nu al bang!!

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen
nu al bang!!

Bericht door goele » 13 sep 2007, 21:27

Dag mensen,

Ik ben hier al eeuwen niet meer geweest... Mijn excuses!

sinds kort weet ik dat er een nieuw babytje in mij groeit, dus is mijn drang naar babytalk weer toegenomen...

Maar ik zit nu al met perikelen voor mijn bevalling!!
Mijn dochter hasse is gekomen met een spoedkeizersnede. Ik heb toen zo enorm veel pijn gehad tijdens de operatie!!!
Mijn volgend babytje gaat ook komen met een keizersnede
Ik vroeg mij af of dat normaal is,
Zijn hier mama's die ook een kindje hebben gehad met keizersnede? Hoe hebben jullie dat ervaren???
Misschien ben ik gewoon een flauwe trees, maar die wee¨¨en vond ik makkelijker te dragen dan de pijn toen ze in mijn buik bezig waren...


Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

ks

Bericht door Aicha » 13 sep 2007, 21:39

ik heb zelf gelukkig geen ervaringen met keizersnedes maar het valt me wel op dat het altijd de spoedkeizersnedes zijn die een wrange nasmaak achterlaten!

Nu weet je al dat het een ks wordt dus zal alles wel veel rustiger enzo verlopen en zal je de geboorte van je volgende prutske helemaal anders ervaren!

Veel Succes!

liefs Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 13 sep 2007, 21:54

Ook geen ervaringen met keizersnedes.
maar proficiat met je zwangerschap!! Voor wanneer???
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 14 sep 2007, 08:45

ik kan je ook niet helpen, maar wil je toch van harte feliciteren met je zwangerschap!!!
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Just me
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 jul 2007, 13:22
Locatie:Zoersel

Bericht door Just me » 14 sep 2007, 08:54

Proficiat met je zwangerschap !!!


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 14 sep 2007, 09:41

Ik kan je hier helaas ook niet mee helpen maar toch een dikke proficiat gewenst!! Voor wanneer ben je uitgeteld?

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 14 sep 2007, 12:48

ik heb ook geen ervaring met een keizersnede...maar zeker een dikke proficiat met je zwangerschap !!! :lol:

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 14 sep 2007, 13:06

oei, zo weinig keizersnedes...

Zoveel te beter voor jullie

Ik ben uitgerekend voor ergens mei. Het is nog heel erg pril.
En toch denk ik al dat het een meisje is :-)

Gebruikersavatar
mel
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 jun 2007, 20:51
Locatie:waarschoot

Bericht door mel » 14 sep 2007, 17:08

proficiat :D
Afbeelding

Bolleke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 mei 2007, 20:59

Bericht door Bolleke » 14 sep 2007, 20:24

proficiat!

ikzelf ben nog nooit bevallen, dus kan je ook niet helpen...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 14 sep 2007, 21:11

hallo
ik ben bevallen met een keizersnede wel een geplande maar niet echt supper

mijn epidurale werkte maar de helft 5x moeten stekken (heb wel een slechte rug maar dat wil niks zeggen) was al blij dat die links hielp en rechts hielp ze niet maar ze luisterde niet ik heb wel pijn gehad en brandingen maar eens mijn dochter er was voelde ik niks meer denk dat ze eindelijk begon te werken

de gyn ben ik ook niet over te spreken
mijn dochter lag in stuitligging + navelstreng 3 x rond haar nekje hij had dat niet gezien en hij zij dat die stuitliging aan mijn leeftijd lag (word deze maand 20)hij drijgde er zelfs mee om mijn man niet bij de bevalling te laten zijn (ik ga bij een volgend een andere gyn nemen) ik denk gewoon dat er bij een spoedkeizersnede nog minder naukeuriger gewerkt word dan normaal dus bij een geplande zou ik mij geen zorgen maken


hopelijk als ik de volgende keer weer een keizersnede zou hebben is het minder rampzalig maar ik ben al bij dat mijn dochter gezond en wel ter wereld is gekomen


groetjes verena en Louise Marie
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
verena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2006, 22:19
Locatie:oost vl

Bericht door verena » 14 sep 2007, 21:13

oja ook van ons een dikke

PROFICIAT

geniet maar van jou zwangerschap het is zo rap voorbij
Afbeelding
Ons klein wondertje

Louise Marie

06-03-07 3kilo15gram 48 cm

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 14 sep 2007, 21:24

Ik kan je ook niet helpen maar proficiat met de zwangerschap.
@verena wat heeft de leeftijd nu te maken met een stuitligging dat ligt juist aan de baby ,ik had hier nen dwarsligger tot 36 weken gepasseerd en dervoor altijd stuit en ben der 30 en was mijn 2 de zwangerschap.Neem maar vlug nen anderen gyne.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 15 sep 2007, 23:17

ik en ook me een keizersnede bevallen en da viel reuze goed mee enkel was de verdoving eerst naar mijn hoofd gestegen aar da was achteraf gezien nog grappig ook had precies wa teveel gedronken!! :oops: :lol:

maar ik zal altjd met een keizersnede moeten bevallen vind d echt ni erg ik heb er achteraf ook heel weiniglast van gehad ik liep de volgende dag al weer rond el wat voorovergebogen als een bommake maar het ging :lol:
in elk geval mijn ervaring met een keizersnede is heeeel goed je hoeft niet bang te zijn je eerste is wss tegen gevallen omdat er al wat stress aan vooraf gegaan was gewoon rustig blijven en alles komt in orde

btw PROFICIAT!!!!!
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 17 sep 2007, 23:20

proficiat met je zwangerschap!
Geniet ervan! :)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 18 sep 2007, 20:09

proficiat!!!

ik heb 2x een ks gehad
de eerste keer een spoedks
uiteindelijk wel meegevallen, maar ik ben langer onder de voet geweest omdat ik voor de operatie goed afgezien heb

maar de 2de keer was een droombevalling
Alles was gepland, dus alles verliep heel sereen
ik heb mijn dochtertje een tijdje aan mijn hoofdeinde gehad tijdens de operatie
terwijl dat bij de spoedKS niet het geval was
Ik was de 2de keer enorm zenuwachtig, maar dat was achteraf gezien nergens voor nodig!!!
het was een droombevalling
Achteraf was ik ook veeeeeel sneller terug op de been
daags na mijn bevalling kon ik al uit mijn bed (weliswaar met de nodige stijfheid en pijntjes), terwijl ik dat bij de eerste keer maar pas na dag 4 kon

Ben je er al echt zeker van dat het weer een KS wordt??
als het effectief zo is, niet teveel piekeren
dat komt wel goed!!!!
als het gepland is, dan verloopt alles veel rustiger!!
ik heb er zelfs van genoten!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 18 sep 2007, 21:18

Ik ben heeeeel erg zeker dat het weer een keizersnede wordt. Mijn bekkenopening was te smal (was na 13 uur arbeid nog maar aan 2 cm).
Ik ben nu aan het sporten (op een heel laag niveau en onder begeleiding) om mijn lichaam wat op peil te houden, want de vorige keer heb ik weken afgezien van de revalidatie.
Dus Goortjes, je geeft me goede moed, als je me zegt dat je veel vlugger op de been waard de tweede keer.

En die pijn ga ik bespreken met de gyne. Waarschijnlijk was het idd zo dat ze niet te veel bezig waren met mij zo goed mogelijk te verdoven..

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 19 sep 2007, 15:27

Mijn schoonzus heeft ook twee keer een keizersnede gehad.
Van de eerste voelde ze alles,ze begonnen te snijden en ze voelde dat dus.
Bleek dat haar epuderale niet goed werkte.
Ze had al de hele nacht zware weeën gehad en dan bleek ineens dat haar bekken te smal was en ze over moesten gaan tot een keizersnede.
Ze hebben haar dan direct volledig verdoofd.
Met als gevolg dat het een tijdje duurde eer ze van haar kindje kon genieten.
Ze lag daar zo met dat kindje op haar en je zag dat ze zich afvroeg of het wel haar kindje was.
Gelukkig kreeg ze haar moedergevoel na een dag of twee.
Van de tweede heeft ze er niks van gevoeld.
De epuderale werkte perfect,zodat ze alles zonder pijn heeft kunnen meemaken.

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 19 sep 2007, 15:30

Kan je ook niet helpen. Geen ervaring met keizersnedes. Wel van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. :lol:
Afbeelding

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 19 sep 2007, 15:33

Ik ben ook met een spoedkeizersnede bevallen.
Geen last gehad tijdens de operatie... wel achteraf.
Lees mijn bevallingsverhaal maar eens... :wink:
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 19 sep 2007, 19:38

Ik ben ook met een spoedkeizersnede bevallen. Na 18 uur weeën en 2 uur persen kwam er geen beweging in ons prutske. Volgens de scan achteraf was mijn bekken nochtans net breed genoeg. Daar zat het probleem dus niet. Ik heb helemaal niets gevoeld van de operatie. Ik had de weeën voordien doorstaan zonder epidurale maar voor de KS had ik er dus wel eneke nodig. Ze hebben drie keer moeten steken voordat ze op de juiste plek zaten. Dat vond ik iets minder plezant. Gelukkig werkte het heel snel. Van zodra Margot eruit was hebben ze haar hoop en al 5 min weggenomen voor een eerste check-up en daarna kreeg ik ze direct terug op mijn borst gelegd terwijl ze me nog aan het dichtnaaien waren :? . Dat vond ik zo zaaaaaalig. Dat ik ze bij me kreeg en dat papa effe moest wachten :lol: :lol: De eerste 2 uur is ze niet van mijn borst geweken. Dan pas hebben ze haar op de kamer effe gewogen en gemeten, maar dan kreeg ik ze direct terug bij mij. Echt genieten was dat.

Maar afgezien dat ik heb daarna :roll: :roll: ... amai zunne. Da was echt niet te doen. De eerste 3 dagen kon ik gewoon mijn bed niet uit. Ik kon niet genoeg op het pompje drukken van de pijnpomp. Ik moest nog serieus wat pijnstillers bijnemen. Ook de weken daarna had ik hevige pijnen. Achteraf bleek dat niet normaal, maar dat wist ik toen niet. Na 7 weken is de wonde dan beginnen ontsteken en hebben ze dat terug wat opengesneden. Echt geen lacherke, maar ik zou het direct opnieuw doen. Het moment dat je dat prutske in je armen krijgt vergeet je al die miserie. Ik had me mijn bevalling natuurlijk helemaal anders voorgesteld. Maar ja... Het resultaat is even schoon :wink: :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 19 sep 2007, 22:38

das toch wel raar hoe ideren dat anders ervaart e ik ben savonds bevallen en sanderendaags smorgens hebben z mij al van de bakster met pijnstillers afgehaalt en ik heb geen ijnstillers mee genomen ook ni k liep gewoon weer rond!!!

ik wil niemad bang maken hoor maar watik gehoord heb is dat j bij een tweede derde vierde enz kindje meer last hebt omdat je dan naweeen hebt n dat heb je niet bij een tweede en dat zu naart schijnt trekken op die snee...

da sta mij dus ook nog te wachten e :?
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 19 sep 2007, 23:05

ik wil niemad bang maken hoor maar watik gehoord heb is dat j bij een tweede derde vierde enz kindje meer last hebt omdat je dan naweeen hebt n dat heb je niet bij een tweede en dat zu naart schijnt trekken op die snee...
ja die naweeen ,dat kan wel pijn doen he, ik had dat surtout als ik bv gaf aan maxim , heb wel dan om ne dafalgan gevraagd momensen toch zo een zeer dat ik had, maar ik ben wel niet bevallen met keizersnede en had toch pijn zunne

en goele proficiat met je tweede zwangerschap ,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 20 sep 2007, 06:57

amai over naween geproken pff daar kan ik van meepraten ! ik heb wel pijnstillers moeten pakken ! en telkens ik bv gaf moest ik van die naweeen gaan overgeven zeer vervelend ....bij den 2de heb ik dat het ergste gehad ! ben is benieuwd voor de 4de ... :roll:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 20 sep 2007, 10:51

Inderdaad die naweeén zijn ambetant en heb dan pillen moeten pakken om mijn baarmoeder te laten samentrekken omdat mijn moederkoek vast zat na de bevalling.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 20 sep 2007, 20:43

Annubis schreef:amai over naween geproken pff daar kan ik van meepraten ! ik heb wel pijnstillers moeten pakken ! en telkens ik bv gaf moest ik van die naweeen gaan overgeven zeer vervelend ....bij den 2de heb ik dat het ergste gehad ! ben is benieuwd voor de 4de ... :roll:
En na elke bevalling wordt het erger zeggen ze :lol: :lol:

Van Yana weet ik er niet echt van, van Milan des te meer.
Toen kreeg ik dafalgan forte van de vroedvrouw om s'nachts te slapen.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 20 sep 2007, 23:33

ja ons mama heeft vier gewone bevallingen en de vijfde was een keizersnede en die heeft echt wel heeeel veel last gehad van die naweeen de heeft tien dagen plat gelegen in het ziekenhuis en dan heeft die thuis ook nog twee weken hulp gehad odat die bijna ni recht kon dus :? maar ja als ge dan u kindje zie eb je dat er wel voor over alle ikke toch!!! :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 21 sep 2007, 06:50

zotteke schreef:Inderdaad die naweeén zijn ambetant en heb dan pillen moeten pakken om mijn baarmoeder te laten samentrekken omdat mijn moederkoek vast zat na de bevalling.
ik heb daar een spuit voor gehad en mijn gyne heft de laatste keer de moederkoek manueel verwijderd :shock: al een sjans dat ik nen epu had . ik heb dit bij mijn tweede zoontje ook gehad , na 45min en heel hard duwen op mijnen buik is hij eruit gekomen . al een sjans of ze hadden moeten opereren . de gyne zei dat ik vanaf nu bij elke bevalling een epu moet nemen omdat zowieso mijn moederkoek gaat blijven vastzitten .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”