huishoudelijke werkjes

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo
huishoudelijke werkjes

Bericht door Engeltje 2 » 12 aug 2007, 13:46

De laatste weken kan ik nog moeilijk m'n huishoudelijk werk doen als m'n zoontje (15 maanden) wakker is. Als ik in de keuken nog maar wil beginnen met afwassen of koken of opruimen, komt hij al aan mijn broek of rok hangen. Liefst met nog wat huilen erbij. Ik kan toch niet alles doen terwijl hij slaapt he. Ik probeer hem met vanalles af te leiden, maar niets helpt. Hij kan nochtans flink alleen spelen terwijl ik bv een tijdschrift lees.
Hoe doen jullie dat?
Afbeelding

Afbeelding


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 12 aug 2007, 13:54

Ik laat hem "meehelpen".
Of ik speel even met hem, en zeg dan dat ik eerst effe snel dit of dat ga doen...
dat lukt meestal wel, maar ja, er zijn zo van die dagen dat hij ook constant wil dat ik naar hem kijk en met hem bezig ben hoor.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 12 aug 2007, 14:19

Herkenbaar...
Hier laat ik Anaïs ook meehelpen...als ik kuis wil zij ook altijd een vochtige doek en dan kuist ze daar mee...
En anders speel ik ook mee...om dan weer verder te doen...ja tis in stukken en brokken...
Stijken is het moeilijkste vind ik met een kind erbij...daar geraak ik soms niet door...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo

Bericht door Engeltje 2 » 12 aug 2007, 14:43

Ik heb hem ook al eens laten helpen bij het kuisen van de vensters (die tot op de grond komen - de andere gingen ook niet). Maar hij is nog veel te klein om af te drogen of te koken he. En ik kan het hem ook nog niet uitleggen dat ik iets moet doen en daarna weer met hem kan spelen.
Het strijken doe k altijd als hij 's avonds slaapt. Want dat vind k ook veel te gevaarlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 12 aug 2007, 14:48

hier nog zo eentje die altijd aan mijn benen hangt
haar laten helpen.... tja daar is ze nog iets te klein voor
ze probeert wel, maar dat is meer een stap achteruit dan vooruit :lol:
onze oudste die helpt al mee

strijken doe ik altijd als ze slaapt
dweilen en ruiten kuisen ook
maar verder doe ik wel alles terwijl ze wakker is
het gaat dan wel niet zo snel, maar ze moet ook leren dat ze niet altijd alle aandacht krijgt
Ze kan heel mooi alleen spelen, maar dan zo plots ineens.... dan begint het gezeur hé! :roll:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 12 aug 2007, 16:32

Hier eentje die dat met momenten ook doet (de spurt-momenten)
En ivm het afwassen dan bijt ik gewoon door met het nodige concert langs mij.
En voor de rest probeer ik haar dan ook mee te laten helpen. En rond die periodes doe ik alleen het hoog nodige.
Als we dan met 2 thuis zijn doe ik nog iets.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 12 aug 2007, 18:06

Ja meehelpen koken is hier: patatjes geven aan mama...dingen in de vuilbak moegen smijten...helpen tafel dekken (haar bordje en bestek).
Als ik de afwas doe is dat dan een schoteldoek voor haar en dan mag ze de kastjes in de keuken afkuisen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 12 aug 2007, 22:06

Ja, dat probleem ken ik, Naomi hangt ook aan mijn rokken of broeken als ik aan het afwassen ben, maar afleiden lukt wel bij mij. Als het eens niet lukt, zeg ik gewoon 'nee, dat mag niet' of ik negeer haar gewoon.

Als ik stofzuig is ze niet weg te slaan van die stofzuiger, het is een Dyson en die geven extra geluid vind ik, wat dan weer niet goed is voor Naomi haar oortjes, dus zeg ik telkens ze te dichtbij komt alweer 'nee dat mag niet' en ze begrijpt het dan uiteindelijk wel.

Bij het ophangen van de was op de wasrek binnen helpt ze wel al. Dan geeft ze telkens één voor één de was aan en elke keer beloon ik haar met te zeggen 'dank u wel' en ge moet ze dan zien glunderen van trots dat ze mama kan helpen ! (ik denk dat ik nog eentje ga maken om te helpen in het huishouden :roll: grapje hoor :) )
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 13 aug 2007, 07:16

Stofzuigen moet ik hier niet proberen. Ze heeft er schrik van. En krijsen dat die dan doet. Dan kan ik ofwel de borstel nemen, ofwel haar op mijn arm ofwel wachten totdat er iemand anders thuis is. Tja ofwel toch stofzuigen maar aangezien ze het doet van de schrik vind ik dat nogal sadistisch

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 13 aug 2007, 13:11

mell schreef:Stofzuigen moet ik hier niet proberen. Ze heeft er schrik van. En krijsen dat die dan doet. Dan kan ik ofwel de borstel nemen, ofwel haar op mijn arm ofwel wachten totdat er iemand anders thuis is. Tja ofwel toch stofzuigen maar aangezien ze het doet van de schrik vind ik dat nogal sadistisch
Anaïs is ook een hele tijd bang geweest op die leeftijd...toen is dat overgegaan, maar nu dus terug ban van de stofzuiger...maar dan wel niet al krijsend gelijk vroeger.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Engeltje 2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 dec 2005, 15:05
Locatie:Eeklo

Bericht door Engeltje 2 » 13 aug 2007, 19:52

oef, k ben al blij dat k nie de enige ben met dat probleem. Bedankt voor de reacties!!
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”