik het liefst iets praktisch om te geven maar liefst ook zo orgineel mogelijk (zodat ze het lang onthouden :wink: ).
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Clélia

Bericht door Clélia » 06 mar 2005, 21:23

Wij kiezen altijd iets van de lijst (als er een lijst gelegd is tenminste)... Van ons krijgen ze dan een "nuttig" cadeau en van onze zoon een klein speelgoedje voor de baby (van de lijst ofwel zelf gekozen, meestal een badspeeltje).

Ik haat geld geven, ik vind het zo onpersoonlijk en je weet toch nooit wat ze nu eigenlijk met dat geld doen (dat is zoals geld geven op een trouwfeest, je betaalt eigenlijk gewoon om erbij te mogen zijn, zo komt het bij mij over). Ik geef dan altijd pampertaarten of een superdoos pampers ingepakt, dan heb ik toch het gevoel dat ik iets gegeven heb waar het kindje iets aan heeft gehad.

Ik heb ook al wel eens een mandje verzorgingsproducten gegeven, maar dat was omdat ik echt geen tijd had om naar de geboortelijst winkel te gaan en het eigenlijk maar verre vrienden waren, dus daar heb ik toen niet zoveel moeite voor gedaan om helemaal rond te rijden. Pas op, zo'n mandje met Zwitsalproducten is ook niet goedkoop, daar gaat het mij zeker niet om!

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 14 mar 2005, 13:19

Het is te zien .
Bij de ene ga ik van de lijst kopen .
Van de ander iets dat ik zelf uitzoek.
Geld heb ik ook al gegeven.
Luiers is ook een heel goed cadeau maar ik informeer wel eerst welk merk ze gebruiken.
Want mijn zus had een doos luiers gekregen van pampers maar ze gebruikte wel huggies.
Dus stond ze daar dan met die doos.
Nu heeft ze die dan aan mij gegeven omdat ik zelf pampers gebruik bij mijn kindjes.
Dus ik wissel af,zie wat er staat op het kaartje.
En ook het hoeveelste kindje het is.

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 03 nov 2005, 22:46

heb gestemd op iets nuttigs

als het nog op de lijst staat tenminste anders is het iets anders ligt van persoon tot persoon van wie mama word

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

peer
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2006, 23:29
Locatie:Edegem
Contacteer:

Bericht door peer » 08 dec 2006, 12:07

Iets nuttigs van de lijst of een speeltje van de lijst...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 dec 2006, 13:43

Iets nuttigs van de lijst of als dat er niet is: geld.
Kleertjes zal in niet kopen, omdat mijn smaak niet dat is van een ander. Ik heb zelf ook al lelijke kleertjes gekregen en vind het dan jammer van het weggesmeten geld.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 dec 2006, 13:46

Als er een lijst is, dan kies ik daar iets uit; want dan ben je toch zeker dat ze dat willen hé.

Maar ik koop ook zo graag babykleertjes é. Geld geef ik niet graag omdat ze dan echt weten hoeveel je cadeau waard is.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 02 okt 2007, 18:28

ik zelf heb zo'n grote geschenkmand gekregen met daar verschillende maten pampers in en vond dit echt een nuttig cadeau en zou dit dus ook geven als cadeau aan iemand die een kindje heeft gehad...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Poll's”