Elk uur wakker :?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst
Elk uur wakker :?

Bericht door Galadriel » 16 aug 2007, 15:36

Elias is nu 4,5 mand en slaapt nog altijd zo slecht. Om 22u30 krijgt hij nog een laatste fles MM. Vaak moeten we hem daarvoor wakker maken, maar als we dat niet doen wordt hij om 1u wakker voor een fles :? . Hij wordt echt nog heel vaak wakker 's nachts, vannacht zowat elk uur! Ben echt stikkapot! Hij heeft dan geen honger hoor, maar die verdomde tut hé. Rond 5u heeft hij dan wel honger. Soms slaapt hij na dat flesje wel beter, maar vannacht dus ook niet. Pff ... op deze leeftijd verwacht je toch al een klein beetje dat ze zullen doorslapen hé. Iemand tips?? Of goeie boeken die ik eens kan lezen over slapen bij baby's?
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 16 aug 2007, 19:17

das nie gemakkelijk.
Alexander werd ook soms ook 10 tot 15 keer per nacht wakker zonder aanwijsbare reden. Uiteindelijk hebben we er niets anders op gevonden dan een stuk of 8 tutten in zijn bed te leggen, dan vond hij er altijd wel 1. :D
Ik weet dat je er nu niet veel aan hebt, maar het gaat voorbij.
Bij ons was het ook zeer vermoeiend.
Uiteindelijk sliep hij volledige nachten door.
Ik heb het bij een ander onderwerp ook al gezegd gisteren maar kn je de babyfluisteraar van op tv??
Zij had een tactiek, als je baby huilt, neem hem dan op en troost hem. ALs hij getroost is,leg hem dan terug in zijn bedje. Weent hij opnieuw, doe dan alles opnieuw en blijf dit doen. Bij sommige baby's helpt het na enkele keren, bij sommigen duurt het langer. Maar uiteindelijk duurt het iedere nacht inder lang totdat ze uiteindelijk na enkele dagen doorslapen.
Het kan geen kwaad om het eens te proberen maar blijf dan volhouden. KWaad kan het niet.
Laat maar iets weten en hopelijk heb je er iets aan.
Een interessan boek is : "wat je baby vertelt" van Tracy Hogg en Melinda Blau.
Groetjes Silvia
Afbeelding

Afbeelding

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 18 aug 2007, 11:28

Bedankt voor je reactie. Het probleem is eigenlijk niet dat hij gaat wenen en dat we hem dan niet stil krijgen hoor. Hij keunt en zeurt wat maar met gewoon effe het tutje geven is het opgelost en slaapt hij zonder problemen verder ... voor een uurtje. Maar zelfs al moeten we alleen effe die tut geven, je slaap is onderbroken en 's ochtends zijn we toch geradbraakt. Ja het boekje heb ik thuis, maar voor ons prbleem heb ik niet echt een oplossing gevonden. Veel tutjes in bed is wel een goeie manier, maar dan moet hij een pak ouder zijn hé. Hij kan nu zijn eigen tutje nog niet pakken om in zijn mondje te steken.
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 18 aug 2007, 12:58

'k Wil je niet ontmoedigen maar Jutta heeft ons elk uur van de nacht wakker gehouden tot ze 11 maanden was.
Daarna hebben we geen enkele nacht meer moeten opstaan. Ze slaapt zeer goed en op regelmatige tijdstippen.
Slaapschema tijdens het schooljaar :

om 19u gaan slapen (ten laatste 19u30)
om 7u wek ik haar
om 12u in bed in de creche
om 14u wordt ze eruit gehaald

Er is dus beterschap in zicht. We hebben er niets speciaal moeten voor doen. Wel veel geprobeerd hoor maar niks hielp.
Ik hoop echt voor jullie dat hij gauw doorslaapt want ik weet het : het is echt een hel en je bent doodop. Probeer wat rust in te halen overdag, als dat mogelijk is. Al is het een half uurtje.

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

Bericht door Liliane » 18 aug 2007, 15:29

heb je er al eens aan gedacht om naar een osteopaat te gaan? ik heb ook zo lange maanden gesukkeld met Yasmine, nu ben ik 3 keer naar de osteopaat geweest en ze slaapt bijna heel de nacht door!!!! mijn dochter zat vol stress en spanning, die ik zelf onbewust heb doorgegeven met de zwangerschap. Heb jij een moeilijke zwangerschap of bevalling gehad? Nu slaapt ze op de hele week 4 tot 5 dagen heel de nacht door!!! Dus het heeft veel geholpen!!
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 aug 2007, 15:31

Wij hebben dat probleem ook gehad met Lowie... constant wakker...
Wij hebben hem genegeerd een tijdje, maar dat hielp niet bij hem.
Dus moeder constant uit haar bed om hem te troosten.
't Is ook van de ene op de andere dag overgegaan.
De eerste nacht dat hij doorgeslapen had :shock: :roll: my god, ik dacht dat ik hem dus dood ging aantreffen hé in zijn bed...
Ah ja, hij was de hele nacht niet wakker geworden en sliep to 8 uur :shock:

Effe op je tanden bijten denk ik, 't betert heus wel! :wink:
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”