huiluurtje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt
huiluurtje

Bericht door silviake » 29 jul 2007, 21:33

ik had even een vraag in verband met het huiluurtje. Onze Bram is nu bijna 6 weken oud en hij heeft elke avond zijn huiluurtje zoals zoveel baby's neem ik aan. Maar hij kan zo hard en intens huilen dat wij ons soms afvragen of dit wel normaal is. Ik heb al gehoord over zeuren maar hij krijst soms echt en dan krijg je hem moeilijk getroost.
Zijn er nog baby's bij die zo fel huilen? Ik zo graag verschillende versies horen, ook van baby's die geen huiluurtje hebben (als die bestaan).
Zou dit ook lang duren of gat het op een bepaalde leeftijd over?
Toch raar, hij is mijn 2de kindje en ik kan het niet meer herinneren van de eerste, ook al is het nog maar 4 jar geleden.
Silviake


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 30 jul 2007, 08:17

Maaike had geen huiluurtje. Een van de weinigen. Maar ze jankte dan ook veel door de dag maar dat kwam, achteraf gezien, door haar reflux.

Maar tijdens spurts kon die ook zo wenen. En dat was echt krijsen dat we ons ook vaak afvroegen of er meer was. Maar gelijk het kwam (onverwachts) zo stopte dat ook ineens.

Als je kleine het echt op een specifiek uur doet en niet als je iets bepaalds doet dan zou ik mij er geen zorgen over maken. En ja met zo'n geschreeuw is dat moeilijk, vooral omdat je je dan zo hulpeloos voelt.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jul 2007, 14:32

Hier hebben ze allebei een huiluurtje(s) gehad.
En dat was ook krijsen.
Hier kwam dat ook wel door de krampen, daar kunnen ze veel pijn van hebben.
Ik weet niet meer hoelang dat geduurd heeft, maar ik dacht dat ze een piek kunnen hebben op 6 weken....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 30 jul 2007, 17:46

wij hebben dat hier nooit gehad
maar als hij zo hard krijst, merk je er dan iets aan dat hij krampjes zou kunnen hebben of niet?
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 30 jul 2007, 18:51

Ja, hij heeft wel last van krampjes. Maar het is ook dikwijls rond hetzelfde uur 's avonds.
Als ik hem dan in bad stek, komt hij helemaal tot rust dus daarmee denk ik dat het ook een huiluurtje is. Als hij krampjes heeft merk ik het ook wel want dan laat hij veel windjes.
Als het zijn piek heeft op 6 weken, dan zitten we op ons hoogtepunt want hij is er nu 6.
We zullen zien, ik hou jullie op de hoogte
Silvia


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 jul 2007, 20:24

Die krampen kan je idd herkennen aan windjes laten, vuistjes maken,....
Inbakeren hielp hier (soms) wel, of over hun buikje wrijven met de klok mee, badje, warme kruikje op buik leggen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 30 jul 2007, 20:57

ik zal ht proberen, het huiluurtje is net begonnen
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 30 jul 2007, 20:58

Maken kindjes op 6 weken geen sprongetje door?
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 31 jul 2007, 07:23

Onze Liam heeft 's avonds ook altijd een huiluurtje, net voordat hij moet gaan slapen... En dat is ook echt krijsen... Toen hij rond de 6 weken was, was dat vroeger, rond 6 uur ofzo... Dus je moet je geen zorgen maken hoor... Dat gaat over. Het zijn kolieken zoals ze zeggen.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 31 jul 2007, 20:19

Hoe ging het gisteren?
Ik zeg het: wonderen zijn er niet, gewoon een vervelende periode waar jullie samen door zullen moeten!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 31 jul 2007, 20:24

Hier ook huiluurtjes gehad, hoor! En inderdaad rond zes weken werd het wat erger, denk ik. Ons Mila deed dat helaas meestal rond 1u 's nachts. Dan zat ze naast mij in de relax te janken terwijl ik van miserie begon te dweilen ofzo. Na een tijdje kalmeerde ze dan wel weer. Knuffelen en troosten had meestal weinig effect.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

hier ook

Bericht door Aicha » 01 aug 2007, 07:50

Hier hebben we dat ook gehad en idd meestal wordt de piek daarin beriekt op rond 6 weken. badje, inbakeren enzo, hadden hier ook een gunstig effect

Hopelijk is jullie ventje snel verlost van die vervelende krampjes :wink:

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 01 aug 2007, 12:22

Hallo,
Het huiluurtje is er nog steeds. Gisterenavond viel het echter mee. Hij heeft zelfs een uurtje geslapen zodat mijn man en ik nog eens even rustig naar tv hebben kunnen kijken.
Ik ben er al aan gewoon aan dat huilen. Ik weet dat hij na een tijdje vanzelf stopt en dat hij dan na zijn laatste voeding toch een uur of 6 slaapt. De krampjes zijn er ook nog maar die minderen wel. Ik hou jullie op de hoogte
Silviake
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Succes

Bericht door Aicha » 01 aug 2007, 15:33

hopelijk is het dan een nieuwe trend die jullie zoontje ingezet heeft en lmogen jullie snel weer helemaal rustige avonden hebben!

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 01 aug 2007, 19:24

Een rustige avond dat zou niet slecht zijn. Kan me al bijna niet meer herinneren wanneer we dat nog eens gehad hebben.
Och ja, das weer iets om naar uit te kijken.
Groetjes Silvia
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
T1n3
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jul 2007, 16:34
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door T1n3 » 01 aug 2007, 20:49

Ik weet wat je voelt! Hier is het hetzelfde...
Non - stop... Altijd is er wel iets...
Slaapt echt amper..
Maaaar het goede is... hij moet nu geen nachtvoeding meer hebben (enkel soms een tutje)
Vanaf 2 maanden is het niet meer van de honger dat ze schreeuwen maar van gewoonte...
Daarom ben ik vanaf 2 maanden tutje beginnen geven en hij sliep gewoon verder.. (tot een bepaald uur natuurlijk)
Maar is zeker het proberen waard, want vannacht heb ik zelfs geen tut moeten geven..
Dus het heeft gewoon zijn tijd nodig.
Blijven volhouden zou ik zeggen.
Maar ja, daar heb je niet veel aan he.
Het is en blijft vermoeiend :)

Grtjs
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 01 aug 2007, 21:29

Qua slapen heb ik met Bram echt niet te klagen. hij is nu 6 weken en slaapt sinds 1 week van 23 uur tot 5 of 6 uur. Das wel een meevaller. Er zijn 2 nachten geweets dat hij teru om 2.30 ur wakker was en wilden eten. We hebben toen volgeouden en hem niet gevoed, de nacht erop sliep hij gewoon verder.
Wat ik wel heel vervelend ind zijn die kreetjes die hij in zijn slaap maakt. Hij ligt nog bij ons op de kamer en laat voortdurend kreten in zijn slaap. Soms zo hard dat ik denk dat hij wakker is. Dan sta ik op, kleed me aan en ga naar zijn bed om dan te zien... dat hij lekker ligt te slapen.
Dan komt er bij mij van slapen ook niet veel meer in huis.
Binnen enkele weken ga ik hem toch apart op zijn kamertje leggen denk ik, dan kunnen we ook wat beter slapen.
Groetjes Silvia
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 01 aug 2007, 23:37

hier is nooit een huiluurtje geweest hij weent eigenlijk bijna nooitje enkel als hij krampjes heeft maar dan leg ik hem dwars over mij buik tegen buik endan duw ik hem zachtjes tegen mij en zo wandel ik hier rond en dan is da in no time voorbij!! maar da lukt enkel als ik da e als de papa da doe ni mr ik denk da hij de papa z'n hart dan hoort gaan en dieje word nogal rap znuwachtig dus :roll: mijn schoon moeder heeft het ook eens geprobeert mr da had het tegenovergeselde effect!! hij bleef er bijna in ton :roll:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”