hoe je baby laten doorslapen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
triske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 okt 2007, 18:07
Locatie:antwerpen
hoe je baby laten doorslapen?

Bericht door triske » 08 nov 2007, 14:06

ons ventje is nu 8 weken, zijn laatste fles krijgt hij rond 20.30u en de volgende als hij wakker is meestal rond 2-3u
ben van de week bij kind en gezin geweest en nu krijgt hij meer voeding, om te proberen hem te laten doorslapen maar dit werkt dus niet, hij word nog steeds op hetzelfde uur wakker, we proberen zijn fles sávonds te rekken maar dat lukt dus niet, eender hoe laat hij zijn voorlaatste fles heeft gegeten tussen 19.30u en 20.30u is hij er en is hij ook niet meer stil te krijgen...

komt dit vanzelf het doorslapen of moeten we er echt iets aan doen?
mijn dochter sliep door van als ze uit het ziekenhuis is gekomen dus deze ervaring heb ik nog niet...

alvast bedankt voor de tips


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 nov 2007, 14:11

ik denk niet dat ge daar echt veel kunt aan "regelen"
hier kreeg hij zijn laatste fles altijd rond 23u in het begin, en hij heeft al snel doorgeslapen tot 7u
misschien een grotere fles geven 's avonds, of er iets bijdoen, zodat het meer verzadigd
zijn maar ideekes hoor, het ene kind is het andere niet en tis wat zoeken he

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 08 nov 2007, 14:13

maxim komt 5maand en tis nog maar een goede grote week dat hij echt doorslaapt, dus je manneke heeft nog tijd genoeg, hij is nog klein ik zou hem nog wat tijd geven, de vorige van mij sliepen ook allebei al door tegen dat ze 2maand zijn, ze zijn altijd verschillend die kindjes he
sedert ik hem in een slaapzakje laat slapen , is het vanzelf opgelost,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Re: hoe je baby laten doorslapen?

Bericht door Winter » 08 nov 2007, 15:44

triske schreef:ons ventje is nu 8 weken, zijn laatste fles krijgt hij rond 20.30u en de volgende als hij wakker is meestal rond 2-3u
Hey, als je rekent dat je de laatste fles rond 20.30 uur geeft en dat ie weer wakker worden rond 2-3 uur dan is dat eigenlijk wel 6à7 uur dat je babytje doorslaapt hé. Dus eigenlijk slaapt ie wel door.
Het lijkt niet zo omdat ie midden in de nacht wakker is. Maar mss moet je die laatste voeding zo laat mogelijk geven...?

Onze Nikolaj is onregelmatig qua eten, Ik laat hem slapen en als ie wakker wordt geef ik hem eten. Overdag is da zeer onregelmatig van 3 tot zelfs 5 uur ertussen. Maar ik zorg er wel voor dat ie tegen 23.00 uur zijn badje krijgt en dan geef ik hem nog eens eten. Ik ben dan klaar tegen middernacht en dan wikkel ik hem in de badcape die ik een beetje voorverwarm. Ik leg hem dan boven in de draagmand die in zijn bed staat (is nu nog te groot) en dus wel op zijn eigen kamertje, ik geef hem zijn tutje, een kusje en doe de deur dicht. Hij slaapt dan door tot rond 07.00 uur. Dat lukt heel goed. Waarschijnlijk doordat da iedere avond hetzelfde ritme is. Ik denk dat da heel belangrijk is die opeenvolging van handelingen. en de rest komt vanzelf hoor!

Liefs Winter

jodocus
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 jul 2007, 14:49
Locatie:Hoogstraten

Bericht door jodocus » 08 nov 2007, 16:15

heb zelfde mening als Winter. 20.30u vind ik vroeg als laatste pap hoor. Bij Dries was dat toen hij 8weken was om 22.30u en hij sliep dan tot 06.00u
groetjes

Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
triske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 okt 2007, 18:07
Locatie:antwerpen

Bericht door triske » 08 nov 2007, 19:51

jodocus schreef:heb zelfde mening als Winter. 20.30u vind ik vroeg als laatste pap hoor. Bij Dries was dat toen hij 8weken was om 22.30u en hij sliep dan tot 06.00u
ik kan het niet rekken dat is het probleem, hij is er tussen 19.30 en 20.30 hoe laat hij ervoor ook gegeten heeft, en hij houd niet op met wenen tot hij heeft gegeten,
voor hij in het ziekenhuis werd opgenomen(5weken terug) gaf ik hem ook om 22u zijn laatste fles, maar in het ziekenhuis had hij een heel ander schema (20.30u en 1u) en dat 2 weken aan een stuk,en dat is hij nu dus gewend,wat dus heel erg lastig is om weer terug te veranderen, ik probeer het nu elke dag met een 15 tal minuutjes te rekken en hopelijk komt hij zo een beetje aan een later schema...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 08 nov 2007, 19:53

20.30u is idd vroeg.
Wat ik deed: ik gaf nog een "droomvoeding". Ik nam de fles mee naar boven, haalde hem uit zijn bedje (hij was dan niet wakker en niet slapen) en ik gaf hem nog zijn laatste voeding. Dat kon dan om 22u zijn, of om 23u.
Ik vond dat maar een kleine moeite, om dan tot s'morgens door te slapen.
Want zoals Winter zegt: je baby slaapt 7u aan een stuk, dat lijkt me prima voor een 8 wekertje. :wink:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 08 nov 2007, 19:58

en heb je al geprobeerd om hem rond 23u wakker te maken voor z'n laatste fles ofzo (ipv van dat hij zelf om 2u wakker wordt) en die van 20u dan iets vervroegen naar 19u ofzo, beetje elke voeding wat verschuiven en dan hopen dat het lukt.

Sitske is bijna 4 maand en slaapt sinds ik vorige maand ben beginnen werken ook niet meer door en begint ook al om 19u aan nachtslaap. Maar heb haar vandaag wat meer afleiding bezorgd en ze tot 19.30u kunnen wakker houden (ze had geslapen tot 17.45u) en nu slaapt ze dus en als ze dan wakker wordt voed ik haar en begint ze aan de effectieve nachtslaap en dan hoop ik toch op een keertje minder wakker worden deze nacht. De slaapzak gebruik ik ook, maar dat werkt niet beter ofzo.

Femke sliep vanaf 3 weken door en bleef dat doen, na 3 mnd deed ze zelfs al klokje rond.

Elk kind heeft idd z'n ritme en gewoontes, maar een beetje in een andere richting proberen te krijgen kan zo geen kwaad denk ik.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
triske
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 okt 2007, 18:07
Locatie:antwerpen

Bericht door triske » 08 nov 2007, 20:01

sandy schreef:20.30u is idd vroeg.
Wat ik deed: ik gaf nog een "droomvoeding". Ik nam de fles mee naar boven, haalde hem uit zijn bedje (hij was dan niet wakker en niet slapen) en ik gaf hem nog zijn laatste voeding. Dat kon dan om 22u zijn, of om 23u.
Ik vond dat maar een kleine moeite, om dan tot s'morgens door te slapen.
Want zoals Winter zegt: je baby slaapt 7u aan een stuk, dat lijkt me prima voor een 8 wekertje. :wink:
hij slaapt inderdaad soms tot 7u lang, en ik vind het nu ook niet erg om s'nachts uit mijn bed te moeten, ik ben namelijk nog 9 weken thuis, maar ik ben bang dat hij dit zo gewend geraakt dat ik er later meer last mee ga hebben om hem van die nachtvoeding af te halen...

misschien inderdaad eens proberen om hem nog een flesje te geven voor wij gaan slapen,maar dan zit hij aan 7 flessen en dan word het weer wat veel pap, ik kan natuurlijk ook om 20.30 u eens proberen met een klein flesje te geven en als wij gaan slapen de rest maar ik weet niet of dat gaat lukken,maar kan het altijd proberen

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 08 nov 2007, 20:58

Ons meisje krijgt haar laatste fles rond 23u - 23.30u, dan valt ze meestal int slaap tot 6u- 6.30u.. misschien dat je je pap idd later moet geven :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 08 nov 2007, 21:09

Ik vind 20u30 toch ook heel vroeg voor zijn laatste voeding.Aan hoeveel flesjes zit hij per dag? Onze Yerko sliep door toen hij 9 weken was. Maar ik gaf hem meestal wel de borst( nadien fles) rond 23uur en dan sliep hij tot 6uur.Tis pas achteraf da we dat flesje van 23uur hebben weggelaten.Ik moet wel zeggen dat hij overdag wel pas om de 4 uur zijn fles moest hebben( alsof er een wekker in zijn maag was)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 08 nov 2007, 21:39

Linus slaapt hier sinds een kleine week van +/- 22u30 tot +/- 7u30, 8u.
We hebben er niet speciaal iets voor gedaan.
Misschien hem gewoon zijn eigen ritme laten zoeken...

Voor vandaag/vannacht vrees ik wel een beetje. Hij is al een hele dag een beetje onregelmatiger dan de voorbije dagen ...
De laatste dagen hadden we 5 flesjes maar vandaag had hij om 19u15 al zijn 5e flesje ... ochja wij hebben ook niet iedere hetzelfde ritme hé :wink:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 nov 2007, 07:41

Ik zou daar niets speciaals aan doen. Dat doorslapen komt wel, dat moet je niet forceren.
En ja half 9 is vroeg. Maar als het echt niet anders kan dan laat je dat best zo. Ipv hem te ontregelen.
Hem rond 11u wakker maken, ... kan je proberen. Maar als je merkt dat hij er alleen maar lastig van wordt hou je daar beter mee op.

En tot 2-3u slapen is al lang en een begin. De rest komt wel :wink:

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 09 nov 2007, 08:36

Denk ook dat je dat niet echt kunt regelen. Eigenlijk slaapt je kindje al heel goed. Misschien kan je proberen om hem rond 23 u nog eten te geven, maar dat werkt ook niet bij iedereen hoor. En zeker niet na de eerste keer.
Zelf misschien iets vroeger onder de wol, zodat je zelf niet te moe wordt. Succes.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 09 nov 2007, 14:01

hier kreeg Amy ook rond 19u-19u30 een voeding, en dan terug rond 23u..dan sliep ze ook tegen 23u30- 24u en 's morgens kreeg ze dan terug rond 6u30 - 7u...
7voedingen te veel? ik denk het niet hoor, want Amy die heeft ook lang op 7voedingen gestaan!
tot bijna 7maand stond ze zelfs op 6voedingen ('smiddags groenten en in de namiddag fruit meegerekend :wink: ), dus nog 5melkvoedingen naast haar vaste voeding was dat!
nu staat ze nog op 5voedingen!

en idd als hij 7u na elkaar slaapt, dan slaapt hij wel door he... en van dat afleren 's nachts dat komt wel hoor, als hij geen voeding meer zal nodig hebben zal hij wel vanzelf doorslapen, hij is nog klein he, je kan proberen van hem nog een extra flesje te geven rond 23u, maar als het hem teveel ontregeld of onrustig maakt zou ik ook gewoon zijn ritme blijven volgen, de rest komt wel vanzelf...
succes!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Wiktoria
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 okt 2012, 19:23

Re: hoe je baby laten doorslapen?

Bericht door Wiktoria » 30 okt 2012, 19:57

Ik geef mijn baby (hij is bijna 1 jaar) latste maltijd- papje rond 7-8uur en slaap hij tot 6uur, soms drinkt hij water , dus ik heb in mijn slapkamer kleine lampje en ik kan zien alles zonder grote licht en dan geef ik water voor hem of kan ik ook gemakkelijk tutje vinden als die is weg. Die lapmje vind ik echt handig. ( http://www.zove.eu/p/25/81/pabobo-super-nomade-.html )


Plaats reactie

Terug naar “De baby”