S'nachts eten

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Isa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 okt 2006, 08:37
Locatie:Antwerpen
S'nachts eten

Bericht door Isa » 02 aug 2007, 15:26

Ons Evi wordt bijna een jaar... dat gaat natuurlijk een hele fijne dag worden... :D
Maar onze 'kleine' meid (als je bedenkt dat ze twee maand geleden al 77cm was... :lol: ) geraakt nog steeds de nacht niet door zonder nog een fles.
We laten haar soms wel eens wat wenen of zeuren, maar een hongerkreet herken je uit duizend. Soms hebben we iets van, we laten haar wenen, maar kan je een kind nu honger laten hebben? Ik weet het niet hoor.

Of zijn we gewoon watjes? Of zijn we verkeerd en kweken we foute gewoontes?

Ze is heel groot voor haar leeftijd en ze is wat je noemt een 'kloeke' baby... :roll: :lol: Op de curves zit ze zowel bij gewicht als bij lengte net boven de hoogste curve.

Hoe kunnen we dat oplossen?? Iemand tips en weetjes hierover?

Groetjes
Isa, mama van Annelies en Evi
Als je liefde hebt, heb je alles... maar een beetje slaap zou ook heel welkom zijn


jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 02 aug 2007, 15:52

kan je haar laatste papje niet wat indikken? Dries was na zijn 2maanden al van nachtvoeding af.
Om hoelaat geef je de laatste voeding?
groetjes

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 02 aug 2007, 16:14

Ja, de laatste papa wat indikken of wat meer geven, naar gelang, en dan 'snachts eventueel eens proberen met gewoon wat water te laten drinken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 02 aug 2007, 19:49

Meer geven of indikken of zo.

Naar het schijnt moeten ze er rond die leeftijd toch vanaf zijn van die nachtvoedingen.
Hoe lang laat je ze wenen? Want dat kan soms lang duren dat je moet doorbijten hoor.
Hoeveel eet ze door de dag en hoe vaak? Als dit normale hoeveelheden voor een kind zijn dan zou ik toch zeggen dat ze die nachtvoeding echt niet meer nodig heeft en dan zou ik haar gewoon laten janken. Hoe moeilijk ook.

Oh ja hoeveel geef je haar 's nachts dan nog?

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 02 aug 2007, 20:50

Bij mijn zus was dit ook het geval... Hij moest ook altijd een fles 's nachts hebben toen hij een jaar en ouder was...
Maar dat is echt macht der gewoonte.
Een kind heeft al vanaf 2 maanden geen honger meer 's nachts...
Dat is dus bewezen eh :P
Dus ik zou zeggen even doorbijten...
Want ze heeft gewoon zin in haar flesje (wij zouden ook wel wakker willen worden voor een lekkere warme tas chocolade melk ofzo, niet? :D )
Als ze weent voor haar fles, ga dan gewoon naar haar en geef haar haar tutje... Even laten wenen, terug tutje... Het zijn harde tijden, maar je krijgt er wel een zalige nacht voor in de plaats uiteindelijk.

Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 02 aug 2007, 21:03

T1n3 schreef:Een kind heeft al vanaf 2 maanden geen honger meer 's nachts...
Ahwel T1n3 bewezen of niet maar daar geloof ik toch niets van.
De meeste baby's eten toch nog 's nachts na hun 2 maanden.
Ik geloof dat Maaike rond haar 3 of 4 maanden pas 's nachts geen eten meer nodig had.
Ergens heb ik eens gelezen dat de meeste baby's doorslapen op het moment dat ze rond de 5 kilo zitten. En ja de meesten zullen daar wel aan zitten als ze zo'n 2 maanden zijn. Maar Maaike zat daar veel later aan.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 aug 2007, 21:22

Ik denk, denk zeg ik wel, dat het een gewoonte is.
Probeer die melk in te dikken en als dat niet helpt, dan is het iets anders.
Yana was een week of 8 en Milan een week of 13 toen ze doorsliepen.
Maar een kind van 1 jaar dat nog honger heeft? Ik weet het niet...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 02 aug 2007, 22:02

Tja waar ligt het aan. Bram is 6 weken en hij slaapt al een week dor. Mijn oudste sliep pas door toen hij 2 jaar was en we hebben hem ook dikwijls laten wenen. Het was wel niet altijd van dehonger dat hij weende, maar toch. 2 jaar gebroken nachten is toch vermoeiend.
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 02 aug 2007, 23:06

@silviake,
Amai twee jaar gebroken nachten ; hoe hebben jullie dat gedaan ?
Petje af voor jou hoor !

@Isa,
laatste voeding indikken ; heb je dit al geprobeerd ?
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 aug 2007, 07:32

Een vriendin van mij haar dochtertje had dat ook.
De melk opdikken hielp haar de nacht doorkomen. (zoals hier aangehaald)
succes!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 03 aug 2007, 18:41

Hey mell...
Ja tuurlijk ,zeg maar gewoon wat ik heb gelezen eh :)
Maar bedoel daar gewoon mee, dat als je een kindje hebt van een jaar dat nog steeds voeding moet hebben, dat dat niet meer van de honger is maar van de zin en gewoonte...
En gewoontes zijn moeilijk af te leren he...
Je kan dat een beetje vergelijken met iemand die rookt...
Die kan ook niet zomaar stoppen he. :)


Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 03 aug 2007, 18:53

Mell, dat van die 5kg heb ik ook gehoord, ja. En ik denk dat dat bij ons ook ongeveer klopte. Mila is beginnen doorslapen toen ze bijna 4 maand was en toen woog ze zo'n 5,5kg.
We hebben haar ook wel een paar nachten laten wenen. Ze werd wakker en begon te huilen... Of met een tutje en een beetje troost kregen we ze soms ook weer stil.
Ik heb geen idee wat je moet doen als je kind zich niet laat troosten en enkel en alleen maar dat flesje wil...
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 03 aug 2007, 19:51

T1n3 schreef:Hey mell...
Ja tuurlijk ,zeg maar gewoon wat ik heb gelezen eh :)
Maar bedoel daar gewoon mee, dat als je een kindje hebt van een jaar dat nog steeds voeding moet hebben, dat dat niet meer van de honger is maar van de zin en gewoonte...
En gewoontes zijn moeilijk af te leren he...
Je kan dat een beetje vergelijken met iemand die rookt...
Die kan ook niet zomaar stoppen he. :)


Grtjs
T1n3 het was ook geen aanval op jou hoor :wink: enkel op dat artikel :lol:

maar 't is waar een kind van een jaar dat nog voeding vraagt da's volgens mij ook gewoon gewoonte

Isa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 okt 2006, 08:37
Locatie:Antwerpen

Bericht door Isa » 07 aug 2007, 16:57

Bedankt voor de tips en trics... :wink: We zijn al een paar nachten gewoon aan het doorbijten... tutje geven en haar laten wenen.. mijn hart breekt, maar ja, anders blijven we bezig hé... :cry:

Nu nog een oplossing vinden voor het wenen in haar slaap... ben gisteren bij de osteopaat geweest en ik ga nieuwe bachbloesems proberen.

Ik hoop dat ons 'werk' binnenkort vruchten gaan afwerpen, want vier jaar onderbroken nachten beginnen serieus hun tol te eisen... :cry: :shock:
Als je liefde hebt, heb je alles... maar een beetje slaap zou ook heel welkom zijn

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 07 aug 2007, 16:59

Veel succes !
We zulle duime zn :D
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Isa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 okt 2006, 08:37
Locatie:Antwerpen

Bericht door Isa » 07 aug 2007, 17:01

Evi krijgt sowieso NAN AR, die is al bijzonder dik. Laten we zeggen dat ze een hele goede appetijt heeft... :D Want s'avonds eet ze nog gewoon wat patatjes mee aan tafel ook.. als ze eten ziet, gaat haar mondje automatisch open... wel schattig zenne... :roll: :D

Ze krijgt haar fles tussen 7 en 8, of soms later. Laten we zeggen dat haar ritme géén ritme is... ze heeft nog steeds geen eet en slaapritme. Ik kan niet zeggen dat zij per definitie van dat uur tot dat uur slaapt overdag. Dat hangt er vanaf... T'is er ééntje zenne... :roll:
Als je liefde hebt, heb je alles... maar een beetje slaap zou ook heel welkom zijn

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

doorslapen

Bericht door Aicha » 07 aug 2007, 17:11

Denk idd ook dat het er nu om gaat die gewoonte van 's nachts te drinken te doorbreken en toch zoveel mogelijk ritme proberen in de dagen te steken! da's natuurluijk ook heel belangrijk voor het doorlsapen!

Ik wens jullie veel succes

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 07 aug 2007, 19:13

Sigri,
Die gebroken nachten, dat was geen lachertje. Soms 15 keer op per nacht. Doopop waren we allebei, soms lieten we hem dan bij mijn ouders slapen zodat we eens een nacht konden doorslapen.
Onze relatie heeft dit toch overleefd alhoewel dat we toch veel ruzie makten toen, wat denk ik begrijpelijk is.
En te bedenken dat ik toen nog in posten werkte, soms om 05 uur opstaan als je al 10 maal op was geweest.
Gelukkig is dit voorbij en ik hoop dat het met onze 2de beter gaat.
Groetjes Silvia
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”