op vakantie zonder kindjes kan dit?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:
op vakantie zonder kindjes kan dit?

Bericht door pitoeter » 05 nov 2007, 13:52

Vinden jullie dat je een lang weekend of een week op vakantie kunt zonder kindjes?

Ik zou het niet kunnen. Toen Jarne een dik jaar was zijn we van vrijdag middag tot zondag middag zonder hem weg geweest en ik was dol gelukkig dat ik hem terug bij mij had. Ook al had dat weekendje zonder hem enorm deugd gedaan.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 05 nov 2007, 14:01

Iedereen heeft daar uiteraard zijn eigen mening over maar ik persoonlijk zie dat nu toch nog niet zitten. Als ze één nachtje ergens gaan slapen dat vind ik nog niet zo erg maar dat is ook wel het maximum want dan sta ik 's morgens al heel vroeg klaar om hun terug te gaan halen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 nov 2007, 14:44

ieder moet dat voor zich uitmaken denk ik
persoonlijk zie ik dat niet zitten, nu toch zeker nog niet

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 nov 2007, 15:49

Ik zou het niet kunnen om hem een weekend achter te laten.
ik ben nu een week thuis geweest en ik vond het vanmorgen al weer moeilijk om hem achter te laten bij oma :roll:
kdenk dat ik ook wat last heb van verlatingsangst :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 nov 2007, 15:53

Sofie S. schreef: kdenk dat ik ook wat last heb van verlatingsangst :lol:
wij meer dan die klein mannen denk ik :lol:


Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 nov 2007, 16:02

Schorpioentje73 schreef:
Sofie S. schreef: kdenk dat ik ook wat last heb van verlatingsangst :lol:
wij meer dan die klein mannen denk ik :lol:
:lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 05 nov 2007, 16:08

heel hard JA!!!

Wij zijn al 3 keer weg geweest zonder Hasse (die nu 15 maanden is).
voor mijn liefje zijn verjaardag zijn we naar schotland geweesst voor 4 dagen, we zijn 2 dagen met 1 overnachting naar Brugge geweest en een paar dagen naar Lille.

Wij houden enorm veel bvan reizen. we reizen ook veel met Hasse en gaan dat zeker ook doen met ons andere kinderen die nog gaan komen.
Maar soms willen we ook eens lekker musea bezoeken, uitgaan 'savonds, lekker op het gemakske gaan eten, ... En om dan je kind mee tenemen? Later ja, maar nu hebben kinderen daar meer last van dan fun.
en geloof me, ze is telkens rotverwend geweest bij de oma's.

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 05 nov 2007, 16:09

Oh ja, wij missen ons meisje telkens ook heel hard, maar dat neemt niet weg dat we imens genieten met ons tweetjes.
Zo hebben we het gevoel dat we in de eerste plaats man en vrouw voor elkaar zijn, en niet een moeder en een vader voor elkaar
Laatst gewijzigd door goele op 05 nov 2007, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2007, 16:15

Dat zou ik niet doen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 05 nov 2007, 17:08

Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of ie een keertje zonder de kinderen op reis wil, mijn ouders hebben dat nooit gedaan(Met uitzondering van een weekendje Parijs) maar toen was ik al 7. Als er op reis werd gegaan ging ik altijd mee. Mijn ouders waren van gedacht, mocht er iets gebeuren of zo, je weet maar nooit. Ik hoop dat Nikolaj een gemakkelijke baby is en dat we hem overal mee naartoe kunnen nemen. Mss gaan we als ie een jaar is wel naar Disneyland en gaat ie lekker mee. Ik heb soms zin om es goed uit te gaan eten. En ik denk dat ik hem dan ook ga meenemen, zo past ie zich ook een beetje aan hé. Maar ik denk wel dat het wel es zal gebeuren dat we alleen zullen weggaan. Maar dan zal ie wat ouder moeten zijn denk ik. Mijn ouders willen hem wel meenemen op hun reis :oops: Dat zie ik niet zitten hoor.

gr. Winter

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 nov 2007, 19:54

Ik kan dat nog niet voor de moment....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

reisje

Bericht door Rampestamperke » 05 nov 2007, 20:01

als wij een avondje gaan stapppen en de kleine is bij opa en oma dan zou ik zelfs s morgens denken ,ze gaat iedere moment roepen ,persoonlijk denk ik niet dat ik echt een vakantie gevoel zou hebben... zonder ons babbel trees,maar ik begrijp wel dat je ook nog eens man en vrouw moet zijn en niet enkel papa en mama ...maar bij ons lukt dat maar een paar uur en dan zijn we alle twee weer blij dat we ze kunnen ophalen

je moet gewoon kijken hoe jullie er samen over denken

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 05 nov 2007, 20:28

een weekend zou ik wel doen maar een week nie zo bv.van de vrijdag avond en zondag terug da zou ik wel kunnen maar meer nie.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 nov 2007, 22:21

Ik zou het nooit kunnen.
'k Zou het zelfs niet eens willen.
En Jurgen ook niet. Als wij op reis gaan, gaat Lowie gewoon mee.
Simpel toch.
Iedereen doet daar zijn goesting mee hé, maar eerlijk gezegd ik versta dat niet dat mensen dat kunnen... Zo een hele week weg op reis zonder de kindjes.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 06 nov 2007, 10:20

hier nemen we haar ook gewoon mee...
een verre reis zal er de komende jaren niet inzitten daardoor, maar es naar de ardennen en center parcs...
en wij genieten dan dubbel van elkaar en van haar!
ik kan haar momenteel nog geen nacht ergens laten slapen, laat staan een hele week :shock:
maar dat moet iedereen voor zich uitmaken he :wink:
mijn ouders gingen vroeger ook eens per jaar een weekje weg zonder ons (we waren toen wel al ouder,mn jongste broer was toen 7) en een weekje met ons mee... je bent daarom geen slechte ouders hoor!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 06 nov 2007, 10:36

wij gaan nu komend weekend naar de Ardennen, maar Shayenzo gaat gewoon mee
ik zou hem dus echt niet kunnen achterlaten voor 4 dagen, kzou gene minuut op mijn gemak zijn
ik ben er ook ganse dagen bij thuis, scheelt misschien ook, maar als ik es alleen boodschappen ga doen, en Shayenzo blijft thuis bij papa, dan doet het al raar dat het zo stil is in den auto :roll:
en wij laten er niet voor om ergens naartoe te gaan, Shayenzo heeft al aan zijn 3 maand Italië gezien (en leuk dat dat was :lol: ), sindsdien zijn we al paar weekends naar Duitsland en Nederland geweest, terug naar Italië deze zomer, en nu naar de Ardennen. Tis nen echten trimard gelijk wij hoor :oops: :lol:

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 06 nov 2007, 10:42

ik ga ook niet op reis zonder de kindjes, ik vind ik heb ze gewild dus ik moet ze meenemen, maar nu gaan we nog niet ver dermee, eens ze ouder zijn en meer beseffen kunnen we es verder gaan,


ik ga wel graag eens weg zonder de kindjes zo savonds , ik vind dat we dat nodig hebben eens eruit soms zonder de kindjes
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 06 nov 2007, 11:59

Molly schreef:Iedereen doet daar zijn goesting mee hé, maar eerlijk gezegd ik versta dat niet dat mensen dat kunnen... Zo een hele week weg op reis zonder de kindjes.
Ik versta het soms niet dat mensen het niet kunnen.
Het maakt geen slechte(re) mama of papa van je.
Ik vind het zelf ook soms storend dat mensen denken dat zij de enige zijn die voor hun kindjes kunnen zorgen. Mijn ouders vinden het heerlijk om voor Hasse te zorgen, en ik heb daar alle vertrouwen in. en ik vind zelfs dat zij er recht op hebben! Op een beetje persoonlijke tijd met hun kleinkind. Ja, zelfs voor een heel weekend.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

vakantie

Bericht door Rampestamperke » 06 nov 2007, 16:58

mijn ouders hebben het ons eens zelf gelapt het was een schoolvakantie en die hadden geboekt voor een huisje terwijl dat ze wisten dat ik net die dagen moest werken ,ik kon gewoon niet anders dan ze meegeven want mijn ventje zijn ouders wonen in nederland en anders had ik gene opvang dus dat hadden ze goed geregeld en maar lachen in hun binnenste dat ze mee mocht naar zee en wij daar met ons tweetjes achter bleven (moet zeggen we hebben wel iedere avond iets leuks gedaan :wink: )

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 06 nov 2007, 20:11

Wij gaan volgend weekend voor de eerste keer zonder ALexander 3 dagen weg. Ik vind het maar raar om hem achter te laten maar ik kijk er wel naar uit. Ik vind wel dat het moet kunnen voor enkele dagen maar langer niet, in de zomer als we op vakantie gaan, gaan de 2 kadeekes gewoon mee. IK zou zo nog niet zonder hen willen gaan
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 nov 2007, 20:39

wij doen dat wel, maar niet langer dan 3 dagen/2 nachten.
wij zijn zo al ne keer of 3 een weekendje weggeweest met ons tweetjes, en kan eens deugd doen :wink: maar ik kom ook zeker even graag terug thuis (en meestal bel ik ook wel een paar keer per dag tot grote ergernis van ons ma denk ik :mrgreen: )
volgend jaar gaan we trouwens voor het eerst met ons 4en een ganse week op vakantie :D en daar kijk ik ook enorm naar uit :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 06 nov 2007, 21:08

ik zou het niet kunnen en eerlijk gezegd vind ik dat wanneer je kiest om kinderen te krijgen, je ook je verantwoordelijkheid moet nemen en ervoor zorgen. Graag zou ik ook eens er met zijn tweetjes op uit gaan, maar dat zal zijn voor wanneer Torben (en de tweede) groot genoeg zullen zijn om eens met een jeugdbeweging op kamp te gaan, of zo... of bij een vriendje/vriendinnetje te slapen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 06 nov 2007, 21:29

Dat vind ik dus ook, als je kinderen hebt, moet je zoveel mogelijk met hen doen.
Ze zijn zo vlug groot!
Natuurlijk ben je GEEN slechte ouder als je het wel doet, maar ik zou het niet kunnen.
Ik zou denken: stel die valt en moet naar het ziekenhuis. Dan zit je daar in het buitenland....op een uur sta je niet thuis hé?
En uiteraard hebben grootouders recht op hun kleinkinderen. Hier komen ze oppassen als ik uit werken ben. Geen probleem mee.
Maar meer hoeft dat niet te zijn...voor de rest zijn het mijn kinderen en mijn verantwoordelijkheid.
Mijn ouders hebben een appartement aan zee op het 6de.
Die zijn daar zo gerust in als ze op het balkon staan....ikke dus niet....
Ze hebben dat ook al eens gezegd om ze een weekend mee te doen.
Ik heb ze ook al duidelijk gemaakt dat dat er niet in zit. Ze keken wel raar, maar dat was me op dat moment gelijk.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 06 nov 2007, 22:42

ook nog nooit gedaan
maar soms zeg ik wel eens van we zouden eens een weekendje met ons 2 mmoeten weggaan het zou ons goed doen
moja kan het nu nog niet

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 06 nov 2007, 22:51

en eerlijk gezegd vind ik dat wanneer je kiest om kinderen te krijgen, je ook je verantwoordelijkheid moet nemen en ervoor zorgen
dan vind ik ook, om verder te gaan op uw stelling, dat er iemand moet thuisblijven van werken om voor de opvoeding te zorgen :wink:

wij gaan af en toe (en ik zeg 3x op 3 jaar tijd :roll: ) eens een weekendje weg om onze batterijen op te laden, zodat wij weer ten volle 100% klaar kunnen staan om voor onze kinderen te zorgen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 06 nov 2007, 23:02

Ik kan dat ook niet. Vind het al erg genoeg als Femke in de zomer een midweek bij m'n ex verblijft, ik ben dan om de muren op te lopen. Uit logeren gaat ze wel al eens, maar dan bij mensen die ik goed ken (ik vertrouw ook niet zomaar iedereen hoor)

M'n moeder komt hier ook regelmatig oppassen, als ik moet werken, of 's avonds eens weg ga. Sitske heb ik tot hiertoe al 2 keer op een avond bij oppas gelaten (was haar meter) vorige zaterdag omdat ik ticket van cirque du soleil had gekregen en gisterne was het handwerk op school, maar had ze zelf te slapen gelegd en toen ik terug kwam werd ze net wakker, dus heeft ze niks gemerkt. Zaterdag was ze nog wel wakker en vertrok ik met klein hartje, en was pas gerust toen ik sms kreeg dat ze sliep.

ELke dat opnieuw als ik moet gaan werken vertrek ik tegen m'n zin, omdat ik Sitske moet achter laten. Elke dag opnieuw moet ik moeite doen om niet in tranen uit te barsten en nee het wordt niet beter. Als ik vertrek knuffel ik haar plat en als ik teurg ben nog meer. En als ze dan net moet slapen dan vind ik dat zo erg (ik hou ze niet wakker) dat ik er niet was toen ze wakker was.

Voorbije zomer is Femke niet bij m'n ex geweest (enkel in weekends telkens 1 dag) omdat hij er zelfs niet naar vroeg en zelf wil ze er al mer dan een jaar niet meer gaan logerne en ik dwing haar er niet toe.

Als het aan mij lag zou ik ook nooit zonder m'n kindjes op vakantie gaan. Ik hou m'n hart al vast voor de dag dat Femke met m'n ex naar buitenland gaat...

Das idd ieder z'n keuze, maar ik kan dat niet, ben een huismus die liefst van al haar kindjes bij haar heeft, enkel als Femke dingen doet die ze wil en graag doet vind ik het niet erg als ze er dn niet is, omdat ze dan zeker plezier beleefd, maar haar ergens brengen voor mijn eigen plezier doe ik al veel minder.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 07 nov 2007, 08:07

major schreef:ik zou het niet kunnen en eerlijk gezegd vind ik dat wanneer je kiest om kinderen te krijgen, je ook je verantwoordelijkheid moet nemen en ervoor zorgen. Graag zou ik ook eens er met zijn tweetjes op uit gaan, maar dat zal zijn voor wanneer Torben (en de tweede) groot genoeg zullen zijn om eens met een jeugdbeweging op kamp te gaan, of zo... of bij een vriendje/vriendinnetje te slapen.
Ewel Major, dat vind ik nu ne keer mooi verwoord zie...
Zo denk ik er exact over. Ik mis hem véél te fel, zelfs als ik ga werken.
Ik voel kriebels in mijn buik als ik bijna thuis ben, gewoon omdat ik Lowie dan bijna ga zien :D
Dus hem een paar dagen na elkaar niet zien... :? ik besterf het gewoon :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

weg

Bericht door Aicha » 07 nov 2007, 08:16

Ik moet toegeven dat het wel eens deugd zou doen om een weekendje met z'n tweetjes door te brengen! We hebben dat 1 keer gedaan voor Hélena toen ik zwanger was van Hélena en ons kindjes keken evenveel uit naar hun weekendje opa en oma als wij naar het onze!

We voelden ons dan ook niet echt schuldig, wat niet wegneemt dat je constant denkt aan wat je kindjes op dat moment aan het doen zijn en je hun ritme volgt (nu eten, dan bad, tijd om te gaan slapen,.....). Ik kon het ook niet laten om 2 keer per dag te bellen.


Nu met hélena zou ik het nog niet kunnen! Vind ze nog te klein en denk dat ze op die leeftijd nog liefst van al bij mama zijn :D

Een week zonder ons 3 kapoenen zou ik zeker ook niet kunnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 07 nov 2007, 17:26

Weet je waaraan ik zat te denken toen ik de stelling las?

Stel je voor dat jij en je partner op reis bent zonder de kinderen en je verongelukt; brr mag er niet aan denken. Mijn mama nam me liefs mee op reis onder het motto van mocht er iets gebeuren dan liefst met alle drie dan dat er iemand achter moet blijven. Ik denk daar ook soms aan als mijn schoonouders op reis zijn. Ze gaan uiteraard nu apart weg want mijn schoonbroers zijn ondertussen 16 jaar. En zij gaan dan dezelfde periode op kamp. Dan zit ik er soms serieus mee in dat er iets gebeurd. Want mijn man en ik zijn dan thuis en het aanspreekpunt voor mocht er iets zijn. T is mss een beetje een stomme redenering of ver gezocht maar ik moest er even aan denken.
Uiteraard ben je geen slechte ouder als je eens de tijd neemt voor jezelf want dat kan best es nodig zijn. Maar een hele week zou ik het niet kunnen, hoogstens een weekendje. En ik denk dat ne keer je de kinderen kunt meenemen op reis (wanneer ze er al iets beginnen aan te hebben) dan kan het waarschijnlijk ontzettend ontspannend zijn voor het hele gezin.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

reis

Bericht door Aicha » 07 nov 2007, 17:30

Winter,

je bent zeker niet de enige die daaraan denkt! ik heb daar ook al aan gedacht :wink:
Stel dat het vliegtuig crasht, dan liever allemaal samen dan dat ons kindjes alleen achterblijven. Brrrrrr....mag er niet aan denken :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”