Autostoel

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)
Autostoel

Bericht door Aditi » 13 aug 2007, 23:41

Vandaag naar de winkel geweest voor een autostoel om de Maxi Cosi op te volgen. Mila krijgt dat van haar peter en meter cadeau met de doop (zondag). Maar HELP!!! Zoveel keuze. Ik weet echt niet wat kiezen. Iemand tips?

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 14 aug 2007, 08:02

als je een isofix-systeem hebt in de auto, zijn deze het vlotst te plaatsen en het meest veilig, maar ook duur
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 14 aug 2007, 08:33

wij hebben gekozen voor de tobi, gemakkelijk te verplaatsen in een andere auto en toch veilig, heeft een award gekregen dit jaar (weet wel niet meer dewelke) van ouders die het het gemakkelijkst en veiligst vonden.

de stoel kan ook gekanteld worden naar ligstand, en het hoofdje van het kindje wordt goed ondersteund, als ze slapen kan het hoofdje niet helemaal opzij vallen, wat je bij de priori xp wel hebt.

bij de tobi hangen de gordels open als je je kindje erin zet, een niet te onderschatten gemak voor oduers die een smalle achterdeur hebben of een driedeurs !

Wij zijn heel gemakkelijk met de tobi.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 14 aug 2007, 10:19

poke0931 schreef: Wij zijn heel gemakkelijk met de tobi.
Ik ben ook van plan om deze aan te schaffen. Dat zal voor binnen dit en een viertal weken zijn. Ook heel veel keuze van prachtige kleuren. Die met da roze en da rood voor ons meiske. Die vind ik gewoon prachtig. En van het ziekenfonds krijgen we 250 euro terugbetaald. De stoel zelf heb ik zien staan voor 269 euro. Dan kost het ons niet al te veel :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 14 aug 2007, 10:25

Wij zijn ook van plan om de maxi-cosi tobi te kopen...vind hem echt praktisch...


Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 14 aug 2007, 10:34

Wij zijn ook van plan de tobi te kopen... (krijgen)... via de geboortelijst.
Is nog wel vroeg, maar hebben we ook de korting... en kunnen we alles in dezelfd kleur nemen, hier lemonade(de groene uitvoering)
:arrow: Bij welk ziekenfonds zijn jullie, dat jullie deze aankoop terugbetaald krijgen, Flupke?

Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 14 aug 2007, 10:37

Ann schreef:Wij zijn ook van plan de tobi te kopen... (krijgen)... via de geboortelijst.
Is nog wel vroeg, maar hebben we ook de korting... en kunnen we alles in dezelfd kleur nemen, hier lemonade(de groene uitvoering)
:arrow: Bij welk ziekenfonds zijn jullie, dat jullie deze aankoop terugbetaald krijgen, Flupke?

Mama in spe,
Ann
Bij het Onafhankelijk ziekenfonds. Bij de geboorte hebben we een premie gekregen van 250 euro en dan heb je nog eens recht op een 'geboortekorf' van 250 euro. Je kan je ticketjes van de apotheek bijhouden (voeding, badprodukten, ...) , kinderopvang, ... totdat je aan 250 euro zit en dan wordt die terugbetaald. Het is ook geldig bij aankoop van een autostoel en nog andere zaken. WIj gebruiken het dus voor de aankoop van de autostoel omdat dat ineens een grote kost is.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 14 aug 2007, 10:38

waarschijnlijk OZ met hun geboortekorf ?

wij hebben ook geprobeerd, maar door een of andere Raad in Belgie mogen ze die nog niet uitbetalen omdat het een incentive zou zijn om leden te krijgen. Wij krgen te horen dat het nu in aanvraag zou zijn en hopelijk weten we binnenkort of het uitbetaald wordt of niet ...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 14 aug 2007, 10:40

verdorie, verkeerde verzekering, CM hier.... maar krijgen wel een premie via de hospitalisatieverzekering... is toch ook al iets, want al die dingen zijn mega duur, zeker als je niet van anderen kan gebruiken...

Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 14 aug 2007, 14:55

Wij hebben een autostoel gekozen die direct voor de volgende groepen dient. Zo hebben we maar 1 keer de kosten en 't is een goeie. En we zijn gesteld voor jaren.

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 aug 2007, 22:27

Mell, welke hebben jullie dan? Ik durf dat pecies niet zo goed die stoelen voor verschillende groepen tegelijk.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 15 aug 2007, 13:20

Wij hebben "Storchenmühle, Starlight SP". Ik stuur per pb meer info.

Als je een goede koopt kan dat zonder problemen voor de verschillende groepen hoor. We hebben nog een autostoel van mindere kwaliteit en je merkt echt wel het verschil.

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 25 aug 2007, 13:57

Hey, mell, nog ne keer mercikes voor je antwoord!

Het is uiteindelijk nen Maxi Cosi Tobi geworden. We hebben hem met ne grote strik rond gekregen op Mila haar doop.

Ik denk wel dat het nog een maandje of twee zal duren eer ze er echt deftig in kan, want nu verdrinkt ze precies nog in dat ding!

Nu nog een tweede exemplaar zoeken voor de tweede auto. Lang leve de tweedehandsbeurzen :)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 25 aug 2007, 14:02

Ja voor onze tweede auto hebben we ook eentje gekocht van minder kwaliteit. Je merkt echt het verschil vind ik. Maar voor lange ritten gebruiken we altijd de betere :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 aug 2007, 14:48

wij hebben er twee van het merk Maxi Cosi Priori XP dacht ik.
Kostte rond de 200€, en heel tevreden van.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 25 aug 2007, 14:49

Dat is bij ons ook het plan! De goeie komt in de auto van mijn ventje, want die gerbuiken we het meest (benzine van de firma!!!) en de andere is dan voor mijn auto. Dat is alleen om Mila af te halen bij de OM. Dat is wel dagelijks, maar het is maar een ritje van 5 minuten.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 25 aug 2007, 16:17

wij hebben er ook 2, de "mindere" zit in mijn ventje zijn auto, die gebruikt hij om te gaan werken, maar samen gebruiken we die weinig
dus meestal zit hij in de mijne, en daar heb ik ook een beteren, en nochtans gene dure, iets van 117euro dacht ik
ik vond al die autostoelen zo hard, maar een fijn stofke erover en bijna geen mousse
dus heb ik ne goeie gevonden, heel zacht van mousse, degelijke stof, en goedkoop (in den Auchan), en tis geen plastieken kuip maar een metalen frame die er in zit
awel ik ben daar nu super content van se :lol:


Plaats reactie

Terug naar “De baby”