kind en gezin,amai wi!!!!

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 07 dec 2007, 12:33

Ik ben ook héél content van verpleegster zenne, die heeft zelf nog geen kinderen en staat open voor dingen die ik zeg en ervaringen enz.

De vrijwilligers, awel één daarvan woont hier wat verder in de straat en ik ken die al vanaf dat ik nog klein ben. Als gewicht niet zo goed is dan zeg ik gewoon dat Femke dat ook zo deed en zeggen ze niks meer.

Ik snap ergens wel dat ze ongerust zijn (of je ongerust maken) als je kindje niet genoeg is bijgekomen, maar ze baseren zich ook op gemiddelden. Bij femke zeiden ze dat ze groter en zwaarder moest zijn, omdat ik en haar vader ook groot zijn enz. Maar later bleek ikzelf ook zo'n klein en fijn ding te zijn geweest. Heb toen véél testen laten doen, oa platen van pols om botleeftijd na te gaan en dat was allemaal in orde.

En het niet is enkel bij K&G hoor, toen ik bij Femke bij KA was, was ik daar tijdje niet geweest. Ze had longontsteking gehad en was dus via spoed gegaan en daardoor was ze dus 3 maand niet bij KA geweest en in verhouding was ze op die tijd niks bijgekomen (in hun ogen heel slecht natuurlijk) maar in het echt was ze wel bijgekomen, maar terug afgevallen tussenin en dan terug op zelfde gewicht geraakt. Maar ipv naar mij te luisteren lieten ze mij ook allerhande testen doen.

Ik blijf daar gewoon gaan hoor, ook al met ik niet met alles eens wat ze zeggen, zoals al eender gezegd je haalt daarui wat je wil en de andere raad laat je voor wat die is. Maar ik spreek nu ook al wel bij een 2de kindje en ik kan me wel voorstellen dat als je een eerste kindje hebt, ze je daardoor serieus ongerust kunnen maken. En het hangt dan ook nog van regio tot regio af heb ik al gemerkt.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 07 dec 2007, 23:15

choeke schreef:Ik vind ook wel dat ze goed werk doen hoor. Zeker de vrijwilligers. Maar de meeste opmerkingen komen altijd van de dokter of verpleegster en net van hen verwacht je dat niet.
Zeker bij een eerste kindje ben je vaak nog wat onzeker. En als je dan de opmerking krijgt dat je nu toch moet oppassen en dat bv alleen toch misschien niet voldoende is, dat twijfel je toch effe. Mijn man steunt me gelukkig hierin en zo heb ik toch doorgezet om 6mnd uitsluitend bv te geven. Vind het gewoon ook altijd verwarrend dat de dokter dit zegt en de verpleegster het dan weer anders zegt. O ja, wij hebben hier dus een fantastische verpleegster hoor, mag ook eens gezegd worden.
Ik weet natuurlijk niet wat de aanleiding tot dit was...
Bij ons renske was ik naar K&G geweest voor te wegen en te meten... ze woog toen 3.220 kg... ze zeiden dat dit vrij goed was... maar ze had zoveel last van krampjes toen ben ik toch met haar naar de dokter gegaan. deze vond dat ze toch wat weinig bijgekomen was... (250 g op bijna 3 weken tijd) terwijl ze gemiddeld 250 per week moeten bijkomen... nu geef ik een flesje bij op aanraden van de verpleegster van K&G en nu is ze op 10 dagen tijd 340g bijgekomen. Ben dan ook nog eens naar de KA geweest en die zei dat dit zeer goed was... heb dan ook besloten om de borstvoeding geleidelijk aan af te bouwen en op flessen over te schakelen omdat ze mij toch heeft aangeraden in de flesjes rijstvlokken te geven om de pap wat dikker te maken wat goed is voor haar reflux en voor de stoelgang... waar ons renske wat last van heeft!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 08 dec 2007, 08:20

Ingetjeuh schreef:
choeke schreef:Ik vind ook wel dat ze goed werk doen hoor. Zeker de vrijwilligers. Maar de meeste opmerkingen komen altijd van de dokter of verpleegster en net van hen verwacht je dat niet.
Zeker bij een eerste kindje ben je vaak nog wat onzeker. En als je dan de opmerking krijgt dat je nu toch moet oppassen en dat bv alleen toch misschien niet voldoende is, dat twijfel je toch effe. Mijn man steunt me gelukkig hierin en zo heb ik toch doorgezet om 6mnd uitsluitend bv te geven. Vind het gewoon ook altijd verwarrend dat de dokter dit zegt en de verpleegster het dan weer anders zegt. O ja, wij hebben hier dus een fantastische verpleegster hoor, mag ook eens gezegd worden.
Ik weet natuurlijk niet wat de aanleiding tot dit was...
Bij ons renske was ik naar K&G geweest voor te wegen en te meten... ze woog toen 3.220 kg... ze zeiden dat dit vrij goed was... maar ze had zoveel last van krampjes toen ben ik toch met haar naar de dokter gegaan. deze vond dat ze toch wat weinig bijgekomen was... (250 g op bijna 3 weken tijd) terwijl ze gemiddeld 250 per week moeten bijkomen... nu geef ik een flesje bij op aanraden van de verpleegster van K&G en nu is ze op 10 dagen tijd 340g bijgekomen. Ben dan ook nog eens naar de KA geweest en die zei dat dit zeer goed was... heb dan ook besloten om de borstvoeding geleidelijk aan af te bouwen en op flessen over te schakelen omdat ze mij toch heeft aangeraden in de flesjes rijstvlokken te geven om de pap wat dikker te maken wat goed is voor haar reflux en voor de stoelgang... waar ons renske wat last van heeft!
Awel Sitske was de laatste keer op een maand maar 480gram bijgekomen en ondaks dat de dokteres zo raar keek, wou ze me toch nog een kans geven met de bv (had haar ook verteld dat Femke ook zo weinig aankwam en dat ze uiteindelijk niks mis was... Bij bv komen ze gewoon niet steeds evenveel bij. Ook al zouden ze nu zeggen om op flessen over te gaan, of fles bij te geven, ik zou dat niet doen.

Mijn vv kent mensen waarvan het kindje geboren werd op 3.4kg en nu weeg dat nog geen 5kg en is al 5 maanden, maar al die hun kindjes waren zo (ze hebben er nu 4) En ik zal Sitske wel ne keer meer aanleggen, alles behalve op flessen over te gaan. Ze heeft ook reflux gehad, Femke ook, maar nooit heb ik dat op de bv gestoken. Bij Sitske heeft de osteo dat eruit gekregen en bij Femke had ik medicatie (kende toen nog geen osteo, of toch niet voor kindjes met reflux)

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 08 dec 2007, 21:11

ik doe dit wel voor Renske en voor mijn eigen want K&G EN de KA raadden mij toch aan om BV te proberen blijven volhouden. Ik voel mij er gewoon niet zo goed bij... Renske heeft door de flesvoeding veel minder last van reflux en darmkrampjes...
Ze hebben mij enkel gezegd ALS ik mij daar beter bij voel dat ik dat dan moet doen en dat niemand nog kan wegnemen wat ze van de borstvoeding al heeft gehad...
Ik vind niet dat er iemand mij hoeft te dwingen om borstvoeding te geven. Ik weet dat het gezond is voor de baby... daar niet van... Er zijn nu misschien eenmaal mensen die de borstvoeding kunnen blijven geven en er zijn mensen die dit zelfs helemaal niet doen en direct flesvoeding geven. Ik kan geen borstvoeding BLIJVEN geven en ik vind de eerste weken van borstvoeding het belangrijkste.
Ik zou heel graag binnenkort terug gaan werken...
Zou graag hebben dat er mensen zijn die hier iets op tegen hebben, wat begrip hebben voor moeders die overschakelen op flesvoeding! Vind echt dat hierop gereageerd word alsof het een ramp is! en ik vind dit echt erg want het is alsof de moeders die op flessen overschakelen hun moeten schamen terwijl dit niet zo is!
Tim had refluxziekte en dit was beter toen wij op flessen overschakelden, waarom zou het ons tegenhouden om over te schakelen op flessen bij Renske als ze zoveel rustiger is en minder teruggeeft en meer bijkomt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 08 dec 2007, 21:32

G&F&S schreef:
Ingetjeuh schreef:
choeke schreef:Ik vind ook wel dat ze goed werk doen hoor. Zeker de vrijwilligers. Maar de meeste opmerkingen komen altijd van de dokter of verpleegster en net van hen verwacht je dat niet.
Zeker bij een eerste kindje ben je vaak nog wat onzeker. En als je dan de opmerking krijgt dat je nu toch moet oppassen en dat bv alleen toch misschien niet voldoende is, dat twijfel je toch effe. Mijn man steunt me gelukkig hierin en zo heb ik toch doorgezet om 6mnd uitsluitend bv te geven. Vind het gewoon ook altijd verwarrend dat de dokter dit zegt en de verpleegster het dan weer anders zegt. O ja, wij hebben hier dus een fantastische verpleegster hoor, mag ook eens gezegd worden.
Ik weet natuurlijk niet wat de aanleiding tot dit was...
Bij ons renske was ik naar K&G geweest voor te wegen en te meten... ze woog toen 3.220 kg... ze zeiden dat dit vrij goed was... maar ze had zoveel last van krampjes toen ben ik toch met haar naar de dokter gegaan. deze vond dat ze toch wat weinig bijgekomen was... (250 g op bijna 3 weken tijd) terwijl ze gemiddeld 250 per week moeten bijkomen... nu geef ik een flesje bij op aanraden van de verpleegster van K&G en nu is ze op 10 dagen tijd 340g bijgekomen. Ben dan ook nog eens naar de KA geweest en die zei dat dit zeer goed was... heb dan ook besloten om de borstvoeding geleidelijk aan af te bouwen en op flessen over te schakelen omdat ze mij toch heeft aangeraden in de flesjes rijstvlokken te geven om de pap wat dikker te maken wat goed is voor haar reflux en voor de stoelgang... waar ons renske wat last van heeft!
Awel Sitske was de laatste keer op een maand maar 480gram bijgekomen en ondaks dat de dokteres zo raar keek, wou ze me toch nog een kans geven met de bv (had haar ook verteld dat Femke ook zo weinig aankwam en dat ze uiteindelijk niks mis was... Bij bv komen ze gewoon niet steeds evenveel bij. Ook al zouden ze nu zeggen om op flessen over te gaan, of fles bij te geven, ik zou dat niet doen.

Mijn vv kent mensen waarvan het kindje geboren werd op 3.4kg en nu weeg dat nog geen 5kg en is al 5 maanden, maar al die hun kindjes waren zo (ze hebben er nu 4) En ik zal Sitske wel ne keer meer aanleggen, alles behalve op flessen over te gaan. Ze heeft ook reflux gehad, Femke ook, maar nooit heb ik dat op de bv gestoken. Bij Sitske heeft de osteo dat eruit gekregen en bij Femke had ik medicatie (kende toen nog geen osteo, of toch niet voor kindjes met reflux)

Doei
G&F&S
ff m'n eigen berichtje gequote... Ik las is dat bericht dat ze je aanraadden om flessen te geven, dat was zeker geen kritiek naar jou toe dat je op flessen over gaat ze, ik voor mezelf zou niet overschakelen, maar ik veroordeel geen anderen omdat ze flessen geven. Vind het heel knap dat er al veel meer menesn dan vroeger aan bv beginnen, en idd wat ze binnen hebben, hebben ze binnen. Je moet gewoon doen waar je je het best bij voelt en bij mij is dat bv.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 08 dec 2007, 23:35

je moet dat echt zelf aanvoelen axl heeft drie maanden bv gekregen en kwam ook ni veel bij maar dat is mss de ard van je kindje ook wel en als je zelf op flessen wil overschakelen is dit volledig jou keuze maar als je merkt dat je kindje gezond is en levendig ondanks het feit dat ze niet veel bijkomt zou ik me geen zorgen maken!!
axl is ook enorm fijn gebouwd dat sommige mensen zeggen amaai eet die wel genoeg of zo van heu?? kan die nog niet zitten???? wel ik weet dat mijn kind gezond is maar daar nog niet klaar voor is!!
de mensen moeten eens leren naar het kindje zelf luisteren en te zien!! wat k&g zegt zijn natuurlijk de basis regels en principes e!!
dat weten zij zelf ook wel alle hier toch
AfbeeldingAfbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 09 dec 2007, 17:10

Zou graag hebben dat er mensen zijn die hier iets op tegen hebben, wat begrip hebben voor moeders die overschakelen op flesvoeding! Vind echt dat hierop gereageerd word alsof het een ramp is! en ik vind dit echt erg want het is alsof de moeders die op flessen overschakelen hun moeten schamen terwijl dit niet zo is!
Je moet je eigen gevoel volgen ! Als je liever stopt met BV en overschakelt op flesvoeding moet je dat doen.
Ik heb geen bv gegeven . Dus wat moet er dan van mij gezegd worden ?

Gewoon je ding doen !

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 14 dec 2007, 09:06

Vind het ook het belangrijkste dat je gewoon doet waar je je zelf goed bij voelt, bv of kv. Ik ben ook groot geworden met kv en geef nu zelf al bijna 7 mnd bv. Jonas komt goed bij hoor. Vorige maand zelfs meer dan de andere maanden. Daarom snapte ik ook de opmerking niet van de arts. Maar ben het ondertussen al weer vergeten. Jaag me altijd een beetje op na die bezoeken. Eigenlijk mogen we dat niet doen hé. We zien zelf ook wel of ons kindje het goed doet of niet. Allé, ik heb dus een eerste goed voornemen voor 2008. Minder zeuren over K&G :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 17 dec 2007, 22:44

Met ons Japser was het ook altijd wel iets... met bv was zijn gewicht te laag en met flesvoeding (beba want meneer is een hongerlijderke) weegt ie nu teveel ... maar ik trek het mij niet aan, zolang jasper zich goed voelt is alles okee... wel vond ik het heeel jammer dat ik uiteindelijk moest stoppen met bv omdat jasper gewoonweg niet genoeg had ...

ik mis dat echt, soms als ik hem zie sjokken aan zijn fles begint het te trekken in mijn borsten en voel ik echt pijn, zo van twil eruit maar tga nie want der zit niks meer ... :oops:
AfbeeldingAfbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 18 dec 2007, 08:07

poke0931 schreef:Met ons Japser was het ook altijd wel iets... met bv was zijn gewicht te laag en met flesvoeding (beba want meneer is een hongerlijderke) weegt ie nu teveel ... maar ik trek het mij niet aan, zolang jasper zich goed voelt is alles okee... wel vond ik het heeel jammer dat ik uiteindelijk moest stoppen met bv omdat jasper gewoonweg niet genoeg had ...

ik mis dat echt, soms als ik hem zie sjokken aan zijn fles begint het te trekken in mijn borsten en voel ik echt pijn, zo van twil eruit maar tga nie want der zit niks meer ... :oops:
ik heb dat hier de laatste tijd ook. Ben ook moeten stoppen met BV omdat ik teveel problemen had ermee (borstontstekingen, het spruw, etterende kloven). En de laatste tijd heb ik spijt dat ik geen BV meer geef. Mijn borsten trekken ook als ik flesvoeding geef.
Heb onze miatan zelfs nog eens terug aangelegd :oops: maar hij wist niet wat hij met mijn borst moest doen ofcourse :(
tja, die emoties, tis soms raar eh?

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 18 dec 2007, 09:11

Ik denk dat deze gevoelens bij iedereen wel te vinden zijn als je moet stoppen met borstvoeding en het is niet echt uit vrije wil.
Ik heb het hier ook met momenten nog zeer moeilijk na 3 maanden gestopt te zijn dat ik onze jinto geen borstvoeding meer kan geven. Nu zeker dat hij ziek is en enorm veel weent van de krampen in zijn buikje. Met momenten als hij bij ligt te knuffelen, trekt hij zelf mijn tshirt weg en kijkt hij zo van allé mama mag ik aub maar als ik hem dan aanleg, word hij kwaad dat er niks uitkomt.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.


Plaats reactie

Terug naar “De baby”