's avonds weggaan met baby van 7 mnd °-°

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen
's avonds weggaan met baby van 7 mnd °-°

Bericht door poke0931 » 26 jul 2007, 13:05

de laatste tijd krijg ik zo langzaamaan meer en meer commetnaar dat ik nooit eens wegga 's avonds met Jasper mee.

Echter tegen 18h gaat hij slapen en vind ik het onverantwoord van mezelf om hem dan nog ergens naartoe te slepen waar hij niet in een bedje kan slapen.

Enkele weken zijn we weggeweest nr huwelijk en is hij blijven slapen bij oma, 'savonds nog zijn we dan achtergegaan naar oma en zijn we daar met zijn drieën blijven slapen (hij slaapt aan een monitor en ik ben er liever bij als ie afgaat)

de grootouders spreken zelfs van hem mee te nemen op restaurant en hem te laten slapen in de buggy ???

Als we ergens naartoe gaan zoals bij oma geweest, dan is hij heel de dag zijn draai kwijt, ik kan me maar inbeelden wat het zou geven op restaurant met al dat licht en lawaai ...

Zijn er nog ouders die hiermee te maken kregen ?

Iemand tips ?

Babysit komt hier voorlopig niet in huis, tenzij een van de oma's of de nonkels ... Zolang hij nog geen jaar is zie ik meer dan dat niet zitten.

Misschien ben ik wel een beetje overbezorgd ofzo, maar ik zou me schuldig voelen wetende dat ik 'op zwier' ben en hij thuis met iemand die we amper kennen ....
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 jul 2007, 13:20

Ik vind niet dat je overbezorgd bent of zo.

Babies hebben nu eenmaal een vast ritme nodig.

Wij zijn met Maaike ook nooit 's avonds weggeweest. En als het eens gebeurde dan mocht je er zeker van zijn dat we het de dag nadien gevoeld hebben. Dat kind was dan heel haar ritme kwijt.

Je moet doen wat jij het beste vind. En persoonlijk zou ik er toch niet voor opteren om een kind van 7maanden in een buggy in een restaurant te laten slapen.

Natuurlijk als er een feest is en het gebeurt tot daar aan toe. Wij passen gewoon onze uitstappen aan aan de kleine.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 jul 2007, 13:34

wij hebben dat ook nooit gedaan hoor :wink:
onze kindjes slapen overdag en 's avonds altijd in een bedje
of bij ons of bij de grootouders
Die kunnen dat niet in de buggy slapen
dus gevolg... wij passen ons aan aan de kindjes
en avonduitstapjes passen dus ook niet in ons leven
of we moeten ze bij de grootouders achterlaten.
Heel af en toe doen we dat wel eens, maar dat is niet veel

het ene kind heeft al meer rust nodig dan het andere
en de onze hebben daar echt behoefte aan

Wat een ander zegt, hoef je je niet aan te trekken
vertrouw gewoon op je eigen gevoel
jij weet wat het beste is voorje eigen kind :wink:
en trouwens... de anderen zitten niet met de miserie hé als jouw kleintje lastig doet...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 jul 2007, 13:43

goortjes schreef:de anderen zitten niet met de miserie hé als jouw kleintje lastig doet...
inderdaad. Dan zijn ze meestal nergens te bespeuren :lol:

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 26 jul 2007, 13:52

Bedankt, wat een geruststelling :)

ik laat ze zodadelijk weten dat het thuis te doen is of helemaal niet.

en inderdaad, als het kleintje lastig doet, zijn ze nergens te bespeuren en sproeien ze nadien hun commentaren :evil:
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 jul 2007, 13:54

weet je.... tegenwoordig worden kindjes over al mee naar toe gesleurd
door de machtige uitvinding; de maxi cosi
en dus worden die dat wel min of meer gewoon
maar als je kindjes dat niet gewoon gemaakt zijn, dan gaat dat niet zomaar hoor!!
maar voor mij hoeft dat niet.... dan blijf ik wel thuis
We wisten waaraan we begonnen... dus een paar jaar wat meer thuis zijn :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 26 jul 2007, 14:06

Hmm, dan ben ik hier wel een gans andere hierin.

In de familie zijn er vaak verjaardagsfeestjes 's avonds.
Wij gaan daar altijd naartoe en Lowie gaat gewoon mee.
Dat is al van toen hij piepjong was.
Hij heeft er nooit geen problemen mee gehad en wij ook niet.
Hij heeft ook aan de monitor moeten liggen (MR20)
Maar na de test mocht hij eraf...
Wij hebben hem zo eens meegenomen naar een receptie van een huwelijk en zijn daar gebleven tot 3 uur 's nachts.
Hij was toen 1 jaar en heeft zich echt rot geamuseerd.
De volgende dag heeft hij lang geslapen en wij ook :wink:
En dan heeft hij gewoon een langere middagdut gedaan en vroeger in zijn bedje 's avonds en hij heeft daar niet in geweten.

Wij zijn ook dikwijls op restaurant al geweest met hem.

Nu hij 2 jaar is bijna is het al wat moelijker vind ik dan vroeger.
Toen hij jonger was zat hij op de schoot, in zijn relax, in zijn buggy, soms namen we een reisbedje mee naar de feestjes... 't hing er van af.
Nu wil hij natuurlijk rondlopen hé...

Enfin, hier alleszins nog vaak uitjes hoor onder ons 3-tjes.
Bij oma en opa is hij nog maar 3 keer blijven slapen, en dat omdat het een feestje was waar kids niet welkom waren :?
Voor de rest, gaat Lowie altijd en overal met ons mee naartoe!

Doe waar je je zelf het best bij voelt!
Laatst gewijzigd door Molly op 26 jul 2007, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 26 jul 2007, 14:10

goortjes schreef:weet je.... tegenwoordig worden kindjes over al mee naar toe gesleurd
door de machtige uitvinding; de maxi cosi
en dus worden die dat wel min of meer gewoon
maar als je kindjes dat niet gewoon gemaakt zijn, dan gaat dat niet zomaar hoor!!
maar voor mij hoeft dat niet.... dan blijf ik wel thuis
We wisten waaraan we begonnen... dus een paar jaar wat meer thuis zijn :lol:
idem hier!
Ik heb ook niet de behoefte om om 's avonds weg te gaan. Ik blijf liever thuis zodat Marie haar nachtrust goed inzet!
En op restaurant zijn we nog maar 1 keer met haar geweest omdat er een feestje was. Maar voor de rest niet hoor.
Sommige mensen vertelen me ook dat ik me 'opsluit'. Ik weet dat dat niet zo is. Overdag gaan we genoeg met haar ergens naartoe ofzo. Maar na 19u nog weggaan is uit den boze, of het moest bij een van de oma's zijn, waar ze snachts kan blijven slapen.
Trek je maar niets aan wat de 'anderen' zeggen. Je moet doen waar je je goed bijvoelt! :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 jul 2007, 14:33

Hmm, dan ben ik hier wel een gans andere hierin.
dat mag hé :lol:
bij ons werkte dat gewoon niet
als we het eens probeerden, dan hadden we nadien miserie
en niels was dan nog een vrij makkelijke
brittje daarentegen, die is niet zo makkelijk
Doe waar je je zelf het best bij voelt!
voilà :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 26 jul 2007, 15:28

goortjes schreef:
Hmm, dan ben ik hier wel een gans andere hierin.
dat mag hé :lol:
bij ons werkte dat gewoon niet
als we het eens probeerden, dan hadden we nadien miserie
en niels was dan nog een vrij makkelijke
brittje daarentegen, die is niet zo makkelijk
Doe waar je je zelf het best bij voelt!
voilà :wink:
idem dito hier
en ook hier gaat dat gewoon niet. We hebben daarna dan ook gewoon miserie.
En gelijk hier ook al gezegd is geweest: we wisten toen we aan kinderen begonnen dat het leven er anders ging uitzien. En ons opsluiten ... Dat doen wij ook niet. We gaan gewoon door de dag weg.

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 26 jul 2007, 15:46

bij ons is het ook volledig anders...
Wij zijn al een paar keer met haar op restaurant geweest en totaal geen last, ons mie zit dan in haar maxi-cosi te spelen tijdens de maaltijden en anders zit ze op schoot...ofwel slaap ze voort!!
Hebben nog nooit problemen mee gehad, zelf naar zee geweest voor ne ganse dag en 's avonds restaurantjes, :)

we gaan ook regelmatig bij vrienden langs en daar slaapt ze in de zetel tussen ons...en doet ze haar ding en speelt ze gewoon als thuis :)

vorige Zaterdag zijn we zelf naar een bbq geweest van een jeugdvereniging, is in slaap gevallen in mijn armen, verder geslapen in haar draagmand, is wakker geworden heeft haar laatste flesje gehad, is weer in slaap gevallen, zijn we naar huis gegaan rond 00h30, heb ik haar kunnen uitkleden en zo in haar bedje gelegd zonder wakker te worden...geen enkel probleem...de mensen rondom ons vroegen ons of ze altijd zo kalm was, ze had van de ganse avond niets gezegd... :lol:

Vroeger deden mijn ouders dat ook, ik sliep toen op stoelen :) nu zou ik haar reisbedje meenemen...en mijne vent deed dat ook al, altijd mee en zo min mogelijk ergens blijven slapen...

Ik ben niet zo om mijn dochtertje bij groot-ouders te laten slapen...als we ergens naartoe gaan zonder haar (wat 1x gebeurt is tot nu toe) brengen we ze bij groot-ouders maar dan gaan wij haar de avond zelf terug halen of komen de groot-ouders bij ons babysitten, of blijf ik zelf soms liever thuis,...ik moet ze dicht bij mij hebben... :roll:

t'is natuurlijk afhankelijk van de kindjes...maar ons popemieke heeft hiermee totaal geen last...vind het zelf plezant om ergens anders te zijn dan thuis :lol:
Ik hoop dat ze verder zo gaat evolueren en met ons verder overal zal mee kunnen :lol: anders passen wij ons aan aan haar, maar van blijven slapen zal niet veel gebeuren, Ik vind dit zo zalig om ze steeds bij mij te hebben :lol:

Maar natuurlijk neemt het niet uit dat kindjes hun regelmaat moeten hebben en houden en zie er ook op dat ze alles om dezelfde uren heeft en doet...alleen niet altijd thuis... :lol:

Ik kan het niet laten en stuur jullie enkele voorbeeldjes mee :)

etentje bij vrienden...
Afbeelding
Shot with <Digimax> at 2007-07-26

Uitstapje aan zee...
Afbeelding
Shot with <Digimax> at 2007-07-26

eindigen met restaurant :)
Afbeelding
Shot with <Digimax> at 2007-07-26

Bbq verleden zaterdag...
Afbeelding
Shot with <Digimax> at 2007-07-26

Afbeelding
Shot with <Digimax> at 2007-07-26
Laatst gewijzigd door jenny op 26 jul 2007, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Isa
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 okt 2006, 08:37
Locatie:Antwerpen

Bericht door Isa » 26 jul 2007, 15:46

Je moet je niet schuldig voelen hoor en laat vooral de mensen maar kletsen... het is jouw kindje en jij doet wat je het beste lijkt.
Wij zijn met de oudste één keer bij vrienden gaan eten s'avonds en hadden het bedje meegenomen (ik deed dat al tegen mijn goesting...), maar ja... een mens probeert. Het was een heel gedoe om haar in slaap te krijgen, ontspannen eten was er niet bij en dan moet je haar s'nachts nog gaan wakker maken om naar huis te gaan???

Ja dada, mij niet gezien. Een kind heeft zijn vaste ritme nodig en vooral zijn eigen bed. Wij zijn nooit op restaurant geweest met onze kinderen als ze baby waren... stel je voor, dat lawaai en die rook. En als we dat nu al zouden doen, dan gaan we vroeg, zodat ze toch nog tijdig in hun bedje liggen.

Dus laat ze maar 'leuteren', jij bent de mama, jij beslist! :wink:
Als je liefde hebt, heb je alles... maar een beetje slaap zou ook heel welkom zijn

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 26 jul 2007, 16:36

Arvid is nu 9 maanden,en vorige week is de eerste keer geweest dat hij niet op zijn normale uur in bed lag.
Héél,heel zelden komt dat voor,omdat ik van het princiepe ben dat kinderen nood hebben aan regelmaat.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 26 jul 2007, 18:45

Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat het beste is hé... :wink:
Een kind heeft structuur nodig maar toch gaan wij af en toe ook wel weg, met of zonder Yerko. En dan slaapt hij of bij de oma's of bij tante. Maar tot nu toe is dat 4 keer gebeurt . Echt op restaurant gaan met hem overdag is dat goed te doen, maar s'avonds word hij moe en aangezien hij nogal beweeglijk is wil hij uit de buggy. Wij gaan vaak bij vrienden die hier niet ver vandaan wonen en dan nemen we het reisbedje mee, Yerko slaapt daar en dan maken we hem wakker en hij maakt daar geen probleem van en 10 min later ligt hij thuis in zijn bedje al te slapen. In begin voelde ik mij schuldig dat ikhem wakker maakte maar ik weet dat hij daar ni moeilijk over doet dus ja...
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 jul 2007, 19:00

Wij gaan ook niet tot heel laat weg. Het kan in het weekend (en bij goed weer) wel eens 21.00u zijn.
Maar naar een feest s'avonds zou ik ze nooit meedoen.
Dan gaan ze uit slapen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 26 jul 2007, 19:05

Het is inderdaad ieder zijn keuze maar wij hebben het persoonlijk ook nooit gedaan. Onze kids zaten steeds op regelmatige uren in bed en volgens mij en mijn ventje is dat de reden waarom onze kids zo gemakkelijk zijn om naar hun bed te gaan. Nooit geen gezeur, nooit van 'neen ik wil nog niet naar bed'. En na 5 minuten is het al stil door de babyfoon. Ze slapen op dezelfde kamer.
Ik vind ook dat een kind het best slaapt in zijn vertrouwde omgeving en dit zonder teveel lawaai en licht.
Maar ik kan erin komen dat sommige mensen er een hele andere mening op nahouden.

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 26 jul 2007, 20:29

Ik denk dat elke ouder het beste aanvoelt wat goed is of niet goed voor zijn kind ;-)

Doe wat je zelf het beste vind!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 26 jul 2007, 20:59

Tot 3 maanden konden wij Mila makkelijk overal mee naartoe nemen omdat ze dan nog geen echt regelmatig ritme had en overal kon slapen. Nu heeft ze een bedje nodig, anders slaapt ze niet (of ze moet uitgeput zijn) en ze heeft haar ritme ook wel nodig.
Bij ons komen de tantes af en toe babysitten en ze heeft tot nu toe 1 x bij de grootouders geslapen.
Hier thuis slaapt ze heel gemakkelijk (bad, fles, boekje, bed). Ergens anders is het soms wat moeilijker.
Ben er in elk geval ook niet zo voor om haar overal mee naartoe te slepen. Dan is ze de dag erna uit haar doen.
Ze is nu 3 dagen achter elkaar bij de oma's die haar ritme niet zo braaf volgen als de OM en dat voel ik al :roll:

Ieder kind is anders, eh!

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 14 aug 2007, 08:39

Bedankt voor jullie reacties allemaal !

het is dus ge eindigd in een mosseldiner bij de bomma ipv op restaurant te gaan.

Daar kon ik Jasper wel te slapen leggen en dan blijven wij daar ook slapen. Maar ik kan jullie verzekeren dat er niemand veel geslapen heeft die nacht, neeeeen, Jasper vond het geluid dat het bed maakte veel interessanter dan slapen !!! Lekker krabben aan het hout en spelen met zijn kabel van de monitor, want dat maakt toch zon grappig klikkend geluid !!!

De bomma en de bompa zeiden niet veel smorgens, totnogtoe hebben ze ons niet meer gevraagd om op restaurant te gaan :D

Vanavond is er een feestje bij de schoonfamilie, ook voor een verjaardag iets eten en karten, maar ik blijf gezellig thuis met Jasper, anders is die weer helemaal uit zijn doen :)

Mij zien ze niet meer buitenshuis met Jasper s'avonds !! :D
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 14 aug 2007, 08:55

Hier ook een mama die haar kindje liefst op tijd in bed legt. Onze Kyan is anders ook uit zijn doen, en als hij moe is is hij moe en helpt niets anders meer dan zijn bedje. Ik heb het er graag voor over :wink: Alhoewel Koen en ik nu 's avonds nog wel weg zouden kunnen (omdat ons mama hier blijft wonen) toch doen we het nog steeds niet :)
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 14 aug 2007, 10:46

wij zijn geen grote uitgaanders, zeker 's avonds laat niet, meestal overdag maar, maar ik neem hem zoveel mogelijk mee
het hangt ook van je kind af en van de gewoonte
toen hij heel klein was sliep hij overal, dus konden we gerust bij vrienden ofzo langsgaan, maar heel laat werd het nooit en hij is geen vroege voegel dus gaat ook niet heel vroeg slapen (rond 22u pas na zijn laatste melk)
hij is tot nu toe nog nooit ergens blijven slapen, maar moesten we eens naar een feest ofzo moeten dat tot in de vroege uurtjes duurt, dan zou ik hem naar mijn pa brengen, maar dat is nog niet gebeurd

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 14 aug 2007, 12:52

Het voorbije jaar zijn wij ook nergens naartoe gegaan met Daan, maar de laatste tijd hebben we regelmatig eens een barbecue enik vind het wel leuker dat Daan dan ook mee is.
Overlaatst zijn we bij mijn schoonbroer gaan eten, we hebben een bedje meegedaan en hem dan 's nachts uitgehaald en thuis gewoon weer in zijn bedje. Hij is onmiddellijk terug in slaap gevallen ! Ik ging er eigenlijk van uit dat ik wel alleen thuis zou arriveren (ze wonen enkele straten verder é), maar hij maakte er dus geen probleem van om elders te slapen :lol:

Vanavond dus nog eens: we moeten naar vrienden in Brugge. Hij zal dan wel efkes langer in de auto moeten, maar meneer vind het de laatste tijd toch plezant om 's nachts een uur of twee wakker te zijn :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 14 aug 2007, 13:28

Op restaurant gaan wij nooit...maar wij nemen Anaïs ook wel eens mee naartoe...zoals overlaatst naar VTM Swingt en een grandioos vuurwerk erna...het was 24u. tegen we thuis waren...maar madame heeft haar goed geamuseerd...en das dan ook wel uitzonderlijk.

Bij mijn moeder blijven we ook soms wel wat langer...als ze moe is dan slaapt ze daar wat...en als we naar huis gaan kan ze ook nog slapen bij mama of in de buggy.
Ik vind het juist leuk om haar bij die familiedingen gewoon te betrekken. En zij geniet daar ook erg van.

Als Björn en ik samen weggaan (wat eigenlijk nog maar een 4 tal keer is in die 2 jaar) dan blijft ze bij mijn moeder en slapen wij daar dan ook...want een hele nacht kan ik haar niet achterlaten. :lol:
En anders gaat bjorn eens weg, dan blijf ik bij Anaïs en omgekeerd.
Anaïs wil ik sowieso niet vanaf 19u in bed steken anders ziet ze haar papa 's avonds maar minder dan 2u. en de volgende ochtend is hij al van 6u weg. Dus 's avonds wil ik echt wel dat ze quality time met elkaar doorbrengen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 15 aug 2007, 08:38

wij nemen hem enkel mee als we bij vrienden zitten waar hij te slapen kan worden gelegd en omgekeerd
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”