slecht eten

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:
slecht eten

Bericht door Mieke » 10 feb 2007, 13:06

Marie eet weer slecht. En met slecht bedoel ik dat ze haar groentenpap en fruitpap nog niet eens voor de helft opeet (met moeite ongeveer 100g). Dit houdt eigenlijk al een hele week aan. Maar ze drinkt tss door wel redelijk goed water. Haar fles smorgens en savonds worden ook steeds leeg gedronken. Savonds geef ik 30ml + 1 schepje meer, omdat ze door de dag niet voldoende eet.
Zouden het de tandjes zijn? Ben beetje radeloos voort moment, zeer frustrerend...


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 feb 2007, 13:35

Ik zou me er nog geen zorgen van maken. Zolang ze goed is voor de rest.

Maaike heeft ook zo periodes dat ze amper eet en ineens is het over. Vooral niet pushen. Eventueel proberen om na de groeten of fruit terug melkpap te geven.

Maar dus vooral niet pushen. Als ze echt honger heeft zal ze wel eten!! :wink:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 10 feb 2007, 13:37

ik dacht eigenlijk van juist geen melk te geven als ze echt weinig binnen heeft. Dan gaat ze dat door hebben van oh, als ik niets wil eten krijg ik mijn fles?
Of is dat een verkeerde ingesteldheid? :?

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 feb 2007, 13:41

Ahwel Mieke dat dachten we ook. Maar hier is het echt iets van voorbijgaande aard en die eet dus ineens wel terug gewoon haar groenten en fruit. Bovendien drinkt ze dan ook amper iets uit haar fles hoor.

Ik zou zeggen: gewoon die gedachten laten varen en geef haar die fles. Desnoods niet direct na haar voeding maar wat later, als je echt schrik hebt voor de link.

En als ze echt niet wilt eten. Denk in je eigen "ahwel ze heeft toch lekker 100gr opgegeten" en denk niet "ja maar vroeger at ze zoveel meer". Wat ze binnen heeft heeft ze binnen en ze gaat binnen een paar dagen of weken gewoon weer normaal eten :wink:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 10 feb 2007, 13:46

Weet ge, ge hebt gelijk! :wink:
Ik dacht altijd, goh, ze heeft MAAR zoveel op, kijk es wat hier nog ligt?
Merci!


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 10 feb 2007, 13:50

Graag gedaan!!

en succes ermee!

(en 't is effectief wel moeilijk om zo te denken maar ja: je kind is levendig, ... dus zal ze wel genoeg hebben :wink: )

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 10 feb 2007, 14:19

ik zou ze ook niet pushen hoor
maité heeft ook al zo een periode achter de rug en van haar kwam het door haar tantjes :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 feb 2007, 14:33

Een gezond kind gaat zichzelf niet uithongeren!!!
Maar ik versta je frustatie: Milan is ook een heel moeilijke eter, maar dat is al altijd zo geweest.
Er zal wel weer een einde aan komen hoor!
Niet teveel zorgen maken, voor niets goed.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 11 feb 2007, 13:03

ik heb er zelf geen probleem mee, maar ik begrijp dat het frustrerend is
het is waarschijnlijk van voorbijgaande aard en ik zou toch efkes afwachten
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 11 feb 2007, 13:37

tis precies of marie hier heeft zitten meelezen. Na het posten van het eerste berichtje heeft ze haar fruitpap volledig opgegeten en zojuist 250g groentenpap naar binnen gewerkt!!!
Dus weer een beetje opgejaagd geweest voor niets :roll:

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 11 feb 2007, 14:13

:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 11 feb 2007, 15:12

dat kan je wel eens meer voorhebben met kleintjes hoor
In ieder geval niet te veel zorgen maken, een kind dat honger heeft, laat het wel merken en zal wel eten hoor :wink:
Wij hebben zo nu een kleuter :roll: en in het begin ergerde ik me er ook aan. Nu weet ik dat hij als hij echt honger heeft, echt wel eet hoor.
brittje had dat altijd met haar pap (en nog) maar verder eet die dan weer voor 2.
Voor jou als mama, zijn die momenten frustrerend. Maar echt waar.... dat is maar iets tijdelijks hoor :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 feb 2007, 20:29

Ziede wel! :wink: Niet te gauw zorgen maken!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 14 feb 2007, 16:42

:lol:
(nu weet ge wat die 's avonds doet: babyforum lezen :lol: )

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 20 feb 2007, 10:19

Luna heeft altijd slecht gegeten, al vanaf ik met fruit- en groentenpap begon. Ik maakte me altijd vreselijk zorgen dat ze zou verhongeren, maar ze is nu 17 maand (en eet nog altijd erg weinig en soms zelfs niks) en ze huppelt nog altijd vrolijk rond, bruisend van energie!!!
Dus soms is het ook NIET iets 'tijdelijks' (of duurt 'tijdelijk' toch erg lang :roll: ) maar zolang ze goed ontwikkelen en er gelukkig en gezond uitzien ... no worry's!
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 20 feb 2007, 13:40

Galadriel schreef:(of duurt 'tijdelijk' toch erg lang :roll: )
:lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 20 feb 2007, 13:49

ben sinds deze week overgeschakeld naar geplet voedsel. Der zitten dus kleine stukjes in, maar heel klein want tis geplet met de vork.
Dat weigert ze resoluut. Ook als ik het na een uurtje terug aanbied. Je kan je wel al voorstellen wat een tafereel het geeft: hysterisch krijsen, tranen met tuiten, .... Daarna mix ik het dan maar maar ze wilt totaal niets meer. En marie maar krijsen. Nu, ik begrijp dat het niet van vandaag opmorgen lukt met die kleine stukjes.
Maar ik voel me er zelf slecht bij als ik ze zo hoor krijsen... ben ik dan slecht bezig? zo voelt het althans :oops:

ik wil dit gewoon even vertellen.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 20 feb 2007, 20:22

En met stukken?
Karsten wilde bijna geen geplet of gemixt eten en tegen dat ik dat doorhad.. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 feb 2007, 10:29

ja,maar tzijn mini kleine stukjes, met de vork geplet.
Fruitpap is ook blijven staan. En het rare vond ik, ik gaf haar een stukje brood en dat heeft madam helemaal opgegeten!!?? Begrijpen wie begrijpen kan.... :roll:

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 21 feb 2007, 10:45

kindjes he

een handleiding heb je er niet bij en zou het dat zo veel gemakkelijker maken? Je zou soms denken van wel, mar ach dat maakt de opvoeding een uitdaging is. Soms zit ik hier met mijne peuter ook zo dat ik denk maar wat kan ik dan nog aanbieden?
Sete eet dan weer als ik net de uitspraak doe dat hij slecht eet, slapt weer slecht als ik eens zeg dat hij goede nachten heeft.

Van dat eten, eventueel tussendoor goed laten drinken maar ik vermoed dat ze haar flessen nog krijgt dus zolang ze nog goed drinkt is het geen probleem hoor. En stukjes, eerlijk... Sete at die ook nog niet rond die leeftijd. Hij had zijn eerste tanden pas na 8 maanden en begon daarna wanneer hij toch al bijna 8 tanden had, pas een koek te eten maar stukjes zelfs dan nog niet.
zelfs als ik het dan plette ook niet, wat hij nu soms nog heeft. DAt komt uit dat bord, nee dat vertrouw ik niet meer. Wat maakt als hij dan meeat uit mijn bord dat het dan soms wel ging. En nu soms nog... hij is een grote viesneus. Als hij daagjes heeft dat ie niet wil eten of amper, zorg ik dat ie een yoghurtje op heeft en toch zeker goed gedronken heeft
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 21 feb 2007, 11:10

En als je haar zelf brokjes laat eten? Misschien dat ze het gewoon liever zelf al wil doen?

Saraatje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 nov 2006, 21:18
Locatie:provincie Antwerpen

Bericht door Saraatje » 21 feb 2007, 11:35

Hoi,

dat met die stukjes in fruitpap/groentepap hebben we hier ook al weleens voorgehad.

Fruitpap of groentepap willen ze helemaal gemixt/geplet, zonder stukjes, maar fruit uit het handje of een boterham vinden ze dan weer helemaal ok.

Misschien dat voor haar gewoon het verschil tussen een lepel dat per toeval helemaal gemixt is en een lepel waar dan een brokje tussen zit niet aangenaam is.

Sara

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 21 feb 2007, 13:19

Zou ze daar nog niet wat te jong voor zijn om zelf te eten? Morgen zal ik het eens proberen. Ik zal het fototoestel maar bij de hand houden zeker? :lol:
Vandaag toch maar weer gemixt.... Straks met de fruitpap ga ik het gewoon weer pletten en proberen dat ze de fruitpap al met kleine stukje wilt opeten. Stukjes appelsien en banaan eet ze ook zelf op. Dus Saraartje, mss heb je wel gelijk en moet alles wat van de lepel komt gemixt worden.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 22 feb 2007, 14:14

Mieke, wij hebben hier Maaike leren eten via de rapley-methode. Dat wil zeggen vanaf 6 maanden al brokjes en ook zelf doen. Dat gaat heel goed en helemaal niet te jong voor.
Kinderen hebben vanaf 6 maanden de juiste slikreflex om dit te kunnen.

Maaike doet niets lievers dan alles zelf nemen en eten. Een knoeiboel moogt ge wel verwachten maar dat is meestal wel zo als kinderen zelf eten he?! :wink:


Plaats reactie

Terug naar “De baby”