huilen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mama van kyano
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2007, 13:55
huilen

Bericht door mama van kyano » 05 nov 2007, 13:53

hey ,men zoontje is nu 6 weken en maakt hij mij niet gemakkelijk.
hij huilt de hele dag door.
als hij juist wakker is of per ongeluk wakker gemaakt wordt door het praten of mensen die hem even willen strelen,wilt hij direct eten.
of er nu 1 uur tussen zijn voeding zit of 3 uur...eten moet hij en direct.
want hij krijst alles onder tot hij dat tutje in zijn mond heeft.
savonds geef ik hem voor zijn eten een badje zodat hij achteraf nog een lekker flesje krijgt voor hij gaat slapen.
maar ook dit is niet te doen.
hij krijst weer alles onder tot hij zijn eten heeft.

in het weekend (als mijn vriend tuis is) dan hebben we niet zoveel problemen.
maar als ik in de week alleen thuis ben...owee dan

alleen maar huilen,huilen en nog eens huilen.
ik kan zelfs niet op tijd afkolven want hij heeft mij nodig dan(soms 2 a 3 uur te laat afkolven ,met pijn en bo nadien dan)
na zijn voeding krijg ik hem amper in slaap,mag blij zijn dat hij een halfuurtje slaapt tot zijn volgende voeding.
en als hij dan nog eens rustig in zijn bedje kon liggen(zonder aldoor te huilen...)

weet dat een babytje veel werk is,maar kan me amper aankleden,wassen,huishouden doen,eten maken ,afwassen...)erg frustrerend.
als men ventje thuiskomt dan heb ik daar ook niet veel aan .
hij eet eerst mee,gaat in de zetel zitten en valt int slaap voor de rest van de avond.
als ik hem dan wat wakker maak voor een beetje hulp dan is hij door de vermoeidheid heel kwaad op mij en kortaf.

het wordt me dan ook allemaal eventje teveel

sorry ,maar moest er even af
bij mijn vriend kan ik hiervoor niet bij terrecht
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 nov 2007, 14:48

oeioei, dat lijkt me niet gemakkelijk
kan me voorstellen dat ge erdoor zit, ge zou voor minder
ik had het soms al moeilijk als Shayenzo een huiluurke had 's avonds (was meestal door krampkes)
ben je zeker dat er niks scheelt ? ale, niks ergs hoor, maar misschien heeft hij krampjes, reflux ?? kan vanalles zijn he waardoor zo een kleintje krijst, tis soms gissen
ruikt zijn adem zuur ? trekt hij zijn beentjes samen ? dat kunnen soms tekenen zijn ook
heb je al eens raad gevraagd aan de dokter om hem eens te onderzoeken ?

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 nov 2007, 15:48

ik zou toch ook eens naar een dokter of een osteopaat gaan hoor. Misschien zit er wel nog iets vast van tijdens de bevalling he :wink:

En als je anders toch iets wil gedaan krijgen in huis, kun je hem misschien in een draagdoek of draagzak bij je houden? Dan is hij lekker dicht bij je, maar kun jij toch eens vegen of zo :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2007, 16:17

Ik zou zeker naar een osteopaat gaan. Je weet maar nooit dat er iets scheelt. Een baby huilt niet zomaar. En een baby die constant wil eten, heeft mss reflux?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama van kyano
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2007, 13:55

Bericht door mama van kyano » 05 nov 2007, 16:24

ja,wij dachten paar weken geleden aan verborgen reflux ivm slikken en kokhalzen(hij stiktte precies altijd)
en je zag aan zijn gezichtje dat er precies iets naar boven kwam.
zijn toen naar ka geweest en heeft wat gevoeld,als hij na een week niet was bijgekomen zou het reflux zijn zei ze.
week later was hij wel bijgekomen ,maar symptomen waren er nog.
ik ongerust en toch blijven aandringen voor onderzoek.
het enige dat ze gedaan heeft is gezegd dat we aptamil ar en gaviscon moeten gebruike.
tis dan een tijdje beter gegaan...maar helaas
ze zei dat verder onderzoek niet nodig is,want dat dit bij de meestte kindjes na verloop van tijd wegneemt en dat een operatie dan zinloos is :?
wat is juist een osteopaat?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Re: huilen

Bericht door Winter » 05 nov 2007, 16:39

mama van kyano schreef: of er nu 1 uur tussen zijn voeding zit of 3 uur...eten moet hij en direct.
want hij krijst alles onder tot hij dat tutje in zijn mond heeft.
savonds geef ik hem voor zijn eten een badje zodat hij achteraf nog een lekker flesje krijgt voor hij gaat slapen.
maar ook dit is niet te doen.
hij krijst weer alles onder tot hij zijn eten heeft.
Hey mss heeft idd reflux of een beetje eten dat nog naar boven zal komen?
Ik heb bij mijn zoontje soms de indruk dat ie drinkt om het onaangenaam gevoel weg te drinken, maar da's geen oplossing hé. Als hij gedronken heeft (aan beide kanten, ik geef borstvoeding een klein kwartier) dan laat ik hem een goed halfuur tegen me aanliggen zodat ie alle boertjes kan wegboeren, soms krijgt ie dan ook de hik en na die hik zijn alle oprispingen die hij had weg.
Soms hebben ze enkel de behoefte om aan iets te zuigen (tutje is dan goeie oplossing) en hebben ze niet altijd honger.

Zet de wieg of het bedje waarin hij ligt aan het hoofdeinde eens wat hoger (telefoonboeken onder de poten) en drink mss es venkelthee. (te krijgen bij apotheek of Delhaize.) Mss heeft ie geen reflux maar wel oprispingen en melk die terugkomt als je hem te vroeg plat legt. Hij kan ook in een groeispurt zijn.
Succes
Winter

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 nov 2007, 17:39

een kindje die bijkomt heeft geen reflux ? wat is dat nu voor een uitspraak van een KA?
hij kan gerust wel reflux hebben, maar daarom hoeft er idd geen operatie, dat is nogal drastisch en dat gaat na verloop van tijd wel beteren, maar dat kan lange maanden duren hoor
Gaviscon is niet altijd voldoende, ik heb hier in begin Zantac moeten geven, maar moet wel voorgeschreven worden
ook bedje wat omhoog zetten aan het hoofdeinde, of zo een anti reflux kussen gebruiken

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

uitspraak ka

Bericht door Rampestamperke » 05 nov 2007, 18:03

amai , als mijn ka zo iets zou zeggen ,zou niet echt tevreden zijn , t is zo van hup we gaan eens wat zeggen ,... als ze gewoon foto's nemen zien ze toch al een stuk meer ,dan is er toch zekerheid ,wij hadden ook een kinderarts om u tegen te zeggen na 6 verschillende soorten voedingen was ik het beu(in het weekend was er een andere ka van wacht heeft onmiddelijk foto's laten nemen)was geen reflux maar een allergie voor koemelk,toen ging het daarna gelukkig beter ,het is niet gemakkelijk als je kind heel de tijd ligt te huilen en je geen oplossing vind voor het probleem anders zou ik een tweede opinie latn nemen van ostiopaat of andere ka

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 05 nov 2007, 19:39

mag ik vragen waarom je afkolft en via een flesje geeft?
ik denk ook aan reflux omdat het kindje dan drinkt omdat dat een verzachtend gevoel geeft
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2007, 19:43

Ostheopatie is een altenatieve geneeswijze. Die werken niet met klassieke geneesmiddelen dacht ik.
Zelf heb ik zo iemand nooit nodig gehad (gelukkig :wink: ) maar ik heb er wel al heel veel goede dingen van gehoord!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

ost

Bericht door Rampestamperke » 05 nov 2007, 19:53

heb er ook al positieve dingen over gehoord dan geven ze als ik het goed heb iets op basis van kruiden ... ik heb gehoord dat die mensen ook door het voelen op bepaalde plekken kunnen vast stellen wat er gaande is(waar er iets mis zit) ....ik zou het toch eens proberen , heb alleen nog maar goeie dingen gehoord zowel van een volwassene als van kkleine kinderen met iets kleins kan je misschien al goed geholpen worden

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 05 nov 2007, 20:42

mama van kyano schreef:...
zijn toen naar ka geweest en heeft wat gevoeld,als hij na een week niet was bijgekomen zou het reflux zijn zei ze.
...
Amai, de grootste onzin.. Karsten had ook verborgen reflux (gelukkig niet zo heel erg), maar hij kwam ook heel goed bij hoor!
Ga eens een tweede mening vragen bij een andere kinderarts!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Re: huilen

Bericht door sterretje » 05 nov 2007, 21:08

mama van kyano schreef:hey ,men zoontje is nu 6 weken en maakt hij mij niet gemakkelijk.
hij huilt de hele dag door.
als hij juist wakker is of per ongeluk wakker gemaakt wordt door het praten of mensen die hem even willen strelen,wilt hij direct eten.
of er nu 1 uur tussen zijn voeding zit of 3 uur...eten moet hij en direct.
want hij krijst alles onder tot hij dat tutje in zijn mond heeft.
savonds geef ik hem voor zijn eten een badje zodat hij achteraf nog een lekker flesje krijgt voor hij gaat slapen.
maar ook dit is niet te doen.
hij krijst weer alles onder tot hij zijn eten heeft.

in het weekend (als mijn vriend tuis is) dan hebben we niet zoveel problemen.
maar als ik in de week alleen thuis ben...owee dan

alleen maar huilen,huilen en nog eens huilen.
ik kan zelfs niet op tijd afkolven want hij heeft mij nodig dan(soms 2 a 3 uur te laat afkolven ,met pijn en bo nadien dan)
na zijn voeding krijg ik hem amper in slaap,mag blij zijn dat hij een halfuurtje slaapt tot zijn volgende voeding.
en als hij dan nog eens rustig in zijn bedje kon liggen(zonder aldoor te huilen...)

weet dat een babytje veel werk is,maar kan me amper aankleden,wassen,huishouden doen,eten maken ,afwassen...)erg frustrerend.
als men ventje thuiskomt dan heb ik daar ook niet veel aan .
hij eet eerst mee,gaat in de zetel zitten en valt int slaap voor de rest van de avond.
als ik hem dan wat wakker maak voor een beetje hulp dan is hij door de vermoeidheid heel kwaad op mij en kortaf.het wordt me dan ook allemaal eventje teveel

sorry ,maar moest er even af
bij mijn vriend kan ik hiervoor niet bij terrecht

ik laat ten eerste nooit iemand aan mijn kinderen komen als ze slapen!slaap is hier heilig!maakt me echt niet uit wie dat is,of van waar ze komen!


je beebje heeft mss last van huidhonger?je kan zo een klein humpje edht niet verwennen door ze een keertje meer op ta pakken.


en op dat laatste;dehhuuhhuuuu,moe of niet,hij heeft ook verantwoordelijkheden in naar de baby toe!!!


(sorry als ik at kort klinkt,maar heb weinig tijd :wink: )
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 nov 2007, 22:14

Ik zou ook meteen aan reflux denken hoor... Lowie had net dezelfde symptomen!
En hij kwam ook goed bij zodus... dat is echt een rare uitleg van je KA.
Mocht ik jou zijn, ik ging een langs bij een osteopaat.
Baat het niet, dan schaadt het niet hé!
Véél sterkte hoor! En probeer toch maar eens met je vriend te praten, want als je alles zo helemaal alleen moet doen :shock: dat houdt niemand vol hé!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 06 nov 2007, 10:34

ik denk ook dat hij wil zuigen (drinken) om zich beter te voelen, toen Amy 3weken was, had ze enorm veel krampjes, en toen wou ze ook constant aanliggen, maardoordat ze dan weer dronk kreeg ze nog meer krampjes... toen hebben we haar tijdelijk een tutje in haar mond gestopt zodat ze kon zuigen, want door te zuigen krijgen ze een gelukzaliger en geruststellend gevoel...
dus het kan ook daardoor zijn dat hij zoveel wil drinken... als je hem dan gewoon zijn tutje geeft word hij ook rustiger, of blijft hij schreeuwen? want als het echt honger is ga je hem met zijn tutje niet gekalmeerd krijgen he...

het kan ook een groeispurt zijn, hij zit rond de 6weken he... toen had Amy ook een groeispurt en wou niks anders dan eten eten eten... maar dat duurt maar een paar dagen tot een week normaal...

ik zou toch nog eens een tweede opinie vragen aan een andere ka hoor! want dat ze niet zouden bijkomen als ze reflux hebben :roll: als ze het in de ergste vorm hebben komen ze mss niet bij, maar ze kunnen er wel last van hebben in mindere mate ook he :wink:

en van je man.... tja, die van mij ging ook heel de dag werken, maar toch sprong die de eerste tijd 's avonds nog bij hoor! het heeft niet dat jij de hele dag thuis bent, jij moet ook voldoende rust kunnen krijgen, vooral met je bv!!! want dat vergt veel van je lichaam hoor!!
zoals sterretje zei: je man heeft ook zn verantwoordelijkheid!!

alvast veel succes, en hopelijk betert het snel!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”