TV kijken op jonge leeftijd?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:
TV kijken op jonge leeftijd?

Bericht door beefje » 14 nov 2007, 09:49

ik had eens een vraagje
ik laat onze miatan meestal in de voormiddag een half uurtje of uurtje TV kijken. Allez, dat wil zeggen TV staat op terwijl hij op zijn speelmat ligt.
hij is echt zot van bumba en de teletubbies en ook van maisy (muisje), daar kijkt hij echt naar, andere programma's boeien hem minder en dan ligt hij te spelen maar als het die programma's zijn kijkt hij echt TV.

hij is wel nog maar vijf maanden. Kan dit kwaad? Zijn er nog mama's en papa's die hun kindje laten TV kijken op zo'n jonge leeftijd?

Ik zoek nu ook een DVD van bumba maar lijk die nergens te kunnen vinden. Hij is echt zot van bumba. Van de moment dat dat beginmuziekje begint, draait zijn kop er direct naar toe. En dan zit hij te lachen tegen de TV!!
Hij heeft er duidelijk plezier aan.


Gebruikersavatar
saardientje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 okt 2006, 23:25

Bericht door saardientje » 14 nov 2007, 09:53

hoi

onze simon kijkt ook super graag naar bumba. je kan die dvd's normaal in de free record shop kopen.

pas vanaf zijn 1 jaar is hij bumba beginnen kijken en max een half uurtje per dag. maar meestal na een kwartier gaat hij terug verder spelen.

zo vroeg heb ik heb nog niet voor tv gezet omdat hij zijn eigen met andere dingens kon bezig houden. hij helpt mij ook de was in te laden, grappig wel. :)

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 14 nov 2007, 10:07

Onze Yerko "keek" heel vroeg naar tv.Hij kon van in begin( zo'n maand of 2) heel geboeid kijken naar de tv.Zo vond hij de kerstboodschap van de koning heel interessant :roll: :lol:
Rond zijn 6 maand hebben we eens een dvd van tiktak gekocht en man, da vind diene zo super hé!Tis ni da hij daar uren naar kijkt hoor, max 3 kwartier.Hij kijkt dan meestal vanuit zijne stoel in relaxstand.Als je dan tegen hem praat dan luistert hij ni eens, ah nee Tiktak is veel interessanter?Bumba da heb ik van een vriendin geleend( bumba1) en daar kijkt hij ook graag naar.Maar zijn favoriet blijft tiktak;
Nu ga ik hem voor sinterklaas is Hopla kopen.maar hij kijkt zeker ni iedere dag.Tekenfilms enzo da interesseert hem totaal ni en dan gaat hij liever spelen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 14 nov 2007, 10:36

hier kijkt hij ook zo af en toe eens naar de tv als hij op zen speel mat ligt, kind en gezin zei daarvan dat da niet goed is als ze heel kleintjes zijn voor de flitsende beelden , dat ze dan moeilijkere daarvan slapen

maar ik ondervind daar van geen problemen hoor, ik zet hem wel niet te dicht maxim voor zen ogen dat die later geen bril of slechte ogen zal hebben, want hij hebben een redelijke grote tv en verklein altijd het scherm naar 4/3 zelfs voor de meisjes verklein ik het voor hun ogen,

als ons huis dan is opgedaan zal ik hem hangen aan de muur dan zal het scherm niet meer zo groot zijn
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 14 nov 2007, 13:16

hier heb ik totaal geen kids die graag tv kijken hoor
en de tv gaat hier meestal ps aan rond een uur of 8in de avond :lol:


Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 14 nov 2007, 14:08

Als ons Esmee bij mij of men vriend op de schoot zit of in de armen ligt, en de tv staat op, ziet ze er hele tijd naartoe.. die lichtjes zijn voor haar echt Het van Het!! :lol:
Ik weet niet of het slecht is voor een baby ivm slapen, maar ons popke slaapt de nachten heel goed door, en overdag ook wanneer ze moe is :)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 14 nov 2007, 19:29

Ik heb ze als baby ook vaak eens in een sitter gezet en naar Musti of iets anders laten kijken....
Ze zaten daar zot van, dus waarom niet?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Bloemetje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 14:52

Re: TV kijken op jonge leeftijd?

Bericht door Bloemetje » 22 nov 2007, 11:29

beefje schreef:
Ik zoek nu ook een DVD van bumba maar lijk die nergens te kunnen vinden. Hij is echt zot van bumba.
De DVD's zijn nu in de reclame bij Carrefour. Ze staan in de folder van deze week.

groetjes
Afbeelding

Bloemetje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 nov 2007, 14:52

Bericht door Bloemetje » 22 nov 2007, 11:30

oei, daar staat blijkbaar censuur op.
Dat wist ik niet :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
voetballover
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 mar 2005, 10:36
Locatie:leuven (kessel-lo)

Bericht door voetballover » 22 nov 2007, 14:55

vicky ,sommige winkels mogen hier niet vermeld worden,want deze site wordt gesponserd door bepaalde winkels.(ja toch he?)

zo eens proberen;die dvds zijn nu in de c*arrefour
trotse mama van XANTHE*28mei2006*3190g*51cm*

getrouwd op 28 april 2007
Afbeelding

Afbeelding

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 22 nov 2007, 14:57

bedankt hoor, ondertussen had vicky het al naar me gemaild via de gewone mail
ik ga morgen of zaterdag eens kijken se


Plaats reactie

Terug naar “De baby”