Help... Zuigelingenacné?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27
Help... Zuigelingenacné?

Bericht door Ann » 07 dec 2007, 11:57

Wie heeft daar nog mee te maken gehad?

Ons kleintje krijgt er last van,
alhoewel ik het niet erg betrouw, want de ene keer zit het meer daar, precies of het verkruipt de hele tijd. Normaal?
Ze heeft er ook last van in haar haar, achter haar oren en sinds vandaag ook op haar bovenlichaam (vooraan) tot boven de tepels... Kind & Gezin zegt dat dit enkel in gezicht voorkomt, alhoewel ik ondertussen al in een boek gevonden heb dat dit ook op het bovenlichaam kan...

Haar temperatuur is "normaal" (37,03) maar maak me toch zorgen. Ze heeft een zeer rustige nacht achter de rug (bijna 7 uur aan één stuk door geslapen) en daarna nog eens 2.3u. Alleen heb ik de indruk dat ze minder honger heeft, tenzij het een inbeelding is...
Maak ik me zorgen om niets?
Alle tips zijn welkom,

Mama in opleiding,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding


ratje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2007, 18:11
Locatie:Lokeren

Bericht door ratje » 07 dec 2007, 12:24

Hoi,

Onze meid heeft dit ook heel erg gehad. In principe gaat het vanzelf over, maar wij zijn er ook mee bij de kinderarts geweest. Het was soms zo erg dat ik niet durfde buitenkomen met haar. Hij heeft ons een zalfje voorgeschreven (zat wel een beetje cortisone in) en dat heeft toch geholpen.

Later heeft Nora ook last gekregen van eczeem onder haar kin en op haar wangetjes. Het was ook zo erg dat we naar de kinderarts gegaan zijn en hij schreef ons eigenlijk hetzelfde zalfje voor. Maar hier hielp het iets minder. We hebben uiteindelijk acnézalf op basis van paardenmelk er aan gedaan, en op 1 week tijd was alle uitslag weg!

Groetjes
ratje
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 07 dec 2007, 22:51

Hadden zij daar ook last van op het bovenlichaam?
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 07 dec 2007, 23:42

Ons Esmee had ook last van babyacne.. kind en gezin zei dat het na 3 maand vanzelf weggaat en je er best niets aan kunt doen.
Haar wangetjes, bovenlichaam ,.. stond vol.
We hebben er niets aan gedaan.. en ze heeft er nu al even geen last meer van.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 08 dec 2007, 09:48

Onze yerko heeft ook last gehad van babyacne en nadien is dat veranderd in atopisch eczeem.je kan er niets aan doen...De babyacne kan je eens laten controleren door de kinderarts, als het atopisch eczeem zou zijn dan zal die daar speciale cremekes voor voorschrijven of eventueel doorsturen bij de dermatoloog.Onze Yerko heeft ook last gehad van schilfertjes in zijn haar en dat is toen weggegaan met shampoo van vichy tegen droge schilfers( geen babyshampoo)
Afbeelding


Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 09 dec 2007, 14:06

Toen Hasse hier last van had, heb ik op aanraden van een mama hier, moedermelk op haar acne gesmeerd...
En dat hielp heel goed.
Ik weet niet meer of je nog borstvoeding geeft, en of het bij jullie helpt.
Maar ik begrijp wel dt het heel erg aanwezig is, ... Misschien in het gezichtje eens proberen?


Plaats reactie

Terug naar “De baby”