Te vroeg voor NEEN?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46
Te vroeg voor NEEN?

Bericht door Debby » 16 okt 2007, 09:24

Hoewel ik de indruk heb dat Liam wel begrijpt dat NEEN wil zeggen dat hij iets doet dat niet mag, vraag ik me wel af of hij niet te jong is om het echt te begrijpen.

Vooral elektrische snoeren zijn super! Gisteren lag er eentje binnen bereik en natuurlijk gaat hij er naartoe. Bijna was het in zijn mondje geraakt toen ik duidelijk NEEN zei. Dan stopt hij wel en kijkt me super schattig aan. Even later probeert hij het opnieuw, weer NEEN en weer die schattige blik. Toen ik even niet keek, dwaalde zijn handje zowat onopgemerkt af naar de stekker en toen ik me omdraaide, was het handje weer weg. Hij weet dus wel voor een deel hoe het zit en dan probeert hij met zijn charmes toch te bekomen wat hij wil.
En dan moet ik maar serieus blijven, terwijl ik liefst van al onder tafel zou kruipen van het lachen :lol: We gaan er nog wat mee beleven, met onze sloeber.


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 16 okt 2007, 09:27

Misschien doet hij het meer om te zien hoe je reageert?

Je mag die sloebers niet onderschatten, hoor.

Ik zei altijd een keer of 3 NEEN en nam hen daarna weg van de plaats en deed of gaf hen iets anders...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 16 okt 2007, 09:36

Baby's ( en peuters en kleuters :lol: ) hebben maar een kort geheugen, daarom dat blijven herhalen zo belangrijk is.. :wink: Duidelijk "nee" zeggen en hem op een andere plaats zetten.. Kruipt hij er toch weer naar toe, gewoon herhalen.. 't Is soms vermoeiend, maar beter dat het wat vermoeiend voor jou is dan dat hij effectief aan stekkers gaat prullen hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Debby
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2007, 10:46

Bericht door Debby » 16 okt 2007, 10:52

Goh, dat het vermoeiend is, daar zit ik niks mee in, alles is beter dan aan de kabels liggen trekken. Maar ik vraag me af hoe bewust hij weet dat hij het niet mag. Als hij zo stiekem achteloos passeert en aangetrokken wordt door dat wat niet mag, en toch kijkt naar me om te zien of ik hem zie, het toch doen. En als ik dan kijk, staat er echt 'betrapt' op zijn gezichtje te lezen. Heel grappig, maar op zo'n moment mag je niet lachen natuurlijk. Dat vind ik eigenlijk nog het moeilijkste.

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 16 okt 2007, 13:36

Inderdaad ze hebben maar een kort geheugen en daardoor is die "neen" blijven herhalen heel belangrijk.

't Is dus nooit te vroeg, je moet er alleen nu nog niet te veel van verwachten :wink:


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 okt 2007, 13:56

Ik weet bijna zeker dat hij het woord "neen" begrijpt..... :roll: :roll:
Onderschat die klein mannen niet. Maar of hij ook gaat doen wat je vraagt.... :?: :?:

:lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”