wanneer je klein boeleke voor het eerst ergens laten slapen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pitoeter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jul 2006, 10:12
Contacteer:
wanneer je klein boeleke voor het eerst ergens laten slapen?

Bericht door pitoeter » 05 nov 2007, 13:50

Op welke leeftijd vinden jullie dat je uw klein boeleke voor het eerst bij een ander laat overnachten?

Ik weet bij Jarne dat ik er na een maand onder door zat en hij bij mijn ventje zijn ouders blijven overnachten is en ik voelde me ongelooflijk schuldig omdat ik me een slechte moeder voelde.

Nu bij Jorit dacht ik het eerste jaar moet die maar mooi thuis blijven. TOen werd mijn gedacht al 6 maanden. Nu is het al 3 maanden. Moest hij nu morgen bij iemand blijven slapen zou ik me zeker geen slechte moeder voelen zoals bij Jarne. Maar Jarne is onder tussen 2jaar en kan goed laten merken wat hij wil en niet wil maar Jorit is nog zo een klein kwetsbaar boeleke dat nog niks kan en dan voelt ge toch de neiging dat ge dat altijd moet beschermen en voor hem opkomen.
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 05 nov 2007, 14:04

Amber en Caro die waren alletwee zoiets van een 3 à 4 maanden als ze voor de eerste keer bij mijn ouders gingen slapen. Je moet je daardoor helemaal geen slechte moeder voelen. Het kan eens deugd doen voor jezelf en je relatie. Wij gaan ook af en toe eens een avondje weg zoals binnenkort naar Cirque du soleil en Clouseau. Nu ze groter zijn heb ik er ook wel minder moeite mee om ze achter te laten omdat ze hun plan al meer kunnen trekken en ze het kunnen zeggen als er iets is maar langs de andere kant weet ik ook dat ze daar heel goed zijn en niets tekort komen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 05 nov 2007, 14:42

hoh, ge moet u daar geen slechte moeder voor voelen he
soms heb je daar nood aan
Shayenzo is nog nooit ergens blijven slapen, maar hij was ook een makkelijke slaper, sliep na een paar weken al door, dus geen probleem, t was nen droom van een baby in feite dus had ik er ook geen nood aan om hem eens weg te doen om eens een nachtje te kunnen doorslapen
veel gaan we hier ook niet uit, tenzij overdag en dan is hij meestal mee, of gaat es bij mijn pa
nu zou ik ook wel es willen af en toe (heel af en toe :oops: ) es ergens gaan, ne keer uitgaan ofzo, dat we niet naar het uur moeten kijken, en denk hem dan bij mijn pa te laten, is de enige waar af en toe ne keer alleen blijft als we iets te doen hebben en hij moeilijk mee kan
tja, we zijn geen uitgaanders :oops:

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 05 nov 2007, 15:52

Daan is de eerste keer bij mijn schoonouders blijven toen hij bijna 3 maand was; we moesten naar een trouwfeest :wink:
Normaal doe ik hem zo weinig mogelijk weg, maar de komende weekends zijn toch behoorlijk druk :?
Ik heb hem wel nooit weg gedaan om eens zelf een rustig nachtje te hebben, maar dat was ook omdat ik daar geen behoefte aan had :wink:

Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 05 nov 2007, 16:15

Yana was 3 jaar en 2 maanden.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 nov 2007, 17:58

kan het me niet meer herinneren, maar ik geloof dat dat bij niels op 2 maanden was
overdag was dat al eerder gebeurd (ben af en toe gaan werken tijdens mijn zwangerschapsverlof om mijn collega's uit de nood te helpen)
Bij brittje was dat ook rond 2 maand

Leeftijd speelt geen rol, als je jezelf er maar goed bij voelt
Ik heb er nooit problemen mee gehad om ze bij iemand anders te laten slapen, omdat die iemand anders altijd de grootouders waren
en die vertrouw ik ten volle
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 05 nov 2007, 19:31

Torben is nog nooit ergens anders blijven slapen
er is altijd wel een thuiswacht geweest en wij waren er altijd wanneer hij wakker werd, ongeacht het uur dat wij in bed lagen
... wat wel vermoeiend is
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 05 nov 2007, 19:36

Anaïs is wel al eens bij Oma blijven slapen, maar wij bleven daar toen ook slapen...dus al ze wakker komt dan zijn wij daar ook...een hele nacht weg zie ik nog altijd niet zitten.
Alhoewel ze de vorige keer ook wel hele nacht bij mijn moeder in bed heeft doorgeslapen en er niets van gemerkt heeft...toch was ik daar toen ze 's morgens opwas...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 05 nov 2007, 20:32

daar staat geen leeftijd op maar als het niet moet zou ik de eerste 3 4 maanden niet ergens anders doen maar als je ergens naartoe moet ja dan kan je nie anders maar dan nog t'is nie erg hé t'is maar 1 nacht dat het weg moet en is goed om nie te vervreemden van andere mensen en omgevingen want dat kan soms wel problemen geven als ze niet gewoon zijn van ergens anders te zijn of iemand anders te zien.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 05 nov 2007, 20:49

hier gaan ze ook nooit ale bijna nooit uit slapen, we hebben ze graag bij ons enne met maxim ga dat nog niet mits het bv is, kolven begin ik niet,

Wel eens gewoon voor een dagske zijn ze weg maar als wij weggaan zorg ik voor een babysit
groetjes
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 05 nov 2007, 22:18

Ik ben een week na mijn bevalling opgenomen geweest in de kliniek voor 2 nachten, omwille van mijn opengescheurde naad hé... en ik moest Lowie toen noodgedwongen achterlaten. Ik mocht hem niet bij mij houden, en ik heb toen de ogen uit mijn kop gebleit!
Amai, heb mij nooit van z'n leven zo slecht gevoeld..
Sindsdien laat ik hem nooit meer bij iemand slapen.
Alleen die 2 keer dat we naar een trouwfeest moesten en hij niet mee mocht :cry:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 05 nov 2007, 22:38

Onze Yerko was 3 maanden denk ik. Maar de eerste keer dat ik hem voor een paar uur achterliet was hij nog maar 1 maand, zijn toen naar de boekenbeurs gegaan en afgezien da ik toen heb, mijn borsten deden daar zo pijn van de stuwing :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 06 nov 2007, 10:14

Amytje was 3weken toen ik haar een paar uur overdag bij mijn ma heb gelaten...
vorig jaar met kerstmis heeft ze ook bij mijn ouders geslapen, maar wij sliepen daar toen ook...
dit jaar zal dit met kerstmis terug zo zijn...

toen we naar het personeelsfeest van Anthony zn werk moesten was ze 8maand en toen zijn mijn schoonouders komen babysitten zodat ze ook thuis kon blijven slapen.
maar kheb ook 'smorgens en 's avonds bv gegeven tot ze 9maand was, dus dan is dat ook moeilijker he..
maar tot nu toe heeft ze dus nog nooit ergens alleen blijven slapen, en dat zijn we nog niet direct van plan ook...
we gaan binnenkort mss wel es een avondje uit, maar dan laat ik terug iemand naar hier komen en zijn we er voor haar als ze wakker wordt :D

maar je moet je eigen gevoel volgen!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 06 nov 2007, 20:16

Bram was bijna 3 manden denk ik, ik had ook schuldgevoelens maar die moet je zeker niet hebben. Je bent daardoor gen slechte moeder.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 06 nov 2007, 20:23

ik doe da ook niet zo graag
milan heeft al enkel keren bij mamie en papue geslapen wanneer we naar een trouw ofzo moeten
en maité die was 1jaar toen ze voor de eerste keer uitsliep
en madise nog nooit
als het niet moet zoveel te beter maar misbruik zou ik daar zeker nooit van maken

beefje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 mar 2007, 10:27
Locatie:waarloos
Contacteer:

Bericht door beefje » 07 nov 2007, 10:24

hier is onze miatan ook voor de eerste keer uit slapen gegaan toen hij een maand of drie was.
Mede omdat ik begin te werken in december en mijn moeder hem om de twee weken een dagje bijhoudt en dan moet hij blijven slapen want brengen voor het werk is niet mogelijk (ik heb geen auto)
dus wilden we hem het al gewend maken op voorhand
ik mis hem wel als hij daar is en ben altijd blij als ik hem terugzie
maar het doet ook wel deugd om eens een cinemaatje te kunnen gaan doen met je partner en de volgende dag (voorlopig nog) eventjes wat langer te kunnen slapen of eens ons huisje oprommelen

dus voel je niet schuldig hoor, als je er nood aan hebt moet je dat gewoon doen.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 nov 2007, 13:59

Ik denk dat je dat zelf moet aanvoelen wat jij de ideale leeftijd vindt.

Maaike is hier pas na haar 1 jaar blijven slapen.


Plaats reactie

Terug naar “De baby”