veranderd slaappatroon

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)
veranderd slaappatroon

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 10:16

Hélena is nu 10,5 maanden en sinds zondag slaapt ze dus haast niet meer in de namiddag.
In de voormiddag is ze bekaf na 2u en dan slaapt ze ongeveer 1u30 tot 2u maar in de namiddagslaapt ze amper een kwartier tot een half u.
Natuurlijk is ons madammeke dan kregelig tegen de vooravond.

normaal ging ze in de namiddag rond 13u30-14u slapen en kheb geprobeer met haater later in te steken, gisteren zelfs pas om 16u maar ze had nog steeds geen zin. eerst is ze 10 minuten stil, dan begint ze te brabbelen en aan de stangen van haar bedje te schudden en daarna zet ze natuurlijk haren tetter op é :roll:

's avonds gaat ze altijd slapen rond 19u15

Ik wil haar na 17 u ook nie meer in haar bedje stoppen want dan krijg ik ze er niet in om 19u15 é.


Pffff....iemand tips? Ik zie af in haar plaats want ze is echt wel ambetantig ze zonder hare slaap :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 10 okt 2007, 11:01

Kan je haar in de voormiddag niet ophouden en vlak na de middag dan erin leggen? Zo deed ik dat bij ons meisjes anders had ik juist hetzelfde voor, dan sliepen ze in de voormiddag maar wouden ze in de namiddag niet slapen en waren ze dan doodop 's avonds.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

proberen

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 11:12

Ik had er ook al aan gedacht om dat zo op te lossen maar in de voormiddag houdt ze dat ech nog niet vol hoor!

Vandaag is ze opstaan om 7u 40 en terug gaan slapen om 9u30. Nu slaapt ze nog.
Gisteren heb ik haar (noodgedwongen want moest met orphée naar neus-keel-oorarts) wakker gehouden tot 11u15 maar dan wou die van vermoeidheid haar patatjes niet :roll: en als ik dan wacht tot ze dan terug wakker is dan komen we 's avonds weer zoveel later uit, begrijp je

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 10 okt 2007, 11:14

dat deed ik met Alexander ook. Ik hield hem in de voormiddag wakker. In het begin niet zo makkelijk maar na enkele dagen was hij eraan gewend en ging dan alleen namiddag slapen.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 okt 2007, 13:08

ik ken dat gevoel, heb dat hier ook af en toe voor
de ene periode zou hij 3 uren slapen in de namiddag, een ander periode niks

ik moet zeggen, voor de leeftijd van een jaar moest ik hem zelfs niet eens in bed steken overdag, die sliep in de voor- en namiddag zo een half uurke, ineens was die al spelen stil gevallen in zijne box en lag te slapen, na half uur were fris wakker, dus in bed steken was de moeite niet

toen hij een jaar was in de voormiddag in bed gestoken, en sliep ongeveer 1,5u en dan in de vooravond ook nog eens een uur ofzo
(gaat wel niet voor 22u slapen)
ophouden had dan ook geen zin, want dan at hij niet van moeheid

ineens wou hij in de voormiddag niet meer slapen, en sliep in de namiddag dan 3 uren :roll:

op reis deze zomer weer andersom, eerder wakker s morgens, dus voor de middag in bed, MAAR dan wou hij in de vooravond niet meer slapen, gevolg, ook enorm lastig

thuisgekomen is dat were veranderd, en sliep hij in de namiddag were 3 uren, en dat is nu were geminderd naar een uurke of 2

ge ziet, hij wisselt hier ook graag eens van slaappatroon
gelukkig blijft dat ' s nachts meestal gelijk van rond 22u tot rond 9u (hoewel hij een tijd langer sliep tot 9u30 en nu soms al van 8u15 es zou beginnen vertellen)


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 13:21

goh Aicha, lastig he...
mss kan je haar 's avond een uurtje later in haar bed stoppen is ze dan een uurtje later wakker of niet?
dan kan je het mss rekken tot 11u30of zo en haar dan laten slapen?
hier slaapt ze ook al een heel tijdje niet meer 's morgens, en na de middag een uurtje tot anderhalf uurtje...
en dat tot 's avonds 21u a 21u30...
als ze heel vroeg wakker is 'smorgens geef ik haar patatjes om 11u en dan gaat ze tegen 11u30 haar bedje in.
nu wil ze ook niet altijd direct slapen na de middag, maar ze heeft t nog echt nodig want anders haalt ze de avond niet, dus laat ik haar maar wat pruttelen en dan valt ze toch in slaap hoor (al kan dat soms 30min tot 45min duren dat ze staat te dansen en "mamamamamamamaaaaaaa" te roepen... :roll:
haar er 's avonds vroeger instoppen heeft ook geen zin, want dan is ze extreem vroeg wakker....

succes ermee!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

kindjes slaappatroon

Bericht door Rampestamperke » 10 okt 2007, 13:36

als ik eenmaal dacht ja nu zit het juist kwa tijden om te slapen,nu zal het zo beter gaan ,dan had ik na een week al spijt dat ik dat gezegd had ,het veranderd wel eens he de ene dag is ook de andere niet en als je ze dan probeerd wat later te laten slapen ,dan worden ze dikwijls moe en is er ook geen houden meer aan ..
Zou zeggen hou de moed er in ! toi toi

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 okt 2007, 13:45

We hebben dat met Maaike ook gehad. Als die echt niet meer kon in de voormiddag dan legde we die erin MAAR enkel voor max. 1 uur. Dan gingen we haar wakker maken.
Want hier was het ook zo dat die anders die namiddag niet meer door kon en je die al moeilijk om 17u nog in bed kon steken.

Ik probeerde ze in de voormiddag altijd bezig te houden. Op moeilijke momenten ging ik er mee naar buiten. Omdat ik wist dat die dan zoveel te kijken had dat die toch niet ging slapen. En dan kon die 's namiddags dus gewoon in haar bedje gelegd worden.

En in het begin is dat moeilijk om die wakker te houden en ze zijn dan ambetant en jij wordt dan ook ambetant. Maar dat betert :wink:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

volgende poging

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 15:42

zo ze! Kheb haar er nu juist ingelegd. Zal eens zien wat ze zal doen vandaag. deze morgen natuurlijk weer ne fermen tuk gedaan (tot 11u40)!

Ze 's avonds later laten gaan slapen is ook niet geen oplossing om haar 's morgens langer te laten slapen en op die manier vlotter de middag te halen :(

Ik ga morgen eens doen zoals Mell. haar in de voormiddag na een uurke wakker maken en dan zien of ons madammeke dan in de namiddag gewilliger is!

aiiiiii...vo de moment is ze alleszins nie content! Khoor ze (niet door de babyfoon) tot hier :roll:

Merciekes voor de tips :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 15:55

ja, ge kunt idd proberen ze na een uurtje wakker te maken en dan in de namiddag nog es te proberen, khoop dat t lukt!!!

is ze dan eigenlijk in slaap gevallen of niet?

veel succes
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

slaap

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 16:33

Sabtje,

rarara wie hier alweer naast mij zit te brabbelen !!!!

Of ze effectief in slaap gevallen is weet ik niet mar ze is 20 minuutjes stil geweest :roll:

Op naar morgen met een nieuw plan :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 okt 2007, 16:47

succes morgen!!!!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

mercie

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 17:11

mercie :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 okt 2007, 19:39

Hopelijk lukt het morgen!!!
Succes!!

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Beniuewd

Bericht door Aicha » 10 okt 2007, 19:54

Ik ben al benieuwd of ik morgen succes zal hebben :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

slapen

Bericht door Aicha » 11 okt 2007, 17:43

Kging Hélena deze morgen dus maar een uurke laten slapen maar we zijn op boodschap geweest en waren net op tijd terug om de kindjes af te halen (11u30). ze is wel efkes ingedommeld in de auto.
Na de patatjes heb ik ze dan om 12u30 in haar bedje gestop en ze heeft geslapen tot 15u15. Dus da's toch al een stuk meer hé! :D
Nu is ze ook veel aangenamer dan de laatste dagen rondom dat uur!

Kdenk dat we efkes zo verder gaan en zien wat ze doet!
Als ze natuèurlijk echt ambetantig wordt van vermoeidheid in de voormiddag ga ik haar er een uurke insteken.

Mercie voor de tips é :D

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 okt 2007, 20:44

allé aicha ben blij voor u :wink:

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 okt 2007, 22:35

dat is al een heel verbetering he
duimen dat het verder lukt zo


Plaats reactie

Terug naar “De baby”