K&G minder bezorgd???????????????,

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dtoro
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 12:45
Locatie:Tienen
K&G minder bezorgd???????????????,

Bericht door dtoro » 11 jan 2006, 20:28

hoi allen
kind en gezin is vandaag thuis geweest en dit voor de eerste maal.
Ik als vader was zeer bezorgd om de voeding van ons Kyana, omdat ze niet genoeg at. Wat blijkt nu, K&G kwam binnen en het eerste wat ze zei is dat ons dochter er prachtig en gezond uit ziet en dat ze een mooi kleurtje had. Ik heb dan gevraagt hoe het zat met haar voeding. Ze heeft Kyana gewogen en ze is gestegen van 2.575 kg naar 2.710 kg op een week tijd. Zeer goed dus. een 30 gr per dag ongeveer. Dus de eerste kennismaking met K&G is positief verlopen. Nu is eigenlijk mijn vraag. Moeten we nu alles doen hoe zij (K&G) het voorstellen??????
Mvg groeten de trotse vader Dave


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 11 jan 2006, 20:56

Nee, niet zomaar alles klakkeloos aannemen wat ze zeggen.. Maar je zal het nog wel merken, je ouderinstinct helpt je wel bij twijfel.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 11 jan 2006, 21:09

ja, dat vind ik ook. wat ik wel merk bij mezelf, is dat ik nog minder doe wat k&g zegt, nadat isaura geboren is. bij fabio deed ik alles wat zei zeiden. maar nu doe ik alles naar mijn gevoel.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 jan 2006, 21:50

Ik volg Barbara. Met ons eerste altijd keurig op afspraak naar k&g en altijd alles doen wat ze zeiden. Nu hebben ze mij nog maar één keer gezien op het bureau met Milan en dat was op een week of vier voor zijn gehoortest. Voor de rest zoek ik het zelf wel uit.
Hoe langer hoe minder tevreden over k&g.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 11 jan 2006, 21:53

ik heb veel negatieve commentaren gekregen van kind en gezin!

Nu mag ik Sete neit meer met zwitsal wassen, zo ineens niet meer! Hij had dat krabgedrag al heel lang en nooit hebben ze er achter gevrtaagd en nu ineens verklaren ze me haast gek. Mijn pap ik gaf altijd veel te veel.
Vocht bijgeven na patatjes mag je neit doen. Is niet goed maar nu kom ik terug van het ziekenhuis en dat kind kreeg daar een soepje en dan nog water bij zijn patatjes.

Ik volg hen ook niet meer hoor...pff
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 11 jan 2006, 22:11

t'Is da, je moet dat, je moet ginder... ik had om den duur zoiets van: het is mijn kind en ik doe wat ik het beste vind.
Voor een eerste is het misschien een houvast, maar voor een tweede en volgende?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 11 jan 2006, 22:37

tja ik kan ook geen goeds zeggen hoor van kind en gezin? nu bij het 2 kindje waar we voor aan het oefenen zijn ga ik direct naar de kinderarts hoor daar ben ik beter gesteld en dwingen ze u niet om uw kind op de tijdstippen die zij nodig vinden moet kunnen lopen kruipen enzo van die dingen.


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 11 jan 2006, 23:01

Soms kunnen ze met goede raad komen, maar ik zou ook niet alles klakkeloos overneman van wat ze zeggen hoor....
Jij voelt zelf wel wat het beste is voor jouw kindje!
Bij mij maakten ze zich de vorige keer zorgen omdat Anaïs niet meer zo omhoog ging in haar curve, terwijl ze voor haar leeftijd een heel hoog gewicht heeft...dat zijn zo van die dingen dat ik dan uit het andere oor weer laat vliegen hoor.
En het ene kindje loopt of kruipt nu eerder dan het andere, dus ik forceer niets...je niet laten bang maken voor niets :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 12 jan 2006, 00:03

Kind&Gezin: :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 12 jan 2006, 08:46

Katia schreef:Kind&Gezin: :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:
Er konden er nog op hoor :D :D :D :D
Afbeelding
Afbeelding

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 12 jan 2006, 10:32

Vooral je eigen instincten volgen, jullie kennen je dochtertje als geen ander. De enigste van K&G die ik klakkeloos vertrouw, is de KA. Want die is buiten K&G ook onze vaste KA. Een heel lieve vrouw.
Maar ik heb eigenlijk chance dat ik nooit geen probemen heb gehad met K&G, integendeel. Zij waren altijd iegenen die zeiden dat ik mijn hart moest volgen. Ach, dat zal van provincie tot provincie liggen, zeker?

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 12 jan 2006, 12:12

hoi sarah

ik denk dat het eerder ligt van gemeente tot gemeente of van stad tot stad want heb gehoord van de buirgemeente dat het daar helemaal anders is als hier in beerse.


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 12 jan 2006, 14:07

Ja, dat bedoelde ik eigenlijk :oops: Want Grimbergen is van Brussel en ik heb al gehoord dat in Brussel zelf K&G te wensen overlaat.

Gebruikersavatar
dtoro
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 12:45
Locatie:Tienen

Bericht door dtoro » 12 jan 2006, 16:17

Nu die K&G was wel vriendelijk en zo. Ze zei wat we mogen en niet mogen. Maar we gebruiken ons gezond verstand en we maken er het beste van.

Katia

Bericht door Katia » 12 jan 2006, 21:05

spotje schreef:
Katia schreef:Kind&Gezin: :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:
Er konden er nog op hoor :D :D :D :D
ik wou niet overdrijven :lol:

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 12 jan 2006, 21:55

en als je twijfeld kan je nog altijd hier komen
vragen hoe wij het oplossen he.
mama's genoeg en papa's genoeg met ervaring.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 13 jan 2006, 21:01

Hoi,

ik heb heel veel steun gehad van de verpleegster die langskwam thuis.Ik had altijd ellenlange briefjes met vragen en ze beantwoordde deze met geduld, want ik was toch zo onzeker!
Ze gaf bv raad voor bv maar ze 'verplichtte' het niet, zoals enkelen in het ziekenhuis.
Geen slecht woord van Kind en Gezin bij mij.

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Frieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 jul 2005, 11:22
Locatie:Ieper

Bericht door Frieke » 17 jan 2006, 23:49

Ik ben ook niet zo tevreden van K&G!

vb 1: De kinderarts zei dat Ferre een heel mooi kleurtje had
4 dagen later komt K&G thuis en zij vroeg of hij onder de lamp gelegen had omdat hij wat gelig zag..., heb onmiddellijk gezegd dat de kinderarts compleet iets anders zei en het werd toch wel stil... :shock:

vb 2: Ik zeg heel trots hoeveel mijn klein manneke al drinkt, wel, tis teveel! pfft, ik was nu zo trots... :( Ik geef toch ook maar de hoeveelheid die hij vraagt e, tis gewoon nen goeien eter, en daar ben ik heel tevreden mee :D
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 18 jan 2006, 09:05

Awel ik heb dus absoluut geen goede ervaringen met k&g.
Van de eerste liet ik mij nog doen en had ik eigelijk nog een goede regioverpleegkundige ook.
Van de tweede was het een andere,amaaai wat ik daar niet moeten van slikken heb.
Een voorbeeld:
Ik gaf op 6 maand nog steeds borstvoeding,de verpleegkundige zei,watte,nog altijd?
Awel gij liever dan ik ze.
En dat terwijl ze borstvoeding zouden moeten aanmoedigen,neen,ze brak mij af.
Van de jongste was het weeral een andere en die zat met haar vingers aan mijn gesteriliseerde speentjes. :shock:
Als ik haar er op wees dat die net gesteriliseerd waren keek ze zo naar mij met een blik van,doe ze dan opnieuw hé. :evil:
Onlangs ook nog,moest voor de spuitjes naar ginder gaan.
Dus ik naar daar,de spuitjes in zijn arm en dus moest ik nog een 10 min wachten.
Dit had de kinderarts mij zo gezegd,omdat er nog nevenwerkingen konden komen van die spuit.
Die verpleegkundige,dezelfde van de speentjes,zei,awel ben je nu nog niet weg?
Als ik haar uitlegde dat ik moest wachten tot de 10 min voorbij waren keek ze mij zo aan.
Toen zei ze,heb dat nog nooit gehoord,wat voor ne rare kwiet heeft u dat wijs gemaakt.
En ik heb haar dan geantwoord,diene kwiet daar.(de kinderarts kwam net uit zijn kabinet)
Ze werd toen rood tot achter haar oren.
Neen k&g heb daar geen al te beste ervaringen mee.
Ik ga enkel omdat mijn eigen kinderarts daar zit,anders zou ik niet gaan.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 18 jan 2006, 09:50

dat heb ik ook gehoord toen ik op consultatie was bij kind en gezin van die spuiten dat men de ouders met hun kind na een spuitje 10 minuten terug moesten laten wachten want dat was afgeschaft maar werd dus terug ingevoegd. awel ik heb daar toen die dag ook een spuit gaan halen en moest direct naar huis...gek he
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 19 jan 2006, 08:56

Ik ben altijd tevreden geweest van K&G tot de laatste consultatie (op 1 jaar) met Karsten.. Ik moest dringend met koemelk beginnen :shock: :roll: , want hij moest dat toch leren drinken.. Ik zei zo dat er toch aangeraden wordt om tot 2 jaar bv te geven (door de WHO).. Toen zei ze zo: "Ja, je kan dat doen, maar hij moet toch ook gewone melk leren drinken." En toen dacht ik bij mezelf: "Waarom zou ik koemelk moeten geven, als ik zelf melk genoeg heb?" Echt, ik snap maar al te goed dat veel mensen die bv geven niet volhouden.. Moest Karsten nu mijn eerste kindje zijn en moest ik niet zo veel gelezen hebben, ik denk dat ik het maximum 6 maandjes zou volhouden.. Want tot 6 maanden was het van: "Ah goed zo, nog altijd bv."
En misschien ben ik nu fanatiek, maar als ik volgende keer (eind februari) nog diezelfde "goede raad" krijg, dan meld ik dat..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 20 jan 2006, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 19 jan 2006, 21:57

ja kom maar op voor jezelf...ik versta dat ook niet van die koemelk...
Bij mij staan ze positief tegenover de borstvoeding...maar soms zeggen ze wel "nog altijd bv?" Alsof dit niet meer van de wereld is of zo...

De kinderarts is een hele goeie en toffe maar de anderen zijn soms wel een beetje raar in hun spreken....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 20 jan 2006, 08:59

ik heb geen klagen van K&G
Maar ik doe toch zowiezo mijn eigen zin
mijn mama is meer dan 20 jaar onthaalmoeder geweest
ze heeft zelf 4 kinderen en 3 kleinkinderen grootgebracht
dus...
maar alles wat ik zelf aangaf, gaf geen kritiek bij K&G
Ik heb een hele lieve kinderarts daar en de verpleegster is ook heel lief
Heb natuurlijk wel heel veel geluk met onze niels
Die groeide goed, deed alles sneller dan dat het moest
Hij was dus een perfecte baby
Nu maar afwachten wat de volgende wordt!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”