doorslapen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt
doorslapen

Bericht door silviake » 06 aug 2007, 21:54

Hoi hoi,
Bram is nu bijna 7 weken en sinds hij 5 weken was, slaapt hij van 23 uur tot ongeveer 5 of 6 uur. JOEHOE.
Tot enkele dagen geleden weende hij 's avonds nog veel en bleef hij wakker tot zijn laatste fles om 22.30 uur. Nu hij 's avonds zo rustig is, slaapt hij vaak om 20 uur of 20.30 uur en moet ik hem wakker maken om 22 uur voor zijn badje en laatste fles.
Nu vroegen wij ons af hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Indien hij 's avonds niet slaapt, slaapt hij misschien 's morgens nog wat langer. Zouden we hem dan wakker moeten houden tot 22.30 uur of zouden we proberen om hem bijvoorbeeld om hem al om 21 uur in bed te leggen??
Ik heb eingelijk een beetje schrik om hem nu al zo vroeg te laten slapen, misschien wordt hij dan weer in het midden van de nacht wakker en dan begint alles opnieuw. Ik ben al dankbaar dat hij zo jong al zo lang slaapt.
Heeft er hier iemand ervaring mee want ik kijk er echt naar uit om nog eens een avond voor mijn man en mezelf te hebben.
Ik zo begot niet meer weten hoe we het met onze eerste gedaan hebben.
Alle hulp is welkom..
Afbeelding

Afbeelding


G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 06 aug 2007, 22:06

Met Sitske ben ik nog niet zo ver. Maar bij Femke, die,sliep op 3 weken door heb ik ook eens geprobeerd om ze rond 21u in bed te leggen, had toen een vriendin met even oud zoontje en die deed dat ook en bij haar lukte dat om hem dan even lang te doen slapen.

Dus één poging gedaan en niet meer geprobeerd, want Femke werd dan "te vroeg" wakker, alle 's nachts eigenlijk. De dag erna deed ik terug zoals anders en ze sliep ook weer haar nachten door hoor. Mss kan je het wel eens proberen, en als het niet lukt gewoon verder doen zoals nu.

Succes
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 aug 2007, 13:32

wij hebben dat met Maaike ook gedaan. Gewoon vroeger in haar bed gestopt. En in het begin moet die natuurlijk nog wennen aan het feit dat het langer duurt vooraleer het ochtend is maar dat is dus redelijk rap gedaan.

Nu gaat ze gelijk niets om half 8 slapen en meestal slaapt ze schoon het klokje rond. Soms maar tot 7 en soms tot 8 of later.

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 07 aug 2007, 15:23

Liam gaat hier ook rond 20uur of 21 uur slapen en wordt dan wakker rond 6uur, half 7...
Het gebeurt zelfs soms dat hij zijn laatste fles rond 18uur drinkt en toch slaapt hij dan door...
Je kan het gerust proberen hoor...
En als het niet lukt dan probeer je het op je andere manier he.
Het niet niet zo dat ze na 1 dag, heel hun ritme kwijt zijn.
Daar moet je echt geen bang voor hebben!
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 09 aug 2007, 20:30

Onze Noah maakten wij in 't begin ook nog wakker voor zijn laatste flesje (da was dan tussen 22u30 - 23u30. En dan sliep hij ook tot 's morgens 8u. Als we hem niet wakker maakten, werd hij 's nachts wakker en lag de dag nadien heel zijn dagritme overhoop. Hij was dan ook prikkelbaarder dan anders. Dus bij ons was 't altijd 't beste om hem 's avonds nog wakker te maken voor zijn laatste flesje.

Maar nu is 't al een klein maandje dat hij zelf zijn laatste fles vervroegd, hij vraagt er meestal zelf achter rond 20-21u. Daarna zit hij nog wat wakker bij ons en meestal valt hij dan rond 22 u in slaap in zijn bedje.


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 10 aug 2007, 20:39

ja, hij is nog wat jong om zo lang te slapen denk ik. We gaan nog enkele weken wachen en dan ga ik het eens proberen. Het zou plezant zijn tegen dat ik moet gaan werken dat hij wat vroeger in bed ligt.
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 12 aug 2007, 14:09

Ik denk dat je nu best nog het ritme van je zoontje volgt... hij is nog klein hé.
Als het nu goed gaat zo, zou ik persoonlijk niets veranderen :wink:
Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”