Ze heeft zich gedraaid !!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar
Ze heeft zich gedraaid !!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door flupke » 14 mei 2007, 16:10

Toen ik Margot deze voormiddag in haar bedje legde OP HAAR BUIK, lag ze ineens binnen de 20 sec op haar rug :shock: :shock: Ik schrok me een bult, maar zij nog meer. Ze keek me zo verwondert aan met haar donkere kijkers. Zoooo schattig.

Hier op de foto's ligt ze in de zetel, maar zo gebeurde het dus in haar beddeke MET SLAAPZAK AAN :shock: :shock: Ze drukte zich nog iets hoger op als hieronder op de foto. Haar linkerarm lag gestrekt voor haar en daardoor kon ze zich dus draaien. Ze heeft het vandaag ondertussen al drie keer gedaan. We zullen haar nu nog meer in de gaten moeten houden 's nachts :roll: :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Is dat nu snel dat ze dit doet of zit ze zowat op schema. Ik heb geen flauw idee wanneer die prutskes zich normaal gezien beginnen te draaien van buik naar rug :? :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 14 mei 2007, 16:16

flink van je meisje!!!!
ja mama, ze worden snel groot hoor :wink:
mijn kindjes deden dat ook rond die leeftijd
Maar ik had 2 buikslapertjes, dus dat maakte voor mij 's nachts niet uit
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 14 mei 2007, 16:20

proficiat grote meid!!!

maaike heeft dat nooit willen doen. ze kon het, dat merkte je maar ze vond het niet nodig :lol: . Enkel toen ze kon zitten gebruikte ze het. Als je haar dan op haar rug neerlegde dan was het 1,2,3 op de buik en 1,2,3 recht.

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 14 mei 2007, 16:22

goortjes schreef:flink van je meisje!!!!
ja mama, ze worden snel groot hoor :wink:
mijn kindjes deden dat ook rond die leeftijd
Maar ik had 2 buikslapertjes, dus dat maakte voor mij 's nachts niet uit

Zij is ook een buikslaperke hoor. Maar van zodra ze op haar rug draait kan ze niet meer slapen :roll: :roll: . Och... dat horen we dat 's nachts wel hé. Als we haar horen brabbelen mogen we denken dat ze zich heeft omgedraaid :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 14 mei 2007, 16:32

Ja het is een rappe... flupke, zo een schoon kindje, ge zou blijven na die foto's kijken. Ja ja jullie hebben jullie werk goe gedaan :lol:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 mei 2007, 17:42

Die is zeker mee!!!
Goed zo van je kleine meid!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

goed mee

Bericht door Aicha » 14 mei 2007, 19:54

Dat margot goed mee is voor haar leeftijd is dd het minste wat we kunnen zeggen!!!!! :wink:

Hélena en Andrès deden dat ook zo rond die leeftijd.
Ons Fee die was een beteke later (maar heeft zich ferm ingehaald zunne, amaai een beteke te zelfs :wink: )

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 14 mei 2007, 22:40

Mila heeft al een paar keer getoond dat ze het kan, maar ze doet het niet zo vaak. Ik leg haar eigenlijk ook niet vaak op haar buik, behalve om te slapen. En als ze moekes is, heeft ze er geen zin in.
Mss moet ik het maar eens een paar keer doen om haar te laten oefenen ;)
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 mei 2007, 08:09

@ flupke
hier draaide ook snel terug om
dus misschien een paar lastige nachtjes dan.... hopelijk
Alhoewel, hier geen slapeloze nachtjes daardoor gehad
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 15 mei 2007, 08:20

een flinke meid!!!


(en zo een schoonheid)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 15 mei 2007, 14:29

Het draaien heeft ze voorlopig niet meer gedaan, maar als ik boven kom, als ze wakker wordt dan ligt ze zich in haar bedje serieus omhoog te duwen op haar armpjes :shock: Veel hoger dan op die 2 foto's aan het begin van mijn topic. Das echt ongelooflijk hoe die vooruitgegaan is op 2 dagen :lol: :lol:

Als ik haar in haar bedje lig weent ze ook niet meer zo veel om in slaap te geraken. Ze ligt wel veel langer wakker, maar duwt zich constant omhoog en kijkt rond. Gisteren ging ik na een half uurke kijken hoe ze in haar bedje lag omdat ze zich altijd dwars draait. Ik dacht dat ze wel zou slapen want het was muisstil. Kom ik daar op de kamer en kijkt ze me toch wel recht aan zeker met haar gestrekte armpjes en haar hoofdje helemaal in de luct. Ze begon te lachen en ik kreeg bijna de slappe lach :lol: :lol: Daarna valt ze zonder morren in slaap want ze is heel moe van het pompen :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 mei 2007, 16:01

't zijn kapoentjes hé!!!
die kunnen soms idd heel erg vooruitgaan op een paar dagen
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 29 mei 2007, 18:09

vanaf wanneer mogen babys eigenlijkop hun bikje slapen want ik heb de indruk dat axl beter op zijn buik slaapt maar durf hem snachts nog niet zo laten slapen... overdag leg ik hem geregeld op zijn buik in zijn boks(hij had zich een dikke week geleden van zij zlf naar buik gerold en hij sliep direct. dus...
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 29 mei 2007, 18:30

er wordt afgeraden om ze op hun buik te laten slapen
maar.... ik heb 2 kindjes die allebei op hun buik sliepen
de oudste 's nachts wel niet
maar de jongste die wil niet anders
dus.... gewoon op haar buikje gelegd
en ze is er niet slechter van geworden :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 29 mei 2007, 18:38

ja maar ben een beetje bang dat hij snachts de kracht net gaat hebben zijn hoofd op te heffen hij kan het als wel goed hoor maar stel je maar eens voor dat het niet lukt en ik niet wakker word...
AfbeeldingAfbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 29 mei 2007, 21:21

Eerlijk Femmie, ik had daar ook schrik voor...
ik was er echt als de dood voor.
Slaapt hij dan slecht op zijn rugje?
Afbeelding


Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 29 mei 2007, 21:34

@ Flupke!!

Dat is een hel prestatie ze voor zo'n kleine poppemie!!!
Goed gedaan van haar!
Weet je dat ik niet eens meer weet wanneer Lowie dat voor het eerst heeft gedaan... :shock:
En ik die toen dacht dat ik dat wel allemaal zou onthouden.
Welke mama vergeet er nu zo'n belangrijke dingen!! :wink: :roll:
Niet dus!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 29 mei 2007, 22:31

snachts ni maar in den dag soms wel ja... hij schrikt altijd zo als hem wakker word en als hij op zijn buik ligt heeft hij da ni
AfbeeldingAfbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 29 mei 2007, 22:49

Ik zou het toch niet doen ze als 't echt niet moet...
't Is toch niet voor niets hé dat ze dat afraden. :wink:
Toch tot ze sterk genoeg zijn om zichzelf goed om te draaien.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 29 mei 2007, 22:56

Femmie,
Mila slaapt sinds haar zes weken op haar buikje. Dat was hier anders niet te doen! De eerste week of twee dat ze op haar buik lag, sprong ik bij het minste recht en ging ik eens kijken. Ik merkte dat ze haar hoofdje eigenlijk heel goed heen en weer kon draaien in bed. Dus was ik al wat geruster. En nu leg ik haar met een gerust hart altijd op de buik.
Toen ze naar de OM ging, hebben ze het welgeteld één dag geprobeerd op haar rugje (omdat dat moet van K&G), maar toen was het ook al gedaan. Ze slaapt echt NIET op haar rug!
Als je ventje echt onrustig is op zijn ruggje, zou ik het toch eens proberen. Ik deed het eerst ook alleen overdag, maar dat werd meer en meer en meer omdat het de enige manier was dat zij (en wij dus ook) een beetje rust kreeg.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 30 mei 2007, 08:31

idd, als ze anders echt niet willen slapen, dan leg je ze gewoon op hun buikje hé
anders komt er niemand aan een beetje rust toe
qua hoofdje draaien....
brittje sliep hier vanaf dag 1 op haar buikje
en heb daar geen problemen mee gehad
Ze heeft er zelfs een veel sterker ruggetje door gekregen, dat heeft zelfs K&G moeten toegeven

uiteindelijk hebben ze nog altijd geen oorzaak voor wiegedood gevonden
ze denken dat het kan liggen aan op hun buikje leggen
maar evengoed kindjes waarvan de ouders roken, kunnen dat krijgen
en niet goed verluchte kamer
en zo zijn er nog zovele factoren...
Ik heb dat uit mijn hoofd gezet en gezorgd voor de meest optimale slaapomgeving, en haar met een gerust hart op haar buikje gelegd
want anders sliep er niemand hier in huis
De eerste weken sliep ze toch bij ons op de kamer (dus dan hoorde ik elke kick die ze gag :wink: )


Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt
elk kind is anders
mijn oudste wilde overdag altijd op zijn buikje
maar 's nachts hoefde dat niet
Zo zie je maar...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 30 mei 2007, 09:25

hallo femmie

Hier nog ééntje die alleen maar op haar buikje slaapt en dat ook sinds een week of 5 à 6...

Ze sliep in het begin op haar rugje, maar dan mocht ik wel elk half uur optstaan omdat ze wakker werd, telkens ik haar in haar bedje legde schoot ze wakker, precies dat ze telkens viel...

Pediaters en kind&gezin lieten mij verstaan dat ik haar maar een andere houding moest aanleren, en heb dus alles geprobeerd...om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ze het liefste op haar buikje sliep en dat ik op mijn kop mocht staan, ze ging maar niet veranderen :)

Dus laat ik haar nu slapen in haar lievingshouding :)

Nu in de crèche laten ze haar ook op haar buikje slapen, ze gaan wel dikwijls een checken maar ze maken er geen problemen om...

Beziet hoe jou kindje best ligt...en kijkt wat jij het beste vind :)

groetjes...

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 30 mei 2007, 12:04

Margot slaapt al op haar buikje van toen ze drie weken was. Dat was anders niet te doen. Toen ze pas geboren was en ze lag op mijn buik, dan kon ze haar hoofdje al heel goed opheffen en van links naar rechts draaien. De verpleegsters schrokken er zelf van dat ze al zo sterk was. In het begin sliep ze af en toe op haar buik tijdens de dag en dan bleef ze soms wel drie uur slapen. Als ze op haar rug sliep duurde het niet langer dan een uurke.

Een week of twee geleden heb ik haar nog eens op haar rug gelegd om te zien of ze zo zou slapen :roll: :roll: Ik ben er direct van afgestapt. Ze moest overgeven en ze draaide niet eens haar hoofdje naar links of rechts om het er te laten uitlopen. Ze lag daar maar te hoesten en te doen ocharme. Ik heb dus liever dat ze op haar buikske slaapt. Dan weent ze veel minder en als ze dan een beteke overgeeft is het er onmiddellijk uit. Ze ligt er dan wel soms met haar gezichtje in :? , maar dan leg ik haar een beteke lager in haar bedje. We starten meestal helemaal bovenaan in haar bed en eindigen halverwege. 't is niet zo dat ze veel overgeeft, maar dat zijn telkens kleine beetjes en zeker als ze een gevecht levert tegen de slaap. Dan gaat haar hoofdje omhoog en haar voetjes en dan ligt ze met haar gewicht op haar buikske. Dan komt er al rapper ne keer iets terug.

Ondertussen heeft ze zich niet meer omgedraaid van buik naar rug. Ik denk dat het eerder iets toevalligs was. Deze morgen lag ze op haar speeltapijt op haar rug en ik gaf haar mijn vinger. Ze trok er heel hard aan en draaide zich eerst op haar zij en draaide toen door op haar buik :lol: :lol: Ze schrok er weer van. Zo schattig.
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”