verplichten om te eten of zo laten

Enquetes over verschillende onderwerpen...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

Plaats reactie

verplichten om te eten of zo laten

zo laten en een beetje later opnieuw aanbieden
7
29%
gewoon zo laten en hem niks laten eten tot aan het volgende
6
25%
zo laten en iets later een koekje ofzo aanbieden
0
Geen stemmen
verplichten te eten en laten zitten tot alles op is
1
4%
zeggen dat hij iets niet meer mag doen voor zijn eten op is
0
Geen stemmen
eten in 2 helften delen, ene helft mag blijven liggen, andere moet hij opeten
6
25%
iets anders, vermeld je dan even wat?
4
17%
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00
verplichten om te eten of zo laten

Bericht door barbara » 17 dec 2005, 22:55

ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken. dat eten altijd hé. ofwel loopt hij weg van tafel, ofwel zit hij er meer dan een uur aan!
tja, wat is jullie keuze? ik geef enkele keuzes maar vind sommige zelf drastisch hoor! tis maar om een gedacht te hebben hé.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 17 dec 2005, 23:42

typisch die leeftijd!
Zeker niet verplichten, dat werkt juist averechts... wel blijven aanbieden!

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 dec 2005, 09:32

ik ben het eens met katia.

ik maak van eten geen stijd.
Tjorven moet WEL aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is met eten.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 dec 2005, 09:34

Niet aandringen, als hij iets later wel honger heeft nog eens proberen.. Als hij erna een koekje wil, alleen een boterham of fruit (geen snoep of koekjes) aanbieden..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 18 dec 2005, 20:36

Ons meisje kan ook zo lastig doen met haar eten, 's avonds. Vandaag ging het dan wel weer. Soms eet ze iets meer als ik haar bij me op schoot neem. Slechte gewoonte, ik weet het maar soms kan die haar eten niet aanraken en dan heb ik graag dat ze op welke manier dan ook, toch iets binnenkrijgt. Ons mama heeft dan de reflex om haar een petit gervais aan te bieden en dààr kan ik niet tegen, he? Haar eten of niets.
Ons moeder dwong mij vroeger altijd mijn bord leeg te eten. Al zat ik uren aan tafel en was mijn eten al lang koud, ik moest blijven zitten en het opeten. Met als resultaat dat ik nu niet graag meer eet en bijna niets meer eet of lust omdat het me allemaal zo opgedrongen was. Ik heb het Guy ook een beetje moeten afleren om haar te dwingen, daar los je helemaal niets mee op. Compromissen sluiten heeft meer effect.
Meestal wijs ik Lani de stukjes aan dat ze toch nog moet opeten. Meestal één stukje vlees, één patatje en een schepje groentjes. Ze propt het dan wel allemaal in ene keer in hare mond maar soit, ze heeft het toch binnen. :roll:


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 dec 2005, 08:47

Sarah schreef:...
Meestal wijs ik Lani de stukjes aan dat ze toch nog moet opeten. Meestal één stukje vlees, één patatje en een schepje groentjes. Ze propt het dan wel allemaal in ene keer in hare mond maar soit, ze heeft het toch binnen. :roll:
Ja, dat heeft bij Mila ook nog het meeste effect! Filip wilt haar ook altijd verplichten om te eten, maar ik weet al lang dat dat helemaal niet helpt! Bij ons is het minimum meestal 2 of drie.. Mila wilt dan nog verder onderhandelen, en zegt dan "1tje" en dan is het van "Of 1 grote hap, of 2/3 kleintjes".. Meestal kiest ze dan voor de kleintjes.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 19 dec 2005, 13:18

ik merk dus ook, hoe meer ik aandring, hoe minder hij wil eten. ik heb al vanalles geprobeerd.
nu laat ik hem gewoon eten wat hij wil, maar hij krijgt geen koek of snoep meer, tot aan zijn ander eten. wel druifjes ofzo.
wat ik ook eerst deed, is een dessertje beloven als alles op was. dat lukte meestal, maar ik heb dan het gevoel, dat hij zich echt volpropte en dan nog eens een dessertje? das veel hé.
Afbeelding

Afbeelding

Vivie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 nov 2005, 21:32

Bericht door Vivie » 19 dec 2005, 16:07

Bij onze zoon is 't met periodes. Periodes dat hij al zijn patatjes opeet en periodes dat hij dagen na elkaar geen patatjes wil eten. Nu zitten we weer in periode 2, vervelend.

Ik kook nog elke middag voor hem met de babycook (groenten, aardappelen en vlees in kleine stukken), want 's avonds wil hij helemaal niks eten aan tafel, hoogstens een stukje vlees of als 't frietjes zijn wil hij frietjes. Ik krijg hem niet zover om eindelijk normalen porties van tafel mee te eten, vandaar dat ik hem 's middags nog steeds blijf voeren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 19 dec 2005, 18:45

zolang dat hij dat wil, zou ik dat ook doen, maarrr fabio wil dat niet meer. wel eet hij heel graag fruitpap, dus ik maak regelmatig nog een papje voor hem. en fruit komt hij regelmatig zelf vragen en geef ik hem mee naar school. raar maar daar eet hij wel goed.
Afbeelding

Afbeelding

m'ke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 jan 2005, 21:56

Bericht door m'ke » 28 dec 2005, 23:09

Hier gebeurd het vrij zelden dat er problemen zijn rond eten. Maar als het gebeurd deel ik hun bord in twee. En moeten ze slechts 1 helft opeten. Zelf eet je ook niet altijd evenveel.

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 29 dec 2005, 16:17

Op gebied van eten is Jorden heel moeilijk en eenzijdig. Hij lust bijna niets tussen de boterham, behalve dan platte kaas en kalfsworst.
Bij het avondeten gaat het soms moeilijk ivm de groenten. Soms zegt hij:" Ik lust het niet." Hij lust het wel, maar niet zo heel graag. Ik laat hem aan tafel zitten en zet zijn bord opzij. Na een tijdje begint hij terug vanzelf. Soms laat hij het gewoon staan en eet niet. Een uur na het eten vraagt hij een koek of snoepje omdat hij honger heeft of hij vraagt een sandwiche, maar hij krijgt dan terug zijn bord voorgeschoteld. Het is hard, maar hij leert er wel uit met het nodige geschreeuw.

Mijn ouders deden dit bij mij vroeger ook omdat ik ook zo moeilijk was met eten, en het heeft geholpen. Niet toegeven aan snoep of iets anders dan zijn bord en ze leren eten wat de pot schaft.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 29 dec 2005, 17:55

Als Jonas 's middags niet wil eten , gaat hij zonder eten te bed (dutje).
En na het dutje proberen we opnieuw. Meestal eet ie het dan wel op.
Als hij niet eet, krijgt hij wel geen snoep of koek of dessert.

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 dec 2005, 21:46

Met patatjes heb ik dat probleem niet, wel met boterhammen. Als Yana s'morgens niet wil eten dan laat ik het zo. Meestal tegen 10.30 krijgt ze dan toch honger, maar dan moet ze wachten tot s'middags. Anders eet ze dan weer niet.
Haar bord leeg eten moet ze nooit. Ik heb ook niet altijd evenveel honger.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 31 dec 2005, 10:22

Gisterenmiddag had ik slavinken , gekookte aardappelen en andijvie met witte saus gemaakt.
Toen ik zijn bordje aan het vol doen was , zei ie al neen. Hij is beginnen te eten maar na twee hapjes was het al gedaan. Uiteindelijk heeft papa hem eten gegeven en zo gezegd : dit is ééntje voor bompa , ....

Het heeft geholpen. Hij heeft voor iedereen een hapje gegeten en toen was zijn bord uit. Op het einde zei Jonas "mij flink gegeten".

GRoetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 15 jan 2006, 18:07

Ik heb gestemd op het tweede, niks meer geven tot de volgende maaltijd, dan hebben ze al wa honger gekweekt en zullen ze zo wel eten, allez, da denk ik toch :? Zelf heb ik daarmee eigenlijk geen problemen, ons meisje heeft een bodemloze maag :D :P
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 15 jan 2006, 21:29

dit weekend heeft fabio héél goed gegeten en eigenlijk hebben we alles terug als vroeger gedaan.
opstaan, melk met boterham
12u patatjes
16u stuk fruit
18u boterham en melk

hij at ook niet alles op maar hij kreeg geen tussendoortjes en hij at veel meer. anders staken we hem eens een koekje toe ofzo. tussen het eten krijgt hij niks meer, behalve water.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “Poll's”