wat voor een tv hebben jullie?

Enquetes over verschillende onderwerpen...

Moderators:Welcome, Keppebolle, Moderators

wat voor een tv hebben jullie?

LCD
10
24%
Plasma
1
2%
een gewone ;-)
30
73%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg
wat voor een tv hebben jullie?

Bericht door Lena » 05 dec 2007, 13:04

hebben jullie een LCD of een plasma?

nu hebben we een 'gewone' :wink:
maar in de toekomst (nabije :lol: ) willen we graag een LCD of plasma-tv kopen...

Wat hebben jullie, en zijn jullie er content van?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 05 dec 2007, 13:17

wij hebben een lcd...eigenlijk gekocht omdat er anders zo een enorme bak aan hangt achteraan en daar hadden we de plaats niet voor,maar we zijn er tevreden over :)

ik denk dat ze tegenwoordig meer lcd dan plasma verkopen

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 dec 2007, 13:21

Wij hebben ons vorige maand een nieuwe moeten kopen...
Onze oude was kapot...
't Is een LCD geworden, een Sony Bravia, echt super gewoon die beeldkwaliteit!
Afbeelding


Afbeelding

Keppebolle
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:26 dec 2004, 16:09
Locatie:Sint-Andries (Brugge)
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 05 dec 2007, 13:55

Hier ook LCD merk Samsung
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 05 dec 2007, 14:26

een gewone tot ze kapot is
Afbeelding


Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 05 dec 2007, 14:27

hier ook een gewoon tot ze kapot is...en eigenlijk zullen we geen ander keuze niet meer hebben :lol:
Want om een gewoon nog te vinden moet je vroeg opstaan :lol:

Bloemetje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 14:52

Bericht door Bloemetje » 05 dec 2007, 14:29

Hier ook een LCD, vooral om plaats te besparen en omdat die minder energie verbruikt.


groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 dec 2007, 14:55

een gewone, dat was nog een trouwcadeau van mijn baas
ooit komt er wel een moderner ding hier binnen
maar dan moet eerst de living ingericht zijn
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 05 dec 2007, 15:08

Sorry met mijne vermoeide kop heb ik ernaast gedrukt :oops: :oops:

Wij hebben ne gewone maar heb per ongeluk op plasma gedrukt . :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 dec 2007, 16:05

mel schreef:een gewone tot ze kapot is
Hier ook.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
M.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mar 2005, 09:38
Locatie:Merksem

Bericht door M. » 05 dec 2007, 17:04

Wij hebben een gewone tv. Misschien als deze kapot is dat we dan voor een lcd gaan (maar ik vind dat zoveel kosten hé :oops: ).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 05 dec 2007, 17:26

Afbeelding


zo een maar wat is dat ?? ne platten zeg ik

wij zijn vree content ervan
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 05 dec 2007, 17:31

Dagmar schreef:
mel schreef:een gewone tot ze kapot is
Hier ook.. :wink:
Hier dus ook een gewone tot hij kapot is... En ik vrees dat dat niet zo lang meer gaat duren :lol: want de eerste 10 min dat we kijken hebben we enkel geluid en dus geen beeld. Maar eerlijk gezegd mis ik dat niet echt een tv. Ik zou eerder mijn internet missen :lol: [/i]
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 05 dec 2007, 18:02

bloemetje schreef:omdat die minder energie verbruikt.
ik dacht dat die meer verbruikten dan een gewone tv ....

Gebruikersavatar
tati
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 okt 2007, 17:18
Locatie:Noorderkempen

Bericht door tati » 05 dec 2007, 18:16

Hier begin dit jaar een LCD (Philips) gekocht omdat mijn man (toen nog vriend :lol: ) het beu was om op mijn gewoon mini-tv-tje te zitten pieren... en gewone zijn er nauwelijks nog te koop dus vandaar...
't is de bedoeling dat we die mini nu in de keuken zetten, maar daar is voorlopig nog geen aansluiting.
Heel tevreden van die LCD... goed beeld... !!
We blijven erin geloven!!!

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 05 dec 2007, 19:17

Wij ook nog ne gewone voorlopig...die zal dienst doen tot hij kapot is en daarna gaan we ineens naar digitale plasma gaan waarschijnlijk :D
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 05 dec 2007, 19:37

hier ne gewone maar wel ne grote,tis ne toshiba, en zolang die hier marcheert ben ik ni van zin te veranderen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 05 dec 2007, 19:41

Bij ons ook een gewone tv. En 'k ben nog niet van plan om een platte te kopen. Er zijn veel andere dingen die bij ons prioriteit krijgen.
Nu is het sparen voor een stapelbed voor de kids.

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 05 dec 2007, 20:18

Hier ook nog geen reden om te veranderen, dus nog een gewone. Hij is pas 10 jaar oud, dus kan hij nog een eindje mee. Eens we eindelijk aan de grote interieursverandering beginnen, zal het er misschien van komen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 05 dec 2007, 20:35

Sigri schreef:Sorry met mijne vermoeide kop heb ik ernaast gedrukt :oops: :oops:

Wij hebben ne gewone maar heb per ongeluk op plasma gedrukt . :oops:
:roll: en ik kwam snel eens kijken wie er ne plasma had :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 dec 2007, 14:06

we hebben nog een gewone en zolang die bolt is het goed ... de centjes moeten ook nog groeien :lol:

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 09 dec 2007, 21:45

Een gewone, als die kapot is kopen we een lcd :)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 09 dec 2007, 21:55

Hier ook een gewone tot dat hem kapot is (hout vast houden) en dan zal er ook iets anders komen. Maar ik weet eigenlijk niet goed het verschil tussen lcd en plasma. Kan iemand dat eens uitleggen?
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 10 dec 2007, 07:53

:idea:
Het verschil tussen plasma en LCD

Plasma en LCD hebben een aantal gelijklopende kenmerken, maar zijn anderzijds ook erg verschillend. Plasma-beelden bestaan uit honderdduizenden onbeweeglijke gascapsules (zenon en neon) die zijn bedekt met fosfor en verwerkt zitten in een glasplaat voorzien van elektroden. De LCD-technologie ( Liquid Crystal Display ) berust op vloeibare kristallen tussen twee lagen glas. Dit maakt dat er geen kleine plasma-schermen kunnen gemaakt worden. Het absolute minimum voor plasma is op dit ogenblik 37 inch (94 centimeter), wat groot is voor huiskamergebruik. Plasmaschermen liggen wat de grootte betreft meer in de lijn van de klassieke CRT-televisies , al brengen de fabrikanten elk half jaar een groter model op de markt.

Belangrijk is de levensduur van het toestel. Een plasmatelevisie gaat gemiddeld 30.000 uur (intussen zetten fabrikanten zelfs 60.000 uur voorop) mee, wat betekent dat je bij een kijkgewoonte van vier uur per dag het toestel zo'n twintig jaar meegaat. Een LCD-scherm gaat nog langer mee, maar hetzelfde kan jammer genoeg niet gezegd worden over de lichtbron die zo'n 15.000 tot 25.000 uur meegaat. Als je wilt dat je tv het langer uithoudt, zul je tijdig de lampen moeten vervangen.
Kwestie van stroomverbruik

Heeft LCD dan geen voordelen?
Toch wel: het stroomverbruik. Omdat de lichtbron achter het scherm altijd aanstaat, heeft een LCD-scherm een constant stroomverbruik ; iets meer dan 150 Watt bij een scherm van 32 inch. Bij een plasmascherm varieert het stroomverbruik naar gelang de beeldinhoud. Het kleinste plasmascherm van 37 inch verbruikt gemiddeld zo'n 325 Watt. Op jaarbasis kan dat een verschil van honderd euro maken.

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 10 dec 2007, 10:26

Hier ne gewone lompen bak.
Waar ik iedere dag veel stof op zie liggen. :roll:
Als die de geest geeft kopen we ons een andere,voorlopig dus nog onze goeie ouderwetse beeldbuis. :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 dec 2007, 13:40

LCD
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Bloemetje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 14:52

Bericht door Bloemetje » 10 dec 2007, 15:08

Rampestamperke schreef:
bloemetje schreef:omdat die minder energie verbruikt.
ik dacht dat die meer verbruikten dan een gewone tv ....
Als je een LCD en een gewone tv van dezelfde afmetingen vergelijkt, dan heeft de LCD het laagste stroomverbruik.
Heeft LCD dan geen voordelen?
Toch wel: het stroomverbruik.
Hier zeg je het zelf. :wink:

Een Liquid Crystal Display (lcd, Engels voor vloeibaar-kristalscherm) is een plat beeldscherm met een laag energieverbruik.
bron: wikipedia
Voordelen van Flat TV's
• LCD heeft een laag energieverbruik ( 60% minder dan een normale beeldbuis tv! ).
• Geen warmteontwikkeling
• Daar het schermoppervlak vlak is, is een veel grotere kijkhoek mogelijk ( tot 170° )
• Qua design een zeer mooie uitstraling in de woonkamer of leefruimte
• Neemt zeer weinig plaats in: een diepte van minder dan 10 cm is geen uitzondering meer.
bron: www.netonline.be

Ik weet niet of het echt een heel groot verschil is, maar alle beetjes helpen hé :lol:

groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 10 dec 2007, 16:19

sorry had ik over het hoofd gezien ... komt ook uit een tekst he !! van mijn eigen ben ik zo slim niet :oops: :roll:

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 11 dec 2007, 13:07

ons teeveeke wordt volgend jaar 20jaar!! Hip hip hoera. In januari trakteer ik ons op ne nieuwe.
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 13 dec 2007, 10:10

Dit heb ik in een het proef-tijdschrift FWD gelezen (misschien wel iets voor dit onderwerp):
Bij de aanschaf van een vlak scherm duit de vraag op: wordt het een plasma of een lcd? Deze 2 technologieën worden het meest toegepast en hebben elk hun eigen typische voor- en nadelen. Plasma-tv’s zijn bijna uitsluitend verkrijgbaar in maatje 42-inch en groter. Anders gezegd:l kan of wil je geen scherm in huis halen met een beelddiagonaal groter dan 100 cm, dan kom je sowieso bij lcd terecht. Geen probleem hoor, want lcd-fabrikanten hebben in sneltempo de specifieke nadelen van hun techniek weggewerkt. Zo kan je bij recente lcd-tv’s ook vanuit een hoek (dus niet recht voor de tv gezeten) genieten van prima beelden. Vroeger bleek de zogenaamde kijkhoek wel eens beperkt. Een ander kwaaltje was ghosting of nasleep bij snel bewegende beelden. Het leek alsof er een zweem hing rond snel bewegende onderwerpen, zoals voetballers. Ook dat probleem is van de baan omdat de beelden sneller ververst worden, zodat er van die geesten geen sprake meer is.
Toch blijven er voor beide technieken enkele voordelen (of nadelen, het is maar hoe je het bekijkt) overeind. Zo hebben plasmaschermen doorgaans een hogere contrastratio. In klare taal: ze kunnen meer verschillende gradaties tussen het lichtste wit en het donkerste zwart weergeven. Daardoor komen kleuren wat natuurlijker over, vertonen beelden meer diepte en behouden donkere passages meer detail. Die contrastratio wordt uitgedrukt als een verhouding, bijvoorbeeld: 5000:1, waarbij een hogere verhouding betere resultaten oplevert. Lcd-schermen hebben doorgaans een hogere helderheid – uitgedrukt als cd/cm² - waardoor ze net wat beter overkomen in fel verlichte ruimtes (zoals winkels). Zogenaamde Full HD-schermen (zie *) zijn in het lcd-kamp ook gevoelig goedkoper dan hun tegenhangers met plasmatechnologie.
Helaas vertellen technische specificaties in folders slechts het halve verhaal. Niet enkel de resolutie, de contrastratio en de helderheid bepalen de beeldkwaliteit. Het is de combinatie van die drie aspecten, samen met andere factoren, die maakt dat de ene televisie beter presteert dan de andere. Daarom test FWD Magazine tweemaandelijks een resem nieuwe tv’s op een objectieve, gestandaardiseerde manier.

* Beeldbuis-tv’s kunnen enkel beelden in standaard definitie (of resolutie) weergeven. Die beelden bestaan uit maximaal 576 horizontale lijnen van elk 720 puntjes. Vlakke tv’s kunnen bijna allemaal beelden in hoge definitie (HD) tonen, en komen in twee soorten: HD Ready en Full HD-tv’s. De eerste soort kan verliesvrij beelden tonen die bestaan uit 720 horizontale lijnen van elk 1280 puntjes. De tweede soort kan zelfs beelden met 1080 horizontale lijnen van 1920 puntjes verliesvrij weergeven. De manier waarop de beelden worden getoond kan ook verschillen. Zo kunnen HD Ready-tv’s 720p- en 1080i-beelden weergeven. Het getalletje verwijst naar het aantal horizontale lijnen, de kleine p en i staan respectievelijk voor progressive en interlaced. Die twee technische termen geven aan hoe tv-beelden worden opgebouwd. Bij 720p-beelden worden de 720 horizontale lijnen in één keer (een zogenaamde scan) weergegeven op het scherm, en dat aan een snelheid van 50, 60 of meer beelden per seconde. Bij 1080i-beelden verschijnen eerst de oneven lijnen, en vlak daarna de even lijnen van één beeld. Omdat die halve beelden zichzelf zo razendsnel opvolgen (ook hier 50, 60 of meer keer per seconde) neemt het menselijk oog ze waar als volledige beelden. Hoe hoger het aantal beelden dat per seconde getoond wordt, hoe vloeiender en natuurlijker het beeld er zal uitzien. De allernieuwste schermen kunnen die verhoogde resolutie van 1080 lijnen ok in progressive-modus weergeven, en mogen zich daarom Full HD-schermen noemen. Ze voldoen aan de hoogste norm die momenteel gehanteerd wordt voor tv’s.
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde


Plaats reactie

Terug naar “Poll's”