Gevolgen van 'anders dan natuurlijk' bevallen

Moderators:Welcome, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Gevolgen van 'anders dan natuurlijk' bevallen

Bericht door Marijke » 14 aug 2006, 22:43

Hallo,
Graag jullie mening over volgende uitspraak, gecopieerd van een ander forum:

'Maar ik ben geschokt enkele dagen geleden door een programma op TV : Met name is het zo dat heel wat vrouwen allerhande problemen ondervinden na de bevalling.
Ik doel hier niet op de postnatale depressies, maar wel op bekkenbodemproblemen die ontstaan bij vrouwen.
Het zou voorkomen bij 1 op de 10 vrouwen (dit cijfer weet ik niet meer precies).
Er werden 2 getuigenissen van vrouwen gegeven die door gebeurtenissen bij de bevalling nadien problemen kregen, incontinentie, verzakking baarmoeder en wat weet ik niet al.
Ook bleek dat vrouwen daar heel weinig met elkaar over praten.
Nu is het zo dat de problemen ontstaan ten gevolge van het gebruik van voornamelijk de tang en vacuumpomp, als het kindje niet 'vanzelf' komt.
Hierdoor wordt iets geforceerd waardoor in heel veel gevallen er ernstige gevolgen zijn voor de vrouwen na de bevalling.
Een dame heeft al 17 jaar problemen omdat het volgende gebeurde :
Plots klopte het hartje van de baby niet meer en er kwam paniek bij de verpleging en vrodvrouwen en dokter.
Men heeft dan nog drastisch tewerk gegaan om de baby eruit te krijgen.
De gevolgen voor de vrouw zijn echter enorm. Als 17 jaar.
Ze durft niet ver wandelen voor een uur en zich dan neerzetten omdat er dan een hele plas water neerkomt.
Een dokter gaf aan dat één en ander het gevolg is van het feit dat men meer en meer bevallingen doet "inleiden".
Volgens deze dokter is het zo dat bij bevallingen die ingeleid worden veel meer naar de kunstmatige elementen zoals de tang gegrepen wordt, met alle gevolgen voor vele moeders, omdat er zaken gekwetst woren die later veel van die vrouwen problkemen geeft..
Hij adviseerde daarbij van steeds beter te wachten tot gewoon de weeën beginnen, en geen hulpmiddelen te gaan gebruiken.
We zagen nog een dame met een keizersnede. Als er echt een probleem is dan is een keizersnede misschien beter dan "kunstmatige inleiding van de bevalling en gebruik van de tang en vacuumpomp". (Hoewel natuurlijk een narcose altijd een klein risico inhoudt.: het hart moet goed zijn, en dies meer). '
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 14 aug 2006, 22:49

hmmm... ik zeg al heel lang dat inleiden zo stom is als maar kan zijn... hier het bewijs? :wink:

nee echt, dat was iets waar ik hier wel op zou staan... al ga ik 2 weken overtijd, geen haar op mijne kop dat er aan denkt om het te laten inleiden... Laat de natuur maar zijne gang gaan...

Anders zou zijn als het leven van mijn kind op het spel staat... maar in heel veel gevallen van inleiden is dat echt verre van hoor!

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 15 aug 2006, 10:13

Ik ben ook van het principe dat elke medische ingreep een nefaste uitwerking kan hebben voor zowel de mama als het babytje (is trouwens bewezen). En jammer genoeg zijn er steeds meer ziekenhuizen die die ingrepen uitvoeren (ook als ze helemaal niet nodig zijn).
Afbeelding

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 15 aug 2006, 11:16

ik ben zelf ingeleid....en tja ik had ook liever een spontane bevalling gehad maar het was medisch nodig. Ik had te ernstige verwikkelingen en als ik nog enkele weken had rondgelopen dan had ik waarschijnlijk een leven aan dialyse gehad of mss erger.

MAar toch was ik er ook niet zo voor. Want Sete was een kind met veel krampen en een huilbaby. Volgens mij waren zijn darmen nog niet ontwikkeld om al te komen.

Zelf heb ik geen al teveel problemen maar ja later mss wel...dat is afwachten. Maar over zo een problermen zou ik ook niet zomaar praten. is toch verschrikkelijk?

Ik heb als kind tot 12 jaar in bed geplast...ze hebben me ermee vernederd dus ik denk dat ik het later zou krijgen dat incontinentie dat ik heel moeilijk zou kunnne plaatsen. Het in bed wateren was wel een medisch aspect maar toch...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 15 aug 2006, 11:32

ik kan vergelijken en kies voor natuurlijk maaaar ik ben wel altijd blijven beseffen dat het in smmige omstandigheden wel nodig kan zijn om in te grijpen: als het echt niet anders kan dan zou mijn vv er ook wel bij gebleven ijn wat het ook was geweest, maar voor R heb ik een pracht van een tuisbevalling gehad (met wel even een beetje moeite toen zijn shchoudertje vast zat) en zonder hupmiddelen met een veeeel vlottere herstelling dan van J ... Mijn eerste bevalling in het ziekenhuis was (voor mij) een nachtmerrrie: alles dat ik niet wou (epidurale, bakster, zuurstofmasker, geknipt, met de lepels bijgetrokken, ...) en ik heb er een heel moeizaam herstel van gehad en meer dan 2 jaar met pijn in mijn staartbeen gelopen tot ik eindelijk iemand vond (een osteopate) die het heeft verholpen en JA het was nog van de bevalling (met "dank" aan het kreng van een vv uit dat ziekenhuis :x die op mijn buik heeft staan rammen :shock: tot er dus iets scheef schoot in mijn onderrug) dus als ik mag kiezen: zo natuurlijk mogelijk met een zelfstandige vv ie ten allen tijde bij me blijft! Geen wissels van wachten, geen inleidingen (als het te vermijden is) en ik heb er begrip voor dat het soms niet anders kan maar ik denk wel dat veel artsen (en zelfs moeders) voor hun eigen gemak wat rapper beslissen om het in te leiden of met epidurale of ks te laten koen en daar heb ik dus géén begrip voor.

Goed dat de epidurale er was bij de bevalling van J want ik was uitgeput en het zat al uren wast, maar anderzijds ben ik blijven eloven da tik bij een thuisbevalling nooit zo geblokkeerd zu zijn en dat het bij R veel vlotter ging is voor mij toch een stuk bewijs dat de aanpak van de begeleiding heel belangrijk is - al weet ik dat het meespeelt da thet een 2de bevlling was (weg is gemaakt, je weet waar je aan begint) en ik was dt keer heel anders (en beter) voorbereid (met haptonomie o.a.) maar dat de herstelling zo frapant veel vlotter ging dat heeft me echt nog verbaasd: veel minder lang bloedverlies, een klein scheurte dat enorm mooi en snel herstelde - in tegenstelling tot de pijn die ik van die vreselijke knip ... en dat ze mij dus nooit meer zeggen dat een knip minder erg zou zijn dan een scheurtje: geef mij maar natuurlijk!
Afbeelding
Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 12:57

jong moederke schreef:ik ben zelf ingeleid....en tja ik had ook liever een spontane bevalling gehad maar het was medisch nodig. Ik had te ernstige verwikkelingen en als ik nog enkele weken had rondgelopen dan had ik waarschijnlijk een leven aan dialyse gehad of mss erger.
dat vind ik dan een heel andere situatie... zou maar erg zijn dat ze het lieten zitten dan.
Er zijn situaties waarin het ook echt nodig is! En dan heb ik er helemaal niets op tegen...
Maar het is zoals Sofie zegt: het wordt tegenwoordig bijna als standaard gedaan als iemand nog maar overtijd gaat...

En bio, bij de bevalling van Troia was ik uiteindelijk ook blij dat er epi was... ik wou het liever niet en als ze mij een goede begeleiding hadden gegeven in het ziekenhuis had het ook niet nodig geweest, maar ik wil mij niet voorstellen wat er gebeurd zou zijn als ze mij met die aanval geen epi hadden gegeven... Dan zouden er uiteindelijk 2 levens op het spel gestaan hebben, dat van Troia nog het belangrijkste...
Nee nee, er zijn gevallen waarin dat echt nodig is, ook als je bijvoorbeeld al veel te lang ligt en het ondraaglijk wordt...
Ik vind het alleen overdreven dat ze in het ziekenhuis al direct met hun papieren voor een epi en een bakster (om op te wekken :shock: ) afkomen van de moment dat je nog naar de weeënopvangkamer aan het gaan bent...

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 15 aug 2006, 14:11

Ik heb mij bij Anaïs ook laten inleiden....De gynecologe zei dat haar hoofomtrek toch tamelijk groot was en zo....
Nu weet ik wel beter, bij een volgend laat ik mij niet meer zo snel inleiden hoor....ik weet nu dat het er doorkan he :lol:
Ja die eerste bevalling, das nog ene beetje onwetendheid, ik vond mij zelfs naïef dat ik me laten inleiden heb....

Er nog een paar dingen die ik toch anders wil doen de volgende keer, als het het toelaat...want je kan ook niet alles plannen....

Ik zou de volgende keer niet willen ingeleid worden...weer zonder epidurale(zoals bij Anaïs) en een waterbevalling terug...ook zou ik ze mijn eisen duidelijk maken: zoals niet te snel knippen en de tang bovenhalen....want bij Anaïs was het net of de gyn was te gehaast...
En als alles vlot verloopt zou ik niet meer zolang in het ziekenhuis blijven...maar de dag zelf of de dag erna alweer naar huis willen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 15 aug 2006, 14:51

Ik ben thuisbevallen en mijn vroedvrouw vertrouwde erop dat alles goed zal verlopen en indien niet is het ziekenhuis op 5 minuutjes rijden van hier en de vroedvrouw was bereid van dan mee te gaan ook. De hoofdomtrek meten, de bekkenmeting, de echo's van de laatste maanden heb ik allemaal niet meer laten doen. Volgens de vroedvrouw was het niet nodig, laat de natuur maar z'n gang gaan en dat deden we ook. Niets moest, niets was geforceerd eerder héél spontane bevalling in een vertrouwde omgeving, zelfs mijn twee lieve katjes brachten me een bezoekje of alles nog goed ging :wink: , zo leek het toch.

Inleiden, keizersnede, epidurale...als het moet gebeuren dan moet het maar. In Amerika gebeuren veel keizersnedes ook als natuurlijk bevallen totaal geen probleem is. De vrouwen willen daar vooral niet 'beschadigd' worden en terwijl de weeën opkomen lezen ze gerust een tijdschriftje of kijken tv
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 15 aug 2006, 15:59

Ik ben gewoon blij dat Karsten op het laatste toch nog besliste van zelf te komen ipv te wachten op de inleiding (eigenlijk 4 uur voordat het zo ver was, kwam hij toch nog zelf :roll: :D ).. De dag ervoor was ik al aan het overwegen om de gyn te vragen of ik echt ingeleid moest worden, maar dat was gewoon omdat ik er zo tegenop zag, toen wist ik al die gevolgen nog niet.. Dus ja, ben wel blij..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 15 aug 2006, 16:16

Marijke schreef:Ik ben thuisbevallen en mijn vroedvrouw vertrouwde erop dat alles goed zal verlopen
ik ook voor R ... en dat was een groot oofdje en meneer was 9 dagan na de uitgerkeende datum en een flinke brok (3kg800 en 55 cm) en dat is toch héél vlot gegaan hoor - veel vlotter zelfs dan de andere bevalling. e moet er zelf in durven verrouwen en de geoie begeleiding hebben: ijn vv zei ook dat overtijd gaan geen prob is zoalng er genoeg vruchtwater is: ze bekijken dat naargelang je situatie en je wordt heel goed opgevolgd hè en tja als er complicaties zijn idd tochnaar het ziekenhuis en dat haal je nog wel dan - die 15min-rit kan op zo'n moment nog sneller denk ik: noodgeval dan hè.

Katia, die papieren ja juist dat herinner ik me nu ook terug: tekenen voor de eenpersoonskamer, de spuit(en) en de baxter enz enz alsof ik niet met WEEËN bezig was halloooooooo :shock: :roll: :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 16:53

ja erg he!!!!
Ik had weeën om de minuut die lang bleven naduren en dus eigenlijk geen tijd tussenlieten om eens adem te halen...
MAAR IK MOEST MIJN HANDTEKENING ZETTEN!
De eerste keer dat dat blad ingevuld was, is mijn handtekening zelfs nietig verklaard omdat ze daar niets van konden maken :roll: ikke terug moeten proberen tekenen...
Nog zoiets waar ik mij druk in gemaakt heb toen :roll:
Achteraf bekeken eigenlijk wel grappig :lol:

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 15 aug 2006, 16:54

:shock: ik heb voor linda mogen tekenen, omdat zij wel iets anders aan haar hoofd had
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 16:57

reden was: wij waren nog niet getrouwd toen... :lol:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 15 aug 2006, 17:37

tekenen??? niets van gezien hier...
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 15 aug 2006, 18:11

dat zegt dan alles over het ziekenhuis waar ik bevallen ben he :lol:
(en bio is in hetzelfde bevallen toen, dus het zal daar wel aan liggen...)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 15 aug 2006, 20:57

Ik heb ook niets moeten tekenen???
Ben twee keer in het zh bevallen. Bij Yana heb ik wel een baxter gekregen om de weeën op te wekken. Het is je eerste en je weet niet beter. Nadien bekeken was het mss niet nodig geweest, ik weet het niet.
De vv had rond 16u gedaan met werken en daarom had ze een ferme draai gegeven aan de baxter, waardoor ik enorme weeën kreeg. Ze wou dat ik tijdens haar shift beviel :shock: :?: Dan maar een epi gevraagd (waar ik nadien heel veel spijt van had) en is Yana haar hartslag naar beneden gekeldert naar rond de 70 slagen/minuut. Zuurstof en al die dingen....
Ik heb daar geen nachtmerries aan over gehouden, maar voor hetzelfde geldt wat het anders afgelopen...
Nadien denk je daar wel eens aan, hoewel ik vooruit kijk en daar geen depressie heb aan overgehouden.
Dus als inleiden medisch niet nodig is, waarom zou je...
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 10:16

Katia schreef:dat zegt dan alles over het ziekenhuis waar ik bevallen ben he :lol:
(en bio is in hetzelfde bevallen toen, dus het zal daar wel aan liggen...)
ja idd en ik heb achteraf gehoord dat ze dat de bijnaam "de kazerne" geven :roll: en ik ben er echt echt echt van overtuigd dat ik met een ander aanpak nooooit een baxter, epi enz nodig gehad zou hebben: met mijn vv was 't net de tegengestelde wereld van dat ziekenhuis - veel beter dus. Dat gedoe was er ook niet zo van "ge moet het zo doen zoals het voor ons routine is" en ik weet nog dat ik (bij de thuisbevalling) eerst fijn mocht douchen voor ze me hebben genaaid en dat ik dan met mijn baby (R dus) op bed lag te ontbijten terwijl A met de vv en haar collega gezellig beneden heeft ontbeten. We hebben na de bevalling echt nog gezellig met hen gepraat en de sfeer was superknus ... Wat en verschil met de standaardprocedures in het ziekenhuis: rap afhandelen en hop weg ermee naar een kamer dan - van gezellig heb ik daar niks gemerkt, maar och ik had nog alleen oog voor mijn wondertje en ik heb J liggen bekijken en bekijken en bekijken :lol: maar door hun aanpak heb ik toch wel moeite gehd om de bevalling te verwerken. De 2de bevalling is een verademing geweest om niet te zeggen iets om me aan op te trekken: het kan echt anders, ik wist het en heb het nu ook mogen meemaken. Mocht ik nog eens behandeld worden als toen in de kazerne ze zouden ogen trekken ;) want ik zou me bijlange niet meer zo laten doen.: stoof op die papieren en den boom in met standaardprocedurekes en als 't niet aanstaat dan ga ik naar een ander :lol: want zeiekenhuizen zijn er hier genoeg hè - al heb ik aan alle ziekenhuizen de pest eigenlijk :oops: maar we hadden er toen blijkbaar wel het ergste uitgekozen (nadeel an al lang bij een vaste gyn te zijn en dan had ik potd*** nog de pech da thij wegviel kort voor mijn bevalling ook en die vervanger was niet slecht zenne maar als ik had geweten dat het niet mijn oude dr had kunnen worden dan was ik nooooooit voor dat ziekenhuis gegaan en ik had het alleen "aanvaard" omwille van de gyn) en ja ik geef toe: ik hou niet van ziekenhuizen en mijd ze zoveel ik kan.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 11:42

oh ik wil ook :cry:

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 12:54

Katia schreef:oh ik wil ook :cry:
ge weet dat ik duim hè dat uw stuitertje nog wil draaien en dat ge thuis kunt bevallen maar ga er gewoon van uit dat het niet kan dan vermijd je al teleurstelling en kan het alleen nog meevallen - heb ik ook gedaan en zie: ikke happy ;) en jaaaaaaaaaaaaaa ik wens iedereen een vlotte (natuurlijke) bevalling toe en ik weet hoe jij er op uit bent Katia. Heb dit weekend nog iemand gesproken en die haar beebje was op 33w nog gedraaid en die had ook al schrik gekregen eerst maar is toch nog thuis kunnen bevallen dus je ziet maar hè.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 13:46

gho nee, ik heb gewoon dat voorgevoel en dat heb ik niet heel veel, maar als ik een sterk voorgevoel heb, dan komt het 9 kansen op de 10 wel altijd uit...
En dan gisteren heeft iemand nog zitten pendelen voor mij en heb ik de kaarten gelegd en die zijn ook niet echt gunstig...
dus idd, we verwachten ons op het ergste en dat staat mij niet echt aan :?

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 13:51

om hoe laat komt de vv?? doe ze de groeten - zeg maar dat het al meer dan 7j geleden is dat ze kwmaen opvolgen voor mijn poliklinische bevalling en dat ik toen in Borgerocco woonde vlak bij 't vliegveld - dan weet ze 't hopelijk wel weer :lol:

'k kan geloven dat het je niet aanstaat ... wat ga je doen als je ks moet krijgen? Troia dan toch naar je mama brengen??
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 13:55

niet bevallen, want dat zie ik echt niet zitten :?

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 16 aug 2006, 14:07

Katia schreef:niet bevallen, want dat zie ik echt niet zitten :?
Jammergenoeg is dat geen optie dan :? Heel veel melk in de vriezer plaatsen telkens....ja tis niet hetzelfde als de borst he....ik zou het ook enorm moeilijk hebben met een keizersnede als ik nog een kind aan de borst had....ik zou het sowieso ook moeilijk hebben....

Ik wens je veel sterkte meid en hoop dat het alsnog anders mag verlopen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 16 aug 2006, 14:44

Katia, ik duim ook voor je dat je kunt thuisbevallen! Ik heb eens tjidens mijn zwangerschap een massage gekregen van een man die ook shiatsu doet en die zei me dat men via shiatsu ook de baby kan doen keren.
Ook met acupunctuur is dat mogelijk, ik dacht dat ze dat doen via een moxa-behandeling of zoiets.

Naam van die praktijk heet: 'oosterse massagepraktijk yamamichi'
Hier de link: http://www.yamamichi.centerall.com/index.php
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 15:05

bedankt voor de link :wink:
maar ik vrees dat als zelfs de kaarten en de pendel al hetzelfde vertellen, dat het verloren moeite is...
ben momenteel vooral naar antwoorden aan het zoeken... het waarom, want volgens mij zit er achter alles een boodschap...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 15:45

Katia schreef:bedankt voor de link :wink:
maar ik vrees dat als zelfs de kaarten en de pendel al hetzelfde vertellen, dat het verloren moeite is...
ben momenteel vooral naar antwoorden aan het zoeken... het waarom, want volgens mij zit er achter alles een boodschap...
niet schieten ;) maar ik ken iemand die zou zeggen dat je Troia moet lossen en haar moet laten onthechten (en nee ik zeg dat niet, maar je weet wie het zou zeggen hè)
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 15:52

:lol::lol::lol: amai de eerste lach vandaag :lol:
tis toch ne stommeling he...

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 16 aug 2006, 16:26

Katia schreef::lol::lol::lol: amai de eerste lach vandaag :lol:
tis toch ne stommeling he...
ge gaat er ni meer naartoe dan? bwa ik heb er toch veel aan gehad maar ja bij ons zei hij zoiets niet (we kwamen wel zonder J die dan happy was dat hij bij mijn ouders mocht gaan spelen) en achteraf (na de bevalling) heb ik 'm niet meer gezien en als je een andere plek voor zo'n cursus moet hebben: nu weet ik een adresje achter mijnen hoek (juist ja) en ons vv doet daar ook aan hè maar die vermengde dat met vanalles anders.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 16 aug 2006, 16:59

achter jullie hoek?
en gij zegt dat niet? :lol:
zit ik mij om de 4 weken af te jagen om in de kraamvogel te geraken :lol:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 16 aug 2006, 21:59

tekenen??? niets van gezien hier...
Ik heb ook niets getekend ; niet bij Jonas en niet bij Ilsa .
Ben twee keer in het ziekenhuis bevallen, zonder epi . Bij Jonas heb ik een baxter gekregen omdat de weeën waren stilgevallen , dus die was volgens mij ook nodig.
Bij Jonas wou ik epi nemen , maar de vv (mijn nicht werkte er toen) heeft me gestimuleerd om het niet te doen en uiteindelijk was het te laat om epi te nemen .Maar ben zeer blij dat het zonder gegaan is.
maar ik vrees dat als zelfs de kaarten en de pendel al hetzelfde vertellen, dat het verloren moeite is...
ben momenteel vooral naar antwoorden aan het zoeken... het waarom, want volgens mij zit er achter alles een boodschap...
Ik hoop dat je thuis kan bevallen.
In kaarten en pendelen geloof ik niet .

Groetjes,
Sigri
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”