dronken bij de baby

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

mommy1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 dec 2007, 21:06
Contacteer:
dronken bij de baby

Bericht door mommy1981 » 31 dec 2007, 14:15

Hoi moeders ik zit met een aardig groot probleem.
Ik heb een ongelooflijk lieve man maar hij drinkt "af en toe" best veel (zeker de afgelopen maand daar was hij minstens 3 keer per week dronken)
Als hij dronken is wil hij altijd de baby vasthouden en ik wil dat niet maar hij doet t toch ik kan moeilijk de baby uit z'n handen trekken, ook is hij niet agressief maar vindt het geweldig om mij boos (woedend) te maken, nu probeer ik me natuurlijk altijd in te houden voor de baby maar ik wordt zowiezo nerveus wat de baby feilloos aanvoelt en soms raak ik inderdaad mijn geduld kwijt wat zich dan uit in een schreeuw naar hem of een gooi met de deur ('t gebeurt niet vaak maar toch te vaak) ik zou hem wel naar de AA willen hebben maar t probleem is dat dat in de stad is en als hij moet wachten op de bus naar huis (we hebben geen auto) doet hij dat in het cafe bij t station dus dat heeft niet veel nut omdat de verleiding dan te groot is. please help mij, hij belooft maar te stoppen maar hij is een echte alcoholist.
Ik wil echt niet bij hem weg want hij is verder een hele lieve man die zonder da alcohol misbruik de perfecte man te noemen is.
Mandy


Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 31 dec 2007, 14:33

amai dat is niet niks, ik denk dat als hij het probleem zelf niet ziet of het niet ernstig vindt het niet zal lukken om te stoppen met drinken, probeer hem zoveel mogelijk duidelijk te maken dat jij het zo niet ziet zitten en dat er dringend het één en ander moet veranderen, ik wens je veel succes want ik weet hoe het is om met iemand te leven met een verslaving
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 31 dec 2007, 14:44

Ik ben opgegroeid met een alcoholverslaafde papa en 't was geen lachertje.
Mijn papa is gestopt met drinken toen ik 11 jaar was... ze hebben hem eens stomdronken moeten wegvoeren met de ambulance en toen moest hij stoppen, want hij was zichzelf aan 't dood drinken :shock:
Wij hebben toen een héél andere papa leren kennen.
Het werd veel rustiger thuis. We konden meer zorgeloos gaan genieten ipv altijd bang af te wachten tot hij thuis kwam. Hij was niet agressief tov ons, maar wel tov mij mama.
Niet dat hij haar sloeg of zo hé, maar met woorden.
Ik heb dikwijls in mijn bedje liggen wenen en luisteren naar wat hij haar allemaal toeriep...

DUS... voor je eigen welzijn en zeker voor dat van je baby... probeer hem aub in zijn hoofd te praten dat hij serieus verkeerd bezig is.
Hij moet zelf de knop omdraaien.
Kan je eventueel niet vragen aan zijn ouders, of dichte familie of goede vrienden om hem te overtuigen?

Je kan dit niet laten doorgaan zo, je mag je kindje die zorgeloze kindertijd niet ontnemen!!!
Veel sterkte en goede moed, ik duim voor een goed resultaat!
Afbeelding


Afbeelding

mommy1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 dec 2007, 21:06
Contacteer:

ook alcoholische vader

Bericht door mommy1981 » 31 dec 2007, 14:50

ja ik heb ook een pappa die alcoholist is maar hij was nooit vervelend, mijn moeder is alcoholiste en hard drugs verslaafde ( cocaine crack)
Helaas heeft mijn man alleen zijn moeder nog en die is al jaren met hem bezig maar tevergeefs............

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 31 dec 2007, 15:03

Ai, 't is blijkbaar niet evident hé...
Maar hij is dan wel zelf al naar de AA gegaan?
Of niet?
Ziet hij er zelf het nut van in?
Afbeelding


Afbeelding


mommy1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 dec 2007, 21:06
Contacteer:

Bericht door mommy1981 » 31 dec 2007, 15:18

hij wil wel maar ik ben bang dat hij dan gaat drinken op de terug weg naar huis omdat ie op de bus moet wachten (die komt 1 keer in t uur na 20.00) ik denk dat ik woensdag maar eens ga bellen naar die mensen van de meeting misschien weten zij iets....... ik hoop t maar


Plaats reactie

Terug naar “De baby”