Infant Potty Training

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Katia

Bericht door Katia » 07 nov 2006, 16:42

samen met haar he :lol:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 07 nov 2006, 19:58

:roll: :roll: :roll:

Liefst wel ja :lol: :lol: :lol:
Wilt ge me niet begrijpen of doet ge maar alsof? :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 07 nov 2006, 21:07

Katia, proficiat dat het zo goed lukt met Atlanta. Ik ben er ook in geïnteresseerd om Naomi dat aan te leren, maar de luier weglaten durf ik niet, ze is het al vijf maanden gewoon zo hé. Maar de laatste weken leren we haar de woordjes kaka en pipi en ze reageert er toch wel op hoor. Onlangs lag ik naast haar in bed voor een voeding en toen ik 'kaka' een paar keren zei deed ze ook effectief kaka in haar luier! Ik ga zeker niet wachten tot ze een jaar of twee is om haar zindelijk te leren zijn, ik geloof ook in die methode van jou.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 07 nov 2006, 21:59

sandy, :wink:

marijke, volgens mij is het geen methode om zindelijkheid te motiveren, maar gewoon om de natuur zijn gang te laten gaan...
Luiers zijn uiteindelijk verre van natuurlijk, hoewel wij de luier toch ook nog regelmatig gebruiken hoor... (alleen hier thuis met een handdoek onder, maar dat deed ik bij Troia ook eigenlijk, als we thuis waren...)

Ik ben daarnet een foto terug tegengekomen en als ik er goed over nadenk, hebben we dat bij Troia ook automatisch gedaan zonder bij na te denken...

Afbeelding

Hier was ze 4 maanden... nooit gepushed, gewoon laten doen.
Ze was toen enorm geïnteresseerd in haar potje en haar er gewoon af en toe eens bloot opgezet (met het idee dat ze dat dan van kleinsaf kende en later geen schrik zou hebben zoals ikzelf vroeger...)
Ze heeft toen regelmatig pipi gedaan op haar potje trouwens, precies of dat hoorde zo... nu valt mijn frank allemaal :oops:

Och, het voelt juist en haar poepje geneest... voor mij nog de grootste motivatie...

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 07 nov 2006, 23:50

Effe off topic, maar

Wij hebben ook zo een potje zoals op de foto,(voor bij ons mama) maar dan in een andere kleur. In 't midden is nog zoiets om aan te draaien ook. Lijkt me wel stimulerend.


Katia

Bericht door Katia » 08 nov 2006, 00:50

ja en da snavelke piept! :mrgreen:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 10:51

geweldig dat die dat al zo rap doen hè en ik begin er meer voor te zijn - die dokters met hun sluitspierentheorie zullen wel een punt hebben in het volledig droog zijn maar blijkbaar heeft het toch niet echt per sè daarmee alleen te maken dan. Enfin, ongelooflijk dat ze dat al aangeeft en ophoudt tot je ssj zegt => uw dochters zijn toch rappekes zenne ...

Gisteren met R vooruitgang geboekt trouwens: hij zegt altijd "kaka" voor alles dat met die zaken te maken heeft, dwz zowel voor pipi als kaka maa rook voor zijn luier , de pot, zijn plasser, de WC enz enz maar tegenwoordig zegt hij het ook wel als hij een (minstens) natte luier heeft en gisteren zei hij het ook toen zijn broer stond te plassen en ik verbeterde weer dat het "pipi" was en zijn antwoord was 'psssssssssssssssj" :lol: dus dat is toch al een toegeving hè - want anders bleef hij dus vlakaf "kaka" herhalen en ermee lachen, zo van "ik zeg het toch niet zenne mama" :roll: :P maar het is een geluidjesman en hij begint nu dus psssj te zeggen en ik ga maar hopen dat dat kan aanmoedignen bij de potjestraining. Volgens mij kan hij het best maar hij vertikt het om op die pot te blijven (stil)zitten en vooral merk ik nu ook dat hij soms au zegt alsof hij die rand te hard vindt en ik heb van die zachte WCbril-verkleiners maar daar wil hij ook niet op (ik denk dat hij de WC nog te groots vindt voor zichzelf - enfn erop klimmen als het deksel toe is en met de sjas spelen dat wil en kan hij wel zenne :roll: :lol: de schavuit) en nu vraag ik me af of hij gewoon niet goed zit op die pot ... 't Is een gewone klassieke van Tomy. Zouden jullie een andere pot proberen?
Afbeelding
Afbeelding

Galadriel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 okt 2006, 13:49
Locatie:Rumst

Bericht door Galadriel » 08 nov 2006, 12:09

Sjiek zeg! Maar niet voor mij denk ik. Moet wel eerlijk toegeven dat het bij Luna toch wel enkele maanden duurde eer ik de verschillende huiltjes uit elkaar kende. En dat vond ik al stresserend genoeg.

Maar doe zo voort zou ik zeggen!
groetjes, Galadriel

Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 nov 2006, 14:13

die eend is echt leuk hoor bio!
Troia zit daar graag op en als ze pipi gedaan heeft dan piept ze met dat snaveltje :lol:
is een afgesproken tekentje geworden :lol:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 14:20

ik ga hem "belonen" door hem het recht te geven op zelf doortrekken :lol: want als hij dat eens voor ons mag doen dan vindt hij dat ook oh zo geweldig ... maar ik vraag me dus echt af of hij nu (nog) niet graag op die pot zit of gewoon ni kan stilzitten :?: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 nov 2006, 14:23

R kennende dat tweede...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 14:43

:lol: hoe moet ik dat daan aanpakken? Ineens rechtstaand ?? :shock: :? :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 08 nov 2006, 15:16

das wel een tof potje!!
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Katia

Bericht door Katia » 08 nov 2006, 15:23

ge kunt proberen he...

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 08 nov 2006, 15:28

ja das waar als je het niet probeerd weet je het niet ik moet daar nog een tijdje mee wachten want heb nog geen kinderen tenzij ik het doe op dat koddig potje :lol: :lol:
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 08 nov 2006, 17:54

maar zittend plassen is gezonder ... enfin ja: we zien nog wel - ik begin nog eens met pogingen als ik terug FT thuis ben (= tegen eind deze maand)
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 nov 2006, 18:13

ja?
wist ik niet...
hoe dan ook, net na de bevalling, plaste ik ook al rechtstaand zenne :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 nov 2006, 20:42

Katia schreef:ja?
wist ik niet...
hoe dan ook, net na de bevalling, plaste ik ook al rechtstaand zenne :lol:
Serieus? :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 nov 2006, 22:35

maar ja, dat deed veel minder pijn met die knip toen (bij Troia) en die scheur (bij Anta)

vooral die 3e/4e dag heb ik afgezien elke keer!
dus ik was blij dat ik dat wat kon doen minderen die zeer...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 nov 2006, 16:53

onder de douche gaan plassen werd mij zelfs door de vv aangeraden .. maar ja knip was erger dan scheur en da's toch een specifieke situatie hè zo na een bevalling ...

ik heb J zo lang mogelijk ittend laten plassen en ikn de kleutertijd dan deed hij het af en toe rechtstaand maar nu hij in de lagere school zit dan moet dat stoer en rechtop blijkbaar :roll: voor die mannen ...

Iemand al eens een plastuit getest trouwens? :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 nov 2006, 21:00

Leer je jongetjes al zittend plassen, ja toch? Het is hier nog wel niet aan de orde, maar voor later kan dit een goede tip zijn.

Katia, hoe is het met Atlanta? Doet zij haar grote behoeft ook zonder pamper?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 nov 2006, 21:42

bioMam schreef:Iemand al eens een plastuit getest trouwens? :lol:
ja :oops:
maar toch maar iets onhandig uiteindelijk en je moet ook je broek tot op je knieen trekken, dus wat is het nut? :roll:
sandy schreef:Katia, hoe is het met Atlanta? Doet zij haar grote behoeft ook zonder pamper?
dat gaat nog beter dan plassen, want haar luier is soms wel nat als we onderweg zijn ofzo, terwijl ze nu al 2 weken geen grote boodschap meer gehad heeft in haar luier, dus dat houdt ze precies beter voelen dan het plassen nog...

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 10 nov 2006, 09:01

Leer je jongetjes al zittend plassen, ja toch?
hier hebben we dat wel gedaan Sandy
ik weet niet hoe een ander het doet
maar onze niels ZIT op de WC
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 10 nov 2006, 14:41

ja hoor je leert jongens al zittend plassen ... (tot ze aan de stoerdoenderij beginnen ;) en op kleuterleeftijd dus al eens zoals de papa rechtstaand willen gaan maar dat was maar sporadisch)

Katia, misschien moet je eens een lange losse rok aandoen dan hè ;) :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 10 nov 2006, 21:57

Biomam, hier plast de papa ook al zittend, dus ik hoop dat Milan dat ook volgt! :D Kwestie van mijn vloer een beetje proper te houden hé? :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 24 dec 2006, 15:56

Katia, hoe is het met Altanta en haar plassen???
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 24 dec 2006, 18:09

Hoe het met Altanta is geen idee, die ken ik niet :P

Met Atlanta gaat dat heel goed!
Die heeft het helemaal door...
buitenshuis doen we ze wel luiers aan, dat is de perfecte combinatie!
Haar poepje heeft al een tijdje niet meer rood gezien!
(behalve zo af en toe eens)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 dec 2006, 14:50

:lol: :lol: ATLANTA doet dat dus heel goed? Goed zo voor je kleine meid!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 25 dec 2006, 19:41

allé niet te geloven hé dat zulke klein meisje dat al beseft hé
proficiat

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 27 dec 2006, 00:28

sandy schreef:Biomam, hier plast de papa ook al zittend, dus ik hoop dat Milan dat ook volgt! :D Kwestie van mijn vloer een beetje proper te houden hé? :lol:
:lol: ja wel ik was me daar nog onlangs over aan 't afvragen wat dat gaat geven met die potjestraining en de vloer dweilen want bij J was dat nog op een app met gedeeltelijk stenen vloer en gedeeltelijk vasttapijt (vreselijk lastig dus) maar nu hebben we houten vloetren en die van de living mag alleen met zo'n speciaal product en/of water worden gekuist dus dat belooft zeker? Ik heb een heel koppig mannetje trouwens: hij beseft al goed dat zijn luiers nat zijn en zelfs dat hij "gaat gaan" maar hij vertikt het om op de pot (stil) te (gaan) zitten:roll: en gaat zelfs lopen als ik 'm wil verluieren: ge zou me hier tegenwoordig soms bezig meoten zien - en dan gebruik ik al vaak optrekluiers om het "gedoe" te vergemakkelijken, maar ik doe er wel een body over want anders dan loopt meneerke grotendeels in zijn blootje: die trekt tegenwoordig zijn kleren al zelf uit ...

Dat sjjjjjjjjjjjjj zeggen zoals bij die methode (zie hierboven) doet hij ook zenne: als hij (half)bloot op zijn luierkussen ligt met zijn plasser in de hand en dan op mij mikkend :shock: :? dus ge kunt u inbeelden dat ik zeeer gemotiveerd was om 'm rap een ander luier aan (en die vooral TOE) te doen toen :P en dan had ik nog geluk dat het geen "effect" had en dat alles onderplassen al een hele tijd geleden is.

Iemand een idee hoe we R leren stilzitten op zijn pot? Hij blijft er amper 2 sec op en hupt dan alweer recht en gaat staan rond-dansen :? :lol: :roll:
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”