buil op haar voorhoofd

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen
buil op haar voorhoofd

Bericht door Sabtje » 07 mei 2007, 20:32

daarstraks toen ik Amy aan het verversen was, kon ze geen minuut stilliggen :roll:
ze vriemelt en wrikkelt tot ze zich oppeens losrukt, omdraait en over het kussen valt :shock:
gelukkig had ik haar nog vast aan haar been, en is ze dus niet op de grond gevallen, ze is wel tegen de verzorgingstafel "gebokst" met haar voorhoofdje :shock:

heb er direct tegendruk op gegeven met een ijspak, en wa arnica zalf opgesmeerd... maar het gevolg is toch nen dikke blauwe buil op haar voorhoofd :?

ocharme mn meiske... ik let nogtans altijd goed op... :oops: maar het is zo snel gebeurd he :evil:
nu, gelukkig is ze nie op de grond gevallen!! voor het zelfde geld had het veel erger gekund he.... maar voel me toch een beetje schuldig zunne :oops:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 mei 2007, 20:35

Je hoeft je niet schuldig te voelen. Er is hier al eens zo een topic over geweest en de meeste hebben wel al eens een ongelukje gehad....
Ik heb Milan zijn vingers een tussen de deur gestoken, uit de zetel gevallen....
Die kleintjes zijn soms zo vlug....meestal kan je er niets aan doen!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 07 mei 2007, 20:39

mercikes sandy... maar toch :oops: :oops:

en van mn pa ga ik het ook mogen horen hoor als we gaan zaterdag :roll:
die is zo OVERBESCHERMEND he als 't over Amy gaat.... :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 mei 2007, 20:43

Je mag nog overbeschermd zijn, je kan ze niet 24/24 vastklampen.
Ik zette eens mijn stofzuiger weg en Milan had zijn vingertjes tussen de deur gestoken. Ik doe de deur toe en zie niet dat hij erachter staat. Ik doe de deur met een zwaai toe en hoor ze zo kraken...
Ik heb dan ook even van de kaart geweest hoor dan!
Je zal nog wel van die dingen meemaken!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 07 mei 2007, 20:49

er is inderdaad wel vlug eens iets gebeurd maar je mag je daar zeker niet schuldig voor voelen
iedereen komt dat wel eens tegen hoor hoe verzichtig je ook bent


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 07 mei 2007, 21:12

ja kweet het :oops:

en ik ben nie overbeschermend hoor, mn pa wel :roll:
hij is altijd bezig van pas op voor dit, pas op voor dat... :x
dus daarmee dat ik weer "onder mn voeten" ga krijgen da'k nie goe genoeg heb opgelet :roll:

tja... ze valt nu nochtans genoeg hoor, terwijl ze haar optrekt en aan stoelen en zetels stapt... maar dan is het nie mijn "schuld" he...
maar kvoel me ondertussen al wa minder schuldig... vooral omdat zijzelf er gelijk geen last van heeft :roll: ze is nu terug mooi ant spelen :)

maar als ik dan naar haar voorhoofdje kijk :cry: :oops:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 mei 2007, 21:23

inderdaad je niet schuldig voelen. Die kinderen zijn soms zo snel dat hoe je ook oplet je toch te laat bent.

Misschien vervolg verzorgingskussen op de grond en zo verschonen als ze het nog vaker doet :wink:


Hopelijk is ze snel van haar buil verlost!!

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 07 mei 2007, 21:32

daar heb ik ook al gedacht :lol: :lol: :wink:

bedankt voor de lieve woordjes en steun allemaal :wink:
da hoort idd bij kindjes hebben... maar leuk is ander he :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 mei 2007, 22:17

Ja leuk is inderdaad anders.
Maar je zeker niet schuldig voelen.
Het is allemaal rap gebeurd.

Jonas is toen ie heel klein uit de zetel gerold :? .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

schuldig

Bericht door Aicha » 08 mei 2007, 08:37

Iedere ouder heeft wel eens iets voor waarover hij zich (onterecht!!!) schuldig voelt!
Andrès is ook heel kleintjes eens uit de zetel gerold. kstond toen te dudderen op mijn benen en heb gans de nacht naast zijn bedje gewaakt .

Waarschijnlijk is Amy nu allang vergeten wat er gebeurd is! Doe dat dus ok maar mama :wink:

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 08 mei 2007, 09:45

ja, zij was het een half u nadien al vergeten denk ik, ze was toen al weer mooi an't spelen...

moet wel zeggen dat die zalf ook heel goed helpt hoor!

vele grtjs en nogmaals mercikes e allemaal!
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 08 mei 2007, 10:20

Dat vallen zal niet de laatste keer geweest zijn hoor :wink: Je hebt er alvast goed aan gedaan om onmiddellijk tegendruk te geven zodat de buil binnen de perken blijft
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Myla
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 18:50
Locatie:Lummen
Contacteer:

Bericht door Myla » 08 mei 2007, 11:33

Dat zijn dingen die gebeuren, niet schuldig voelen hoor. Kyan kan ook geen minuut stilliggen om zijn pamper te verversen, das echt een strijd geworden. Maar ik zeg "NEEN" als hij wil draaien en dat kent hij al wel hoor, dan kijkt hij zo van "mag dat echt niet?"
En onze pa zou ook zo zijn zenne, precies of ge doet da voor express. :?
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 08 mei 2007, 19:01

Sofie S. schreef:Dat vallen zal niet de laatste keer geweest zijn hoor :wink:
ja, da weet ik :wink: vooral nu ze kruipt en haar OVERAL aan rechttrekt valt ze regelmatig... maar da's anders dan ik die haar laat vallen he :roll:

kben eigenlijk al blij da jullie da begrijpen en ook al zo'n dingen hebben meegemaakt... het is echt zo vlug gebeurd he :? :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 08 mei 2007, 19:06

Myla schreef: En onze pa zou ook zo zijn zenne, precies of ge doet da voor express. :?
tja... mijn pa is ook zo :roll:
toen ze die koortstuipen heeft gehad was't ook zo: het was ook mijn schuld want ik was nie DIRECT naar de ka gesneld toen ze de dag voordien 38,5° koorts had... tja ne mens kan toch nie voor alles direct naar de ka gaan? heb t toen ook mogen horen... was toen nog ondersteboven van wat er gebeurd was en kreeg al de volle laag... :? :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 09 mei 2007, 20:45

Sofie S. schreef:Dat vallen zal niet de laatste keer geweest zijn hoor
heb ik ondertussen al terug ondervonden :?
ze is echt verschrikkelijk he... ze trekt zich op aan alles en stapt zo overal naartoe... nu wou ze van de zetel naar de salontafel stappen :shock:
het gevolg kan je raden: "boenk" eerst dacht ik 't is niks omdat ze dus nie weende, tot ze zich terug op haar poep zette: gans haar mondje zat onder het bloed :shock:
haar bovenste tand door haar onderste lip, en de onderste tand heeft bovenaan in haar tanvlees "geboord" :?
wa ga ik daar nog allemaal mee meemaken :? :roll:
die wil precies haarzelf voorbijsteken :roll:

nu vroeg ik mij wel af of dit geen kwaad kan voor haar tandjes dat ze erop gevallen is?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 mei 2007, 20:47

:? :?
Het blijft je achtervolgen!!

Normaal kan het geen kwaad voor de tandjes. Ze zijn niet afgebroken hé?
En dan nog, ik ken iemand waarvan de tandjes zijn afgebroken en dat is ook niet zo erg bij een melkgebit.
Hier heeft Milan dat ook al gehad, tandjes door de lip... En een lip geneest heel snel!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 mei 2007, 21:08

inderdaad niet erg, het is een melkgebit

en veel bloed van de lip ... Heb al ergens gelezen dat een lip gemakkelijk bloedt. Daarom is het niet altijd heel erg, maar het ziet er wel verschrikkelijk uit.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 09 mei 2007, 22:37

ale, als 't geen kwaad kan voor haar tandjes ben k al gerust, ze zijn niet afgebroken :D

haar lip zit wa dik maar nie overdreven, heb een mooie dochter hoor nu :? :?

enne sandy: ik denk dat ze van vallen haar hobby ant maken is :?
hoeveel keer die vandaag weer op haar hoofdje gebonkt is :shock:
tjah...... kzal er wel aan gewoon worden zeker :? :roll: ...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 mei 2007, 13:58

Sabtje schreef:ik denk dat ze van vallen haar hobby ant maken is :?
:lol:
die thuis hier heeft dat ook als hobby. Boenkt bv. tegen de muur (per toeval), merkt dat we of niet reageren of lachen zodat ze zeker niet gaat wenen en doet het dan lekker nog een paar keer, omdat het blijkbaar toch plezant was. :roll:

Ivm vallen op zich ... Madam kan hier al goed haar val breken. Als ze staat en door de hevigheid toch omvalt dan weet ze 9kans op 10 zo te vallen dat ze niet te hard boenkt en dat het vaak nog niet eens opvalt dat ze gevallen is.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 mei 2007, 14:17

mell schreef: Ivm vallen op zich ... Madam kan hier al goed haar val breken. Als ze staat en door de hevigheid toch omvalt dan weet ze 9kans op 10 zo te vallen dat ze niet te hard boenkt en dat het vaak nog niet eens opvalt dat ze gevallen is.
ewel, da zou Amy ook beter es leren :lol:
want da's nie goe vo mn hart we :? :roll:

als ze bv aan de zetel staat en ze ziet da we komen om haar te pakken, dan begint ze al op en neer te springen, laat ze los en wil ze al naar ons komen :shock: :? nie moeilijk da ze dan valt he :roll:

en mell? hoe gaat t ondertussen met Maaike haar vorderingen in het leren alleen stappen?

grtjs
Laatst gewijzigd door Sabtje op 10 mei 2007, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 mei 2007, 14:19

mell schreef: Ivm vallen op zich ... Madam kan hier al goed haar val breken. Als ze staat en door de hevigheid toch omvalt dan weet ze 9kans op 10 zo te vallen dat ze niet te hard boenkt en dat het vaak nog niet eens opvalt dat ze gevallen is.
ewel, da zou Amy ook beter es leren :lol:
want da's nie goe vo mn hart we :? :roll:

als ze bv aan de zetel staat en ze ziet da we komen om haar te pakken, dan begint ze al op en neer te springen, laat ze los en wil ze al naar ons komen :shock: :? nie moeilijk da ze dan valt he :roll:

en mell? hoe gaat t ondertussen met Maaike haar vorderingen in het leren alleen stappen?

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 mei 2007, 16:05

dat komt allemaal bekend voor hoor, we maken het allemaal wel mee
tis hier ook een heel evenement om een pamper aan te krijgen
ik geef dan iets om te spelen in zijn hand , soms vliegt het daar, en schreeuwt hij omdat hij zijn zin niet krijgt, soms helpt het :roll:

dat experimenteren heb ik hier ook wat schrik voor, maar ge kunt er niet altijd achter lopen he
hij trappelt rond de salontafel, gisteren ook nog, ineens gaat ie door zijn knieën, boenk met zijn kin op de tafel en boenk achterover op zijne rug :?
als hij 7 maand was en hij trok zich recht in zijn park, wou die niet meer zitten, hij werd dan vermoeid in zijn beentjes, maar niet willen zitten of 't was orkest, en dan bleef hij staan tot hij ineens pal achterover viel gelijk een paal, met zijn hoofd tegen dat park :roll: , maar ja, dokter zei dat je er niet onderuit kan, ze leren met vallen en opstaan, letterlijk dus he
na een aantal weken lukte het om door de knietjes te gaan of op de poep te gaan zitten dan scheelde dat al

ik heb hier een tijd gedacht van hem een helmke op te zetten, klinkt belachelijk, maar hij viel altijd gelijk een paal, achterover op zijn hoofd, en vind dat toch ook niet zo gezond als ze altijd op hun hoofd stekken zenne
nu is het beter, hij "plooit" al meer, maar soms landt hij ook wel tegen de salontafel ofzo, en ik heb hier een gemetste schouw, heb schrik dat hij es op die stenen boenkt, is nog erger dan een effe harde vloer :?

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 mei 2007, 16:55

Schorpioentje73 schreef:maar ja, dokter zei dat je er niet onderuit kan, ze leren met vallen en opstaan
ja, vo de moment vooral met vallen, heb ik zo de indruk :roll:
Schorpioentje73 schreef:ik heb hier een tijd gedacht van hem een helmke op te zetten
:lol: :lol: zie da al weer levendig voor me :lol:
Schorpioentje73 schreef: maar hij viel altijd gelijk een paal, achterover op zijn hoofd, en vind dat toch ook niet zo gezond als ze altijd op hun hoofd stekken zenne
da denk ik er ook van... soms vraag ik me echt af of da geen kwaad kan? :?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 mei 2007, 20:01

Sabtje schreef:en mell? hoe gaat t ondertussen met Maaike haar vorderingen in het leren alleen stappen?
't is momenteel vooral een kwestie van durven. Ze heeft een paar dagen niet meer willen stappen. Dan terug aan twee handen en dan toch terug aan 1 vinger. Maar owee als je durft los te laten dan begint ze moord en brand te schreeuwen en blijft ze staan totdat ze maar beslist om te zitten. :roll: :lol:

Maar ik heb vandaag gemerkt dat ze haar energie in iets anders aan het steken is: inhaalmaneuver (jaja zo schrijf je dat niet :) ) van de tanden. Net 2 gekregen en zitten er alweer 2 waarvan je het puntje al kan voelen.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 mei 2007, 20:11

aii mell, hopelijk heeft ze nie teveel last van die tandjes...

en wat het stappen betreft, alles op zn tijd he :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 mei 2007, 20:15

Sabtje schreef: en wat het stappen betreft, alles op zn tijd he :wink:
inderdaad. En ze is met alles vrij laat geweest. Maar daardoor deed ze het wel meestal direct beter.

vb. zitten. vrij laat dat ze het deed, maar toen ze het kon viel ze ook amper om.
optrekken. deed ze pas als ze ook terug kon zitten. dus hebben we geen last gehad van een kleine die zeurde omdat ie terug wou gaan zitten. :lol:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 10 mei 2007, 20:18

't is eentje die niet houd van half werk he :wink: :lol:

ze zal alles goe willen doen ofwel nie :wink:

die van ons trekt zich daar nie van aan... die wil soms zelfs wa te snel gaan!? da's ook nie alles zunne :roll:

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 11 mei 2007, 13:09

Sabtje schreef:
Schorpioentje73 schreef: maar hij viel altijd gelijk een paal, achterover op zijn hoofd, en vind dat toch ook niet zo gezond als ze altijd op hun hoofd stekken zenne
da denk ik er ook van... soms vraag ik me echt af of da geen kwaad kan? :?
heb dat hier eens aan de huisarts gevraagd, en ze zei dat het geen kwaak kan, zolang ze niet van een grote hoogte ofzo vallen :roll:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 12 mei 2007, 13:24

Ik denk dat een kinderhoofd daar wel op voorzien is....
Natuurlijk, ze moeten niet van een grote hoogte vallen, maar zo gewoon....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”