zware baby bij geboorte

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
kaat
zware baby bij geboorte

Bericht door kaat » 10 mei 2004, 19:15

hoi allemaal, ik ben 11 weken bevallen van een dochtertje. Bij de geboorte woog ze al 4420 gram en was 56 cm. Dus groter dan gemiddeld. Nou zou ik graag willen weten of er nog meer mensen(vast wel)een kindje hebben gekregen die zo groot was. Bij ons komt het echt in de familie voor; ik was 8 pond en mijn broer 11 pond. Ik word alleen helemaal gek van de opmerking; wat is ze groot of wat een dikke baby. HERKENT iemand dit?groetjes!


Veerle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 apr 2004, 22:32

Bericht door Veerle » 12 aug 2004, 17:22

Ja, ik herken dit. Mijn dochtertje Lina woog 4kg350 en was 53 cm. (nog wel iets minder. Maar iedereen herhaalde tot vervelens toe dat het een groot en dik kind was, juist een baby van 3 maanden,...
en nu ze 4 maanden is zegt iedereen dat ze denken dat ze 7 maanden is en dan kan ik uitleggen hoe het komt dat ze nog niet kan zitten,...
Het is vooral vervelend dat het altijd hetzelfde is.
En heel erg is het als ze mijn bevallingsverhaal vragen.

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 24 aug 2004, 13:10

Ik ga deze berichten eens moeten tonen aan iedereen van mijn familie.
ze zeggen dat mijn zoontje van 51 cm en 3.910 kg
groot en zwaar is
en dat het juist gelik geen boorlinkje is?
dan zullen ze dit niet meer moeten zeggen. want als ik ze zeg dat het normaal is dat er nog veel grotere boorlingen zin dan zeggen ze dat dat bijna niet kan. dat hij al enorm groot is.
groetjes kim

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 29 aug 2004, 23:06

Mijn zoontje was bij de geboorte niet groot en zwaar. Hij was 49,5cm groot en woog 2.900kg, maar toen hij 4 maanden was, was hij geen baby meer. Hij was groot en zwaar.
Toen hij 18 maanden was, was hij 92cm en woog hij 14kg. Iedereen denkt dat hij een peuter van 2,5 jaar was (is) en veel mensen zeiden:"Amai madame, die zegt ook niet veel voor zijn leeftijd, hij kan nog niet praten." En dan moet ik elke keer uitleggen dat hij nog maar 18 maanden is. Ondertussen is mijn zoontje bijna 22 maanden en hij blijft maar groeien. Hem optillen is niet meer zo evident nu ik terug een dikke buik krijg. :)

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 12 feb 2005, 09:52

Hey,

Mila woog bij haar geboorte 3,630 kg en was 50 cm en Karsten woog 4,320 kg en was 51 cm (wel 11 dagen langer blijven zitten dan verwacht). Dus beiden niet zo groot, maar wel "zwaar". Nu weegt Karsten al rond de 7 kg (3 maanden) en Filip zijn bomma noemt hem altijd "dikzak" (maar wel liefkozend bedoeld, niet beledigend, anders zou ik er niet meer komen :wink: ). Het grappige is dat iedereen hem een flinke baby vindt (en een beetje een dikkerdje), maar dat ze toch altijd heel bezorgd zijn of hij wel genoeg eet :D . Typisch menselijk zeker??!!

Het grappige was dat ik in het ziekenhuis enkele uren bij een vrouw op de kamer lag (zij mocht die middag naar huis) en als je Karsten langs haar kindje legde, Karsten een stuk groter en zwaarder was :D . En de laatste keer bij Kind & Gezin ook, er was vlak voor ons een kindje dat enkele dagen ouder was dan Karsten, wel dat kindje kon twee keer in Karsten (bij wijze van spreken natuurlijk). Maar dat kindje was drie weken te vroeg geboren en Karsten dus te laat, dus dat maakt in principe al ongeveer een maand verschil hé!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 01 apr 2005, 13:24

ik was héél blij met mijn 'zware baby'. Lukas was 4 kilo 105, maar ik was zo blij omdat het niet zo'n freel kleine dingetje was, die kleine babykes zou ik niet durven vastpakken.
Ook deze keer belooft het geen kleineke te worden, drie weken geleden , op de cho woog hij al 2 kilo 2 en ik moet nog een maand gaan.

Ness

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 01 apr 2005, 16:01

Ik heb een vraagske voor jullie. Ben gisteren bij de gyn geweest en ons kindje weegt nu al ongeveer 2,9 kilo, dus het zal bij de geboorte ook wel een goe beerke zijn. Maar ik vraag me af of bevallen van een zwaar kindje moeilijker zou zijn dan van een licht kindje. Ik persoonlijk denk van niet omdat het vooral het hoofdje is dat het moeilijkste is, maar jullie kunnen het uit ervaring weten he!!
Afbeelding

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 01 apr 2005, 18:47

voor al mijn kindjes had ik verschillende gewichten, en heb niks van verschil gevoeld.
Mike had wel een grootter hoofd en heb dat wel veel meer gevoeld.
meer niet.

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 01 apr 2005, 21:13

Hoi Trui
ik heb nog maar één kindje gehad, dus vergelijken kan ik niet. Lukas wou er moeilijk uitkomen, maar of dat lag aan het feit dat hij 4 kilo woog dat kan ik niet zeggen. Hij had wel een gebroken sleutelbeentje van de geboorte. Op zich is dat niet zo erg, want dat geneest erg goed bij zo'n kleintjes, maar ik hoorde de pediator wel zeggen dat het nog wel meer voorkomt bij babytjes met een hoog geboortegewicht.
Enne, het babytije moet er toch nog doorgeraken ook hé, dus als hij te dik is, dan moet er misschien overgegaan worden op keizersnee. Maar mijn gyn wou dat niet en daarom heeft zij voorgesteld hem te laten komen (met weeenversterkers en dergelijke)
Ik ben nog altijd blij dat we deze keuze hebben kunnen maken.
hopelijk heb ik je wat antwoorden kunnen bieden.
Succes met je bevalling.
NEss

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 apr 2005, 21:25

Ik denk ook dat het gewicht niet zo'n grote rol speelt als de hoofdgrootte (natuurlijk wel als het een echt zware baby is). Eens het hoofd er is, gaat het redelijk vlot (bij mij toch).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Fanny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 mar 2005, 11:28
Locatie:Gent
Contacteer:

Bericht door Fanny » 02 apr 2005, 21:00

Hier was Geeviève 3420g en 50cm groot en Dorothée 3330gr en 51cm groot. beiden zijn te laat geboren (G: 14 dagen en D: 7 dagen)
Bij Geneviève werd ik geknipt maar bj Dorothée niet en zij had net een hoofdje dat 3cm groter was als haar zus en ze hebben het 2maal opgemeten omdat ze blijkbaar ee héél groot hoofd had tov haar proporties (wat geen probleem was hoor) maar blijkbaar was het bij Dorothée niet nodig om te knippen en was iik ook niet gescheurd)))))

Fanny
Mama van Geneviève (5/8/98 ),Dorothée (18/9/2000)Sacha (2/5/05 )
Geneviève 1998
Afbeelding
Dorothée 2000
Afbeelding
Sacha 2005
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 03 apr 2005, 14:39

Mijn broer had bij de geboorte een groot hoofd. Net toen ze een spoedkeizersnee wilden uitvoeren, is hij eruit gekomen. Maar mama heeft toen heel veel bloed verloren. De gyn heeft daarna haar baarmoeder niet goed "uitgekuist" en heeft ze thuis ook nog eens een zware bloeding gekregen die haar bijna het leven koste. Er was zelfs twijfel of ze nog voor een tweede kon gaan! Stel je voor, dan was ik er niet! Een lege vlek op dit forum :D Ik hoop dat ik je nu geen schrik heb aangejaagt!
Maar de baby hoeft geen groot hoofd te hebben om een moeilijke bevalling te hebben. Als het een "sterrekijkertje" is (met het kinnetje eerst) dan word het ook knap lastig. Maar dat valt niet zoveel voor, hoor! Geen schrik hebben!

Gebruikersavatar
teacher
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2004, 22:49

Bericht door teacher » 04 apr 2005, 15:33

Ons Luna was 4120gram bij de geboorte en 56cm. Ze is er al bij al toch vlot uitgekomen. Mama en papa zijn ook niet klein dus volgens mij heeft dit er ook wel mee te maken.

elke2
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 mar 2005, 16:06

Bericht door elke2 » 05 apr 2005, 12:56

Hallo,

ik heb toch een serieus verschil gevoeld tijdens het persen.
Mijn derde kindje was ook een grote, zware baby en ik ben klein.

Mijn 2 andere kinderen waren gemiddelde baby's en daar waren er geen problemen.
Groetjes


Plaats reactie

Terug naar “De baby”