verschillende slaapplaatsen...

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
verschillende slaapplaatsen...

Bericht door Winter » 04 sep 2007, 23:03

Hey,

Ik wou weten wie er nog van deze mening is...

Aangezien onze kinderkamer nog niet helemaal af is. (De mensen die er aan werken doen hun best), had mijn schoonmoeder zoiets van:
dat zou niet zo erg zijn als de baby zowel 's nachts als overdag in de wieg hier benenden ligt.
Nou ik ben van een hele ander mening en heb dat dan ook op een beleefde manier gezegd. Ze begreep me wel maar zag er geen graten in...

Zoals jullie kunnen zien op de foto onder mijn naam, staat de wieg waar de baby in zal slapen overdag in de woonkamer hier beneden bij ons.
Het is de bedoeling dat onze baby daar slaapt tijdens de dag en dat hij 's nachts naar zijn bedje in zijn eigen kamer gaat. Zodat het voor hem duidelijk is.
Later als de baby niet meer in de wieg kan zal deze gewisseld worden met het park. Waarin hij dan ook zal kunnen spelen. Slapen zou dan (tenzij hij in slaap sukkelt in zijn park) boven worden in zijn eigen kamer.

Iemand een andere mening of ervaring of mss ook dezelfde?

Liefs Winter ***


Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 04 sep 2007, 23:06

van mij is dat hier ook direct zo geweest , slapen boven snachts als ze klein zjn en overdag tot 3maand beneden voor het middag dutje dan ook boven
de kamer is ook nog niet klaar, die slaapt bij ons op de kamer, maar we zijn vollop bezig met die te maken op zolder
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 04 sep 2007, 23:20

in't begn lag axl ook n zijn wieg in de living overdag en snachts in zijn bedje bij ons op de kamer nu hij een beatje een vast ritme heeft voor te slapen leg ik hem altijd in zijn bedje op zijn kamer en hij heeft daar nooit problemen mee gehad hoor als ze zo klein zijn slapen ze overal!!
ik denk ook dat hij best snachts mee boven slaapt dichter bij jullie want als je elke keer naar beneden moet als hij huilt zal dit ook heel vermoeiend voor jullie zijndenk ik
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 sep 2007, 08:52

Daan sliep ook van in het begin boven tijdens de nacht.
maar tijdens de hitte van vorige zomer is hij toen ook enkele nachten beneden blijven slapen, omdat het daar "maar" 28 graden was :shock:
Als ze zo klein zijn, merken ze daar nog niet veel van hoor :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 05 sep 2007, 10:04

Toen ze heel klein waren sliepen ze door de dag in het park. 's Nachts altijd op hun eigen kamer in hun bed.
Naarmate ze groter werden gingen de dutjes ook door boven in bed.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 05 sep 2007, 10:21

Hier ook altijd in bedje 's nachts, is eigenlijk nooit een probleem geweest...alleen dat haar bedje te groot was en haar goed moest omringen :)

Tot 6 maanden heeft ze haar dutjes in haar parkje gedaan, nu proberen we ze in haar bedje te leggen, en dat lukt vrij goed, alleen is ze rapper wakker...ze mist lawaai van de living (muziek, keuken, tv...) :shock:

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

slapen

Bericht door Aicha » 05 sep 2007, 10:28

Ons kindjes hebben ook altijd direct boven geslapen 's nachts maar wel eerst op onze kamer; Lekker dicht bij mama en vond dat wel makkelijk met de nachtvoeding.

Eens geen nachtvopeding meer hadden kregen ze hun eigen kamertje.

Overdag ook eerst in de parkwieg beneden maar na een 3tal maanden dan ook boven in hun bedje

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 05 sep 2007, 10:49

Hier deden wij dat ook zo, overdag in de wieg en 's avonds in hun bedje boven. Ik zou dat ook wel raar gevonden hebben dat ze hier beneden in hun wiegje zouden gelegen hebben en wij dan boven. Eens ze een beetje groter waren dan deden ze hun middagdutje ook boven.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 sep 2007, 13:13

Ik vind: een box is om in te spelen en bed om in te slapen. Ik zeg niet dat je een baby van één week oud boven moet leggen!! Daar zijn ze nog te klein voor, maar zo een kleine baby speelt toch nog niet....
Maar het is wel goed dat je een vaste slaapplaats creërt!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 sep 2007, 13:23

hier was dat ook van helemaal in het begin, wiegje beneden overdag, en 's nachts in zijn bedje in zijn eigen kamer

na de wieg beneden kwam de box, en toen sliep hij overdag daar wel, omdat hij rond die leeftijd gene slaper was, af en toe een half uurke, en dat was de moeite niet hem naar boven te doen daarvoor, hij viel ineens tijdens het spelen in slaap

eens wat ouder, dan middagdutje in zijn bed boven, een uurke of 2

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 05 sep 2007, 13:31

hier ook alle 3 s'nachts boven
en éénmaal wat ritme op de dag ook in hun bed boven
en heb nooit kunnen klagen :wink:

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 05 sep 2007, 13:39

Beau sliep ook van de geboorte overdag beneden en snachts in zijn bedje bij ons op de kamer. Vanaf 3 maanden nu ben ik begonnne met hem overdag in de namiddag ook boven te laten slapen in zijn eigen bedje. En de babyfoon op. Dat gaat best goed tot hier toe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 05 sep 2007, 13:53

Ik heb ook een wieg, waar ons beebje overdag in de woonkamer bij ons kan slapen. En de eerste maand heb ik wel besloten om ze bij ons ff op de kamer te laten slapen. Maar na die maand gaat ze naar haar eigen kamertje!
Die wieg dat ik heb, die bodem kan je naar beneden verstellen zodat als ze groter is, het gewoon een box is om in de spelen. Daar doet ze dan toch ook even mee :)
AfbeeldingAfbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 sep 2007, 13:56

Hier sliep hij overdag ook in zijn parkwieg en 's nachts in zijn eigen bed naast ons tot hij 3 maand was.
Nadien sliep hij op zijn eigen kamertje.
Toen hij 4 maanden was, kreeg hij een vast ritme en deed hij zijn dutjes ook boven in zijn bedje.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 sep 2007, 14:22

Maaike sliep hier door de dag onder in de wieg (allée ja de momenten dat ze sliep :roll: )
en 's nachts boven in haar eigen bedje.
En het park was hier ook om te spelen en niet om in te slapen.

Misschien een oplossing om dan het kinderbedje tijdelijk bij jullie in de kamer te zetten?

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 07 sep 2007, 19:24

Hey,

Merci voor de antwoorden.

Als de kamer echt niet af is tegen dat hij naar huis komt.
Is het bedje in onze kamer zetten een mooie oplossing. Alhoewel ik dat niet graag zou doen. Omdat het dan toch weer veranderd. Aangezien ik borstvoeding ga geven (Om mijn man een beetje te sparen, want ik moet dan nog niet gaan werken hé, hij wel.) Ben ik idd vlug bij de baby als hij huilt enzo. Natuurlijk als hij zo dicht ligt dan is mijn man ook direct wakker, terwijl hij in zijn eigen kamertje ligt, er nog kans is dat mijn man niet direct wakker wordt. In elk geval ik ga een beetje achter de vodden zitten van mijn personeel :wink: (papa, schoonpa, man en een goede vriend) dat het wat opschiet!!! :wink:

Liefs Winter

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 sep 2007, 15:29

ahwel Winter da's effectief waar van die dingen als het bed dan in je kamer staat. Maar ja als tijdelijke oplossing :wink: En zo slaapt je kindje effectief al boven in een slaapkamer 's nachts. :wink:

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 08 sep 2007, 15:41

Wij hadden ook een wiegje beneden staan, tot 3 maanden is hij erin gegaan...Daar sliep hij overdag in en s'avonds in zijn bedje op zijn kamer. Toen de wieg te klein werd is hij naar zijn park gegaan. Eens 3,5 maand deed hij zijn middagdutje wel ook boven want anders wou hij spelen. Sinds kort zet ik hem s'morgens ook boven want anders speelt hij alleen in zijn park ipv te slapen terwijl hij moe is...Maar zijn ochtenddutjes beginnen tegenwoordig te minderen, vandaag geen ochtenddutje wel heel moe tegen middag en nu slaapt hij al van 12u45 en het is 15u40 :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 sep 2007, 20:53

Voorlopig kan je het zo oplossen: bedje bij jullie op de kamer;
er doen er dat veel.
Voor je man mss wat minder, maar je hebt vele papa's die ook wakker worden, als baby in andere kamer ligt...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 08 sep 2007, 23:30

of papas die zelfs nog ni wakker worden als het bedje mee op de kamer slaapt zoals hier!!! :roll: ik was altijd zo snel wakker dat die er gewoon niks van merkte en dat is het voordeel ook aan bv je mots niks opwarmen en klaarmaken dus hij stopt meteen met huilen e
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

papa

Bericht door Aicha » 09 sep 2007, 08:50

Bij ons was dat ook zo Femmie! :lol: :lol:
Ons papa bleef altijd schoon doorslapen

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”