nachtmerrie

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
nachtmerrie

Bericht door Mieke » 08 jul 2007, 11:17

Gisterenavond om 19u lag Marie al in haar bedje. We waren namiddag haar eerste schoentjes gaan kopen en ik mijn mosselen!! (eindelijk!)
Nadat marie in haar bedje lag, wij buiten de mosseltjes gaan opsmullen.
Daarna de zetel opgekropen en rond 23u begint marie plots te krijsen. Niet meer stil te krijgen. Even naar beneden gehaald. Lag ze samen met mij in de zetel naar het laatste deel van titanic te zien. Ze viel bijna terug in slaap. Dus wij ze stilletjes terug in haar bedje gelegd. dat was goed voor 10 minuutjes. En opnieuw krijsen. We lagen ook al in bed ondertss en ze bij ons in bed genomen. Maar het licht mocht absoluutniet uit want ze begon opnieuw :?
Ondertussen had ze koorts gemaakt en ik haar iets gegeven. Ik dacht van nu zal ze wel wat rustiger worden. Maar niks. Wij aar bedje ondertussen op ons kamer gezet, zodat ze ons zou zien en het lampje laten branden. Na een kwartiertje te hebben gezeurd, leek het erop dat ze in slaap zou vallen zo. En opt moment dat ze dat ging doen, hup, opnieuw krijsen.
Volgens mij moet die echt wel serieus hebben gedroomd dat ze zo bang had om terug in te slapen, want ze was echt doodop.
Dan maar terug bij ons in, in mijn armen, met het lichtje aan. Zo viel ze stilletjes in slaap. Dan ook maar het licht uitgedaan. En hup ze was opnieuw wakker. Heb haar toen toch int donker betje kunnen troosten. Is ze op mij borstkas komen liggen en zo in een diepe slaap gevallen.
En ik dacht, zo kan ik toch niet ne ganse nacht blijven liggen? Dus ik maar een uurke gewacht tot ze echt goed vertrokken was, stilletjes langs me gelegd en iets daarna in haar bedje.
Werner was al lang in dromenland en ik kon uiteindelijk, twas toen al 3uur smorgens ook mijn oogjes toe doen. :lol:

Als jullie kindjes nachtmerries hebben en niet meer durven slapen, hoe lossen jullie dat op?


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 08 jul 2007, 13:42

kan je niet helpen hoor nog niet voorgehad hier
je bent nu verzeker doodop mieke
allé rust maar wat deze middag :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 jul 2007, 14:27

Ik kan meespreken over nachtmerries.... :?
Yana heeft daar veel last van. Ze zit soms op mijn schoot en ik krijg haar de eerste 5 minuten niet stil.
Ze zegt ook niets, terwijl ze duidelijk wakker is.
De ergste nachten zijn dat ik er 5 keer per nacht uitmoet. Heel zwaar na een tijd.
Dat is begonnen in oktober/november vorig jaar.
Een reden vinden we niet echt: behalve dat ze veel onthoudt en alles memoriseert.
s'Nachts verwerkt ze dan alles.
Dat denken we met verschillende mensen.
Heel raar...
Als ze dan weent, schopt ze soms heel hard met haar benen en echt kwaad.
Echt troosten kan ik niet, gewoon haar bij me nemen en haar geruststellen.
Haar deur staat op een grote kier met haar nachtlampje aan.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 jul 2007, 19:17

ik zou het ook niet weten wat je kan doen, vraag het me zelf ook af :?
Shayenzo slaapt normaal altijd door, maar zo heel af en toe zou hij eens wakker worden al schreeuwen
dat was vorige nacht dus ook zo, hier om 3u :( , maar hij wou gisteravond ook niet inslapen, ook heel de tijd wenen, tot hij uiteindelijk in mijn armen in slaap viel en ik hem om 00u in zijn bedje heb gelegd, en om 3u was hij daar terug
de vraag is, hoe komt dat? is misschien de 4e keer dat dit gebeurde
zijn het krampjes ? is het een nachtmerrie ? wakker geschrokken van iets ? wie zal het zeggen he, is soms moeilijk gissen
ik heb hem dan gewoon bij mij genomen tot hij weer gekalmeerd was en indommelde, dan terug zijn bedje in en heb hem niet meer gehoord tot 9u30 vanmorgen :roll:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 08 jul 2007, 20:02

soms raar hé? En ze kunnen nog niet zeggen wat er scheelt....
Want Marie was precies ook niet echt wakker zenne


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

nachtmerries

Bericht door Aicha » 08 jul 2007, 20:11

Wij hebben dat heel vaak voorgehad met andrès!
Ik vermoed niet dat het altijd nachtmerries waren maar andrès is een heel gevoelig persoontje en hij verwerkt alles 's nachts;
Het minste dat er iets anders dan gepland geweest was of dat hij iets speciaals op tv gezien had, of wist dat er een feestje, schoolreis, uitstap of weet ik veel was dan hadden we prijs!
Tot 10 toe op een nacht soms stond ik op voor hem!! da('s heel vermoeiend maarja, ze vragen er ook niet om hé).

Hij kon mij dus ook niet uitleggen wat er scheelde want da's begonnen toen hij ongeveer anderhalf was. Enkel op het laatste dat het heel vaak voorkwam (zo rond zijn 4 jaar) zei hij soms wel eens waarover het ging. De ene keer was het effectief een nare droom en de andere keer ging het om iets wat hij meemaakte of waar hij zich vragen over stelde.

Veel anders dan ze steeds maar weer troosten en maken dat ze zich superveilig voelen kan je idd niet doen.
misschien heeft het idd iets te maken met het hele schoenengebeuren! IOk weet nog dat een vriendin van mij indertijd bijna een week problemen gehad heeft met haar dochtertje na de aankoop van haar eerste schoentjes. Ze sliep ook heel slecht en krijste telkens ze nog maar afkwam met die schoentjes. Nochtans was alles in de winkel probleemloos verlopen! Sommige , voor ons simpele dingen, kunnen een heel diepe indruk nalaten op zo'n kleine prutskes é

Liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Re: nachtmerries

Bericht door sandy » 08 jul 2007, 21:12

Aicha schreef:Wij hebben dat heel vaak voorgehad met andrès!
Ik vermoed niet dat het altijd nachtmerries waren maar andrès is een heel gevoelig persoontje en hij verwerkt alles 's nachts;
Het minste dat er iets anders dan gepland geweest was of dat hij iets speciaals op tv gezien had, of wist dat er een feestje, schoolreis, uitstap of weet ik veel was dan hadden we prijs!
Tot 10 toe op een nacht soms stond ik op voor hem!! da('s heel vermoeiend maarja, ze vragen er ook niet om hé).
Hier herken ik Yana meteen in.
Begonnen aan 1.5 jaar, bij Yana aann 2.5 jaar.
Wanneer is dat gestopt bij Andrés?
Is hij iemand die vlug weent?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

gevoelig

Bericht door Aicha » 08 jul 2007, 21:50

Sandy,

Bij Andrès is dat heel fel verbeterd vanaf 4 jaar ongeveer! Denk dat dat een combinatie is van het zich beter kunnen uitdrukken (en dat helpt ook bij het verwerken van vanalles) en wij proberen hem ook heel veel structuur mee te geven en als er iets op komst is dat hem zou kunnen in de war brengen brengen we dat zo vroeg mogelijk en geleidelijk aan.

Door al die dingen dachten we zelfs eventjes dat er meer aan de hand maar zo zoals we het nu aanpakken hebben we zo goed als geen problemen meer 's nachts.
Moet anders wel zeggen dat andrès ook wel een kind is die heel snel huilt om futiliteiten (alllée in onze ogen zijn dat dan futiliteiten)

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 09 jul 2007, 21:07

ai Mieke, ik hoop dat het éénmalig geweest is. Nachtmerries zijn nooit leuk, zeker niet als je ze niet stil en gekalmeerd krijgt.

Ik heb dat met Niels gelukkig nog niet aan de hand gehad.
Wel een tijdje geleden dat hij heel moeilijk wou slapen. Er moest steeds iemand (meestal ik) bij hem blijven tot hij sliep, want anders begon hij te huilen :(
Ik moest hem dan ook regelmatig sussen en tegen hem praten, eerst met het licht aan, dan met het licht uit, tot ik merkte dat hij rustig was en bijna sliep, en dan kon ik stillekes -hééél stillekes, want ieder geluidje hoorde hij :roll: - de kamer uitgaan. En hopen dat hij het niet merkte dat ik weg was, want anders ging de sirene weer :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 jul 2007, 21:15

Aïsha, je hebt pm
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 jul 2007, 21:19

Oh da's nooit leuk als ze zo wakker worden.
Hopelijk valt het niet meer te vaak voor.

Hier heeft Maaike ook zo van die momenten dat die krijsend wakker wordt. En eer die dan getroost is, ...

En als zij zo echt niet meer wilt slapen of zo dan houden we die gewoon op ons tot ze slaapt en proberen dan opnieuw. Hetgeen jij dus ook hebt gedaan. En natuurlijk geruststellende woordjes zeggen :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De baby”