slapen met reflux

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00
slapen met reflux

Bericht door hunny-dee » 16 dec 2007, 17:45

Hoi,

Onze meid hier heeft reflux en wil daarom alleen op de arm of in haar autostoeltje slapen,ik kan niet de hele dag en nacht met haar op de arm zitten,maar ik heb gelezen dat slapen in de maxi-cose gevaarlijk is voor die klein prutskes.

Ik heb haar park en hoger gezet en een hellingskussen gekocht voor haar bedje,een rug-en een zijliggingskussen,maar niks van die dingen helpen,zodra ik haar in haar park of bedje leg wordt ze wakker en een kwartiertje later is ze dan aan het wenen?

En die zeldzame keer dat ze uiteindelijk wel in slaap valt in haar bedje/park,wordt ze na een half uurtje wakker omdat ze naar beneden zakt,en dan heb ik ook schrik dat ze zo met haar gezichje onder haar dekentjes komt.

Heeft iemand misschien een goeie tip voor mij?

Ik kan ook niet met haar gaan wandelen want in haar kinderwagen ligt ze ook plat en dan krijgt ze weer last van haar reflux.
Zijn er misschien speciale wandelwagens voor kindjes met reflux?Want ze is nog maar 4 weken en kan dus nog niet in een gewone buggy.

Groetjes
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt


Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 16 dec 2007, 18:13

Veel sterkte. Ons zoontje heeft de eerste maanden ook ferm afgezien door reflux. Inderdaad vaak op de arm, niet lang kunnen slapen, vaak wenen ... echt uitputtend. Wij legden telefoonboeken onder zijn bedje zodat hij hellend lag en we lieten hem ook vaak in zijn relax slapen (omdat ie nog zo klein was, op de laagste stand). 't Lijkt nu nog ver maar even volhouden, 't gaat wel over na een tijd.

Krijgt ze medicatie? Torben kreeg gaviscon en zantac van de kinderarts. Indien je het over een andere boeg wil gooien, kan je het eens proberen met een osteopaat. Vaak geeft dit goede resultaten, bij ons toen jammer genoeg niet maar wie weet misschien wel bij jou.

Succes en hou ons op de hoogte!
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00

Bericht door hunny-dee » 16 dec 2007, 18:22

Dankje,

Neen onze pruts krijgt geen medicijnen,ze krijgt nutriton bij haar flesje en dat gaat eigenlijk goed want ik zie haar niet meer de hele tijd wegslikken en ze geeft ook bijna niet meer terug,ze jankt ook een stuk minder alleen als ik haar dan te slapen wil leggen...

Een stom vraagje,maar een relax is dat hetzelfde als een wipstoeltje?

Groetjes
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 16 dec 2007, 18:29

hunny-dee schreef: Een stom vraagje,maar een relax is dat hetzelfde als een wipstoeltje?
relax :
Afbeelding
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 16 dec 2007, 18:32

hoi

Onze 1ste kapoen had ook enorm veel last van reflux. Bij ons heeft een osteopaat wel wonderen gedaan om hem ervan te verlossen. Na 5x er heen te gaan, was hij ervan verlost.

In de maxicosi slapen word inderdaad afgeraden maar als je een groot model hebt waarin ze volledig plat liggen, kan het geen kwaad en zo heeft ons ventje ettelijke uren kunne slapen.

Wat hier ook hielp was, zijn bedje hoger zetten, een slange kussen dubbengeplooid bovenin zijn bedje leggen, onder het kussen tot aan het uiteinde van zijn bedje een donsdeken leggen zodat het kussen niet naar beneden kon schuiven en ons ventje ingebakerd op het kussen leggen. Het kan zijn dat ze dan een beetje in het kussen zakken maar dit kan absoluut geen kwaad. Heb deze tip toen gekregen van kind en gezin.
Toen hij nog een plat boeleke was dat nog niet kon draaien of zo, lag hij heel dikwijls in dat kussen op de zetel of zo in zijn box.

gaviscon heeft hier niet geholpen. Matthew moest totaal niets van die smaak weten. Ar pap heeft hier ook niet geholpen omdat ons ventje met verschillende voedsel allergieen zit en daarom zeer vroeg hebben moeten overschakelen op soya melk.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 dec 2007, 21:28

Om te gaan wandelen, kan je misschien een draagdoek gebruiken? Daar kan je je dochter rechtop inzetten en dan hebben ze minder last..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 17 dec 2007, 22:32

Wij hadden zo een hangbroekje in bed hangen, dan kunnen ze niet afzakken. Dan kan je het bed nog schuiner zetten.
Afbeelding

Afbeelding

hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00

Bericht door hunny-dee » 18 dec 2007, 09:49

Waar kun je zo'n hangbroekje kopen?
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 18 dec 2007, 22:46

ik had die in het ziekenhuis gekocht maar ik denk in een goede babywinkel dat ze die ook wel verkopen.
Afbeelding

Afbeelding

hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00

Bericht door hunny-dee » 23 dec 2007, 13:46

Ok,dankje.

Ik ben vrijdag met Destiny naar de kinderarts geweest,ze krijgt nu nurtilon A.R. (ze kreeg eerst eerst gewone nutrilon met nutriton in,maar van die nutriton kreeg ze buikkrampjes) met een half schepje gaviscon en dat lijkt gelukkig te werken :)

Ze moet nu alleen nog leren meer tijd tussen de voedingen te laten ,want door de reflux dronk ze vaker kleine beetjes waardoor ze vlugger terug kwam om te eten en haar reflux te sussen.Hierdoor moeten we haar soms laten wenen tot er toch een 2 en half,3 uren tussen de voedingen zijn.
Ik vindt dat heel zielig maar anders krijgt ze geen regelmaat,en dat zal wel beteren als ze dat gewoon is...
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 23 dec 2007, 20:26

Een draagzak of -doek kopen en je kleintje daar in steken. Zo kan jij toch nog werken en je kleintje heeft weinig tot geen last.

En in ieder geval: veel succes!! En vraag op tijd hulp.

Hier heeft Maaike ook de eerste maanden last gehad van verborgen reflux. Veel mee rond gelopen, op de arm, in de zetel rechtop gelegen, ...

Uiteindelijk zijn wij naar een osteopaat geweest en dat heeft geholpen.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 dec 2007, 12:57

Ik heb eens op TV in 't nieuws gezien dat een KA een anti-refluxbedje op de markt heeft gebracht.
Dat is zo een bedje dat enorm schuin staat, maar er zit zo een systeem in dat het kindje niet kan wegschuiven.

Ik liet Lowie destijds ook altijd 1 uur rechtop na de voeding voor ik hem neerlegde, maar dat hielp niet... hij gaf nog voeding terug van de vorige voeding als het al tijd was om aan de volgende te beginnen.
Zijn slokdarm was op den duur volledig verbrand. Ik heb toen omneprazole moeten geven.
Ik kwam toen nog niet op dit forum en had nog geen ervaringen gelezen van mama's die met hun spruit bij de osteopaat gegaan waren en een heel ander kindje hadden nadien.
Had ik dat toen geweten :roll: het had met w.lijk veel slapeloze dagen en nachten gespaard!
Dus .... mijn raad... zeker eens te rade gaan bij een osteopaat!
Afbeelding


Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 25 dec 2007, 14:10

als ik het goed lees, schrijf je eerst dat ze last heeft van reflux en wat je hieraan kan doen tijdens het slapen.

Je schrijft ook dat ze als je haar verlegt, ze opnieuw wakker wordt en huilt.

Vervolgens schrijf je dat ze geen medicijnen neemt en dat het eigenlijk best goed gaat.

Dan schrijf je dat ze vaak kleine beetjes drinkt om haar reflux te sussen en dat je haar moet laten wenen... om zo regelmaat te krijgen...

mmm, een boel dingen waarin ik me niet zou kunnen vinden, overigens helemaal niet slecht bedoeld.

Babys hebben maar 1 ding en dat is puur instinctmatig reageren want verder hebben ze nog niets. Wenen heeft dus een betekenis.

Volgens mij kan je reflux vergelijken met maagzuur. Wat doe je dan als volwassenen? Kleine beetjes eten die makkelijk verteren :wink:

Borstvoeding wordt zelfs aangeraden op dat moment en ook het rechtopzittend drinken. Een draagdoek is een prima oplossing, je kan ze vanaf de geboorte op je rug dragen en je bent gelijk verlost van gehuil dat mogelijk afkomstig is door het feit dat ze zich alleen, onveilig en niet geborgen voelen :wink: Ligt het huilen niet daaraan, kan heb je je babytje alleszins heeel dicht bij jou :lol:

en inderdaad een goeie osteopaat kan wonderen doen
neem eens een kijkje op onze website....

hunny-dee
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 mar 2007, 20:00

Bericht door hunny-dee » 26 dec 2007, 09:56

Ze kreeg ook eerst geen medicijnen en dat ging in het begin ook beter,maar dat begon de verkeerde kant weer uit te gaan,ik ben toen na de kinderarts geweest en die heeft haar gaviscon en nutrilon A.R. voorgeschreven.

Ze dronk eerst klein beetjes om haar reflux te sussen waardoor ze totaal geen regelmaat kreeg en die heeft ze ondertussen wel.(ik heb haar een dag of 2 moeten laten janken tussen de voedingen zodat er toch een 2 en een half à 3 uren tussen zaten,en daar heeft ze nu geen problemen meer mee,ze drinkt haar fles vlotjes leeg,laat vlot een boertje en valt dan meestal een kwartiertje later gewoon in slaap).Het slapen gaat nu dus ook een stuk beter.

Ze heeft haar voedingen sinds dat ik wist dat ze reflux had altijd rechtopzittend gekregen,en dat doet inderdaad wel een beetje af.

Ik heb haar de eerste twee weken borstvoeding gegeven (en zonder haar reflux was dat wel moeten gaan want ik had een goede melkproductie) en dat was bij mij een ramp juist door die reflux : ze sliep toen heel weinig en wou altijd maar drinken,dan legde ik haar aan,viel ze in slaap(soms al na 5 min,soms pas na een half uur),ik wisselde haar pamper nog eens om haar wakker te krijgen en haar de andere kant te geven maar ze sliep gewoon door,dan legde ik haar in haar bedje en nog geen tien minuten daarna was ze het huis bij elkaar aan het krijsen en was ze met niks anders rustig te krijgen dan haar terug aan te leggen dan begon het hele verhaal opnieuw.
Na twee weken was ik dus geen mens meer,ik kreeg totaal geen rust(ik had ook al proberen af te kolven,zodat mijn vriend eens kon bijspringen en ze toch nooit van beide borsten in 1 voeding wou drinken,maar als ik dan aan het afkolven was kreeg ik de tijd gewoonweg niet,want tijdens het afkolven was ons pruts al terug aan het krijsen om aangelegd te worden),had de laatste week tepelkloven door het vele aanleggen en tenslotte nog een borstontsteking omdat ze mijn borst natuurlijk nooit leegdronk.

Met alle wil van de wereld had ik het op die manier nooit volgehouden,zelfs kind en gezin zei dat het in ons geval beter was om flesvoeding te geven.Borstvoeding kun je bovendien ook niet indikken (bij mijn weten toch niet :lol:) zodat het beter in het maagje zou blijven en de vitaminen d en k die je bij borstvoeding moet bijgeven spuugde ze altijd terug uit,daar moest ze niks van weten.

Borstvoeding zal dan wel het beste zijn voor het kind,het moet ook gaan,ik voelde mij net een wandelende voedselbank.

En ik heb hier al veel commentaar op gehad,net of dat ik een minder goede moeder ben omdat ik geen borstvoeding geef,ik heb hierdoor in het begin ook enorme schuldgevoelens gehad.
Achteraf bekeken en door met andere moeders te praten die ook problemen hebben gehad met borstvoeding,ben ik blij met mijn keuze en is de band tussen mij en ons meisje een stuk hechter omdat we beide meer rust hebben en ons beter voelen.

Nu wil ik flesvoeding niet gaan promoten ofzo,ik ben blij dat ze die 2 weken heeft gehad.
Als borstvoeding goed gaat en je voelt je er goed bij des te beter,ik vindt gewoon dat iedereen voor zichzelf moet kunnen uitmaken wat ze hun kindje geven,zonder schuldgevoel.

Groetjes
AfbeeldingAfbeelding

Liefde is het enige
wat zich vermenigvuldigt
als je het deelt

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 26 dec 2007, 10:32

Ik zeg ook meestal, volg je eigen gevoel.. Maar als "nieuwe" mama is het allemaal niet altijd zo simpel.. Als je je kind ziet afzien, dan breekt je hart en dan zou je alles proberen wat ze je aanraden.. Soms geraakt het dan opgelost, soms ook niet.. Soms op een goede manier die altijd zou moeten lukken (en helaas niet altijd lukt :? ), soms op een manier waar andere mama's het oneens mee zijn.. Dat maakt iedere mama zo uniek, maar wat we allemaal gemeen hebben, is dat we het beste willen voor ons kindje(s)..
Ik ben ook pro-bv, zal al wel geweten zijn :wink: , maar borstvoeding is ok zolang het lukt, een kind en een mama er van "genieten" en zolang de mama het zelf mentaal aankan.. En je kind zien afzien, is daar ook geen goede stimulans in..
Karsten had in het begin ook reflux (zoals heel veel kindjes in allerlei gradaties trouwens) en wilde ook heel de tijd drinken.. Nu ik zat daar niet mee in, ik zou nog een tijdje thuis blijven, Mila was op school, ik zat gerust.. In het begin ook een aantal keren gedacht van: "is het me dat wel waard" en toch doorgebeten.. Maar ik begrijp dat het bij andere mama's soms echt dagen tot wekenlang doorbijten en afzien is, en dan moeten wij, bij wie het wel (redelijk) goed lukte van in het begin of na een iets moeilijkere start, daar niet over oordelen.. Iedereen weegt af wat de voor- en nadelen zijn en maakt dan een keuze.. Het feit dat Hunny-Dee hier raad komt vragen, zegt al genoeg..

Maar slaapt Destiny (ben ik juist?) nu ook al beter? En het wandelen, is dat al beter?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Re: slapen met reflux

Bericht door saardientje » 26 dec 2007, 19:51

hunny-dee schreef:
Ik kan ook niet met haar gaan wandelen want in haar kinderwagen ligt ze ook plat en dan krijgt ze weer last van haar reflux.
Zijn er misschien speciale wandelwagens voor kindjes met reflux?Want ze is nog maar 4 weken en kan dus nog niet in een gewone buggy.

ik heb is gehoord van iemand dat die doomoo seat goed is voor kindjes met reflux. zelf weet ik het niet.


Plaats reactie

Terug naar “De baby”