Thuisbevallingen

Moderators:Welcome, Moderators

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 26 okt 2007, 20:48

Ik heb me ook geregistreerd...
Ik heb deze keer ook een vroedvrouw...moesten we tegen de bevalling ergens groter wonen zou ik ook voor een thuisbevalling willen gaan, ventje is ook wel nog niet helemaal overtuigd door de commentaar van de gyn te horen...die er wat minachtig tegenover staat.

Moest ik dan toch in de kliniek bevallen, zou ik deze keer ook voor polliklinisch gaan...ik heb dan ook al eentje thuis rondlopen die ik niet lang kan missen :lol: En sowieso vind ik dat ze me daar de vorige keer veel te lang hebben gehouden.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Bard
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2007, 17:47
Locatie:Gent

Bericht door Bard » 21 nov 2007, 19:21

Wij zijn preccies rare mensen...we hebben het alle twee niet voor ziekenhuizen , en we hebben echt bewust gekozen om thuis te bevallen. Zeker omdat mn vriendin twijfelde tussen onderwater en thuis . Maar omdat er geen zekerheid is , dat er een bad vrij is (hebben we gehoord)hebben we gekozen voor een thuisbevalling.
Maandag komen de vroedvrouwen voor de eerste keer langs , via het geboortehuis , en die zien er echt wel competent uit .
Nu ist natuurlijk wel stress om de kamer in orde te brengen ( mn vriendin is een kamer an het inichten om te bevallen)
Dus je ziet dat er toch al minstens 1 vent achter thuisbevallen staat. :D

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 21 nov 2007, 21:40

Mijn neef zijn vrouw is 2 keer thuis bevallen, dat is 2 keer vlekkeloos verlopen.
Mijn neef zelf stond er ook voor 100% achter.
Er zijn natuurlijk altijd risico's aan verbonden hé... er kan niet altijd snel snel ingegrepen worden als er toch iets zou foutgaan.
Maar daar mag je niet te veel bij stilstaan als je die keuze al gemaakt hebt!
Afbeelding


Afbeelding

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 26 nov 2007, 20:52

ben niet thuisbevallen maar poliklinisch, was op enkele uren alweer thuis.... de gedachte van thuisbevallen is wel besproken geweest.

De vermoedelijke datum was 18 oktober en op 5 oktober in de late namiddag moest ik op een controle zoals gebruikelijk.

Ik had 5 cm opening en mocht gelijk blijven maar dan kende ze me nog niet :wink: . Naar huis met weeën om de 10 min, nog even gaan shoppen en thuis de dieren nog verzorgd.

Rond 23u had ik om de minuut weeën en mijn man vond het hoogtijd om te gaan. Ik had zoiets van "hoeft nog niet, hoor" maar uiteindelijk toch de auto ingestapt maar halverwegen teruggedraaid voor het fototoestel :lol: :lol: :lol:

Uiteindelijk had ik bij aankomst 7 cm maar Jari lag verkeerd.. bij de eerste perswee hebben ze hem gedraaid...

Ben dus best blij dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan maar was ongelofelijk blij dat ik er na enkele uurtjes alweer buiten was: terug thuis bij de paarden, honden en katten.

Er komt zowieso geen tweede maar poliklinisch vond ik voor ons de allerbeste oplossing :lol: :lol: hoewel onze hele omgeving ons voor gek verklaarden :roll:


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”