Bijten

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46
Bijten

Bericht door Debby » 18 okt 2007, 18:25

Vanmorgen is Liam in de creche gebeten door een ander kindje, zomaar zonder aanleiding. Natuurlijk kunnen die mensen van in de creche er niks aan doen, maar ik vind het toch wel erg. Zeker al omdat onze Liam een super lief kind is en omdat er totaal geen aanleiding was.


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 18 okt 2007, 18:30

daar hoeft geen aanleiding voor te zijn hoor.
Ik ben zelf mama van een dochter van 16 maanden die soms ook eens graag bijt. Waarom ze dat doet, geen idee, maar ikzelf vind het ook alles behalve prettig. Het is zeker niet leuk voor je om te zien dat je kindje gebeten is, maar andersom is het voor die mama zelf ook niet leuk.
Ik voel me ook keer op keer schuldig als marie weer iemand heeft gebeten van de kindjes bij de OM

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 18 okt 2007, 18:35

ik vrees inderdaad dat dit inderdaad wel voorkomt. Torbentje is op zijn zachtst gezegd geen stil kindje en hij kan nogal tegen een stootje. Meerdere malen is hij al met een blauw oog, plek of buil thuisgekomen, en soms neemt hij in zijn weldadigheden eens een ander kindje mee. De onthaalmoeder probeert ook zoveel mogelijk te doen dat een ander kindje geen pijn wordt gedaan, maar zulke dingen kun je nooit volledig uitsluiten als ze samen spelen.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 18 okt 2007, 18:53

Ocharme, 't klein manneken...
is zielig hé, hopelijk valt het niet meer voor.
Lowie is ook 1 keer gebeten geweest in de crèche.
Het is gelukkig bij die ene keer gebleven.
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 18 okt 2007, 19:31

Leuk is het effectief niet. Maar spijtig genoeg gebeuren die dingen. Een onthaalmoeder of andere begeleider kan nog zo goed opletten, met zoveel kindjes is het snel gebeurd he?!


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 okt 2007, 19:59

Blauwe oog voor Torben??? :lol: :lol:

daar kan je niets aan doen, behalve er tegenin gaan als je het ziet!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 okt 2007, 21:24

idd, niet plezant als 't gebeurt :?

Maar je kan zoiets toch niet vermijden...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 20 okt 2007, 19:07

Het zal toch geen tweede keer moeten voorvallen ze, dan gaat hij niet meer naar de creche. Ik wil hem niet in een glazen doosje steken en hij zal inderdaad nog wel vallen of door een ander kindje een klets krijgen of zo, dat hoort er inderdaad wel bij.

Maar ten eerste weten ze dat dat kind die neiging heeft, hij heeft het al meermaals gedaan en ze hebben hem dan een tijdje apart gehouden, maar nu ging het al meer dan een week goed. Tot donderdag toch....

Ten tweede, Liam is stevig voor zijn leeftijd, op 6 maand en een week kon hij kruipen en zelfstandig zitten. Dat houdt in dat hij op de speelmat met de andere kindjes zit, waarbij de meesten toch wel een paar maand ouder zijn. Maar buiten het feit dat hij fysiek snel is, is hij toch nog altijd een baby van nog net geen 8 maand. Hij kan zich niet verweren want het ventje snapt niet wat er gebeurt.
In zo'n gevallen vind ik wel dat ze de pedagogische tik wel zouden moeten geven, maar dan krijg je weer andere zever.

Zoals mijn zus zegt, in de kleuterklas zal dat waarschijnlijk nog gebeuren, maar dan kan hij zich tenminste verweren. Maar de minimumvereiste om karateles te mogen volgen is toch wel kunnen rechtstaan :lol:

Misschien dat ik nog het ergste vond dat ze hem op dat moment niet terug aan mij gaven. Ergens begrijp ik wel dat ze dat niet doen, want als het 10 minuten later was gebeurd, dan was ik er ook niet. Maar toch, ik ben zijn mama en niemand kan hem beter troosten dan zijn mama.

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 23 okt 2007, 14:27

Debby schreef: In zo'n gevallen vind ik wel dat ze de pedagogische tik wel zouden moeten geven, maar dan krijg je weer andere zever.
een kind slaan of een tik geven is NOOIT pedagogisch!!!!
want wat leer je dan aan je kind?? :roll:
dat het mag slaan als een ander kindje iets doet wat niet mag, want dat voorbeeld geef je hen dan volgens mij...

en het is idd niet leuk dat jou kleintje gebeten word, maar je kan hem dan veranderen van creche, en dan kan hetzelfde voorvallen hoor...
kbegrijp je woede wel, maar ik heb hier ook eentje die soms wat "brut" uit de hoek kan komen ten opzichte van andere kindjes, maar het is maar door ze met elkaar te laten omgaan dat ze het leren...
en ik keur natuurlijk niet goed als ze een kindje pijn doet, en berisp haar altijd of zet haar even apart! maar een tik geven is volgens mij geen oplossing!

mss moet je da maar vragen om Liam terug in een box te zetten, of ergens op een aparte speelmat, maar als hij kan kruipen zal hij volgens mij toch naar de andere kindjes kruipen want dat trekt hen nu eenmaal aan he :wink:

en mss zijn de rollen binnen een aantal maanden wel omgekeerd, en is het Liam die een ander kindje pijn doet... die kindjes doen dat niet bewust hoor, dat is een deel van het verkennen, maar kan natuurlijk niet goedgekeurd worden!

veel succes nog in de creche!! en probeer het wat te relativeren meid! :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 23 okt 2007, 15:19

Ik moet spijtig genoeg Sabtje bijstaan... :oops:
Een kind is een kind. En die leren daardoor. Je moet je rollen eens omdraaien en je in de positie stellen van een ouder met een 'minder lief en braaf' kind... :wink:

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 23 okt 2007, 15:32

Just me schreef:Ik moet spijtig genoeg Sabtje bijstaan... :oops:
Een kind is een kind. En die leren daardoor. Je moet je rollen eens omdraaien en je in de positie stellen van een ouder met een 'minder lief en braaf' kind... :wink:
oh, maar Amytje, die kan héél lief zijn hoor! overlaatst knuffelde die Shayenzo nog zò hard, dat ze beiden omviellen op de grond... :lol: :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 23 okt 2007, 15:39

ik geef sabje ook 100% gelijk...

Femke is ook echt voor op haar leeftijdgenootjes, kan ook al zelfstandig zitten sinds 6 maanden kruipen deed ze al als de beste om 7 maand...nu begint ze zich rechtop te trekken aan alles en nog wat...en is in alles geïnteresseerd in wat de grotere doen... :lol:

Heb chance het is meegemaakt te hebben toen ik haar kwam halen...ze ging echt de speelgoed afnemen van een groter kindje...dit was interessanter...2 maanden ouder :)...echt een schattig zicht...maar het ouder kindje was natuurlijk ook niet echt blij...dus ja, kindjes reageren ook op iets wat gebeurd, en soms heftig...ze weten nog niet wat goed of kwaad is, en natuurlijk mogen ze niet pijn doen, maar ja, kindjes leren uit hun fouten,
Misschien doen ons babietjes dat ook in den toekomst...en zou ook niet graag hebben dat ze haar dan in een hoek gaan zetten en haar daar laten omdat ze wat heftig is en zonder opzet pijn heeft gedaan...ik zou ook blij zijn als de oppasser haar dan aanleren hoe het wel moet zonder een pedagogische tik...want dit zou ik echt niet apprecieren...

Ik versta je woede zeer zeker, maar draai de rollen even om...indien het jou kindje was...zou jij het dan zo graag horen dat ze hem appart hebben gezet omdat hij iets te heftig heeft gerageerd en er geen moeite voor gedaan hebben om hem weer mooi te laten spelen en uit te leggen hoe het wel moet...laat staan met een zogezegde pedagogische tik er nog boven op...

En hem van crèche doen veranderen is dat dat wel zo goed idee, hij is er nu al zo gewend, hem in een ander omgeving brengen is ook niet zo aangeraden vind ik, en ben je zeker dat het daar ook niet gaat voorvallen...kinderen reageren soms heftig...daar kun je weinig aan doen...het zijn tenslotte ook nog kinderen...

Het enige oplossing om dit niet voor te hebben is hem alleen bij iemand achterlaten...maar ik vind dat ons Femke in de crèche veel meer openbloeit dan dat ze bij oma & opa zit...

Ik hoop dat het in orde gaat komen...maar blijft rustig...zich zo kwaad maken heeft niemand baat bij...

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 23 okt 2007, 17:44

Ik had het kunnen weten, je moet al die kindjes met fluwelen handschoenen behandelen... Als ik zeg een tik, is dat op de vingers tikken, geen rammeling geven. En ja, sorry, als ze aan mijn kind komen, dan word ik kwaad, het tijgergevoel waarschijnlijk.
Bij een collega van mijn ma (kleuterleidster) zat ook een kindje dat het leuk vond om anderen te bijten. Die juf had als oplossing het kind in een stuk zeep laten bijten. Dat heeft niet lang geduurd voor die het afleerde.

Het voorbeeld dat hier wordt gegeven van een speeltje afpakken van een ander kind, tja, dan geeft die aanleiding, dan kun je dat waarschijnlijk niet vermijden.

Mijn kind in afzondering zetten, is geen oplossing, dat kind heeft niks misdaan, hem moeten ze niet straffen. Dien andere hooligan moesten ze apart houden.

Het is niet de bedoeling om hem in een glazen kooitje op te voeden, daarnet in de wachtzaal van de kinderarts heeft hij van die zachte blokken op zijn hoofd gehad omdat er een groter kindje naast hem ermee zat te spelen. Hij kruipt er zelf naartoe, dus moet hij er ook zelf de gevolgen van dragen.

We nemen speciaal geen hond in huis omdat we niet zouden willen dat die ons kindje bijt, maar dan aanvaard ik ook niet dat hij door een ander kind gebeten wordt ook. De reacties zouden waarschijnlijk anders zijn moest hij door een kleine hond gebeten zijn.

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 23 okt 2007, 20:33

Debby?? die andere hooligan? Sorry eh maar kinderen van die leeftijd zijn geen hooligans. Daar versta ik iets anders onder... :oops: En een hond dat een kind bijt is in mijn ogen wel iets totaal anders en ergers. als een hond bijt, wordt het kind meestal doodgebeten. Een beet van een ander kind kan hoop en al een wondje geven. Denk toch wel dat je een klein beetje te hard reageert. Sorry dat ik het zeg eh. :roll: :oops: Een kind moet je wel op 'de vingers tikken' wanneer het iets verkeerd doet, daar geef ik je dan weer wel gelijk in. En tja ieders heeft zijn mening over het al dan niet 'slaan' van kinderen.

Beste tip dat ik je kan geven, laat het rusten. En je zal zien dat het niet meer zal gebeuren. Er zijn ergere dingen in het leven. :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 okt 2007, 21:12

ja, sorry, maar hier wil ik ook even op reageren. Ik sta Sabtje, just me en jenny ook bij zenne.
Om het met jouw woorden te zeggen is mijn dochter van 16 maanden een hooligan?? Want ze bijt ook andere kindjes :shock:
Natuurlijk zou ik het ook niet fijn vinden als zij werd gebeten, maar om je daar zo boos in te maken, daar kan ik niet bij.
Kindjes worden groot met vallen en opstaan.

Ik hoop dat je je er kan over zetten, dat bijten wordt niet bewust met opzet gedaan hoor :wink:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 okt 2007, 21:33

En hebben de crecheleidsters niet gereageerd?? Dan moet je je "woede" misschien maar tegen hen richten ipv tegen een kind dat nog niet goed beseft wat het doet! Zij nemen voor een stuk de opvoedende taak over op dat moment..
Hebben ze wel gereageerd, dan hebben ze er toch iets aan gedaan en zoals hierboven al vaak gezegd, het is onvermijdelijk als er meerdere kinderen samen zijn..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 23 okt 2007, 21:45

Dit is een heel moeilijke situatie, en de discussie die hierdoor loopt, zal altijd moeilijk blijven...

Wat ik heel erg graag kwijt wil, is dat opvoeders heel erg vaak scheef worden bekeken door ouders, terwijl dat ook vaak niet terecht is.
eigen kind schoon kind is dan ook vaak van toepassing.
(en ik doel niet op jou persoonlijk, Debby)

Ik werk in het onderwijs, en hoe vaak ik al ouders ben tegengekomen die denken dat ze het toch zoveel beter weten als mij, zijn ontelbaar.
Geef ze een beetje ruimte om hun werk te doen...

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 23 okt 2007, 22:16

Debby, ik vrees er voor dat ik je ook moet tegenspreken.
Pas op, ik vind het compleet normaal dat je het niet leuk vindt dat je kindje onterecht werd gebeten maar heel eerlijk hé.......dat is nog maar pas het begin. Wacht maar tot ze op die grote speelplaats zullen komen van de school. Je kind zal af en toe wel eens met een bluts en een buil thuis komen en ja, kindjes kunnen op een ruwe manier met elkaar omgaan. Vergeet niet dat ze de mogelijkheid nog niet hebben om hun gevoelens, gedachten, problemen verbaal te exprimeren dus ja....hier en daar valt er eens een klets. Dat maakt gewoon deel uit van hun ontwikkeling. Zo communiceren peuters nu éénmaal.
Je kids beschermen is één ding maar OVERbeschermen......daar hebben ouders (eens die overbeschermde kids adolescenten geworden zijn) en hun kids echt geen baat bij. Je moet ze de vrijheid laten om zelf hun problemen en conflicten op te lossen hoe klein ze ook zijn.
Bij ons op school bestaat er zoiets als 'de pesthut' en dat is een hutje op de speelplaats waar kids die ruzie hebben, hun conflicten bespreken en proberen op te lossen al dan niet met behulp van een leerkracht.
Jong geleerd is oud gedaan....allé dat is mijn gedacht.

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 24 okt 2007, 09:56

oei, amaai dit gaat wat ver vind ik...holigans?? euh oké...
ik zal maar hopen dat dit uit woede is...maar bon, iedereen zijn eigen mening...

Maar toch vind ik jou uitleg niet echt gepast...wat ver gaan...het blijven kindjes, en kindjes moet je groot brengen en ze gaan fouten maken, bijten komt ook dikwijls voor, dit is een fase, zegt niet te rap dat het jou niet zou kunnen overkomen, en uit fouten leren ze, als je dan kindjes niet bijstaat en uitlegt, wat leert hij daaruit...niets en doe gewoon voort!!! en met slaan (zelf een tik op de hand) lost niets op...dat geeft hen geen uitleg waarom het niet mag...

Kindjes vragen tijd en inzet, zeker als ze iets verkeerd doen, het is geen object dat je in een hoek duwt als het eens niet gaat zoals jij het zou willen en iets verkeerd doet!!!...

Het enige wat ik nog zeg is dat kleine kindjes zeker geen holigans zijn...gewoon kindjes die vallen en opstaan en die niet altijd engeltjes zijn...daarom dat er ouders en oppassers zijn om hen te begeleiden en op het goeie pad te blijven...

En dat is zo typisch...honden bijten, maar de kans is groot dat het probleem bij de baasjes zit...als je je niet inzet om hem een goede opvoeding te geven en dat hij luistert kan zoiets gebeuren...wij hebben een Labrador, hebben hem voorbereid op de komst van ons dochtertje en word nauw betrokken met de omgang van ons meisje, zodat er geen jaloezie ontstaat, en ons meisje zit nooit alleen met onze hond hoor, een beest blijft een beest, hoe lief hij ook is, als ze allebei op en rond de speelmat zitten, zitten wij altijd bij hen, en hij is zo lief met haar...en zij voor hem...dieren en kinderen vraagt tijd en inzet...
Ik ga zeker niet ophouden om met dieren om te gaan voor schrik dat ons meisje aangevallen word, hier ook moet ze leren dat ze kalm met beesten moet omgaan, dat er bepaalde dieren gevaarlijk zijn maar andere ook lief kunnen zijn en vooral niet bang hoeft te zijn....

Och ik ga er liever hier mee ophouden...wil niet dat dit hier te ver evolueert...iedereen zijn eigen mening...en dat moet gerespecteerd worden...ook al zijn we niet eens over dit berichtje...

Veel succes verder :lol:

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 24 okt 2007, 10:58

Ik ben het ook niet met alles eens...

Ongelukken gebeuren altijd. Eens ze naar school gaan, komen ze nog meer met blauwe plekken enz naat huis.

Ge krijgt al eens een duw op de speel plaats of de ene schopt naar de andere...

Een kind komt wel eens meer in ruzie. Als ge dan steeds je kind moet veranderen.

Die kleine van jou gaat ook nog wel eens keuren uitsteken en dan denken die ouders net hetzelfde...

Met zulke dingen ga je moeten leren mee leven. Als die echt gepest word dan is dat wat anders, maar nu...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 24 okt 2007, 12:44

jenny schreef: En dat is zo typisch...honden bijten, maar de kans is groot dat het probleem bij de baasjes zit...als je je niet inzet om hem een goede opvoeding te geven en dat hij luistert kan zoiets gebeuren...wij hebben een Labrador, hebben hem voorbereid op de komst van ons dochtertje en word nauw betrokken met de omgang van ons meisje, zodat er geen jaloezie ontstaat, en ons meisje zit nooit alleen met onze hond hoor, een beest blijft een beest, hoe lief hij ook is, als ze allebei op en rond de speelmat zitten, zitten wij altijd bij hen, en hij is zo lief met haar...en zij voor hem...dieren en kinderen vraagt tijd en inzet...
Ik ga zeker niet ophouden om met dieren om te gaan voor schrik dat ons meisje aangevallen word, hier ook moet ze leren dat ze kalm met beesten moet omgaan, dat er bepaalde dieren gevaarlijk zijn maar andere ook lief kunnen zijn en vooral niet bang hoeft te zijn....

Och ik ga er liever hier mee ophouden...wil niet dat dit hier te ver evolueert...iedereen zijn eigen mening...en dat moet gerespecteerd worden...ook al zijn we niet eens over dit berichtje...
helemaal mee eens jenny!!!

@debby: het was helemaal iet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, jammer dat jer het zo aanvoelt :(
ook jammer dat je avatar van Liam weg is, betekend dit nu dat je hier niet meer komt omdat we onze mening gaven?
jammer :(
en mijn meisje wordt echt niet met fluwelen handschoentjes behandeld hoor :wink: maar ik vind gewoon dat er andere oplossingen zijn om een kind bepaald gedrag af te leren, ze moeten leren begrijpen waarom iets niet mag of kan, en dat leren ze niet door een tik te geven volgens mij, maar dat is ieder zn mening en dat respecteer ik, jammer dat jij onze mening niet kan respecteren :(
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 24 okt 2007, 12:57

oei...spijtig zou ik het vinden...dat dit het einde zou betekenen van jou aanwezigheid hier...alleen omdat je niet met ons meningen eens bent en omgekeerd...

Dit valt toch voor dat mensen niet met elkaar eens zijn op een bepaalde onderwerp...maar daarom niet meer langskomen,...komaan meent ge dat nu?? Iedereen mag zijn mening toch hebben...en iedereen moet dit van elkaar kunnen aanvaarden...Dit was echt niet kwaad bedoeld...gewoon onze mening...Nou :? ...dit zou echt spijtig zijn :(...

Ik hoop dat we het verkeerd hebben...en dat je nu je avatar aan het veranderen bent met een ander leuke foto van je zoontje... :lol: :)
Laatst gewijzigd door jenny op 24 okt 2007, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 24 okt 2007, 14:19

Euhm???
Wat gebeurt er hier allemaal???
Dit zijn we op bf niet gewoon hé!

Iedereen kan en mag hier zijn gedacht zeggen, daar dient een forum toe.
Ik begrijp Debby, als moeder wil je het beste voor je kleintje...
Mss besef je zelf wel dat het woord 'hooligan' hier niet echt het juiste woord is :roll: :wink: , maar ja, in het heetst van de strijd komt er soms wel eens een woord die je niet zo bedoelt, niet?

Enfin, de reacties zijn ook wel juist hé. Dat bijterke slaan is ook geen oplossing, want zo'n kind beseft niet wat de gevolgen van zijn daden zijn.
Trouwens, als volwassene vind ik het absoluut not done een kind te slaan.
Natuurlijk moeten die kinderverzorgsters hem duidelijk maken dat dit niet mag, maar niet door te slaan.
Dan gaat dat kindje nog meer agressief worden tov andere kindjes,ah ja, want hij leert het dan van hen.

Lowie is ook gebeten geweest, ik vond dat ook heel erg en had graag dat bijterke zelf ne keer onder zijn voeten gegeven... maar wat haalt het uit.
Mss zal hij ooit zelf ook bijten, slaan, schoppen, omver duwen.
En dan, moeten alle ouders van de kindjes in de crèche dan met elkaar in de clinch gaan en elkaars kindjes aanvallen.
Kinderen zijn zo, zeker rond die leeftijd.
't Is op de moment zelf dat ze dat kind moeten aanpakken en hem duidelijk moeten maken dat zoiets absoluut niet mag.
Ik hoop dat het niet meer gebeurt en dat je niet de verkeerde conclusies trekt door de reacties hier.
We hebben hier allemaal het beste met elkaar voor!
Ook met jou Debby!!!
Afbeelding


Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 24 okt 2007, 16:14

Oei oei... Kinderen blijven kinderen he. En met vallen en opstaan worden ze groot en leren ze dat niet iedereen altijd lief tegen hen is.
En ik denk dat dat in iedere creche of school wel voorkomt, je dan hen toch niet overal behoeden daarvoor. En dat hoeft trouwens ook niet want dan worden het van die "kasplantjes" gelijk dat ze zeggen. En ik denk dat dat ook niet bevorderlijk is voor hun verdere leven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 okt 2007, 11:47

Molly ik volg je standpunt...

Ik vind slaan ook helemaal nie kunnen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 25 okt 2007, 15:32

Vind ik ook Snuffie! Gelijk bij de herhalingen van Supernanny ging vader met de "sloef" naar boven als de kleine huilde :evil: begrijp zo mensen niet!
Afbeelding

bo
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 okt 2007, 11:53

Bericht door bo » 26 okt 2007, 00:46

ik begrijp dat het als moeder niet prettig is om te zien dat je kindje gebeten word, maar ja, het zijn kinderen he!

je kan toch niet dat 'bijtertje' altijd apart zetten, dan leert het nooit met andere kindjes omgaan... en er zijn behoorlijk veel kindjes die een 'bijtfase' doormaken!

en over dat slaan... tjah, daar gaat er altijd discussie over zijn! ik heb af en toe wel eens een tik gekregen, en heb er eerlijk gezegd geen trauma's aan over gehouden. ik kan er in komen dat je even je geduld verliest... maar een vreemde, zoals de OM, zou mijn kind niet moeten slaan iig!


Plaats reactie

Terug naar “De baby”