korstjes op hoofdje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke
korstjes op hoofdje

Bericht door Trui » 23 aug 2005, 14:13

Ik heb het al bij veel kindjes gezien en nu begint onze Seppe zo ook lichtjes korstjes (bleke velletjes) op zijn haar te hebben...
Ik dacht hier ooit al eens iets over gelezen te hebben...?? Het wat en hoe verhelpen...??
Helpt iemand me hiermee??
Afbeelding


Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 23 aug 2005, 14:18

hier ken ik het als 'croutes de lait' en in NL als 'berg'. Hier helpt het door het hoofd te masseren met babyolie, evt. een nachtje in laten trekken (handdoek onder het hoofd leggen) en dan met een kammetje of kaartje o.i.d. 'krabben'.
Succes!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 23 aug 2005, 14:26

Merci, dat ga ik vanavond proberen..
Maar weet je ook hoe ze eraan komen??
Ik was eigenlijk bijna elke dag zijn haartjes met waslotion (wel voor baby's hoor!!) zou het daardoor kunnen komen??
Afbeelding

Gebruikersavatar
laetitia
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 aug 2005, 22:00
Locatie:leuven
Contacteer:

Bericht door laetitia » 23 aug 2005, 15:06

hey,

Het noemt 'berg', Hatim heeft daar ook wel last van gehad en toen moest ik van de ka olie op zijn hoofdje doen en dan moet je dat even laten intrekken en dan met de kam erover gaan en zo komt dat dan los!! Bij hatim is het bijna volledig weg!! Ik gebruik gewoon de olie van Mustella.

Liefs laetitia

Gebruikersavatar
Greetje,Laura en William
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:23 feb 2005, 15:12

Bericht door Greetje,Laura en William » 23 aug 2005, 15:11

ik gebruikte bij ons Laura ook gewoon olie (van Nivea) en dan laten intrekken, maar ik wreef er zo over met een papier, zodat de dunne kant van het papier al die korst mee wegnam, na 2x was het al weg bij laura.
Afbeelding

Zoon William is sinds 1 april 2005 7 jaartjes jong en heeft al 2 wisseltandjes !!!!


Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 23 aug 2005, 15:13

Geen idee heo ze er aan komen.
Ik heb het vroeger gehad, Sia heeft het nog een beetje en Jessie ook, Nils heeft nergens last van...

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de shampoo of was frequentie. Ik denk eerder dat het gewoon iets is dat veel kinderen krijgen...
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 23 aug 2005, 15:30

Louis heeft heel erg last gehad van melkkorstjes, zo erg dat ik twee flesjes amandelolie heb opgeknoeid en ze er nog volop stonden. Ik ben speciale shampoo gaan halen van Mustela, en die helpt goed, ze zijn bijna weg!

Ellentje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 feb 2005, 19:43
Locatie:Herzele

Bericht door Ellentje » 23 aug 2005, 19:36

Eva heeft dat ook, KA zegt dat dat vanzelf weggaat en als het me stoort kan ik amandelolie gebruiken. Maar zo op dat hoofdje, blijf daar liever af, als het dan toch vanzelf weggaat.

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 23 aug 2005, 21:52

"Stout" als ik ben, ik krabde voorzichtig de pelletjes los toen ik bv gaf, k had mijn handen toch vrij en hield me dan bezig, ocharme Maxim. Al t gene die loszat kwam van zijn hoofdhuidje, de rest wachte ik een beetje. K vond dat zo'n vettige boel met olie.
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 aug 2005, 22:02

Ellentje schreef:Eva heeft dat ook, KA zegt dat dat vanzelf weggaat en als het me stoort kan ik amandelolie gebruiken. Maar zo op dat hoofdje, blijf daar liever af, als het dan toch vanzelf weggaat.
En zo zie je dat zelfs artsen het er niet over eens zijn.. Ik kreeg bijna tegen mijn voeten dat ik dat bij Karsten maar liet begaan.. Ik ging er ook van uit dat het wel vanzelf weg zou gaan.. Maar dan was het dat die korstjes alleen maar dikker en dikker zouden worden.. Dus ik heb dat een paar keer gedaan met die olie, maar Karsten begon toen juist overal aan te kunnen op zijn hoofd en veegde daar altijd door.. Dus ben ermee gestopt en de melkkorstjes zijn toch ook weg!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Trui
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 feb 2005, 15:33
Locatie:Velzeke

Bericht door Trui » 23 aug 2005, 22:47

Ik wou er ook eerst amandelolie in doen dezen avond maar heb het niet gedaan... Het is eigenlijk niet zo veel en dus wacht ik liever...als het toch weggaat...
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”