Pfff, Nikolaj toch...

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Pfff, Nikolaj toch...

Bericht door Winter » 05 nov 2007, 16:58

Hey,

Graag jullie mening over het volgende:

Onze Nikolaj is er toch eentje hoor!
Gisteren toen ie eten kreeg, ging het precies (allé denk ik toch) niet vlug genoeg bijna heel de dag door toen ie voeding kreeg, krijste hij. Als hij even gestopt was met drinken dat schudde hij zijn hoofdje, wild zoekend naar nog en krijsen, ik bleef rustig en hielp hem op een goede manier mijn tepel terug te vinden, na zijn eten was hij ook telkens behoorlijk lastig. K heb hem redelijk lang recht gehouden zodat alle boertjes eruit konden. We zijn dan met hem es gaan wandelen, was heerlijk zowel voor mij als voor Nikolaj als voor mijn man én voor de hond. Hij lag in zijn draagmand. Nu 'savonds gaf ik hem nog twee keer eten, niet echt stil te krijgen na de eerste voeding k heb hem dan op mijn buik wat laten dommelen en tv gekeken. Hij was super rustig dan rond 23 uur bad en laatste voeding, voeding verliep weer redelijk krijsend en het was bijna 02.00 eer hij slapen wou. De eerste keer dat ik hem in zijn draagmand gelegd had (daar slaapt hij s'nachts in, krijste hij opnieuw, heb hem dan er terug uitgenomen en nog wat mee rondgelopen. De tweede keer dat ik hem terug legde heb ik tutje gegeven en was het stil tot 08.00 uur (Hij slaapt normaal nooit met tutje). al heel de weeg is ie van de eerste keer stil als ik hem in zijn draagmand leg. mss was er verwarring met dat we gaan wandelen zijn in zijn draagmand?
Mijn man zei: da's nu iets wat je veranderd en hij is van streek.

Enfin rond 08.00 uur weer voeding gegeven ging goed en terug in bedje, ging goed, rond 12.00 uur terug voeding gelukkig geen gekrijs tussendoor. en hij lag terug in de wieg. Sindsdien heeft ie niet meer geslapen telkens ik weg ga van de wieg is het gekrijs. Heb hem aandacht gegeven, beetje met zijn popje gespeeld, hij lag te kijken en duidelijk te genieten. Rond 15.30 terug eten, geen gekrijs tussendoor, maar o wee als hij terug in zijn wiegje moest. pfff. Ik denk echt dat hij gewoon bij me wil, maar dat gaat niet altijd hé. K doe ook nog wat huishouden enzo. Dus van mijn hart een steen gemaakt en laten huilen, wel 10 min heeft ie het volgehouden. Het is nu eindelijk stil.
Ben ik nu een slechte mama omdat ik hem es laat?
Enne nog een vraagje: halen jullie je kindje uit bed als je hoort dat ie aan het wakker komen is, of wachten jullie tot ie huilt?

K heb soms de indruk dat het voeden beter gaat als je je baby gaat halen als ie net wakker is en niet al een tijdje wakker.
Ps: vanavond brengt mijn mama venkelthee mee, ik ga er gebruik van maken.

LIefs Winter


Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 05 nov 2007, 20:39

heb er nog geen ervaring mee maar mss moet je hem iets geven van jou een kledingstuk ofzo dat hij jou altijd ruikt dat hem da mss een rustig gevoel heeft en denkt dat je bij hem in de buurt bent en hoop dat je vlug een oplossing vind als ik problemen heb met borstvoeding enzo kom ik hier ook vragen je zult hier wel antwoorden vinden.succes
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 05 nov 2007, 20:49

hey winter

sorry ik ga jou met het voeden niet echt kunnen helpen ik geef flesjes

maar met het gaan wandelen in de draagmand denk ik niet dat je fout doet

en eventjes laten huilen als je alles al geprobeert hebt kan ook geen kwaad hoor denk ik

ons louise marie slaapt nu ook al een paar dagen slecht en ik wacht meestal tot ik ze serieus hoor neuten voor ik ga gaan kijken want soms neemt ze haar tuutje zelf en slaapt ze verder

in het begin had ik ook een beetje een klein huilbabytje (slechte voeding) na vele voedingen te zoeken is het goed gekomen en sins de vaste voeding is het leven samen echt veel verbeterd de huilmomenten en krampen zijn weg (zalig) want als je kindje huilt en je hebt alles geprobeert voel je je inderdaad een slechte moeder maar eens het goed gaat kan je de tijd inhalen


dus vergeet niet je bent geen slechte moeder als je even niet meet weet hoe het moet
iedereen heeft wel eens twijfels


groetjes verena mama van louise marie (ons eerste kindje)
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 nov 2007, 21:24

Hij heeft misschien een groeisprongetje (ik weet echt niet wanneer die kunnen voorkomen, op twee weken, 1 maand geloof ik, dus 't zou kunnen hé).. En wat meer behoefte aan mama.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 nov 2007, 21:48

Hij is nog klein hé om hem te verwennen... Kindjes hebben nood aan hun mama.
Mss eens proberen een gedragen T-shirt in zijn wiegje te leggen.
Zodat hij je ruikt...
Of anders je werk doen en hem ondertussen bij je dragen in een draagdoek.
Ik heb met Lowie ook veel rondgelopen hoor de eerste maandjes... 't betert heus wel, maar ja daar heb je nu natuurlijk niet veel aan.
Probeer mss eerst eens met die T-shirt.
En ik zou hem eerlijk gezegd niet laten wenen. Hij is nog zo piepjong hé!
Zeker niet aan jezelf gaan twijfelen hé Winter, 't is voor elke mama zoeken hoor in het begin... kon Nikolaj het maar zeggen hé, wat hij wil :wink:
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 06 nov 2007, 10:46

mss idd een groeispurt, Amy had eentje op 6weken , maar het kindje van mn vriendin al op 3weken...
of krampjes?

of gewoon bij je willen zijn! zo'n kleintje kan je niet verwennen hoor! Amy heb ik ook héél veel bij me gehad toen ze zo klein was! Ik heb haar nooit laten wenen! zij ging toen voor op alles! ik legde haar wel af en toe wakker in haar park zodat ze kon rondkijken enz... en toen deed ik mijn werk, maar het kan echt geen kwaad om hem veel bij je te nemen hoor! voor mijn tweede zal ik mij ook een draagdoek aanschaffen juist daarvoor :wink:
ik heb nooit problemen gehad met Amy nadien, wel es een periode van verlatingsangst en es dat ze niet direct wou slapen in haar bedje, maar toen was ze wel ouder, en toen kon ik haar wel laten wenen (omdat ik wist dat het aandachttrekken was :wink: ) toen heb ik haar zelfs soms tot een uur laten wenen en roepen om mama :roll: niet gemakkelijk, maar dan "weten" ze echt al waar ze mee bezig zijn en willen hun willetje doordrijven en dan moet je kordaat optreden, maar nu... nee kzou hem nog niet te lang laten wenen hoor :wink:

wat de voeding betreft hangt dat natuurlijk af van babytje tot babytje, maar als Amy honger had dan moest het altijd DIRECT zijn :roll: twas nogal een gulzigaardje :roll: en wat je zegt ivm dat het niet snel genoeg kon gaan en dat hij dan loslaat en terug zoekt, dat is iets wat Amytje had toen ze een groeispurt maakte... je borsten hebben dan efkes tijd nodig om meer te produceren naar zijn "vraag" he :wink: is wel vermoeiend he..
maar het betert wel hoor :wink:

veel succes!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 06 nov 2007, 15:34

Hey,

K heb hem vanmiddag na zijn voeding nog een uurtje bij me laten liggen terwijl ik tv keek. Nu ligt ie terug in zijn bedje en geen huilbui. Hij heeft me idd wel nodig denk ik en niet alleen om te verzorgen maar ook es om te knuffelen. K las ergens dat babytjes die af en toe op een dag es een beetje bij de mama liggen te knuffelen of in een draagdoek dat ze minder een huiluurtje hebben 's avonds. Geen idee of het idd ook zo is.
Ik ga da zeker ook es proberen met een kledingstuk.
Toen ie gisterenavond in zijn bedje moest, heeft het ook weer beetje geduurd vooraleer hij wou slapen, 't lukte al heel de week van de eerste keer dus ik ben serieus verwend geweest :oops: ! 't is nu al twee dagjes dat ie niet veel zin heeft en dat er om boven in slaap te raken wel 2 tot 3 pogingen nodig zijn. Als ik zeker ben dat er echt niets meer scheelt (pamper vies, boertje laten, honger) dan laat ik hem nu de 3e keer wel met rust hoor. Gisteren heeft ie kleine 5 minuten gehuild, het was niet krijsen maar zo een beetje zagerig. Ik denk niet dat ik er mee verkeerd doe, je kunt zo de hele tijd gaan kijken, hij moet ook leren vanzelf in slaap te vallen hé. Als het langer dan 5 minuten duurt ga ik zoiezo piepen.

Merci voor de raad.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
Anneliefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 nov 2005, 18:01

Bericht door Anneliefje » 06 nov 2007, 16:19

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest :wink:
En naar wat ik al gelezen heb, doe je dat zeker niet slecht!
Ik heb hier ook een manneke die het soms nodig heeft om geknuffeld te worden.
Katharina (mijn schoonzusje die hier ook zit) noemt dat 'huidhonger'.
Het is nu al iets minder maar als je een baby hebt die dat nodig heeft, is een draagdoek zeker geen overbodige luxe!
Ze zitten knus, warm en heel dicht tegen je aan.

Ik ga hout moeten vasthouden nu ... maar Linus heeft hiet nog nooit van die huiluurtjes gehad.
Ongemakkelijk zijn en hangerig enzo ja, dat wel. Maar dan nam ik hem gewoon bij me in de zetel of draagdoek. En dan in slaap wiegen.
Dat zijn ze ook gewend van toen ze nog in de buik zaten. Als jij dan in beweging was, was hij waarschijnlijk ook rustig en stil en als je dan gaat zitten of liggen .... allé, je weet wel :lol:

Maar het is soms zoeken hé :wink:

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 nov 2007, 13:56

Ahwel Winter van dat wakker worden en huilen.
Hier keek ik naar het uur. Als ze lang genoeg geslapen had en ze werd wakker dan ging ik haar halen. Zodat ze niet telkens wenen met komen halen associeerde :wink:

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 07 nov 2007, 14:09

ik zou ook een t shirt of iets anders bij hem leggen ,het schijnt dat de geur van de moeder ze kalmeert en nu en dan eens tegen je warme huid leggen(zoals de te vroeg geborenen daar doen ze mee kangoeroen)denk dat dat ook heel goed is voor je kleintje maar ik ben er zeker van dat je het goed doet,ze wenen nu eenmaal....dat is het enige wat ze in het beginnen kunnen

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 07 nov 2007, 15:12

Winter schreef:Hey,

Als ik zeker ben dat er echt niets meer scheelt (pamper vies, boertje laten, honger) dan laat ik hem nu de 3e keer wel met rust hoor. Gisteren heeft ie kleine 5 minuten gehuild, het was niet krijsen maar zo een beetje zagerig. Ik denk niet dat ik er mee verkeerd doe, je kunt zo de hele tijd gaan kijken, hij moet ook leren vanzelf in slaap te vallen hé. Als het langer dan 5 minuten duurt ga ik zoiezo piepen.

Merci voor de raad.

Groetjes Winter
je hebt idd soorten van huilen he Winter, en zo "zagerig" kunnen ze nodig hebben om in slaap te vallen, dan liet ik Amy ook wel doen hoor! daar doe je zeker niks verkeerd mee! Maar als het écht huilen is, ja dan hebben ze je nodig he!
maar ge zijt goe bezig meid!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”