Thuisbevallingen

Moderators:Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Thuisbevallingen

Bericht door Marijke » 26 sep 2007, 19:49

Hallo,
Ik ben bewust thuis bevallen van mijn eerste dochtertje, maar wat ik hier wel mis zijn bevallingsverhalen die thuis gebeurden! Zou het niet nuttig zijn om onder de rubriek bevallingsverhalen een apart rubriekje te zetten voor enkel thuisbevallingsverhalen?

Ik merk rondom mij vele vrouwen die de stap wel willen wagen om thuis te bevallen, maar hun man is dan weer niet overtuigd en voor te bevallen is de steun van de man toch wel belangrijk, daarom dat ze toch maar in het ziekenhuis hun kind krijgen. Ook veel vrouwen willen gewoon in het ziekenhuis bevallen omdat ze denken 'er moest maar iets mislopen en dan word ik toch direct geholpen en is de baby niet in gevaar!'. Ik begrijp ze wel, maar thuisbevallen is even veilig, je voelt je in een vertrouwde omgeving (in je slaapkamer, in badkamer, in de living...), je ziet geen vreemde mensen die je vragen komen stellen of aanmoedigen, je weeën krijgen de volledige vrijheid om hun functie uit te voeren en dat is opening maken voor het kind! Waarom? Ik hoor van vele vrouwen dat ze met hevige weeën het ziekenhuis binnengaan maar eens ze binnenzijn stopt het plots, hoe komt dat? Dat komt omdat ze in een ongekende omgeving komen en dan gaat er een signaal naar het zwangere lichaam die zichzelf veilig wil stellen in belang van het kind en alles stopzet wat een bevalling moet voorspoedigen! Dus eigenlijk konden vele vrouwen hun kind al veel vroeger in hun armen nemen, misschien even om na te denken?

Ik heb bewust de keuze gemaakt om thuis te bevallen en ik heb er nog geen moment spijt van gehad, er was een superbegeleiding van de vroedvrouw bij wie ik tijdens mijn zwangerschap uitvoerig vragen aan mocht stellen , veel beter als bij een gewone klassieke gynecoloog, maar dit even terzijde...

Ik wil hierbij nog zeggen dat ik de volle respect hebben voor alle moeders die in het ziekenhuis moeten bevallen omwille van een meerling, keizersnede, of andere mogelijke verwikkelingen waarbij het nodig is om in een ziekenhuis te bevallen. Maar voor mij persoonlijk blijft een ziekenhuis enkel toegankelijk voor moest ik 'ziek' zijn zoals het woord 'zieken'huis het zelf zegt.

:wink:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 26 sep 2007, 19:54

Goh, ik wil dat wel eens bespreken met de moderators om daar eventueel een aparte topic voor te voorzien, en om dan sticky te zetten.

Ik vind het heel knap van je dat je thuis bent bevallen.
Ik ben 2 keer in het ziekenhuis bevallen en was daar heel tevreden over. Ik zou het niet betrouwen om thuis te bevallen.
Heb het boek gelezen van Marleen Temmerman, die in het UZ gent werkt en ze zei: ik zie hier de thuisbevallingen die niet goed aflopen....
Alles heeft zijn positieve en negatieve kanten.
Heel knap dat je dat thuis wou doen, maar ik voelde me echt op mijn gemak, wetende dat er personeel was die me kon helpen indien nodig. En dat er af en toe eens een stagair kwam kijken vond ik ook niet erg.....
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Re: Thuisbevallingen promoten!

Bericht door Sabtje » 26 sep 2007, 20:18

Marijke schreef: Ik merk rondom mij vele vrouwen die de stap wel willen wagen om thuis te bevallen, maar hun man is dan weer niet overtuigd en voor te bevallen is de steun van de man toch wel belangrijk, daarom dat ze toch maar in het ziekenhuis hun kind krijgen.
dat was hier het geval, en zal wss terug zo worden, jammergenoeg :(
maar mn man wil echt niet mee op dat gebied en ik vind wel dat je er met 2 moet achterstaan voor de volle 100%, omdat hij een thuisbevalling niet zag zitten hebben we dan voor een polyklinische bevalling gekozen, ben zolang mogelijk thuisgebleven en ook na 1nacht (ben om 23u14bevallen) naar huis gegaan, wss zal het nu terug zo zijn :wink:

grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 26 sep 2007, 23:20

ik wou ook een thuisbevalling maar mijn man wou het niet :(

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 27 sep 2007, 08:25

idem hier, werner wilde ook geen thuisbevalling en dus het compromis gesloten van max 2 dagen daar te blijven :wink:


nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 27 sep 2007, 09:05

Ik ben wel voor thuis bevallen en had het zeer graag bij alle 3 gedaan.
Maar ik maak de nodige stoffen niet aan om een bevalling op natuurlijke wijze ingang te laten schieten. Waardoor ik telkens ingeleid moet worden. En zonder verdoving bevallen is voor mij ook geen oplossing. Niet omdat ik die helse pijnen van de weeen niet zie zitten maar ik mag zoals bij onze matthew na 17u weeen zonder enige problemen opvangen en maar aan 1cm zitten. Vanzodra ik een verdoving krijg, beval ik binne het half uur.
3x zo meegemaakt en 3x dat ze op het punt stonden een keizersnede uit te voeren.

Dus bij mij zal dat een ervaring zijn dat ik spijtig genoeg nooit zal meemaken
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 27 sep 2007, 09:36

Hier ook geen thuisbevallingen en zou ze niet willen ook.Bij Alessio is zijn hartslag weggevallen en dit had thuis moeten gebeurd zijn :shock: ,geef mij maar de kliniek, maar dan wel voor max.2 dagen genen minuut langer :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 sep 2007, 13:49

hier ook geen thuisbevalling en ook ik zou niet anders gewild hebben.
Moest er thuis iets gebeuren ik zou het mezelf niet vergeven.

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 27 sep 2007, 14:30

hier wel een optie gewest,tot sven zich terugtrok!hij zag het echt niet meer zitten.We heben dan een compromis geslotn,en ben ik polyklinisch bevallen.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 27 sep 2007, 16:14

Hey

Ik heb ervaring met de 2 en écht waar tis toch een GROOT verschil ze...

Bij Femke ben ik binnen gegaan met 5cm ontsluiting. De weeën waren toen om 11u begonnen en o m13.30u binnen gegaan. Omdat ik om 15u "maar" 6cm had werd om 16u water gebroken. Ik had tot dan m'n weeën opgevangen op zitbal en dat was super, want heb zelfs moment gehad dat ik dacht dat m'n weeën gedaan waren, omdat die bal zo goed werkte.

Na water breken was ik gaan rechtzitten om weeën op te vangen, maar er kwam zo'n grote stroom vruchtwater dat Femke haar hartslag naar 80 ging en dan moest ik verplicht platliggen om zuurstof bij te krijgen en dan was dat zo opgelost. Maar met dat verplicht op m'n rug liggen was die pijn echt enorm, heb dan echt moeten smeken om in bad te mogen (was van plan om onder water te bevallen) mar mocht er pas in bij 9.5cm ontsluiting. Er dan in gegan en die pijn was ook opslag minder, enkel de voorlaatste wee was nog pijnlijk omdat hoofdje dan halverwege zat en ik moest wadchten om laatste wee. Weet ook nog dat eerste was dat de vv daar zei dat ik geen epi kon vragen bij onderwater bevalling. Ik was echt kwaad op da mens, want wou niet weten van een spuit in m'n rug (enkel die gedachte al :? ) Heb 45 min moeten persen en op bepaald moment de gyn z'n schaar zien pakken en hem naar z'n voeten gegeven omdat hij me wou knippen. Hij heeft dat dan niet gedaan, maar ben dan gescheurd en gehecht. DIe spuiten bij hechten vond ik nog ergste en nageboorte voelde ook pijnlijker dan bevalling. Met dat hechten kon ik amper zitten en heb er lang last van gehad.

Bij Sitske dan thuis bevallen en had ook sinds 's morgens weeën, dat ging goed, Femke is om 11u naar m'n ex gegaan (was zo afgesproken) en rond 13u ben ik bij m'n vv de zitbal gaan halen, want de mijne mist z'n stopje en springbaml van Femke was te klein. Dan onderweg ff 2 keer moeten stoppen voor een wee. (vv woont achter hoekje) en rond 14u was m'n beste vriendin bij mij, ik had zaterdag bevalbad gezet en opgeblazen (met een pomp) en aan haar gevraagd om die te ontsmetten en te vullen, terwijl ik af en toe rondliep en vooral op die bal zat.

Om 16.35u zei ik tegen vriendin van vul maar water bij (was anders te warm) want het begon iets pijnlijker te zijn, dus om 16.40u in bad gestapt, water id direct "geploft" en had ook ineens persweeën, m'n vriendin de opdracht gegeven om vv te bellen want was wel ff paniek moment, (maar dat kwam met bevalling van Femke in achterhoofd dat ik toen ff niet mocht mee persen omdat ik nog geen volledige ontsluiting had) 5 minuten later was vv daar, ik had ondertussen 2 persweeën beetje onderdrukt, hoewel ik al ter grootte van tennisbal een hoofde voelde klaarzitten. Om 16.55u kwam vv binnen en om 17.02u na 3 persweeën was Sitske ter wereld. Heb nog 10 minuten in bad gezeten, dan er rustig uitgestapt, navel laten uitkloppen voor die werd afgeknipt en nageboorte viel er bijna vanzelf uit (voor die pijn had ik op voorhand wel schrik gehad) was ook gescheurd, maar kreeg de keuze om wel of niet gehecht te worden. Heb dan voor niet hechten gekozen en dik uurtje later gaan douchen. Voelde me echt super en niet zo geradbraakt aks bij Femke.

Dag later stond ik al in deurgat met de buren te praten.

Dus ik had een veel betere ervaring met het thuis bevallen. Zo rustig dat dat ging. M'n vv zei nog achteraf dat ik haar wel vroeger had mogen bellen, maar had helemaal niet het gevoel gehad dat dat al nodig was. Enkel laatste kwartier ging alles gewoon héél snel.

Volgens haar hebben ze na geboorte van Femke de placenta er ook uitgetrokken, waardoor ik dat als pijnlijk heb ervaren.

Maar niet dat ik nu nog kindjes wil, maar anders zou ik zeker weer voor thuisbevalling gaan. En als er iets dreigt mis te lopen dan ga je zowieso naar kliniek zenne, dus de uitleg dat een thuisbevalling verkeerd kan aflopen, dat kan evengoed in ziekenhuis. In ziekenhuis wordt er gewoon sneller naar hulpmiddelen gegrepen, gewoon omdat je weet dat je dat kan doen.

Ik heb ook gedacht van stel dat er deze keer ook een hartslagval is zoals bij Femke, maar de vv heeft ook zuurstof bij en ziekenhuis is op 15min rijden van hier dus ben echt blij dat ik het zo heb kunnen doen.

Na m'n 2de bevalling was ik ook al direct op de been, zo goed zelfs dat ik "huisarrest" kreeg van vv omdat ik anders te snel zou buiten gaan.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 27 sep 2007, 17:18

Mijn water was gebroken om 1u 's nachts, dan heb ik de vv gebeld en die bevestigde inderdaad dat de weeën waren begonnen, mijn man sliep naast me terwijl ik tot volledige ontsluiting in alle rust in ons vertrouwde slaapkamer de weeën opving, ik wou niets liever dan dat iedereen me met rust liet! Toen ik persdrang kreeg zo een 5 uurtjes later belde ik weer de vv, en die was snel ter plekke en ik had direct 10cm ontsluiting en ik geloof dat dat dankzij de rust en de vertrouwde omgeving was rondom mij! Een half uurtje later, na veel geduw op de schouders van de vv en mijn man, was Naomi daar, ik mocht gaan liggen op de rug op mijn bed en de vv legde Naomi op mijn buik. Het was een zalig moment, en ik legde haar onmiddellijk aan de borst. Moest ik het geduld gehad hebben dan liet ik Naomi naar de borst zoeken, maar dat geduld ga ik hoop ik wel hebben bij de volgende
:wink:

Ik hoop dat er ergens een aparte rubriek komt zodat ik niet alleen de toekomstige moeders, maar OOK de vaders kan overtuigen hoe natuurlijk en veilig thuisbevallen wel kan zijn. En het ziekenhuis was op een steenworp van mijn deur, moest ik om 12u nog niet bevallen zijn dan ging de vertrouwde vroedvrouw gewoon mee, dus geen zorgen!

Als je omgeving Sint-Niklaas bent kan ik je een prima vroedvrouw aanraden, gewoon even pm'en :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
beagle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 mar 2005, 13:02
Locatie:Limburg

Bericht door beagle » 28 sep 2007, 11:27

Ik hoop dat ik binnenkort ook mijn verhaal hier kan komen vertellen :D
"A spoonful of sugar helps the medicin go down, in the most delightful way" by Mary Poppins


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 23 okt 2007, 15:43

volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij mn vv, om nog een laatste maal mn vriend ervan proberen te overtuigen om deze keer toch voor een thuisbevalling te kiezen.... maar 't zal jammergenoeg niks uithalen denk ik :(
het zal normaal de laatste keer zijn dat ik ga bevallen, dus ik had heel graag gehad dit eens mee te maken... had vroeger (voor ik mn vriend kende) altijd al gezegd dat als ik kindjes zou hebben, ik thuis zou bevallen... maar ja, als je er niet allebei achterstaat dan gaat het ook niet vind ik...
duimen jullie mee met mij voor volgende dinsdag?
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 23 okt 2007, 18:27

Zou geen thuisbevalling willen, in het ziekenhuis voel je je toch wat veiliger.. er kan daar ook altijd wel iets mislopen maar toch
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 23 okt 2007, 21:50

Ik ga terug bevallen in het ziekenhuis...

Oke in de kliniek liggen vind ik echt niet leuk, maar ik ben daar zeker dat ik en het kleintje goede zorgen kregen.

Ik ben zo ie zo al een risico patiënt dus wij spelen op veilig.

Ma iedereen zijn keuze en ik vind nog steeds dat je, je eigen gevoel en hart moet volgen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 23 okt 2007, 21:55

Hopelijk kan Beagle hier haar verhaal binnenkort kwijt!! Ik kijk er alvast naar uit :wink:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 23 okt 2007, 22:06

Leuk dat deze topic weer eens wordt bovengehaald! Er moeten echt meer vrouwen én mannen overtuigd worden om thuis te bevallen, thuisbevallen is echt een must én een vroedvrouw weet best wel wat te doen moest er iets verkeerd voorvallen. Je mag vanaf 37 weken thuisbevallen, het is niet alleen de vroedvrouw die je bijstaat, de mijne doet dat samen met een assistente vroedvrouw, dus alweer een extra hulp erbij en ze zou mij echt niet laten thuisbevallen moest er een vermoeden zijn dat er iets mis is met de baby hoor! :)
Ik lees hier dat alweer de vrouwen overtuigd zijn een thuisbevalling te willen, maar de mannen hebben precies meer schrik, dus bij deze: vrouwen zijn blijkbaar van het sterke geslacht! :wink: :wink: :wink: 8)
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 23 okt 2007, 22:09

Marijke schreef:... Er moeten echt meer vrouwen én mannen overtuigd worden om thuis te bevallen, thuisbevallen is echt een must ...
Is toch wel een persoonlijke keuze, vind ik.. Mensen "moeten" beter ingelicht worden, daar kan ik me nog in vinden, dan kunnen ze een bewuste keuze maken.. Maar om te zeggen dat ze overtuigd moeten worden.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 23 okt 2007, 23:56

Dagmar schreef:
Marijke schreef:... Er moeten echt meer vrouwen én mannen overtuigd worden om thuis te bevallen, thuisbevallen is echt een must ...
Is toch wel een persoonlijke keuze, vind ik.. Mensen "moeten" beter ingelicht worden, daar kan ik me nog in vinden, dan kunnen ze een bewuste keuze maken.. Maar om te zeggen dat ze overtuigd moeten worden.. :wink:
Ja, tuurlijk het blijft ieder zijn keuze, als je je ongemakkelijk voelt voor een thuisbevalling, dan is het natuurlijk het beste en het veiligste om in een ziekenhuis te bevallen, want met extra stress kom je niet erg ver...dat 'moeten overtuigd worden' dat ik hier zei is misschien wat te hard overgekomen, zoals jij zegt 'iedereen beter inlichten om de drempel naar een thuisbevalling te verlichten' is dus héél wat beter :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 24 okt 2007, 16:01

Denk dak me thuis minder op mijn gemak zou voelen dan in de kliniek... En mijn ventje zou er helemaal niet voor te vinden zijn!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

thuisbv

Bericht door Aicha » 24 okt 2007, 17:14

Bij mijn 3e kindje hebben we ook even overwogen om thuis te bevallen maar ook hier was de papa niet voorde volle 100% overtuigd. Dan beslist om zolang mogelijk thuis te blijven maarja...is toch efkes anders uitgedraaid.

Bij een eerste kindje zou ik dat persoonlijk niet gedurfd hebben maar na 2 normale bevallingen zonder epi zag ik dat goed zitten! Maar ja é.......
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 24 okt 2007, 21:46

Thuis bevallen zag ik zelf niet zo zitten, ik zat altijd in mijn achterhoofd met het gedacht dat als er eens iets moest misgaan maar ik ben wel 1 dag na de bevalling naar huis gegaan. Eens ik wist dat alles goed ging met Caro en mij zijn we naar huis gekomen en dat vond ik ook een echte aanrader.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 okt 2007, 11:44

Ma ergens is da ook goed hee als de mannen het niet zien zitten.

Dat wil zeggen dat ze bezorgd om ons en de kleine zijn. En dat ze ons echt nie kwijt willen :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

mannen

Bericht door Aicha » 25 okt 2007, 11:55

ja hé snuffie!!! daar heb je gelijk in!!!!! :wink:

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snuffie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 sep 2006, 16:15
Locatie:Brugge

Bericht door Snuffie » 25 okt 2007, 11:58

Ik weet het :D
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 okt 2007, 12:35

:lol: :lol:

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 25 okt 2007, 15:28

Das waar!
Afbeelding

Sara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 okt 2007, 17:20

Bericht door Sara » 26 okt 2007, 17:22

Hoi hoi!

Via deze weg wil ik iedereen die interesse heeft in natuurlijk bevallen welkom heten op ons forum. Momenteel zitten er vooral (toekomstige) mama's op die willen thuisbevallen, maar ook geboortehuizen en polyklinisch bevallen kunnen aan de orde komen. Deel jullie vragen, twijfels en (geboorte)verhalen met ons! We vragen wel om eerst te registreren, omdat niet iedereen even positief staat t.o.v. natuurlijk bevallen en we het forum graag respectvol willen houden!

http://natuurlijkbeval.dotbb.be

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 26 okt 2007, 17:57

Sara schreef:Hoi hoi!

Via deze weg wil ik iedereen die interesse heeft in natuurlijk bevallen welkom heten op ons forum. Momenteel zitten er vooral (toekomstige) mama's op die willen thuisbevallen, maar ook geboortehuizen en polyklinisch bevallen kunnen aan de orde komen. Deel jullie vragen, twijfels en (geboorte)verhalen met ons! We vragen wel om eerst te registreren, omdat niet iedereen even positief staat t.o.v. natuurlijk bevallen en we het forum graag respectvol willen houden!

http://natuurlijkbeval.dotbb.be
Hey Sara!, een heel tof initiatief, ik heb al geregistreerd,
Afbeelding

Afbeelding

Sara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 okt 2007, 17:20

Bericht door Sara » 26 okt 2007, 18:16

Tof! Voorlopig is het nog maar een klein groepje, maar we hopen er ooit een levendige uitgebreide bende van te maken!
Ook mensen die nog niet zwanger zijn, maar wel dromen over natuurlijk bevallen in de toekomst zijn uiteraard welkom!


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”