laten schreeuwen of niet?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt
laten schreeuwen of niet?

Bericht door silviake » 30 sep 2007, 12:54

Zoals jullie ondertussen al wel zullen weten, wordt onze Bram opnieuw 's nachts wakker na een tijdje doorgeslapen te hebben.
Nu is mijn vraag of we hem eens een nachtje moeten laten wenen of niet?
Ik ga er na 2 maanden niet terug opnieuw mee beginnen om hem 's nachts eten te geven. Gisterenavond om 22.45 uur heeft hij 150 ml gegeten die ingedikt was met bambix en nog was hij om 3.45 uur wakker.
Een tijdje terug sliep hij tot 6.30 of 7.00 uur en nu weer niet meer.
Maar ja misschien heeft het ook met het gewicht te maken. Hij is nu nog maar 4.870 kg en is meer dan 3 maanden. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Graag jullie mening aub.
Groetejs Silviake
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 30 sep 2007, 13:04

Hey,

Natuurlijk moeilijk hé !!
Ik persoonlijk zou hem niet laten wenen, en als hij honger heeft eten geven !
Hij weegt inderdaad nog niet zoveel voor zijn leeftijd en ik heb altijd gehoord dat een baby tot 5 kg 's nachts ook eten moet hebben !! (weet natuurlijk niet of dit ook zo is)

Onze Klaas weegt bijna 7kg en eet sommige nachten nog 2 keer (borstvoeding)

Veel succes ermee en ik denk dat de beste tip nog is volg je eigen gevoel !!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 30 sep 2007, 13:29

Ik zou ook tijdelijk terug voedingen inbouwen. Niet te veel woorden aan vuil maken: gewoon verschonen en fles "." . Daarna terug in bed.

Wel vervelend natuurlijk, hé, als je er terug uit moet, maar het zou kunnen dat hij nog niet genoeg voeding ineens verwerkt krijgt, hé, en daarom nog meerdere kleine porties wil!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 sep 2007, 13:43

Zou het kunnen dat hij een spurtje meemaakt?
Als hij echt honger heeft, dan zou ik hem eten geven, hij is ook nog maar 3 maanden hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 sep 2007, 14:15

Ik zou ook aan een spurtje denken...

En van dat eten ... Als het echt van de honger is dan zou ik hem wel eten geven en zeker niet laten wenen.

Ooit heb ik ergens gelezen dat een kindje vanaf ongeveer 5kg begint door te slapen in de nacht. Je kindje is dat nog niet dus kan het nog heel goed van de honger zijn.

Maaike heeft effectief tot iets na de 5kg voedingen nodig gehad 's nachts.

Het is natuurlijk niet leuk om weer op te staan maar als hij bv. aan het spurten/groeien is dan heeft hij het wel nog nodig. :wink:


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 30 sep 2007, 14:26

Ik zou hem eerlijk gezegd nog een voeding geven dan 's nachts...
Dan zal hij wel snel terug inslapen hé Sylvia, als zijn buikje volgegeten is. :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 30 sep 2007, 15:56

ook ik opteer voor niet te laten wenen.hij zit mss in een sprongetje...

Maar vooral doen waar JIj je het best bij voelt!!!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 30 sep 2007, 16:33

Voila, 't is dat.... doen wat je denkt dat het beste is...
Toen Lowie 5 maanden uit was begon hij ook ineens te huilen 's nachts.
Ik nam hem toen altijd uit bed, maar dat was niet de beste oplossing, want hij was helemaal overstuur toen ik hem terug in zijn bedje legde om verder te slapen.
De beste oplossing voor hem toen was om hem toch even te laten huilen...
Maar 3 maanden is natuurlijk wel nog héél jong hé... Mss is het beter voor hem dat hij meer voedingen heeft gedurende een etmaal.
Gezien zijn reflux... meer voedingen met een minder hoeveelheid?
Laatst gewijzigd door Molly op 30 sep 2007, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 30 sep 2007, 17:48

Zeker doen wat jij het beste acht. Maar wat is het beste voor jezelf? Snachts de hele nacht mee wakker liggen en op den duur lastig worden van moeheid of hem eten geven zodat hij voldaan zijn slaap kan hervatten? Veel succes, welke keuze je ook maakt. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 sep 2007, 19:32

t'Is dat! Als het echt van de honger is, gaat ge er lang mee zitten vooraleer hij weer in slaap valt. Een fles is dan maar een kleine moeite. En je moet ook naar zijn leeftijd kijken, 3 maanden is nog jong hé?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 30 sep 2007, 21:01

ja jullie hebben allemaal gelijk.
En het probleem is dat ik niet echt weet waar ik me het beste bij voel.
Mijn gevoel zegt ook dat ik hem moet eten geven. Ook omdat dit de snelste oplossing zal zijn maar van de andere kant heb ik dan zoiets van hoelang gaat het dan weer duren voordat hij doorslaapt. Zeker omdat het al 2 maanden geleden is dat hij 's nachts nog gegeten heeft. Dat wil toch zeggen dat hij er zonder kan.
Ik denk dat ik gewoon bang heb dat ik dan weer ik weet nie hoelang 's nachts moet opstaan om hem eten te geven. Ik denk dan ook automatisch aan onze oudste, dat heeft 2 jaar geduurd eer hij doorsliep. Eer lijk gezegd weet ik niet of ik nog eens zolang zonder voldoende nachtrust kan.
Ik heb nu wel een maand ouderschapsverlof genomen en moet pas in november terug gaan werken. Hopelijk is het tegen dan opgelost.Het is precies dat ik nu met Bram meer schrik heb om iets fout te doen dan bij de eerste. Is dit wel normaal? Heeft nog iemand dit ervaren?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 sep 2007, 21:21

Vergeet niet dat je kleintje ook aanvoelt dat het wringt bij jou!! Dus probeer echt wel te doen waar jij je goed bij voelt en probeer niet te denken aan de toekomst. Dus ook niet van "hoe lang gaat het duren", "oh neen dit", ...

Het kan goed zijn dat het gewoon een spurtje is en dan is het na enkele dagen of weken alweer over.

Het feit dat hij enkele maanden geleden wel doorsliep betekent niets. Misschien had hij toen gewoon meer slaap nodig. Of was hij een beetje ziekjes, zonder dat jij het doorhad. Of ...

Hier hebben we ook altijd schrik gehad om naar Maaike te gaan als ze jankte, ... in de nacht. Je hoort altijd dat je je kind het best wel laat wenen of het geraakt gewend aan het feit dat je komt. Dat je je kind best niet uit zijn bed haalt om het te sussen want daar geraken ze gewoon aan,...

Ahwel ik ben blij dat ik naar mijn eigen heb geluisterd. En die dus wel uit haar bed heb gehaald. Als je haar liet wenen toen dan geraakte die gewoon zo over haar toeren dat je er niets meer mee kon aanvangen.
Zelfs naar mijn vrouw heb ik niet geluisterd. Want die wist het op den duur ook niet meer en had toch schrik dat we de kleine aan het verwennen waren. Maar nu zegt ze vaak dat ze toch blij is dat we het zo gedaan hebben en niet anders.

En nu slaapt die gewoon door. Als die nog eens wakker wordt dan weet je dat er echt wel iets scheelt en niet dat die gewoon aandacht wilt.

Het is dus niet zo dat elk kind het doet voor aandacht, of omdat hij/zij het gewoon is geraakt of eender wat. Ieder kind is anders!

En als ik je uitleg van hierboven lees dan wil je hem wel eten geven maar je hebt schrik voor wat zou komen. Vergeet die schrik gewoon, geef hem die eten, denk enkel aan dat moment en niet verder. En je ziet gewoon hoe het komt, dag per dag.

Leuk is het niet, en ik kan best begrijpen dat je schrik hebt om weeral 2 jaar met hetzelfde probleem te zitten. Maar probeer daar niet aan te denken. 't Is zwaar maar door daar aan te denken wordt het alleen nog maar zwaarder.

Succes in ieder geval!!!

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 30 sep 2007, 22:16

onze maxim weent soms ook nog snachts en die neemt ook geen tutje dus geef ik hem ook bv snachts, maar gewoon drinken geven en terug zen bedje in. Die slaapt direct terug al altijd geweest snachts, maar tijdens de dag als die heeft gedronken, kan die soms ook een 10min weene voor die slaapt

Ze zijn nog zo klein,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 01 okt 2007, 22:30

Ik zou hem ook een flesje geven hoor. Onze Jonas slaapt meestal ook door, maar heel af en toe heeft hij 1 of 2 dagen dat hij toch wel eens wil drinken 's nachts. Dat doe ik dan ook. Geef wel borstvoeding en denk dan dat hij misschien overdag iets minder gedronken heeft.
Zelf heb je de ene dag ook meer honger dan de andere hé. En zo'n boeleke van 3 mnd is toch echt nog heel klein hoor.
Succes.

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 01 okt 2007, 22:48

Ik zou hem ook niet laten wenen, maar eten geven en ik heb ook de ervaring van eerst wel doorslapen en nu niet meer.

Sinds Sitske verkouden is geweest slaapt ze ook niet meer door, de eerste 2 nachten na ziek zijn wel, maar sindsdien is ze er terug. De ene keer om 3u, de andere om 5u of soms later.

En je kan een baby van 3 maand niet verwennen hoor, op die leeftijd wenen ze omdat er iets is, niet om je te "pesten".

Als ik Sitske een middagdut laat doen, laat ik haar max 10 minuten wenen, en als ze dan niet slaapt dan weet ik dat het niet zal lukken. Maar meestal slaapt ze dan wel hoor. En je kan dat ook wel horen aan de manier waarop ze wenen wat er is en of ze in slaap gaan vallen of niet.

Je kan ook proberen met hem 10 minuten te laten wenen (of 5 al naargelang hoe hard hij weent) en als hij niet verder slaapt dan toch eten geven en anders valt bij mss in slaap.

Sitske doet dat ook bij middagdut, ze slaapt dan tussen de 3 à 5u en ze wordt dan wel ne keer of 3 wenend wakker, maar dan laat ik haar 5 minuutjes doen (soms ook 10 minuten) en dan slaapt ze verder. En dn ga ik wel eens kijken of alles ok is. Maar dat verschilt ook van kind tot kind hé.

Je mag het ook niet vergelijken, want elk kind is anders, ook al hebben ze beiden reflux (gehad) Femke had ook reflux maar had er geen last van, Sitske heeft/had verborgen reflux en had er wel last van. Femke sliep door op 3 weken en deed dat tot ze 18mnd was, Sitske sliep door op 3.5weken en nu dus niet meer, dus je mag ook niet denken dat het hetzelfde zal verlopenals bij je oudste.

Ik had me bij 2de ook voorbereid op niet meer doorslapen (het was een te grote luxe bij Femke) ik hopte zelfs niet dat ik dat 2 keer zou mogen hebben en idd het is niet zo.

Nu heb ik wel het voordeel dat ik bv geef en ik Sitske gewoon naast mij leg om te drinken en er soms bij in slaap val en dat lukt ook wel, ben ook alleen dus kan het eens niet uit handen geven en ze heeft er geen last van, valt dan gewoon in slaap en ligt dicht bij mij. Ik beweeg geen mm en word dan paar uur later wakker en zie dat ze nog bij mij ligt. Dan leg ik haar terug op haar plekje in m'n bed en slaap dan verder.

Succes ermee, maar dat komt wel allemaal geod hoor, volgens mij zit hij idd in een sprongetje.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 02 okt 2007, 09:11

Bedankt voor jullie reactie allemaal. Komt er nu nog bij dat Bram bronchitis heeft en hij moet antibiotica krijgen. zielig hoor.
Vannacht was ik vastberaden om hem eten te geven als hij wakker werd Om drie uur was het zover, hij was wakker. Heb hem eerst een beetje thee laten drinken en hij viel dadelijk terug in slaap tot half zes!!! Toen een kwartiertje gezeurd en terug in slaap gevallen tot zeven uur. Ik kon het niet geloven. Nu heb ik hem nog geen eten moeten geven. Waarschijnlijk is het wel door de medicatie en de ziekte maar toch heerlijk om maar een half uur slaap te verliezen op 1 nacht.
Ik was ook wel met hem beneden blijven liggen, misschien heeft dat er ook iets mee te maken. Hij ligt dan in zijn draagmand en ik op de zetel. Ik denk dat hij zich meer geborgen voelt in die mand. Denk det ik hem vannacht boven in zijn bedje ga zetten. Ik hou jullie op de hoogte.
Afbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 10 okt 2007, 09:16

Na enkele nachten serieus last gehad te hebben van krampjes, heeft Bram vannacht geslapen van 23 uur tot 5.30 uur. Daarna wat gezeurd en terug geslapen tot 0715 uur.
Hopelijk heeft hij zijn ritme terug gevonden want de voorbije nachten waren geen lachterje.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 10 okt 2007, 09:47

weet je dat zelfs mijn zoon van 2.5 jaar nu nog durft te huilen snachts omdat hij melk wil :shock:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 10 okt 2007, 09:49

amai das ook niet plezant.
En geef je hem er dan?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 10 okt 2007, 09:50

nope

maar ik heb een kind dat echt hele slechte nachten heeft

deze nacht driftbui zelfs :roll:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Plaats reactie

Terug naar “De baby”