Aan alle ouders die n wiegedood- systeem hebben/gehad hebben

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen
Aan alle ouders die n wiegedood- systeem hebben/gehad hebben

Bericht door poke0931 » 14 aug 2007, 08:49

Eind deze maand moeten we terug naar jette om Jaspers derde slaaptest te doen.

De laatste keer liet de dokter me weten dat de kans dat ik de monitor nu nog zou meekrijgen heel klein is, omwille van het risico dat inmiddels niet hoog genoeg meer is volgens de kostprijs van het toestel (ja, je leest het goed!) de ziekenkas betaalt er zo'n 15 à 20 euro per dag voor.

Nu is het zo dat hij nog regelmatig alarmen doet, ook het geheugen van het toestel vult veel sneller dan wat ze ons zeiden in het begin, echter, het geheugen zelf is heel gemakkelijk te wissen (per ongeluk dus) telkens onze Jasper bij de oma of bomma gaat, mogen we zeker zijn dat het geheugen weg is, dus ik het ziekenhuis heb ik geen poot om op te staan. De dokter verzekerde me echter dat het wel allemaal valse alarmen zijn ... Ook mag Jasper nog zoveel alarmen doen thuis, als hij er geen doet tijdens de slaaptest, krijgen we het toestel niet mee.

Nu is het zo dat ik het hele boeltje niet vertrouw.

Ik vermoed dat we een monitor kunnen huren aan het ziekenhuis, een MR 10 die de ademhaling registreert voor zo'n 50 euro per maand.

Maar aangezien onze jasper zo beweeglijk is in zijn bed stelt me dat voor een probleem: hoe zoveel mogelijk alarmen vermijden ?

Zijn er ouders die ervaring hebben met een dergelijk toestel ? Hoe zit het met de angelcare ? Jasper begint te slapen bovenaan zijn bed, maar eindigt smorgens ondersteboven onderaan zijn bed, dus matjes zijn waarschijnlijk ook geen optie ?

de monitor gewoon weglaten zie ik niet zitten, aangezien hij met dit toestel nog alarmen doet ...
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 14 aug 2007, 12:09

Op 7 maand is het risico al veel minder natuurlijk!

Ik was bij mijn oudste ook erg ongerust, maar op een bepaald moment moet je gewoon op je kindje vertrouwen!
Neem alle voorzorgen die ze aanraden en geloof erin dat alles goed gaat!

Van die matjes heb ik nog niet veel goeds gehoord. Die dingen maken je alleen nog veel ongeruster...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 14 aug 2007, 13:32

Wij hebben indertijd bij Sam ook de MR10 gehuurd van het ZH. Dat is nu wel al bijna 3j geleden. Daar kun je practisch geen valse alarmen mee krijgen, omdat de sensor op het buikje plakt. Het enige wat kan is dat het loskomt...

Na de slaaptest (die negatief was) hebben we hem met de Angelcare te slapen gelegd.
Die matjes vormen geen enkel probleem hoor bij een beweeglijk kind :wink: Je hebt er 2, dus kun je ze spreiden, en door de beweging van de matras wordt toch altijd de sensors geraakt ('k weet niet hoe het anders te formuleren :wink: )

Voor de slaaptest hebben we enkele keren een (vals) alarm gehad met de angelcare, daardoor zijn we de slaaptest gaan doen en heeft hij tot dan de MR10 gehad (tijd tussen de aanvraag en de eigenlijke test)

Nadien geen vals alarm meer gehad...

Nu met de jongste durfde ik dat niet te gebruiken (je wordt er wel héél afhankelijk van vind ik :? ), uit schrik een alarm te moeten horen - wat natuurlijk een domme redenering is, want je kunt er beter wel één horen en er op tijd bij zijn :roll:

Maar nadat ik hem eens 'slap' uit zijn bedje gehaald had, is dat ding rap terug bovengehaald :shock:
En nu slaapt hij er nog steeds mee... en ook geen valse alarmen gehad - gelukkig :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 14 aug 2007, 14:04

Hallo, bedankt om te antwoorden.

als ik het goed begrijp dan slaapt jullie jongste met de angelcare ?

Moet je dan een dunnere matras nemen :oops: ? of zijn die matjes zo gevoelig ?

en hoe zit het met die MR 10, als de baby zich dan op zijn buik draait, werkt die sensor dan nog ? Niet dat onze Jasper op zijn buik slaapt, maar soms wil hij nog wel eens op verkenning gaan in zijn bed als hij slapen moet. Die sensoren die we nu hebben zijn zodanig plat dat ze niet verroeren, maar die sensor van de MR 10 is net een balonnetje, dat weet ik nog van in het ZH ...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 14 aug 2007, 15:03

poke0931 schreef:als ik het goed begrijp dan slaapt jullie jongste met de angelcare ?
juist ja, en dat zal nog wel eventjes zo blijven :oops:

poke0931 schreef:Moet je dan een dunnere matras nemen :oops: ? of zijn die matjes zo gevoelig ?
is niet nodig, wij hebben dat toch niet gedaan en het werkt perfect zo :wink:
poke0931 schreef:en hoe zit het met die MR 10, als de baby zich dan op zijn buik draait, werkt die sensor dan nog ? Niet dat onze Jasper op zijn buik slaapt, maar soms wil hij nog wel eens op verkenning gaan in zijn bed als hij slapen moet. Die sensoren die we nu hebben zijn zodanig plat dat ze niet verroeren, maar die sensor van de MR 10 is net een balonnetje, dat weet ik nog van in het ZH
Zolang hij ademt en zijn buikje beweegt (zelfs al ligt hij op zijn buikje, dan beweegt het nog he), dan werkt die sensor

Je kan bij de apotheek zo een tape halen die je op maat kan knippen, ken de juiste naam niet meer, iets met FLEX erin, en dan knip je het wat groter dan de sensor en dan kleef je dat zo op zijn buikje. Dan moet hij toch al toeren uithalen voor dat los te krijgen :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 14 aug 2007, 15:09

Lena schreef:, ken de juiste naam niet meer, iets met FLEX erin,
Fixomull is het :oops:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 30 aug 2007, 15:47

De slaaptest is van de baan, de resultaten waren goed, alles was binnen de normen.

Echter de monitor moeten we eind september afgeven omdat het riziv nadien niet meer betaalt. De monitor die hij nu heeft kost zo'n 12 euro per dag. Wij mogne hem huren aan die prijs, maar das bijna even veel als onze factuur van de opvang :shock:

De pediater had niet veel vertrouwen in de matjes van angelcare, en de mr 10 geeft veel valse alarmen zei ze. ... Nu, volgens mij kunnen we niet veel meer valse alarmen hebben dan dat we nu hebben he, das ier bijna iedere week met dat high tech machientje ! :)

Heb dan maar rondgebeld naar ziekenfondsen enzo, maar blijkt dat ze dat nergens meer verhuren omdat er teveel problemen mee zijn, o.a. onderhoud enzo, als het niet meer werkt, wie is er verantwoordelijk...

Nu heb ik van het ziekenhuis de naam gekregen van een firma bij Jette die zo'n toestellen verhuurt, ook aan particulieren. Prachtig gewoon... ik zag er al tegenop om iedereen die voor onze Jasper zorgt te overtuigen van die matjes angelcare te gebruiken, maar nu wordt het zo'n bakje dat we overal kunnen meenemen en waarover er geen discussie mogelijk zal zijn dat het teveel werk is... sensor in het bakje en 2 toetsen indrukken en voila !

ik weet niet of ik hier zomaar het adres mag opzetten, maar wie het wil, geef gerust een seintje ...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 07 sep 2007, 18:23

Lena, mag ik je nog enkele vragen stellen ?

Hebben jullie toen je die MR10 huurde oplaadbare batterijen gebruikt of batterijen van een merk die je niet kan opladen ? Naar het schijnt kunnen de oplaadbare valse alarmen geven.

de tape heb ik gevonden, de fixomull, bedankt voor de post :)

de firma die de mr 10 verhuurt zei dat we de sensoren niet konden krijgen bij de apotheek, maar na navraag blijkt da we ze gewoon op bestelling kunnen krijgen ... Weet je uit ervaring misschien of er een verschil in is ? voor een sensor betalen we bij de firma 5 euro. ...

Alvast bedankt voor je antwoord !
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 07 sep 2007, 22:16

poke0931 schreef:Lena, mag ik je nog enkele vragen stellen ?

Hebben jullie toen je die MR10 huurde oplaadbare batterijen gebruikt of batterijen van een merk die je niet kan opladen ? Naar het schijnt kunnen de oplaadbare valse alarmen geven.
oesje, geen idee eigenlijk, we hebben dat toestelletje uiteindelijk maar een goede maand gehad, nadien zijn we overgeschakeld op de angelcare...
poke0931 schreef:de tape heb ik gevonden, de fixomull, bedankt voor de post :)!
:wink: graag gedaan
poke0931 schreef:de firma die de mr 10 verhuurt zei dat we de sensoren niet konden krijgen bij de apotheek, maar na navraag blijkt da we ze gewoon op bestelling kunnen krijgen ... Weet je uit ervaring misschien of er een verschil in is ? voor een sensor betalen we bij de firma 5 euro. ...

Alvast bedankt voor je antwoord !
ook geen idee :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)

Bericht door proudfather » 10 sep 2007, 21:18

mijn dochtertje kato had een zwaar slaapprobleem en viel zelfs soms tijdens slaap weg. de dokter vond haar ook geen risico voor die monitor.
In antwerpen (brasschaat) heb je de vereniging voor ouders met kinderen met wiegedood en de preventie.
daar kan je die monitor zo huren voor een peuleschil.
wij hebben dat destijds gehad en het was een echte verademing. je krijgt toch gemoedsrust. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 10 sep 2007, 21:30

Ik had voor Lowie ook die MR 10 monitor.. omdat hij zich toen hij 1 weekje oud was serieus verslikt had in zijn melk... en hij was al helemaal blauw aan 't worden (als ik eraan terugdenk krijg ik het weer!)
Ik heb dat toen in de kliniek kunnen huren, maar 'k weet niet meer voor hoeveel...
Alleszins, 't gaf hier ook dikwijls vals alarm en toen moest ik een stuk van 20 cent op dat sensorke leggen en dan die plakker, zodat er altijd een goed contact was tussen de sensor en zijn buikje...

Ik hoop dat je uit de nood geholpen bent nu!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 11 sep 2007, 10:18

een stuk van 20 cent op dat sensorke leggen
och ja, da's juist, dat hebben wij ook gedaan :lol: Rats vergeten :oops: 't is ook al bijna 3 jaar geleden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 14 sep 2007, 13:30

bedankt voor de tips ! :)

Jasper is nu de monitor aan het uittesten, we hebben die fixomull tape gehaald en dat 20 cent stuk eropgezet :)

vanmorgen had hij met zijn getemed in 1.5h tijd zo'n 8 alarmen, meneer slaapt nu liever op zijn buik, maar die sensor kan daar niet bewegen he :)

daanet ben ik gaan kijken, en hij is erin geslaagd om zich helemaal om te keren, met het hoofdje naar het voeteneinde en zijn hoofdje op de monitor (lekker hard) waarschijnlijk zag die dat flikkeren ... niet te doen !
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”