Oeps iets verkeerd gedaan?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge
Oeps iets verkeerd gedaan?

Bericht door Winter » 17 okt 2007, 18:45

Hey,

De stuwing in mijn borsten is voorbij, gelukkig. Nikolaj drinkt echt goed. Een goe kwartier aan iedere kant.
Maar ik had nog een vraagje: vannacht wou hij voor de eerste keer niet slapen.
We zijn gisteren een klein toertje gaan doen met de wandelwagen. Hij lag in de draagmand. 's avonds voor zijn eten van 21 uur hebben we zijn badje gegeven. en daarna zijn eten. Hij heeft toen geslapen tot ron 1 uur en toen heb ik hem wakker gemaakt om nog voor de laatste keer te eten voor het slapen gaan in zijn eigen kamertje. Toen hebben we hem boven in zijn bedje gelegd (nog in de draagmand omdat zijn bed nog veel te groot is) en om 02 uur, om 03 uur tot aan 06 uur is ie telkens wakker gekomen. Ik heb hem om 3 uur eten gegeven omdat ie lag te happen en om 5 uur terug. uiteindelijk is ie in slaap gevallen en heeft ie van 6 uur 's morgens tot 11 uur doorgeslapen. Zou het kunnen dat ik verkeerd gedaan heb door met hem te gaan wandelen in de draagmand die eigenlijk nog voorlopig zijn nachtslaapplaats is, of heb ik zijn badje te laat gegeven.
In elk geval toen ie vanmorgen om 11 uur spontaan wakker werd, heb ik hem eerst zijn bad gegeven dan eten gegeven en beetje na 12 uur beneden in zijn wieg gelegd, hij is direct in slaap gevallen tot rond 16 uur, hij heeft weer goed gegeten en is weer direct in slaap gevallen in de wieg beneden. Nu rond 20 uur zal hij waarschijnlijk weer spontaan wakker worden en zal ik weer eten geven en dan nog om 00 uur nog es eten voor de laatste keer voor hij weer naar boven gaat. Mss moet ik in zijn plaats een ritme crieëren en hem om de 4 uur aanleggen. zodat hij weet wat hem te wachten staat en zijn badje 's morgens geven?

Groetjes Winter


Gebruikersavatar
nele b
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2005, 19:19
Locatie:Blanden

Bericht door nele b » 17 okt 2007, 19:01

hallo,
Goed dat je je zoon probeert een ritme te geven !!
Maar je moet in het begin vooral het ritme van je baby proberen te volgen denk ik !
Zo doe ik het toch in ieder geval nu met Klaas (en 2 jaar geleden met Tijl)
Het ritme van slapen en eten komt wel vanzelf hoor als hij wat ouder is !

Ik geef Klaas nog altijd eten wanneer hij erom vraagt en hij slaapt ook wanneer hij wil!

In ieder geval veel succes ermee, maar pin je niet teveel vast op een vast uur van slapen gaan of eten !!!
Het badje kan je natuurlijk wel altijd op het zelfde tijdstip proberen te doen !!!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 17 okt 2007, 19:50

Inderdaad het beste is het ritme van je kleine te volgen.

Ivm dat misdoen ... Ik denk niet dat je iets misdoet. Ik denk gewoon dat je kleintje nog moet wennen aan de situatie: thuis, nieuw bedje, ... :wink:

Het beste trouwens is ook het badje op een vast tijdstip te doen. Dus ofwel 's ochtends, ofwel 's middags zodat hij het gewoon wordt. Ook 's avonds een vast ritme aannemen: het avondritueel.

Hier is het avondritueel altijd hetzelfde: wassen(of bad), eten, bed in met verhaaltje. En als we weinig tijd hebben dan proberen we toch dat avondritueel aan te houden zodat ze weten dat de dag voorbij is :wink:

Veel succes met je kleintje. En in het begin is het nog wat zoeken. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. En als je raad wilt je weet ons te vinden :lol: :wink:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 okt 2007, 20:05

Dat badje geef je idd wel het beste ofwel s'morgens ofwel s'avonds.
En over dat ritme: volg je baby! Anders ga je stressen en dat is nergens voor nodig....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 17 okt 2007, 21:47

het is idd zoals de andere hier zeggen zeker met bv omdt dit zich ook continu aanpast!! met het wandelen eb je zeker niets misdaan hier was dat jist hetzelfde axl sliep ook in zijn draagmand en heeft er nooit een probleem van gemakt dus ik denk niet dat het daar aan lag maar mss is je bv nu op puntaant komen had hij deze nacht gewoon wat sneller honger ofzo!!
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 18 okt 2007, 04:08

ik volg m'n voorgangers: volg het ritme van je beebje :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 18 okt 2007, 08:47

Jup, gewoon Nikolaj zijn ritme volgen en hem laten slapen :wink: , tenzij er echt hééééél lang tussen zit (de klok rond dacht ik) Zeker met bv zou ik in het begin voeden op vraag, komt je productie alleen maar ten goede.. :wink:

Ohja, bv-melk is lichter verteerbaar, dus is het normaal dat ze er niet zo lang tussen laten als fv-kindjes.. Karsten at in het begin constant en ik hoor van nog meer mensen dat hun kindje om de twee uur (minstens) eet..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 18 okt 2007, 13:18

Ik volg ook, gewoon het ritme van de baby volgen. Dat komt uiteindelijk vanzelf goed. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 18 okt 2007, 16:48

Hey,


Nikolaj doet goed zijn best qua drinken enzo.
We hebben echter al twee nachtjes iets vreemds aan de gang.
We geven hem om de 3 a 4 uur voeding overdag en t is al twee keer dat ie tussen de voorlaatste voeding (tussen die van 21 uur en die van 00 uur)
niet slaapt en huilerig is. Als de voeding van 00 uur gegeven is, wil hij niet goed meer slapen en huilt ie om het uur terug.
We waren het gisteren een beetje beu en mijn man kreeg het goede idee om hem toch maar een tutje te geven. Dat hielp een beetje, natuurlijk als hij het kwijt was
huilde hij terug. In elk geval rond 06 uur is ie goed in slaap geraakt tot jawel 11.30. Toen ie wakker werd hebben we eerst zijn bad gegeven, eten dan rond 12.00 uur en slapen hier beneden in de wieg dat ging goed ook zonder tutje, om 15.00 uur terug wakker gemaakt, gegeten, eventjes in de wipstoel gezet tot dat ie goed moe was en terug in de wieg zonder tutje. Vanavond rond 18.00 uur, 21.00 uur en om 00. uur ga ik hem terug voeden. En eventjes in het wipstoeltje met tutje laten indutten.
Hopelijk helpt het een beetje. We vinden het gewoon raar dat ie 's nachts ineens niet meer wil slapen. Het voeden gaat nog steeds goed ook al heeft ie nu al eens een tutje gehad. Maar mijn man had gelezen op een site dat als ze goed kunnen drinken een tutje toch mag, dus hopelijk leve het tutje. Hij slaapt in de draagmand bij ons op de kamer 's nachts (omdat zijn bedje zo immens groot is.) Denk dat we gewoon 2 nachten rust gehad hebben omdat de trip van het ziekenhuis en de veranderingen hem mss doodmoe gemaakt hadden en hij nu beetje gewend is aan alles en zijn eigen draaike wil vinden.

Da was het een beetje.
Mocht jullie nog goede raad hebben ofzo vuur maar af hé.
Liefs van ons.

Winter

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 18 okt 2007, 17:04

Hij slaapt in zijn eigen bedje,he?(draagwieg van de wandelwagen als ik het goed begrijp)

eerst en vooral wil ik ook zeggen;volg het ritme van je baby,hij is nog zo klein.

ten tweede;tutje...daar ben ik niet voor.tepel/speenverwarring ten eerste,en ten tweede,het is maar een lapmiddel,he.

ten derde;ik denk dat hij huidhonger heeft.stel je eens voor,9 maanden lekker geborgen zitten,ineens in de grote wrede wereld komen,en dan nog alleen liggen,zonder huidcontact!!je zou voor minder wenen...


doe waar jullie je goed bij voelen,en het fameuze huiluurtje,daar ga je toch doormoeten,hoor,is nogal eigen aan baby's..

veel succes!!!
(en geniet van je kleine hompel geluk)
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 18 okt 2007, 18:20

Hey winter,
Nog niet verwachten dat alles volgens een vast patroon verloopt, hoor! Zeker de eerste paar maanden is het een beetje zoeken. Ik zou ook het ritme van Nikolaj volgen. Maak je verder nog niet te veel zorgen over dag en nacht. Daarvoor is het nog wat vroeg. Ik heb vaak opgezeten met Mila van een uur of 12 tot 3u... Wat we wel altijd deden was het badje 's avonds rond hetzelfde uur geven en 's nachts als het mogelijk was de bv en het knuffelen erbij iets korter houden dan in de dag. Op den duur snapt hij het wel. Maar het zal voor jou nog eventjes een zware periode zijn.
Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 18 okt 2007, 18:55

In het begin, de eerste maanden, hebben de babietjes nog geen vast patroon.
Jij kan hem als mama wel helpen zijn ritme te vinden, maar 't is belangrijk momenteel vooral het ritme van Nikolaj te volgen en te proberen je er zo weinig mogelijk vragen bij te stellen. :wink:
Je doet dat goed Winter, vooral nooit aan jezelf twijfelen
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 19 okt 2007, 10:29

Hey,

Vannacht heeft ie goed geslapen, van rond 02.00 uur tot 08.30 ongeveer, ben hem eigenlijk ook vergeten te wekken vannacht voor de voeding maar we hebben hem niet gehoord dus echt honger zal ie dan wel niet gehad hebben zeker?
we hebben onze kamer waarin zijn draagmand staat een klein beetje opgewarmd zodat de temperatuur tussen de living waarin hij overdag slaapt en de slaapkamer 's nachts hetzelfde is. Ook zat ik te denken dat ik mss beter weer 's middags zou warm eten in plaats van 's avonds. Wij eten al sinds dinsdag terug 's avonds (rond 19.30) en in het ziekenhuis krijg je 's middags warm eten hé. Ik dacht er aan omdat ie toch lastig is net na de voeding van 21.00 uur mss is die melk dan te zwaar op zijn maagje?

Groetjes Winter

We zien wel he

silviake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 21:46
Locatie:Hasselt

Bericht door silviake » 19 okt 2007, 11:20

Dat komt wel in orde maar ik zou hem 's nachts toch niet wakker maken voor te eten hoor. Laat hem maar snurken, als hij honger heeft hoor je het wel.
Geniet er maar van en niet teveel zorgen maken, ik deed dat ook maar ht helpt toch niet. Hij is nog zo klein.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

nacht

Bericht door Aicha » 19 okt 2007, 13:07

Winter ,

je hoeft je kindje 's nachts zeker niet te wekken om te voeden!Dit moet enkel bij kindjes met te laag geboortegewicht en prématuurkes.

Er zullen idd nachten zijn dat jullie kleintje vaker wakker wordt en ook vaker om voeding zal vragen. Babies maken groeispurtjes door é.
Dit zijn eventjes lastiger momentjes maar duurt slechts enkele dagen :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”