Bang voor de bevalling

Moderators:Welcome, Moderators

Plaats reactie
Mama voor het eerst
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2005, 13:10
Locatie:Aartselaar
Bang voor de bevalling

Bericht door Mama voor het eerst » 14 jan 2005, 13:34

Hoi, ik ben zwanger van ons eerste kindje. De zwangerschap verloopt tot hier toe vlot, ik mag niet klagen, maar ik ben wel ontzettend bang voor de bevalling. Ik panikeer niet zo gauw, maar als ik daar aan denk komt er een paniek over me die ik niet controleer. Ik heb nu zo'n houding van rustig blijven, nog niet te veel aan denken en dat komt wel in orde... Maar hoe dichter het komt hoe onrustiger ik wordt. Is er iemand die zich hierin herkent?


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 14 jan 2005, 14:05

Hoi,

Om te beginnen: proficiat met je zwangerschap en welkom op het forum! Voor wanneer ben je juist uitgerekend?

Volgens mij is het doodnormaal dat je bang bent voor de bevalling. Sommige vrouwen zullen banger zijn dan andere, dus voel je niet abnormaal of zo. Waarvoor ben je juist bang? Is het voor de pijn? Zenuwen om je kindje te zien? Weet je niet goed wat te verwachten?

Ik ben ondertussen twee keer bevallen en ik kan zeggen dat de clichés wel kloppen (bij mij toch), het deed verschrikkelijk veel pijn (vooral de weeën dan), maar je bent het zo weer vergeten! En voor de pijn kan je altijd een epidurale vragen hé.. Ik weet wel dat de tegenstanders zeggen dat je dat niet op voorhand kan beslissen, maar dat beslis jij toch zelf!

Maar als je al even laat weten waar je juist bang voor bent, dan kunnen wij je wat peptalk geven!!!

Groetjes..
Laatst gewijzigd door Dagmar op 07 feb 2005, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Ness
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jan 2005, 09:44
Locatie:Essene

Bericht door Ness » 14 jan 2005, 16:37

Ik vond dat een voorbereiding me wel hielp mijn angst binnen de perken te houden. Ik bedoel oefeningen samen met de kinesist die je helpen de weeën op te vangen. Maar ook gewoon regelmatig naar de kiné gaan en daar kunnen praten over de zwangerschap en de bevalling hielp wel.

Veel succes

Ness

Anna
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jun 2004, 12:42

Bericht door Anna » 14 jan 2005, 20:30

En hier een mama van vijf kinderen!!
Alles een beetje meegemaakt, tot een keizersnede.
En weet je wat???
Zelfs tot mijn jongste was ik iedere keer bang!!
Voor niks!!!!!!!! :roll:
Goed je bevallingsoefeningen doen, en gewoon vertrouwen hebben in mensen die je ,eens je groot moment er is, je zullen helpen.
Niks is adnormaal aan ongerust zijn, zelfs bang zijn.
het is de angst die mensen voorzichtiger maakt.
Wat ik je zou aanraden, is genieten van je zwangere buikje...
En mocht je vragen hebben, of je wilt gewoon iets kwijt, wel wij zijn daar voor!!
Welkom op dit forum trouwens!!

Sarah
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 jan 2005, 12:55

Bericht door Sarah » 27 jan 2005, 20:13

Ik ben bevallen in een bad. En ik zou het zo overdoen. Als je een badbevalling doet, mag je geen epidurale nemen.
Ik vond de pijn al bij al goed meevallen. Oké, het doet verschrikkelijk zeer maar de pijn "is te plaatsen". Je moet er vrede mee nemen, misschien wat mediteren. Het pijnlijkste vond ik de perswee die ik moest tegenhouden en als je de allerlaatste keer moet persen, dat spande zo hard! Ik ben zelfs toen beginnen persen zonder perswee. (mocht niet natuurlijk)

Gelukkig lag Guy te slapen tijdens de hele weeën-strijd. Mijn orders. Ik ken mijn eigen, ik weet dat ik niemand rond mij hoef als ik wreed veel zeer heb. Tijdens de bevalling zelf stond hij natuurlijk achter mij. Ik heb wel een uur moeten persen en op een gegeven moment vielen mijn weeën stil en hebben ze me een kleine prik moeten geven.

Ik ben gescheurt, niet erg, maar 3 draadjes. Dat geneest vlug, al is het wat lastig en trekt het op de duur.

Succes anyway! Het is en blijft het mooiste wat je kan overkomen!!


annemieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2005, 23:12

Bericht door annemieke » 28 feb 2005, 02:19

Ik herken dat helemaal: ik ben bang voor de pijn, bang voor de bevalling, bang voor de epidurale, bang voor het infuus,...
Ik ben heel blij met mijn prille zwangerschap waar ik zo lang op gewacht heb, maar ik begin nu al te zweten als ik aan de bevalling denk.
wij verwachten ons eerste kindje rond 5 oktober

Gebruikersavatar
Isake
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:18 feb 2005, 13:11
Locatie:Brakel (Sint-Maria-Oudenhove)
Contacteer:

Bericht door Isake » 28 feb 2005, 14:21

Ik had da van mijn eerste ook maar nu nie meer hoor!
Ik moet zeggen dat ik naar de bevalling uitkijk :-), is mss ook omdat ik een gemakkelijke bevalling heb gehad, ik weet het niet hoor!
Maar ik wil u gewoon zeggen van nie te veel aan te denken, geniet gewoon van uw zwangerschap, van de bevalling kan je u moeilijk dingen beginnen voorstellen of afgaan op wat iemand anders verteld, iedere bevalling is anders, iedereen ervaart pijn anders, da zal allemaal wel goed meevallen hoor en eens da je uw kindje in uw armen hebt ben je alles vergeten , alle, bijna alles :)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mikky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2005, 15:30

Bericht door mikky » 28 feb 2005, 15:42

tja..ik denk dat je echt niet de enige bent..
ik ben er ook wel bang voor hoor..
maar ik heb ook zoiets van..we zien wel..
het blijft toch allemaal wel spannend

annemieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 feb 2005, 23:12

Bericht door annemieke » 28 feb 2005, 16:35

ja, en na al die moeite gaan we ervoor :D
wij verwachten ons eerste kindje rond 5 oktober

Gebruikersavatar
mikky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2005, 15:30

Bericht door mikky » 28 feb 2005, 17:35

precies..ik heb het er graag voor over.. :D
Afbeelding

Nicolle
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mei 2004, 10:08
Locatie:Ardennen

Bericht door Nicolle » 28 feb 2005, 20:37

Ik had heel graag een natuurlijke bevalling gehad, maar heb 2x een keizersnee gehad ivm complicaties :cry:
En dan blijkt dat je je nog zo goed kunt voorbereiden, het loopt niet altijd zoals je hoopt of graag zou willen.
Leef er naartoe, maar laat je vooral niet gek maken door enge verhalen, want dat maakt je alleen maar zenuwachtiger!
Groetjes, Nicolle
mama van Sia, Jessie en Nils


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”