Help, ik wist het even niet meer.

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Help, ik wist het even niet meer.

Bericht door Winter » 25 okt 2007, 16:26

Hey,

Help ik wist het even niet meer:

Nikolaj heeft goed geslapen vannacht van 02.00 uur tot 06.30 en van 07.00 uur tot 11.15. Daarna heb ik hem eten gegeven maar toen ....
Na het eten heb ik hem een beetje bij mij gehouden tot ie deftig boertjes liet en een beetje in slaap viel. (Ik had met hem op mijn arm gelopen tot dat ie wat in slaap gevallen was.) Dat lukte.
Toen ben ik gaan douchen met de babyfoon mee maar na een klein halfuurtje slapen krijste hij de boel bijeen. Heb hem eventjes laten liggen maar heb hem dan toch opgepakt.
Hij hapte weer dus heb ik hem weer eten gegeven; boertje laten doen en toen terug in zijn bedje, maar dat lukte maar niet hij huilde en huilde. Uiteindelijk heb ik een kussentje onder zijn matrasje van de wieg gelegd en hem in zijn wieg gelegd. Hij krijste nog maar k heb hem even laten doen en na 5 minuten is ie toch in slaap gevallen. Ik had voor vannacht dat zelfde kussen onder de 2 pootjes van de draagmand waarin hij slaapt ook gelegd zodat hij dus niet helemaal plat slaapt.

Mijn vragen zijn eigenlijk: of ie reflux zou hebben of dat ie gewoon weet dat als hij huilt ik redelijk vlug kom?
Hoelang moet je eigenlijk wachten na het eten vooraleer je ze terug in bedje legt en hoe krijgen jullie je babytje deftig in slaap.
De ene keer (vooral 's nachts dan) helpt het om even rond te lopen met hem op mijn arm tot ie beetje is ingedommeld en als je hem teruglegt in zijn bedje dan zie je dat ie gewoon verder slaapt. De andere keer helpt dat helemaal niet en moet ik herbeginnen.

Groetjes Winter.


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 25 okt 2007, 16:37

Als hij echt krijst zal het misschien pijn zijn dat hij voelt.. Over reflux weet ik niets maar kunnen ook krampjes zijn, hé.

Een babietje wil zich vooral bahaaglijk voelen: warm, buikje vol; propere pamper,...en dan kan je al veel gehuil vermijden...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 25 okt 2007, 16:41

hoi winter, ik denk niet dat je je babytje nu al kan verwennen hoor, wat sommigen ook zeggen! zo'n kleintjes huilen echt nog omdat er iets is of omdat ze aandacht nodig hebben!

het kunnen krampjes zijn ook natuurlijk, maar indien je twijfelt of hij reflux of verborgen reflux zou hebben, mss toch es naar de ka gaan,als het zo blijft duren...

en hoe lang je moet wachten om ze na het eten in bed te leggen, goh dat hangt van baby tot baby af denk ik...
iedere baby heeft ook een ander ritme he...
zo heb je kindjes die eerst slapen, spelen (of wakker liggen,of in relax) eten en dan terug slapen, maar het kan ook slapen, eten, spelen, en dan terug slapen... zal een beetje zoeken zijn om zijn ritme volledig te leren kennen he, maar dat zal je vlug genoeg door hebben :wink:

succes meid!
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 25 okt 2007, 16:58

Hallo Winter,

Verwennen kan je zo een klein baby'tje echt niet dus daar moet je geen schrik van hebben. Het kan natuurlijk wel zijn dat hij je warmte mist. Misschien kan je een kersenpittenkussen of zo in zijn bedje leggen als je hem eruit neemt. Of hem wikkelen in een doek en hem dan met doek en al in bed leggen, dat blijft lekker warm.
Wat bij ons helpt is iets tegen de kruin van zijn hoofdje leggen, een opgerolde handdoek of zo ,daar wordt hij ook rustig van omdat ze in de baarmoeder ook ergens tegen lagen.

Wat betreft de reflux, daar zijn we hier spijtig genoeg expert in.
Je moet er eens op letten of je Nicolaj veel ziet "knabbelen" dit wijst soms op het feit dat de melk terug komt. Probeer eens met zijn bedje wat schuiner te zetten, dan kan zo wie zo geen kwaad.
Je moet eens kijken hoelang het geleden is na de voeding dat hij begint te wenen. Hier was het altijd ongeveer een uur daarna, dat kan ook erop wijzen.
Als je ongerust blijft zou ik toch eens een fspraak maken met de KA, die weten toch nog altijd meer.

Geeft hij veel terug?
Groetjes en veel succes.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 25 okt 2007, 17:33

Hey,

Hij geeft enkel terug als ie eventjes te gulzig is geweest, vooral eerste voeding na de nacht omdat ie 's nachts toch zo'n 5 uur doorslaapt en het dan wel wat langer geleden is dat ie gedronken heeft dan overdag (overdag wordt ie om de 3.30-4 uur wakker). Het huilen komt er zo'n 1 a 2 minuten nadat ik hem in zijn wiegje gelegd heb. Het is nog maar sinds twee dagen dat ie moeilijker doet dan anders. Mss toch het besef van mama's warmte en aanwezigheid? Meestal lukt het als ik eventjes er mee rondloop op de arm, maar als hij dan niet voldoende vertrokken is naar dromenland, heb ik het zitten.
K ga hem idd es in een zachte handdoek wikkelen (in afwachting van mijn wikkelcape dat ik op mijn lijst gezet heb, en es kijken of het dat is. Ik hoop enigszins dat het gewoon idd mijn aandacht en warmte is dat ie mist.
Groetjes en ik hou jullie op de hoogte.
Winter


Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 25 okt 2007, 18:44

't Kan vanalles zijn hé.
Te koud, te warm, mama missen, krampjes, ...
Da's altijd zoeken hé in 't begin.
Alleszins, hij slaapt wel al lange stukjes door hé Winter!
Amai, dat deed Lowie niet hoor toen hij 2 weekjes oud was...
Ik zou ook eens proberen hem in te wikkelen, dat kan nooit kwaad!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 25 okt 2007, 20:49

Onze jonas had dat ook hoor. Overdag weende hij heel fel (krampjes en lichte reflux dachten ze toen) Hij sliep s' avonds en 's nachts heel goed, maar overdag had en heeft hij daar geen zin in. Gevolg: oververmoeid en dus fel wenen. Nu is dat gelukkig allemaal over. Het is dus echt zoals ze zeggen dat dit allemaal minder wordt als ze eenmaal 3 mnd zijn.
Effe volhouden dus. Je bent goed bezig
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 25 okt 2007, 21:06

tja, het kan zoveel zijn waarom hij huilt.
Reflux, krampen, noem het maar....
Maar een baby van 2 weken kan je echt niet verwennen! Zo'n kleintje!
En is het enkel als je hem platlegt?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 25 okt 2007, 22:40

Hey,

Ik heb hem dus deze namiddag om 15 uur eindelijk in slaap gekregen in zijn wiegje.
Heb ervoor gezorgd dat hij beetje schuin lag dus niet helemaal plat. Hij heeft geslapen tot 20.00 uur. We hebben vanavond zijn badje gegeven, eten gegeven en nu ligt hij al boven in zijn kamertje, ook onder de draagmand waar hij 's nachts in slaapt, ligt er een kussen zodat hij ook daarin niet plat ligt. Ik heb hem in de badcape gewikkeld zodat hij een behaagelijk gevoel heeft. Ik vertel jullie morgen hoe het is geweest.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 26 okt 2007, 18:58

Hey,
Een goe 2 minuten nadat hij in zijn bedje lag, zette hij zijn keel open. Dus ik denk dat het echt was omdat ie me niet meer voelde. K heb hem eventjes laten doen en na een goe 5 minuten was het volledig over. Ben dan es gaan kijken en meneer lag mooi te slapen. tot rond 04.30, na het voeden en de nodige boertjes terug in de badcape gewikkeld en meneer heeft terug zalig geslapen tot 9.45. Vanmorgen terug eten gegeven en de nodige boertjes maar toen ging het hem minder af (t kan niet altijd perfect gaan hé) Hij heeft toch een tijdje wakker gelegen tot rond 13 uur en toen huilde ie terug om eten. Tegen dan was de mevrouw van kraamhulp er. En stelde ze voor om telefoonboeken onder de poten van het hoofdeinde te leggen. Dat hebben we gedaan en ja hoor. Om 16.30 is ie terug wakker geworden om te eten. En na het voeden en de nodige boertjes heb ik hem terug in de wieg gelegd en ik heb hem sindsdien niet meer gehoor. De mevrouw van kraamhulp zei dat doordat zijn wiegje nu schuin staat de melk niet meer in zijn slokdarmpje terecht komt.

K heb wel niet de indruk dat Nikolaj mega geborgen wil liggen.
de badcape die ik mooi rond hem gewikkeld had was er voor de helft al weer af in de loop van zijn slaap. Maar het is wel een makkelijkere manier voor mij om hem zijn boertjes te laten doen en op dat moment heeft ie er wel behoefte aan merk ik. In zijn bedje zelf kan het hem precies niet veel schelen.

Enne ps: Ik denk dat we met een babytje zitten die al heeeeel goed weet wanneer ie vast genomen wordt. K heb ergens gelezen dat de handelingen die je doet bij het in bed stoppen heel belangrijk zijn. Als de baby voelt dat je aarzelt en niet zo zelfzeker bent dan gaat ie daar als het ware gebruik van maken. :oops:

Groetjes en merci voor alle tips.
Winter

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 26 okt 2007, 19:47

Enne ps: Ik denk dat we met een babytje zitten die al heeeeel goed weet wanneer ie vast genomen wordt. K heb ergens gelezen dat de handelingen die je doet bij het in bed stoppen heel belangrijk zijn. Als de baby voelt dat je aarzelt en niet zo zelfzeker bent dan gaat ie daar als het ware gebruik van maken.
dat hadden die van mij ook....

hopelijk blijft het goed gaan met die telefoonboeken hé
wij hebben dat bij onze niels vroeger ook wat moeten doen
Die had wel geen reflux ofzo, maar die heeft luchtweginfecties gehad als heel klein babietje en dan deed dat ook deugd bij hem dat hij niet zo plat lag
We hadden dat ook onder zijn box liggen
en dat hielp echt heel goed

in het begin huilde niels ook redelijk veel om in te slapen
maar vanaf dat ik hem op zijn buikje legde, was dat ineens helemaal over
ik heb dus 2 buikslapertjes en die kreeg ik anders niet in slaap
bij de 2de had ik dat uiteraard sneller door, maar ja dan heb je al vanalles meegemaakt hé
bij een eerste is het echt alles leren ontdekken hé
(bij een 2de ook nog hoor, want elk kindje is anders :wink: )

nog heel veel succes met de slaapperikelen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 okt 2007, 20:20

Je moet soms wat zoeken hé met die kleintjes!
Maar eens je het gevonden hebt, gaat het eens zo goed.
Het bedje aan het hoofdeinde hoger brengen is een goed idee!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 okt 2007, 14:31

Ja het zal in het begin nog zoeken zijn. En ja een kindje voelt dat als je onzeker bent. Je moet dus zeker kordaat (maar zachtjes :lol: ) instoppen en er vanuit gaan dat hij gaat slapen.

Maar een kindjes verwennen ... Dat kan je echt nog niet op die leeftijd hoor. Kind en gezin spreekt zelfs tot een tijdstip van 6 maanden. Nu bij Maaike was dit waar, maar ik heb al van andere gehoord dat het bij hen dus totaal niet waar was. Dat die kleine dus wel al eerder door had dat hij kon profiteren.
Maar een babietje van een paar maanden, die heeft nog graag warmte en geborgenheid.
Iets wat kan helpen is iets van jouzelf (dat jij gedragen hebt) mee in het bedje leggen. Zo lijkt het voor hen dat jij toch nog aanwezig bent ook al is dat niet.

En van het eten en slapen ... Sommige babies willen liever nog wat wakker blijven, geknuffeld worden, ... ipv na het eten direct het bedje in. :wink:

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 27 okt 2007, 15:36

Okido!

Thanks voor de tips.
Als hij gegeten heeft en de nodige boertjes gelaten heeft kijken we samen nog wat tv, ofwel ligt hij dan bij papa of bij mij en valt hij vanzelf in slaap. Dan leg ik hem voorzichtig in zijn bedje en is ons ventje zalig vertrokken...

Grts Winter

Gebruikersavatar
Wenneke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:30 nov 2006, 20:08
Locatie:Millen (RIEMST)

Bericht door Wenneke » 29 okt 2007, 09:58

hoikes,

ik herken het probleem ook.
elias had dat ook zo rond zijn twee-drie weken, en toen hebben we venkelolie gehaald en ook zijn bedje wat schuin gezet. en sindsdien is hij 's nachts langer en langer beginnen slapen.
als je kindje flesje krijgt kun je de druppels gewoon daarin doen. ongeveer 24 druppels per dag verdeeld over de voedingen. als je BV geeft is het een kwestie van voor de voeding de druppeltjes in het mondje te krijgen, niet altijd even makkelijk maar het helpt wel enorm goed tegen krampjes.
ik hoop dat je wat hebt aan deze info

groetjes
Trotse mama van Elias 14/08/2007

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 29 okt 2007, 21:47

Venkelolie: waar kun je dat kopen?

Groetjes Winter

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 30 okt 2007, 07:40

Venkelolie kan je gewoon bij de apotheker kopen, er bestaat ook venkelhee, dat geef ik aan Bram.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 okt 2007, 13:05

Er is nu een nieuw bedje voor refluxbaby's en naar het schijnt zou het heel goed helpen. Bij sommigen zou er zelfs geen medicatie meer moeten.
Het bedje heeft een helling van 40 % en met een speciale gordel dat de baby niet naar beneden zakt.
Je moet vandaag eens in de kranten of naar het nieuws kijken!!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 okt 2007, 13:16

Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

een helling

Bericht door Rampestamperke » 30 okt 2007, 13:21

een helling is best handig ,dan heeft de melk de kans zo niet om terug omhoog te komen ,wij kennen mensen die hun kindjes hadden alle twee reflux (en die hadden zo een helling met een soort riem en tussen de beentjes zat er dan iets ()een soort buis)zodat de kleintjes niet naar beneden konden schuiven het zag er een beetje raar uit maar ze waren wel tevreden dat ze het hadden

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 30 okt 2007, 18:20

Piep!

Met mijn kortingsbon van de cm ben ik vanmiddag in de thuiszorgwinkel een kersenpitkussentje en een draagdoek gaan kopen.
In de apotheker heb ik venkeldruppeltjes gekocht!
We gaan ons ventje es goed soigneren zie.

Groetjes Winter

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 okt 2007, 20:46

Een kersepitje is heel handig!!
Ik gebruik dat nu zelf ook om bij me in bed te leggen. :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”