Moeilijk Moment

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dtoro
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 12:45
Locatie:Tienen
Moeilijk Moment

Bericht door dtoro » 15 jan 2006, 10:56

Dag iedereen
Gisteren hadden mijn vrouw en ik zo'n moeilijk moment. Ons Kyana weende en weende van 19h tot 01.30 telkens als we haar in haar wiegje legde. Ze is rond periode altijd klaar wakker. Meestal maar tot 24h en dan valt ze in slaap. Nu gisteren niet , we wisten niet wat er was. Ik nam ons Kyana en ging wat rond wandelen in het huis, dat vond ze tof en was kalm. Vanaf dat ik haar in bedje legde begon het concert weer. Verwen ik haar niet als ik ze telkens oppak? Ik ben iemand met een zeer geduld karakter en ben kalm, mijn vrouw is al wat zenuwachtiger + dat ze nog pijn heeft van de keizersnee. Zware periode voor haar, maar ik steun haar dik en dun. Maar we zitten in de knoop. Hoe we de taken juist moeten verdelen. Want morgen begin ik terug te werken. Hoe verdelen jullie de taken? Kan je het slaapritme veranderen? Wanneer weet je als de baby krampjes heeft?
En ja Nog iets het boeren doet ze nog altijd niet goed en we denken dan ook dat daar veel aan ligt dat ze zo huilt. Maar eten doet ze nu wel goed.
Sorry voor het lange verhaal..............
Groetjes
Dave


Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 jan 2006, 11:22

hey niet erg...ze hebben altijd tegen mij gezegd da tje ze in begin niet kan verwennen. Een nicht vertelde me ook zo eens omdat Set eook best veel en vaak huilde dat het normaal is dat je kindje stopt als je hem of haar opneemt en rondwandelt. Zijn immers de bewegingen van in de buik en het intiem gevoel dat ze kwijt zijn en hun onrustig maakte. Natuurlijk heel vrmoeiend he maar je komt er wel.

Krampjes kan er ook mee te maken hebben maar dan zijn ze een beetje onrustig met hun beentjes.

Het is allemaal niet zo gemakkelijk he....een handleiding krijg je er niet bij en tja als ze huilen...waarom. Wat ik soms ook deed was Sete in een bv kussen leggen in zijn park....dan voelde hij warmte om zich heen. ook met zo een punthanddoek een beetje inwikkelen maar niet te strak dat ie het lekker warm had en zich niet zo vrij voelde. Dat kan ook beangstigend zijn voor je kindje. De handjes en voetjes vrij kunnen bewegen en niet tegen zich aan voelen dan een koude wereld.

succes maar wees gerust die moeilijke momenten zijn er voor velen hoor! Ik heb ze ook doorstaan en het belangrijkste is dat je elkaar steunt en eventueel je kleintje eens overneemt..
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Katia

Bericht door Katia » 15 jan 2006, 11:34

laat haar eens testen op (inwendige) reflux!!!
Ik heb zo'n voorgevoel... en de tekenen kloppen allemaal...

voor de rest kan je een kindje van die leeftijd nog niet verwennen :wink:
waarom neem je haar niet in een draagdoek?
voor veel kindjes is dat knusse heel rustgevend...
Een tricot slen is daar ideaal voor!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 jan 2006, 18:05

euh inwendige reflux kan wel maar dan heeft Sete dat ook gehad want ik herken het ook zo dat gedrag...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 15 jan 2006, 21:14

tekenen van inwendige reflux:
- constant aan het kauwen zijn
- witte tong
- moeilijk drinken
- slecht boeren
- met de handjes zwieren
- snotneusje (is te zien hoe erg, bij isa zat de melk tot in haar neus)
- onregelmatig drinken (geen ritme en verschillende hoeveelheden)
-...
als je niet zeker bent, toch eens een ka opzoeken, maar niet direct aan inwendige reflux denken, kunnen ook gewone krampjes zijn.
fabio was ook héél lastig als baby, maar had dit niet. isa wel.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 15 jan 2006, 21:41

Troia had ook inwendige reflux maar enkel het beginstadium :wink: (waren er vlug bij)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 jan 2006, 22:17

Gewone krampjes herken je aan stampende beentjes.
Als ze alleen maar s'avonds weent, zijn het misschien toch krampjes. Want s'avonds hebben ze die het meest.
Over die reflux kan ik je geen raad geven, nooit geen refluxbaby's gehad.

Het is nu even een moeilijke periode, maar jullie komen er wel doorheen. Het is ook jullie eerste en misschien zijn jullie wat onzeker en weten jullie niet goed wat doen.
Verwennen kan je nog wel niet doen, wegens te klein.
Het kan ook zijn dat ze de geborgenheid mist van mama's buik. Tenslotte hebben ze negen maanden veilig bij mama doorgebracht en de geboorte bracht daar een abrubt einde aan. Ik zou ook huilen moest ik baby zijn; :?
Misschien helpt inbakeren? Heb ik bij beide baby's gedaan en nu soms bij Milan ook nog. Kan helpen om hen die geborgenheid terug te doen vinden.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 jan 2006, 22:23

idd inbakeren en laten slapen in een draagmand zodat ze zich wat knusser voelt

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 jan 2006, 22:38

ja zeker wel...dat intiemer gevoel. ik heb ook een soort draagbedje in zijn bedje gezet en daarin lijken ze dan helemaal niet te klein en slapen ze ook beter. wel opletten dat ze neit te warm krijgen en dan geregeld eens onder de lakentjes voelen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
kim
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2004, 19:55
Locatie:Roeselare
Contacteer:

Bericht door kim » 15 jan 2006, 22:51

alle twee oze zoontjes hadden de zelfde probleempjes; de kleinste nog altijd. bij ons is het waarschijnlijk gewoon buikkrampjes. na drie dagen sukkelen van onze oudste hebben we eens geprobeerd om hem op sijn buik te leggen om tge slapen. en hij heeft direct zes uur aan een stuk geslapen. Owen had dit nu ook en ik heb er niet lang mee gewacht en hem direct op zijn buikje gelegt om te slapen en hij heeft direct 7 uur geslapen. ik weet wel dat ze zeggen dat et niet goed is op hun buikje maar vroeger dus 11 jaar geleden moesten ze de kindjes op hun buikje leggen. ze kunnen zo dan hun beentjes plooien en tegen hun buikje leggen en kunnen zo beter scheetjes laten. maar je moet wel letten dat je ze niet te warm toedekt.

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 jan 2006, 23:04

hier ook dat middeltje maar ja...buikslapers raden ze ook deftig af maar hier ook toch gedaan omdat ik zo moe was.

En nu slaapt ie nog altijd op zijn buik en heel goed voor krampjes. Wat ik soms nog deed tegen krampjes was hem op mijn benen leggen en beetje wiebelen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 15 jan 2006, 23:23

Anaïs heeft ook veel last van buikkrampen en weent dan ook zoveel.
Ik weet niet of je vrouw borst of fles geeft...indien het borst is kan je vrouw venkelthee drinken tegen baby's krampen....
Ik geef ook venkeldruppeltjes dat heeft 'babyfen' en kan je halen bij de apotheek...helpt tegen krampen....

Ook kan je je baby zo vasthouden dat ze met haar hoofdje naar onder ligt en dat ze haar hoofdje steunt op je ene arm en de rest van haar lichaam op je andere arm...dus je arm tussen haar beentjes zodanig dat haar buikje op je arm ligt....dat helpt meestal ook...

Fietsbewegingen maken met de beentjes van de baby...maar soms is het hopeloos...ik weet het! Dan is het gewoon geduld hebben tot ze zo moe zijn dat ze vanzelf in slaap vallen....dat kan soms rapper zijn dan je denkt...maar soms ook niet zo snel als je denkt....en dan is het idd soms heel moeilijk...zeker als je zelf moe en uitgeput bent.

Als je het ziet zitten en je hebt een draagzak....pak je baby dan in en ga er nog eens mee buiten gaan wandelen...meestal vallen ze in slaap. En je bent er zelf ook nog eens tussenuit en heb frisse lucht....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 16 jan 2006, 00:00

hoi


heb dat ook een keer gehad met onze yoran. hij had last van krampjes en ik kreeg em maar niet getroost enzo en mijn moeder neemt hem over en legt hem bij haar op de schouder en bam het was direct gedaan me schreeuwen. toen had ik ff een moeilijk moment dak dacht wa een mama ben ik ik krijg ni eens menne kleine rustig van de last die hij heeft van krampjes.

dit voorvalleke is al weeral een jaar geleden bijna en soms als ik eraan terugdenk of door sommige verhalen die ik lees en er dan zo terug op denk heb ik het er soms nog moeilijk mee hoor.

hehe da moest er nog is ff uit


grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 16 jan 2006, 10:55

dat heb ik ook gehad...of dat mijn man hem soms eens overnam en hij ook stil werd. Gek werd ik dan en dan voel je je echt slecht he. Ale kijk ik ben dan de mama maar kan mijn kind niet troosten.

En KAtharina dan heb jij een gemakkelijk kindje. sete had zo een krampen en al die trucjes hielpen niet bij mij. die venkeloliedruppels..niks. Die babymassage helemaal niks...

MAar goed hopelijk heb je aan al deze tips iets he.

Wat soms dus ook kan helpen eens aan een andere persoon geven maar ja midden in de nacht gaat dat niet maar soms kan de ene persoon al wat rustiger zijn en overkomen. Zelf word je al zenuwachtig doordat je kindje niet krijgt getroost en door die zenuwen lukt het soms totaal niet en dan zie je als je even je kindje al aan je partner of zo geeft dan kan dit soms al wel effect hebben. ik heb ook muziek veel laten draaien. Mobieltje hing al snel in zijn park en daar werd hij rustig van...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Plaats reactie

Terug naar “De baby”