Onze Noah ziekjes

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34
Onze Noah ziekjes

Bericht door con » 15 sep 2007, 19:24

Noah heeft 39.5 koorts. Heb hem in badje gezet, maar koorts gaat niet naar beneden. Onbeslist Heb kwartier terug suppo opgestoken (Perdolan) en ga binnen kwartiertje nog eens zijn koorts meten. Deze morgen had hij 38, ik dacht dat 't te maken had met zijn tandjes maar blijkbaar niet Verlegen. Aan Noah zelf zie je niet dat hij ziek is eigenlijk. Hij heeft deze middag enkel minder van zijn groentepap gegeten.

Als julllie badje geven, tot welke temperatuur laten jullie zakken? Ik had daarjuist geleidelijk temperatuur laten zakken maar thielp dus niets bij Noah. Als 't straks nog zo hoog is bellen we dokter van wacht of evtl via spoed.


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 15 sep 2007, 23:26

oei das ni zo god ocharme!!! en de perdolan hlpt ook niks??? :shock:

dan zou ik toch maar een langs een dokter gaan als ik jou was??
hopelijk word hij snel beter
AfbeeldingAfbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 16 sep 2007, 00:07

Perdolan heeft gelukkig geholpen. Op half uur tijd van 39.5 naar 38.6 gegaan. Rond 23 was 't 38. Dan voor zekerheid nog een suppo opgestoken zodat hij rustig kan slapen en temperatuur zeker niet terug omhoog gaat. Aan de ene kant denk ik tandjes, maar vind 't dan toch raar dat die temperatuur boven de 39 gaat. Ik dacht bij tandjes dat ze maar lichte koorts kregen. Als hij morgen terug over de 39 ga, bel ik wel dokter van wacht maar denk niet da 't nodig ga zijn want de perdolan sla precies wel goed aan. Daarjuist had hij wel iets plattere stoelgang en zijn billetjes zagen ook heel rood. Zijn toch tekenen da hij tandjes ga krijgen en hij zevert ook meer dan anders. Maar ik ga voor zekerheid maandag toch bij huisarts langs om alles eens te controleren. Dan zijn we zeker.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 sep 2007, 08:22

Veel beterschap voor Noah !!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 16 sep 2007, 10:51

zielig hé..
kan best van de tandjes zijn hoor....
veel beterschap ventje!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 sep 2007, 11:18

ivm temperatuur van het badwater. Dat laten we niet zakken. Gewoon op lichaamstemperatuur: 37°C.

En het kan inderdaad van tandjes zijn. Sommigen zeggen dat ze dan maar lichte koorts, ... kunnen hebben maar dat hangt gewoon van baby tot baby af. Zo zeggen sommigen ook dat je er geen verkoudheid of diarree of zo van kunt krijgen terwijl er baby's zijn die het wel hebben.

Veel beterschap!!!!

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 16 sep 2007, 18:08

Hey Con, veel beterschap van ons aan Noah.

Naar het schijnt werkt peer ook koortsverlichtend, wat we hier doen is haar extra warm aankleden zodat ze het kan uitzweten, hier heeft het althans goed gewerkt ook al geven de dokters het advies om juist het tegenovergestelde te doen en dat is lichter aankleden bij het slapen :roll:
Vlierthee zou ook goed zijn voor tegen verkoudheden en koorts, heb ik gehoord van mijn huisarts.
Afbeelding

Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 17 sep 2007, 11:15

Straks gaan we om 2u naar dokter gaan voor zekerheid. Gister hebben we nog twee perdolans moeten opsteken en koorts bleef dan rond 38.4 . Deze morgen geen koorts meer, nl. 36.9 . Hij heeft wel veel gehoest vannacht vond ik. Vandaar da we voor zekerheid eens naar dokter gaan, vooral om zijn longetjes en oortjes eens te controleren. Hij heeft nl. nu en dan de neiging om met zijn rechterhand achter zijn rechteroor te voelen en da wil ik toch eens laten nazien. Ik denk wel dat 't tandjes gaan zijn want zijn poep zie echt vre rood en mijn moeder had gister eens in zijn mondje gevoeld en zij dacht een knobbeltje te voelen.

Marijke: kzal deze namiddag eens peer geven se in zijn fruitpap :wink: . Als Noah koorts heeft, kleed ik die 's nachts ook goed aan voor de zekerheid, dat hij zeker gene kou heeft.

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 17 sep 2007, 18:50

Con,
Wat zei de dokter ?

Marijke,
Onze ka zegt steeds dat we Ilsa niet te dik mogen aankleden als ze koorts heeft.
Afbeelding

Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 17 sep 2007, 19:10

Dokter zei dat 't een bronchite was. Hij moet voorlopig 2 eucalypto suppo's per dag nemen. Moeten zien da zijn hoestje niet erger wordt. Indien hij woensdag nog koorts maakt, moeten we zeker terug gaan. Maar da betwijfel ik want vandaag had hij al geen koorts meer. :lol: Hij slaapt iets meer dan anders en is veel aanhankelijker dan anders.

Moest hoest en slijmpjes verergeren, moet hij antibiotica krijgen maar ze dacht dat 't met die eucalypto suppo's wel zou overgaan. :wink: Ik heb nu nog een week verlof, dus komt eigenlijk wel goed uit, kan ik hem nog wat vertroetelen se :D

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 17 sep 2007, 19:21

Veel beterschap voor Noah !!! Hopelijk gaat het over met enkel die eucalyptussuppo's en hoeft de AB niet .
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 17 sep 2007, 20:21

Véél beterschap voor de kleine man, hopelijk is hij er nu héél snel vanaf!
Welke eucalyptussuppo's hebben ze u gegeven?
Die van Lebrun worden niet meer verkocht zeker hé, dat zijn nochtans enorm goede ze...
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 17 sep 2007, 20:27

Neen ze mogen niet meer verkocht worden Molly wel jammer hé waren goeie,heb er hier nu zelfgemaakte liggen van den apotheek.
Veel beterschap voor noah !!!!
Afbeelding

Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 17 sep 2007, 22:09

Con, hopelijk helpen die suppo's en wordt hij weer kerngezond! Hier heeft niemand van ons ooit antibiotica gebruikt, gelukkig maar :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 17 sep 2007, 23:33

veel beterschap vor noah!!
is wel grappg e onze kindjes zijn bijna even oud en nu zijn ze nog samen ziek ook!! de are dutskes zoklein en al zo afzien kheb er echt medelijden mee
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”