Infant Potty Training

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 dec 2006, 09:47

:lol: :lol: Wat een uitleg... :lol:

wij hebben geluk dat ik overal stenen vloeren heb. Onze slaapkamers hebben laminaat, maar de badkamer dan ook weer steen. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen.
Ik vond het wel goed dat je jongste met de plasser in de hand op jou staat te mikken :lol: :lol: Ik kan goed geloven als je met zo'n geval zit dat je niet happig bent om die proper te krijgen :lol: :lol:
Ik ben echt benieuwd wat het hier met Milan gaat geven. Ik weet wel zeker dat hij in maart/april op de pot vliegt, want zolang als met Yana laat ik het toch niet meer aanslepen

Hoe hem op de pot houden? Bijzitten en voorlezen, gek doen,...als je dat al niet geprobeerd heb :)
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 27 dec 2006, 10:19

sandy schreef::lol: :lol: Wat een uitleg... :lol:
:?: :P :mrgreen:
sandy schreef:Ik vond het wel goed dat je jongste met de plasser in de hand op jou staat te mikken :lol: :lol: Ik kan goed geloven als je met zo'n geval zit dat je niet happig bent om die proper te krijgen :lol: :lol:
pas op daar ben ik eigenlijk wel op uit maar hij is nog (te) jong hè: "amper" 20M dus we hebben nog tijd ... en tja mijnen oudste is zo rustig maar daar heb ik toch ook stoten mee meegemaakt zenne :lol: en de truc is kalm te blijven hè - ze leren rap dat het geprezen wordt als de plasjes in de pot gaan maar missers mogen niet bestraft worden hè.
Mijn schoonma zei dat het wel zal meevallen met de vloer en die kent daar eer van dan ik. Tja nadeel van een huurhuis hè - ik ben verzot op onze houten vloeren zenne daar ni van maar in de living had 't beter ook gewoon houten laminaat geweest ipv die witgewassen latten met dikke spijkers (waar ik me al vaak aan gestoord heb omdat ik het ook gevaarlijk vind: kids kunnen zich daar pijn aan doen in mijn opinie)
sandy schreef:Hoe hem op de pot houden? Bijzitten en voorlezen, gek doen,...als je dat al niet geprobeerd heb :)
ik heb nog niet zo veel geprobeerd maar wat ik ook doe ik vrees dat dat stilzitten echt door het te zeggen en nog eens te zeggen en te herhalen en te herhalen en te herhalen zal moeten worden bewerkstelligt en dan erbij blijven zitten zeker wel maar voorlezen dan komt hij er garantie af om zelf in de boekjes te neuzen :lol: en ik vind lezen op de WC geen goeie gewoonte (ik heber hier al ene die dat doet in huis als 't niet met zijn computer is dat hij daar gewoon superlang zit - mannen :roll: hè en a tmoet dan als voorbeeldfunctie :roll: dienen, pfff)
Gek doen dat kan ons aapke ook goed zenne maar al zittend? Ik zie hem nog rondspringen op die pot :lol: maar och we boeken vooruitgang: hij gebruikt dat din tenminste al niet meer om in en/of op te gaan staan :shock: :lol: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 dec 2006, 11:03

Dat lezen op het toilet is ook een slechte gewoonte van mij.
20 mnd is idd nog jong, maar zo lang als bij Yana (2,5 jaar) vond ik toch wel te oud.
Had je niet liever een stenen vloer gehad in je living? Ik ken iemand die parket heeft liggen en ik vind het heel mooi, maar niet praktisch met kinderen.
Mijn vloer is een een handomdraai proper en dat is echt ideaal. Ik weet niet of een houten vloer ook zo makkelijk is in onderhoud.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 27 dec 2006, 14:40

het hangt van het hout en de behandeling af (paket moet ik niet) maar nee geen steen voor mij (als ze daar op vallen da's nog veel harder en de steen op ons app was hopeloos in onderhoud en) :arrow: dan is hout toch makkelijker en mooier - warmer vind ik dat ook ... maar da's kwestie van smaak hè (en over geuren en smaken valt niet te twisten ;) hè).

2,5 jaar is zo laat niet hoor: 't is dat ze hier vanaf 2,5 jaar naar school mogen ALS ze droog zijn maar in de meeste landen gaan kids dan nog niet naar school (in Nl en Dl = onze buurlanden daar gaan ze pas vanaf 4j hè) en in onze maatschappij wordt er allemaal veel druk op gezet en gepusht maar och een kind geeft 't zelf aan als het er klaar voor is - J was 2j9m en besloot van de ene op de andere dag luierloos door het leven te gaan en ja hoor: dat is wonderwel gelukt! Hij moest de klik zelf kunnen maken hè.We waren toen al wel effe aan het oefenen maar eens hij aangaf dat het luierloos kon toen ging het als vanzelf en de dag erna weigerde hij de nachtluier ook dus ik heb het getest en rara? Yep, hij was opeens droooooog-droog ;)

Daarstraks heb ik R een optrekbroekje (met laagje tegen het plassen maar dan een wasbaar) aangedaan maar hij plast er toch nog in zonder het te zeggen dus dat ligt al in de was (tja) en nadien met een luier(optrek-wegwerp-geval) zei hij het wel maar dan toen hij al volop bezig was :lol: en tja dat is in zijn woordenschat nog altijd allemaal "kaka" hè = zowel pipi als kaka maar ook plasser, luier, potje, natte doekjes en WC-papier worden daarmee aangeduid (alles "ivm" dus) :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 27 dec 2006, 14:56

onze milan is proper van aan zijn 2jaar
hij was er gemakkelijk in 1week geprobeerd zonder resultaat maar na die week zeiden we we zullen nog wat wachten maar milan wou het dan helemaal zelf
heeft zelfs nooit geen ongelukjes meer gehad raar maar waar
veel succes nog


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 27 dec 2006, 21:07

Ik weet wel dat ik me eigenlijk geen zorgen hoefde te maken omdat ze bijna 3 jaar werd. Maar er wonen hier nog 4 andere kindjes die in dezelfde maand zijn geboren en die waren wel al allemaal proper. En dus nam ik die als voorbeeld, en ik weet het, niet goed van mij. Elk kind heeft zijn eigen tempo...
Maar ik vond het zo beu omdenduur, kakapampers verversen en telkens ook ondergoed en broek want die hingen ook vol.
Ik kan met mijn geluk geen blijf nu dat alles zo vlot gaat.

Over je houten vloer :wink: : ik zie ook heel graag hout, maar vond steen onderhoudsvriendelijker. Mijn vloer is gewoon heel goed te dweilen en in een wip droog.
En wij hebben nogal een modern interieur en onze vloer past daar helemaal bij, hout zou dan niet modern genoeg zijn voor mij.
Ik zie nogal graag het kille, industriële.
Niet dat het hier zo modern is, maar dat is dan een financiele kwestie :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 16 aug 2007, 22:15

Vandaag was dat in telefacts over die potty training,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 17 aug 2007, 17:40

idd, heb het gezien
maar ik doe het toch liever op mijn manier....
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 17 aug 2007, 20:48

Ik vond het ook maar gek om zo'n pasgeboren baby'tje een potje onder zijn billetjes te duwen. Die voelen toch nog niet wanneer ze moeten gaan? Heeft dat dan zin???
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je aan je kind kan zien dat het moet plassen. Kaka ja, maar pipi? Dat zie ik toch echt niet.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Plaats reactie

Terug naar “De baby”