In de zetel kruipen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek
In de zetel kruipen

Bericht door Saartje » 04 jun 2007, 12:25

Sinds eergisteren heeft ons meisje door hoe ze in de zetel moet kruipen. Het is een hoeksalon en het is niet al te hoog, dus heel makkelijk voor haar.
Nu doet ze niets anders dan erin kruipen, maar ze gaat altijd bij de rand zitten, dus je moet er altijd bij zitten want anders valt ze.
Tot nu toe was dat zo makkelijk, terwijl ik stof afdeed, of op de pc bezig was, speelde ze hier in de living met haar speelgoed. Maar nu moet je voortdurend bij haar zitten. En dat is echt ontelbare keren erin en eruit he.

Kunnen jullie kleintjes dat al? Hoe kan je ze eruit houden?


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 04 jun 2007, 12:45

Marie kan het (gelukkig) nog niet! Ze probeert wel, maar tevergeefs.
Ik zou dus ook niet weten hoe je ze eruit houdt.
Veel succes.

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 04 jun 2007, 13:00

hier ook geen probleem, dat interesseert haar gewoon niet
gelukkig maar
Niels heeft dat ook niet echt gedaan.... hopelijk lijkt ze daarin op haar broer

ja, saartje, succes met het eruit houden :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 04 jun 2007, 13:38

Wij hebben redelijk hoge zetels, dus dat lukt hem nog niet. Hij geraakt wel alleen in ons bed omdat er daar zo'n rand aan is. Best makkelijk é 's morgens. Wij nog effen in ons bed, terwijl meneertje aan het rondkruipen is en als hij het begint te denken kan hij gewoon bij ons komen :wink:

Maar hij doet dus wel de trappen é. Naar ons bureau zijn er twee treden en hij doet niks liever dan daar te gaan spelen, de papiermand omgooien en elk papiertje er uit halen :roll: Als hij daarmee klaar is, begint hij aan de boekenkast :? Maar ik was wel op mijn gemak als hij daar zat, ik kon zelfs vlug dweilen ... tot zaterdag. Hij heeft blijkbaar ontdekt hoe hij veilig weer naar beneden kan :roll: Nu is het helemaal gedaan met de rust :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 04 jun 2007, 19:16

ik heb er een aantal dagen kussens voorgelegd en opgevouwde dekens ook heb ik ze constant getoond hoe ze erin en eruit moeten kruipen en dat lukt redelijk :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 04 jun 2007, 19:34

Ik zou haar ook niet verbieden om in de zetel te kruipen hoor....dat maakt deel uit van haar ontdekkingsreis en haar ontwikkeling. 'k Weet het, het is niet plezant om ze constant te moeten in het oog houden en soms heb je er gewoon geen tijd voor. Kan je niet met kussens werken of dekens zodat ze zacht valt?

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 jun 2007, 19:50

HIHI dat geluk hebben we nog. Onze zetels zijn hoog genoeg. Zelf erin kruipen kan ze nog niet. We helpen haar soms wel een handje en ja dan moet je er bij blijven. Want amai die wilt erop, eraf, van links, naar rechts, ...

Soms gaat ze aan de zetel staan met haar voet omhoog en een zielig kreetje voor te zeggen dat ze erin wilt. We spreken dan op voorhand af hoe veel en hoe lang. Zo zijn we beiden content (allee ik vooral, zij vind het natuurlijk niet leuk als ze er niet meer in mag).

Maar het is zo gelijk muppet zegt: het hoort bij hun ontdekkingsreis en dus bij de ontwikkeling.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 04 jun 2007, 22:01

Ze zal wel snel leren hoe ze er op een veilige manier terug uit geraakt.
Zal in het begin idd opletten geblazen zijn!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 jun 2007, 20:40

Wij hebben een hoge zetel, dus die zaten daar niet van 1 jaar in. Hoe ze eruithouden? Ik denk niet dat je dat kan.
Je kan ze wel leren op een veilige manier erin en eruit komen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 15 jun 2007, 08:08

En ze doet het natuurlijk nog steeds, nu ook bij mijn ouders thuis. Maar ze heeft wel geleerd om er veilig uit te kruipen. Ze legt haar op haar buikje en dan gaat ze er achteruit uit, zonder het haar te leren. dus ben ik al wat geruster. Maar ze doet het wel voortdurend.
Ze is er toch niet meer uitgevallen en dat is al veel.
Maar het park gaan we wel moeten verzetten, dat staat nu tegen de zetel aan. (het is zo een hoeksalon en er is een uiteinde zonder rond en daar staat het tegen). Zij gaat op het uiteinde staan en houdt zich zo vast aan het park en staat dan te dansen. Doodsangsten sta ik uit als ze dat doet. Maar ik wil haar leren dat niet alles wat zij wil mag. En luisteren dat ze doet! :roll:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jun 2007, 16:25

Op hun buik en met de voeten dan achteruit. Zo doen ze het hier ook.
Ik leer ze liever iets veilig aan, dan dat ik ze het altijd verbied. Het is ook wel makkelijk als ze zelf in en uit de zetel kunnen.
Zo doe ik het ook met de trap: geen traphekjes.
ik leer ze onmiddelijk hoe ze veilig op een trap moeten.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”