Nikolaj en Forza

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Nikolaj en Forza

Bericht door Winter » 21 nov 2007, 15:29

Hey,

Met ons gaat het heel goed. Nikolaj is een lieve baby die duidelijk laat merken wat hij wel en niet wil, er kon dezer dagen een lachje vanaf :lol:
Ik denk dat hij goed begint te zien! Want als ik superlief doe tegen hem dan komt er precies toch een lachje...

Onze hond Forza is ook al gewend aan onze kleine man en soms hou ik mijn hart vast hoor. Want als Nikolaj even na het eten in zijn wipstoeltje zit dan komt onze Golden Retriever es snuffelen en dan jawel likt hij eens heel zacht aan Nikolaj zijn handjes. Aangezien ik er dan altijd bij ben, kijk ik eerst even de kat uit de boom om te kijken hoe Forza zich verder zal uiten tegenover Nikolaj. Vandaag bleef hij bij Nikolaj liggen en likte hij in het voorbij komen even aan zijn gezicht. Nikolaj knipperde even met de ogen en keek toen gewoon hoe Forza zich naast het wipstoeltje nestelde.
Ik vind het eigenlijk vies dat de hond aan zijn gezichtje likte dus heb ik zijn gezichtje even met een vochtig doekje schoongemaakt. Maar ik was te laat om te zeggen "Foei" Wat me wel opvalt is dat Forza nooit zomaar naar Nikolaj gaat. Gelukkig want ik zou nogal werk hebben om te kijken of er wel niets gebeurd. Hij komt er alleen erbij zitten als ik er ook ben. Anders gaat hij aan de andere kant van het huis op zijn gemakje gaan rusten.

Nog iemand ervaringen met baby's en honden?


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 21 nov 2007, 16:03

met grote honden niet, met een kleine hond wel
en als hij likjes heeft ,vind hij hem heel lief en ziet hij de kleine graag
dus denk niet dat je iets te vrezen hebt
ze zeggen altijd, kinderen nooit alleen bij dieren laten, ge moet natuurlijk geen kwartier weggaan ofzo, tis altijd nog een dier
maar een golden retriever is geen boosaardige hond he
en gezien hij er lief mee omgaat, zou ik me niet direct zorgen maken, blijf gewoon wat in de buurt
en dat likken, tja, in hun gezicht vind ik dat ook niet goed, maar tis een teken van graag zien

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 21 nov 2007, 16:26

In het speeksel van honden zit nl iets dat geneeskrachtig werkt (daarmee dat gewonde dieren zich altijd likken aan hun wonden).. Filip vertelde me dat al, maar ik vond het altijd maar iets vies.. Tot ik het eens bevestigd kreeg op televisie (docu op ngc).. :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 nov 2007, 19:17

Ik betrouw geen enkele hond, groot of klein.
Ik heb natuurlijk ook geen dier dat gewend is aan kinderen, maar een vreemde hond op straat en ik trek mijn kinderen weg hoor....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 21 nov 2007, 19:39

Hallo,
Heb het ook niet zo voor de combinatie dieren en kinderen!!!!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 21 nov 2007, 20:14

Wij hebben een labrador en hij is ook heel lief met de kinderen. Hij gaat er wel nooit vanzelf naartoe, wat ik al niet zo erg vindt, maar hij doet ze geen haar kwaad.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 22 nov 2007, 11:37

nele b schreef:Hallo,
Heb het ook niet zo voor de combinatie dieren en kinderen!!!!!
Ik heb alle begrip voor mensen die de combinatie dieren en kinderen niet zien zitten.
Maar ik vind wel dat je ze niet mag weghouden ervan. Anders zijn ze er heel erg bang van en reageren ze mss erg raar waardoor het dier dan ook wel raar uit de hoek zou kunnen komen.

Mijn collega kwam laatst op bezoek en haar zoontje van 3 was mee.
Hij zat in de zetel en onze hond kwam snuffelen aan zijn schoentjes.
Mijn collega zei direct "Forza nee stout". Ik zei haar dat het beter is dat haar zoontje "nee" zegt als hij iets niet graag heeft, want nu snapt onze hond er niets van dat jij roept.
Even later kwam ie terug snuffelen en haar zoontje zei gewoon maar met zijn vingertje omhoog (heel grappig zicht) "Nee, Forza" en Forza ging gewoon weg. En haar zoontje keek heel erg trots zo van: "waaaw die hond luistert naar mij".

Ik weet niet of je naar de supernanny kijkt op vtm?
Deze week was het van een gezin met vier kindjes (2 meisjes en 2 jongens)
Ze hadden een herdershond, twee poezen en een konijn.
en de meisjes gebruikten de dieren als pop, niet te doen. Ze porden de hond met vannalles de kat bonkten ze tegen de kast... :cry: De supernanny zei het vroeg of laat gebeurd er es wat.
Hier is het de bedoeling dat als Nikolaj per ongeluk es aan de oren van onze hond zou trekken dat hij daarvoor gestraft wordt. Zodat ook de hond begrijpt dat Nikolaj in fout is. Wie in fout is wordt gestraft zo is het duidelijk.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 22 nov 2007, 11:42

Hallo,

Heb ook niks tegen mensen die een dier hebben en kinderen hoor!!!
Maar ik vind wel dat je heel voorzichtig moet zijn, want het is snel gebeurd natuurlijk!!

Maar met een beetje je gezond verstand gebruiken kom je al ver he :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 22 nov 2007, 15:20

Helemaal akkoord!
We zullen hier in elk geval onze uiterste best doen.
Gr.

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 22 nov 2007, 16:05

tis idd snel gebeurd, maar de enige manier om te verkomen dat er ook maar iets kan gebeuren is dieren en kinderen gescheiden houden, is dat realistisch ? met een gewone hond die dagelijks in huis zit ? denk het niet :oops:
dus het beste is ze aan elkaar gewend maken en er zoveel mogelijk in de buurt zijn
hier geeft Shayenzo den hond regelmatig een trap, wel dan krijgt hij van mij een tik terug dat hij dat niet mag doen
maar hij vind dat nu nog heel grappig hoor, precies of hem aaikes geven ,en ineens ne mot :roll:
gelukkig is Romeoke zo tam als een lammeke en gaat gewoon lopen, hooguit es wat gegrom, en dat ist
ge kunt er ook niet constant gaan tussen zitten he, de kleine loopt rond, en de hond ook, en meestal Shayenzo dan achter hem aan :roll: :? , hij vind dat momenteel ook het interessantste speelgoed, en ik moet ook telkens berispen, en dan gaat hij aaike geven (voor 2 seconden :lol: )

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 22 nov 2007, 17:33

een vriendin van mij haar kindje zat nog in het wipstoeltje en de hond kwam er gewoon naast liggen. En toen greep da kindje het oor van de hond vast en draaide eraan. uiteraard niet kwaad bedoeld want hij was nog klein. mijn vriendin zag het en tot haar verbazing reageerde de hond niet. Ze gaf een kleine tik op het handje van haar kindje en zei: "nee, dat mag niet!" hij liet los en ze zei tegen de hond: " Flink hoor en aaide hem even. omdat ie niets gedaan had. Vond da wel goed.

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 28 dec 2007, 07:41

wij hebben hier twee klein chihuahuatjes rondlopen
ze doen dat ook erg goed.
Als we van ergens thuis komen, dan komen ze meteen ook de kleine in zijne maxi cosi begroeten
soms loopt spike er wel eens naartoe en likt hij ook aan zijn gezichtje maar het is steeds vluchtig. Als ik erbij ben gaan ze er ook gemakkelijker naast zitten of liggen
nu onze miatan meer beweeglijk is en dus ook durft trekken aan hun haartjes, is het soms lastig voor de hondjes. Maar ze hebben nog nooit iets gedaan naar onze miatan. Onze spike grommelt wel (van de pijn) als onze miatan aan zijn haar trekt maar dat bestraf ik en ik beloon hen ook overdreven als ze braaf zijn!
die combinatie gaat hier dus prima.

Onze miatan vindt de hondjes superfascinerend en ze stimuleren hem om te kruipen!

ik vind het ook belangrijk dat onze miatan leert omgaan met dieren een leert verantwoordelijk zijn en lief met hen!

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 28 dec 2007, 09:50

beefje schreef: ik vind het ook belangrijk dat onze miatan leert omgaan met dieren een leert verantwoordelijk zijn en lief met hen!
Ja idd, t zijn vooral de kinderen die je moet leren dat dieren geen speelgoed zijn maar iets dat leeft en ook pijn en verdriet kan hebben. Ik denk als ik Nikolaj zo ga opvoeden dat de combinatie hond en kind goed zal verlopen.

Gr. Winter


Plaats reactie

Terug naar “De baby”